Over mijzelf
Ik ben Hilda
Ik ben een vrouw en woon in kempen () en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 29/08/1949 en ben nu dus 75 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Bloemen, reizen.
2 kinderen Inge , Erwin 4 kleinkinderen Louis en Fleur Amelie en Leonie
Over mijzelf
Ik ben Gaston, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Stonne.
Ik ben een man en woon in kempen () en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 26/11/1947 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: MH reizen .
Gehuwd met Hilda in 1970 . Twee kinderen Inge en Erwin Vier kleinkinderen Louis en Fleur Amelie en Leonie
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Zoeken met Google


Hilda en Gaston

20-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radio Trotoir 20 januari ’11
Radio Trotoir 20 januari ’11 We zijn nu in Mauretanie Nouadibou , gisteren avond aangekomen 20.30 , t’was al donker . De politie en douane van Mauretanië waren zeer vriendelijk en behulpzaam , er is hier verbetering gekomen . Maar de marokkers hebben met ons voeten gespeeld , en ook met ons kl……ten en nog geen klein beetje . We waren s morgens vroeg aan de grens en om 10 uur plaatselijke tijd ging de grens open , er stonden 53 voertuigen voor ons . Er was een nieuwe wet dat ieder voertuig door de scanner moest , binnen komende en ook diegene die buiten gingen . Dat was natuurlijk teveel werk voor de ma rokkers en ze hielden een stipt heit staking . En er mochten maar 5 voertuigen per uur door . Enkel het transport van groenten en fruit mocht alles voorbij rijden en moesten niet aanschuiven . Het ging langs geen kanten vooruit . Ik ben dan ook maar naar de douane geweest om te melden dat ijk ook met groenten en fruit onderweg was , 3 bananen , 5 tomaten en een halve kg karotten . Maar dat was niet genoeg over de pruimen heb ik dan maar gezwegen . Dus verder aanschuiven maar het schoof niet en op de middag hielden ze dan nog eens twee uur pauze om te eten en nadien nog een uurtje siësta . OM 6 uur s avonds werd de grens gesloten en er stonden nog 35 voertuigen voor ons . Dus we bleven nog een dag langer in ons geliefde maroc . Achter ons stonden dan al meer dan 124 voertuigen , de politie reed altijd langs de file omdat ze schrik hadden voor onlusten er stonden heel veel afrikaners die naar huis reden om een religieus feest te vieren , aan de grens was ook een restaurant en de prijzen stegen per uur . We hebben daar dus een gezellige avond gehad . Allee s morgens dan maar terug opgestaan en toen ik door het raam keek zag ik overal bruine hoofdjes boven de duintjes steken , en het waren van die zwartjes die deze maal wel papieren hadden ?? Zo rond 2 uur in de middag was het teveel en iedereen ging aan de grens protesteren , want zo kon het niet verder . Allee ze deden den bareel omhoog en we konden verder , de kleine auto’s moesten niet door de scanner , zo zou het vlugger gaan . Maar toen wij door den bareel reden wilde ze ons terug naar de scanner sturen , mijn vrouwke riepnogal boos naar da poliske , petite voiture en we luisterde verder niet naar hem . Anders konden we terug tussen de vrachtwagens gaan aanschuiven . Na elfendertig controllekes stonden we aan de poort , ze deden de ketting weg en ze riepen “ bonne route “ maar er was geen route . We slingerde door het woestijn landschap dat vol met mijnen ligt en na 30 minuten stonden we 5km verder aan de grenspost van Mauretanië . Nu staan we dus in Nouakschott en nemen we een rustdag . Morgen gaan we de woestijn in naar Cap Tafarit Stonne hilda en de max

