Ik ben Hilda
Ik ben een vrouw en woon in kempen () en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 29/08/1949 en ben nu dus 75 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Bloemen, reizen.
2 kinderen Inge , Erwin
4 kleinkinderen Louis en Fleur Amelie en Leonie
Over mijzelf
Ik ben Gaston, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Stonne.
Ik ben een man en woon in kempen () en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 26/11/1947 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: MH reizen .
Gehuwd met Hilda in 1970 .
Twee kinderen Inge en Erwin
Vier kleinkinderen Louis en Fleur Amelie en Leonie
De Gazet van Afrika
Woensdag 24 febr 2010
Vandaag zeer vroeg opgestaan , om 6 uur . Wij zijn direct vertrokken naar Dakar .
Voor de auto hebben we een Pasavant , dat is het doorlaat bewijs van de auto .
Bij het binnenkomen aan de grens mag men met de auto 10 dagen in het land blijven ? Je kan het twee maal verlengen met 15 dagen . Daarvoor moet je wel naar een douane post , en nu zijn we er voor naar Dakar gegaan .
Dus daarom vroeg vertrokken , maar eenmaal in Refuske aangekomen begonnen de problemen , file ,aanschuiven tussen duizenden vuile rookafgevende busjes . Soms zag je niets van de alles verstikkende rook . Het is alsof ze proberen om de meeste rook te uit te blazen , het was enkel te doen met een verfrissend sigaretje in mijn mond .
Wat je hier allemaal ziet rondrijden , je kan het niet geloven . Er zijn 4 soorten voertuigen .
Nieuwe dikke 4X4 voertuigen , dan wrakken van autos , dan de taxi brousse en tot slot de zeer oude vrachtwagens .
De dikke 4x4 , daar rijden diegene mee die ergens aan de staat een djopke hebben .
De wrakken van autos dat zijn peugootjes of renaultjes . Deze zijn allemaal minstens 20 jaar oud ? en ze komen tweedehands van europa . Eenmaal als ze zo een autoke hebben nemen ze een hamer , ze slaan er minstens een voorlicht mee kapot , indien mogelijk slaan ze de 2 achterlichten kapot en ze wringen er de bumpers af . Ze zetten er 4 versleten banden op , dan rijden ze een aantal keren lichtjes of fors mee tegen elkaar en de auto is klaar om in het verkeer te brengen .
Dan heb je te taxi brousse , dat zijn de oude mercedes busjes van het type 608 .
Op het dak is er een grote porte bagage opgelast . Daar word alles opgeladen wat er maar op kan .
Zakken en pakken van alle afmetingen , geiten en schapen , bromfietsen en alles wat je maar op het dak kan . Binnen hebben ze er banken in gezet , daar kan dan als alles opeen geperst is 40 man in .
Aan de achterdeur hangen er nog 3 of 4 te zwaaien . Dus volgens mij hebben ze een goedkeuring voor 1+ 40 ,maar soms zitten er zeker 50a60 personen in .
Mijn eerste MH was ook van dat type ,maar ik had toen maar een goedkeuring van 1+5 . Ik weet niet waar het verschil zit ?
De vrachtwagens das nog wat anders , 80% van deze zijn van Het merk Berliet en ik denk dat ze minstens 40 oud moeten zijn om hier te mogen bollen . Ze zijn torenhoog geladen en als er een kleine helling is kruipen ze tegen 15 per uur over de weg . Ze blazen de hele baan vol met van die vette stinkende rook . Ze kruipen over de weg als een krab . Indien ze onderweg in panne vallen herstellen ze het terplaatse ,maar dat kan wel 1 of 2 weken duren eer dat alles hersteld is . Intussen tijd blijven ze staan waar dat ze stil gevallen zijn .
Tussen al deze voertuigen hebben we dan over de laatste 30km 3 uur gedaan .
Bij het gebouw van de douane aangekomen vonden we direct geen parkeerplaats . Nadat we elvendertig keer gevraagd hadden waar het juist was , kwamen we toch op het juiste bureeltje .
De stempels werden uit de safe gehaald en het papiertje kreeg weer een stempeltje bij , dus we mogen nog 15 dagen langer hier blijven met onze MH .
Gr stonne , hilda en de max