09-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radio Trottoir 09/01/2011
Radio Trottoir 09/01/2011 Gisteren rond 10u30 vertrokken , we hadden veel tegenwind , maar als ge geen tegenwind hebt dan geraakt ge er te gemakkelijk . De grote molen bovengehaald en s avond om 18 uur hadden we dan 697km afgemaald . Vandaag zijn we dan via Bordeaux richting Spanje gereden . Het eerste gedeelte in Spanje is er een stuk nieuwe autostrade , ik had mijn pc opstaan met Garmin en dan nog mijne Tom Tom , , maar op dat nieuwe stuk maakte ze alle twee ruzie om te zeggen naar waar ik moest rijden Ons Hilda had dan nog de kaart in handen en ik heb ze dan maar alle twee afgezet ( PC en TT he ). Nu staan we richting Burgos , juist voorbij het dorpje Miranda . Daar is een parking met de naam “ Pastor “ Hier zijn we dan om 16 uur gestopt 639km afgemaald . Na Bordeaux begon de zon te schijnen maar juist in Spanje was het terug smosregen . Gisteren en vandaag waren er bijna geen vrachtwagens op de baan We gaan verder rijden via Valladolit , en Salamanca richting Sevilla . De kortste weg tussen 2 punten is toch een gebogen lijn he . Een spijtig detail is dat er al twee dagen weg zijn van onze reis . gr stonne hilda en de max .

25-12-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griekenland kanaal van Korintië
Mail van de stonne aan de kristenen van Korinthe We staan nu in Korintië , deze nacht een hevig onweer , we dachten hier nog iets te zien van die apostel maar we hebben enkel de god van donder en bliksem gezien en gehoord . En ik stuur een mail omdat het vlugger gaat dan de brief van die apostel . 1943 jaar nadat Keizer Nero hier de eerste spadesteek deed om een kanaal te graven sta ik hier met mijn schupke op het strand , nee ik ga hier zeker geen tweede kanaal graven ; het zou te lang duren eer de papieren romp slomp zou in orde zijn , en zoveel tijd heb ik niet . We kunnen ,zo lang niet blijven , want begin januari vertrekken we naar Afrika en als we niet thuis zijn kunnen we niet vertrekken . We missen hier wel het Afrika gevoel , de grieken zijn vriendelijke mensen , dat is het niet ,maar als ge niet eerst zelf iets zegt of zwaait dan zeggen ze niets . Maar ze zijn wel vriendelijk . Ne zwarte die is al van op 50 meter van u verwijderd , al tegen u aan het praten . En het grieks of de griekse geschreven taal ,daar versta ik niets van . Al goed dat mijn route niet vast ligt , zo rijden we ook nooit verkeerd . Ik doe hier wel veel aan goede werken (?) het tekort op de griekse begroting is iets groter dan in België , en dat gat zijn we aan het dicht maken ,of toch een beetje . We kopen diesel , brood en ander eten , we gaan op tijd eens eten bij ne griek . Maar ik denk dat de vis uit ne diepvries komt . En mijn algemene indruk is : het is hier duur . Er zijn wel veel mooie plaatsjes om vrij te staan , alleen de straatjes er naartoe zijn soms nogal smal , en de wegen dat is precies of de negerkens hebben die gelegd en er zijn ook nog veel onverharde wegen , We staan hier nogal veel ergens afgelegen , en soms komt er politie voorbij gereden , is dat nu om te zien of wij veilig zijn of om te zien dat wij geen gevaar zijn voor hun ,dat weet ik niet maar ze zijn er toch . In het zuiden van de pelo kwamen we een belg koppel tegen , we hebben er een paar dagen samen met gestaan . En dat kwam nogal goed uit voor mij . Ik ben namelijk mijn pc muis vergeten en om van iets een kopij te maken zonder muis gaat niet zo goed bij mij . Ik heb toen maar aan die belgen gevraagd of ik hun muis eens kon gebruiken . Ze moesten wel lachen maar ze begrepen het toch . Het is wel niet zo gemakkelijk om hier internet verbinding te vinden , ze kennen dat al wel maar ze beveiligen het en als ik dan eens verbinding heb is het zeer traag . Dus als het deze mail ontvangt lees het dan traag want het is een trage verbinding . We staan nu langs het Kanaal van Korintië , dat is zoiets als het Albert kanaal maar smaller en korter , en de zijkanten zijn ook hoger . Aan het begin en einde kan je vissen maar in de midden zijn de zijkanten 52m boven het water , en daar is mijn visstokje te kort voor , ik zou ook den dobber niet zien liggen in het water .

Bijlagen:
http://www.youtube.com/watch?v=HNmNoWak8Bo   


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griekenland
We zijn nu in Nafplio zeer warm maar soms regen , het is +- 28° koud Na dat we naar de verhalen van Nestor en Martin een paar keer geluisterd hadden was het wel tijd om verder te bollen . We hebben in het verleden al veel van de steenhopen van Griekenland gezien en besloten om er een rustige wandel en strand vakantie van te maken . En we reden dan maar richting Peloponnesos . Richting Delfie , via Amfissa kwamen we aan in Itéa , daar is wel niet zo proper en zijn we verder gereden tot in Erantini , een klein plaatsje aan de zee van Korinthia . Daar was een klein vissers/plezier haventje . En daar vonden we een mooi plaatske . Bij een plaatselijke slager met een winkel interieur van de tijd van ons grootmoe kochten we een staek en wat varkensgehakt . Voor de staek gebruikte hij een kapmes waar hij vervaarlijk mee zwaaide en toen hij het varkensgehakt door de vleesmolen draaide , vreesde ik voor zijn vingers , ik heb ze wel nageteld want varkensgehakt lust ik enkel als al het vlees van het varken komt. Toen we terug naar onze mobi gingen zagen we een duist koppel , zo jong als wij , met een klein autoke naast de kade staan . ze vroegen of wij met die mobi waren en of ze naast ons mochten staan . Omdat we aan deze haven geen gronden gekocht hadden maakte ik geen bezwaar . Hoe ze geslapen hebben in dat dozeke en of ze geslapen hebben , weet ik niet maar een rolmops zit ook maar in een klein bokaaltje . Dan zijn we verder gereden naar Patra , de overzet is niet meer in gebruik en er is nu een mooie nieuwe brug , ik moest wel een stukje kopen van de brug aan 12€ , de aankoop is niet eeuwig durend want ze vertelde mij bij het overhandigen van de aankoop act dat we iedere keer we de brug zouden gebruiken weer moesten betalen . Verder gereden in de Pelopo , meestal reed ik op de pechstrook , want de grieken rijden als gekken . Van een tweevaksbaan maken ze een viervaks en van een viervaks maken ze een zesvaksbaan ,en dat allemaal zonder asfalt bij te leggen . In de dorpen zijn het allemaal smalle straatjes en toch slagen ze er in om met twee naast elkaar te parkeren maar ik ga er overal door , soms zijn het maar een paar cm ,maar met mijn stuurmanskunst geraak ik overal door . In Kilini zijn we twee dagen gebleven , mooie parking en een haven . Vandaar vertrekt ook een overzet naar een paar eilanden . Nadien verder tot in Kakovatos , mooie parking aan zee met twee restaurantjes . Een ervan was nieuw en zag er nog al duur uit het andere was zeker nog gebouwd door de geallieerde na de landing in Griekenland . Daar zijn we dan maar gaan eten , het is in Giekenland wel duur , de vis koste 50€ per kg , en dat voor een land dat rondom in zee ligt . De eigenaar van de dure restaurant had er ook een aantal appartementen laten zetten ,mmar we stonden er zeer rustig en alleen . Tot de volgende dag ,toen kwam er een belg aangereden maar hij draaide terug weg , waarschijnlijk kende hij onze mobi , er kwam nog een italjaander en een zwitser die met een engelse was gehuwd . De italjaander had een wit kanten doekje in strikvorm op de neus van zijn mh , en hij vertelde mij fier dat hij verleden week gehuwd was , maar ze woonde al meer dan 35 jaar samen . Ik dacht dan in het vlaams dat hij volgens mij niet zo goed bij de pinken was , want al zolang samen en dan nog huwen . De zwitser zette direct zijn luifel open en de stoeltjes buiten en ik,dacht er aan dat het wel voor problemen kon zorgen , en ja s’ avonds kwam de politie en we moesten weg . Maar ik haalde mijn beste grieks boven en we mochten dan we nog 1 nacht blijven . Maar de volgende morgen moesten we weg , want er kwamen kopers voor een appartement en het was geen zicht met daar een camping voor . Het is altijd het zelfde probleem , ge staat ergens mooi en alleen en dan komen er andere bij u staan , en dan is de pret rap voorbij . Al wel hebben we een belg koppel ontmoet en er wel enkele prettige dagen bij gestaan , dus het kan ook plezant zijn als ge iemand tegenkomt .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griekenland Oktober 2010
Verslag Griekenland 2010 We zijn vertrekken met slecht weer , allee volgens ons toch . Want wat voor ons slecht weer is , dat is dan weer volgens andere goed weer . Via Duitsland ,Oostenrijk zijn we over Slovenië naar Griekenland gereden . Niet via Italië en dan met de boot ,maar altijd over land . Door Yougo is het nog een beetje echt reizen , 2 grenscontrole per dag en van die struis gebouwde politie en douane kleerkasten , met snor en norse blik . Overnachten was geen probleem , we zijn gestopt op een parking van de snel weg en hebben daar overnacht . Op die parking was een resto maar we zijn er niet gaan eten ! Ik ben wel eens gaan zien maar toen ik de kok en de kelner zag , was mijn goesting om te eten snel over . Het was een lange smalle parking naast de baan , er stonden ongeveer 42 verlichting masten maar ze konden allemaal een borstel verf gebruiken . Een borstel ,nee wel honderd borstels verf , ik liet onze Max er ook geen plasje tegen doen want ik denk dat de palen allemaal onder stroom stonden , onder aan de paal was de stroomdraad zomaar wat bij elkaar gedraaid . De volgende overnachting was op de gewone baan , daar was nog geen snelweg . We zijn gestopt aan een klein resto , er was niemand binnen maar de ober stond er wel in een kostuumpje . Het eten was er goed en zeker niet duur . En na dat we er nog een grote pint gedronken hebben ,van het plaatselijk bier , zijn we dan maar gaan slapen . We dachten van er eens goed en lang te slapen , maar de buurman had vele kippen en maar 1 haan . En vroeg in de morgen om 5 uur kreeg de eerste kip een beurt en volgens mij zo verder voor tot ieder kip voldaan was . Voor mij op zich geen probleem , maar iedere keer stond hij daar te kraaien als of hij de beste was De autoput of de snelweg door ex Yougo was en is nog altijd een dodenweg . Toen we over deze weg 26 jaar geleden voor de eerste keer naar Griekenland reden was het al een dodenweg en nu is hij wel veranderd in een vierbaans snelweg maar is het nog altijd een dodenweg , getuigen de vele wrakken naast de baan . Een Serviër minder !! Ongeveer 25km voor Nise , we reden op de snelweg , zeker niet druk , direct voor ons geen wagens en achter ons was er ook niets te zien . We reden ongeveer 90km/u , en plots zag ik aan de overkant op een paar honderd meter een stofwolk . Er was een wagen naast de baan geraakt ,ging een paar maal over kop en toen we op gelijke hoogte waren ,maakte hij zijn laatste buiteling . Ik stopte op de pechstrook en heb het dus allemaal zien gebeuren. De bestuurder was uit zijn voertuig geslingerd en lag er op een paar meter vandaan . Hilda was juist achter in de MH en heeft dus niets gezien . langs de andere kant waren een paar auto’s gestopt en waren direct aan het telefoneren . De man die naast zijn wagen lag bewoog niet meer en zijn benen en hoofd lagen in een abnormale toestand . Welk merk de auto had en of er nog andere in het platgedrukte voertuig zaten konden we niet meer zien . Er stonden direct een aantal voertuigen bij ,en we konden hier toch niet helpen , ben ik dan maar verder gereden . Piet Pienter en Bert Bibber Waarschijnlijk kent ge ook deze stripfiguren . Iedere keer als we door Servië rijden ,moet ik aan deze striphelden denken . Veel van hun avonturen spelen zich af in deze landen en de huizen uit hun album staan hier nog overal . Na 4 dagen zijn we gestopt aan de zee in Methoni /Griekenland , een dorpje aan zee juist onder Thessaloniki . Hier hebben we vroeger toen de kinderen nog klein waren ook gestaan . We stonden daar op een mooie parking aan zee . Ik denk niet dat hier veel toeristen van buiten Griekenland komen .Een paar eethuisjes en voor de rest vissers . Ik stond nog maar juist buiten of er kwamen al twee oude Grieken aan , Nestor en Martin . Waarom ik ze zo noemde zal ik direct uitleggen . Ze spraken mij aan in een gebrekkig Frans . Een van de twee verteld dat ze in België gewerkt hadden en hij noemde een aantal dorpjes in de walen . Daar hadden ze 15 jaar gewerkt en altijd in het zelfde fabriek . Ze maakte er gasvuren , koelkasten en stoven . De volgende dag waren ze daar weer en na een tijdje noemde hij de naam van de fabriek , Het was Nestor-Martin . We zijn daar dan maar twee dagen gebleven want ik wist op den duur hoe een stoof en een gasvuur gemaakt werden .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de baan en piste in Afrika
Alle soorten van wegen komen we tegen






Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog wat van in Afrika
Afrika

24-12-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door de woestijn in Mauretanië
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier rijden we door de woestijn in Mauretanië

Bijlagen:
http://www.youtube.com/watch?v=1qYylHAJRRA   
http://www.youtube.com/watch?v=STxm37d9UVs   
http://www.youtube.com/watch?v=Z_qlTaLecYc   


04-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afri muziek aan de MH
Muziek aan de MH

Bijlagen:
http://www.youtube.com/watch?v=6-5qxj51MOk   
http://www.youtube.com/watch?v=E4JYs0W8O1E   
http://www.youtube.com/watch?v=nJR9OTsDntY   
http://www.youtube.com/watch?v=wqfVb9PXcEM   


02-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dakar
De Gazet van Afrika Woensdag 24 febr 2010 Vandaag zeer vroeg opgestaan , om 6 uur . Wij zijn direct vertrokken naar Dakar . Voor de auto hebben we een Pasavant , dat is het doorlaat bewijs van de auto . Bij het binnenkomen aan de grens mag men met de auto 10 dagen in het land blijven ? Je kan het twee maal verlengen met 15 dagen . Daarvoor moet je wel naar een douane post , en nu zijn we er voor naar Dakar gegaan . Dus daarom vroeg vertrokken , maar eenmaal in Refuske aangekomen begonnen de problemen , file ,aanschuiven tussen duizenden vuile rookafgevende busjes . Soms zag je niets van de alles verstikkende rook . Het is alsof ze proberen om de meeste rook te uit te blazen , het was enkel te doen met een verfrissend sigaretje in mijn mond . Wat je hier allemaal ziet rondrijden , je kan het niet geloven . Er zijn 4 soorten voertuigen . Nieuwe dikke 4X4 voertuigen , dan wrakken van auto’s , dan de taxi brousse en tot slot de zeer oude vrachtwagens . De dikke 4x4 , daar rijden diegene mee die ergens aan de staat een djopke hebben . De wrakken van auto’s dat zijn peugootjes of renaultjes . Deze zijn allemaal minstens 20 jaar oud ? en ze komen tweedehands van europa . Eenmaal als ze zo een autoke hebben nemen ze een hamer , ze slaan er minstens een voorlicht mee kapot , indien mogelijk slaan ze de 2 achterlichten kapot en ze wringen er de bumpers af . Ze zetten er 4 versleten banden op , dan rijden ze een aantal keren lichtjes of fors mee tegen elkaar en de auto is klaar om in het verkeer te brengen . Dan heb je te taxi brousse , dat zijn de oude mercedes busjes van het type 608 . Op het dak is er een grote porte bagage opgelast . Daar word alles opgeladen wat er maar op kan . Zakken en pakken van alle afmetingen , geiten en schapen , bromfietsen en alles wat je maar op het dak kan . Binnen hebben ze er banken in gezet , daar kan dan als alles opeen geperst is 40 man in . Aan de achterdeur hangen er nog 3 of 4 te zwaaien . Dus volgens mij hebben ze een goedkeuring voor 1+ 40 ,maar soms zitten er zeker 50a60 personen in . Mijn eerste MH was ook van dat type ,maar ik had toen maar een goedkeuring van 1+5 . Ik weet niet waar het verschil zit ? De vrachtwagens das nog wat anders , 80% van deze zijn van Het merk Berliet en ik denk dat ze minstens 40 oud moeten zijn om hier te mogen bollen . Ze zijn torenhoog geladen en als er een kleine helling is kruipen ze tegen 15 per uur over de weg . Ze blazen de hele baan vol met van die vette stinkende rook . Ze kruipen over de weg als een krab . Indien ze onderweg in panne vallen herstellen ze het terplaatse ,maar dat kan wel 1 of 2 weken duren eer dat alles hersteld is . Intussen tijd blijven ze staan waar dat ze stil gevallen zijn . Tussen al deze voertuigen hebben we dan over de laatste 30km 3 uur gedaan . Bij het gebouw van de douane aangekomen vonden we direct geen parkeerplaats . Nadat we elvendertig keer gevraagd hadden waar het juist was , kwamen we toch op het juiste bureeltje . De stempels werden uit de safe gehaald en het papiertje kreeg weer een stempeltje bij , dus we mogen nog 15 dagen langer hier blijven met onze MH . Gr stonne , hilda en de max

18-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bonzoer Sava ? Wiewie sava
De Gazet van Afrika 13/02 Bonzoer sava , wiewie sa va bjein Wakker geworden in een afrikaans dorpje , donderdag namiddag zijn we hier aangekomen . Het is een dorpje niet zo ver van Keur Mousa , hier is een klooster van franse paters . in het dorpje wonen veel katholieken maar er zijn ook moslims . Toen we in St Louis vertrokken werden we al rap tegengehouden door de politie . Ik moest direct mijn rijbewijs afgeven . Volgens hem had ik te hard gereden , bij het stoppen mijn pinker niet gebruikt en we hadden geen gordels aan . Dat laatste was waar , we hebben geen gordels . Allee de gordel over mijn schouder da was dan geen probleem , maar ik moest volgens hem dan wel een heupgordel hebben en hij wees dan altijd naar mijn heupen . Ik lachte wat met hem en toonde mijn broeksriem en zegde tegen hem dat hij dat niet zag door mijn buikje (?) . Maar dat was niet wat hij bedoelde en ik moest betalen . Maar het woord betalen verstond ik niet en ik stapte terug in de MH . Zij stond daar dan naar mij te staren en ik moest terug buitenkomen . Alles te samen zou het op ongeveer 40€ komen . Indien ik niet betaalde kreeg ik mijn rijbewijs niet terug . Wat hij niet wist is dat ik hem een copi gegeven had , en ik stond dus nogal redelijk sterk . Ik stapte terug in en starte de MH en parkeerde hem goed naast de baan . Ik liet onze max buiten een plasje maken en opende de ramen . We zouden dan hier maar eten . Hilda zwaaide met het brood zodat hij zag wat onze bedoelingen waren . Hij kwam terug naar mij , en hij zegde met licht verheven stem dat als we betaalde dat ik dan mijn rijbewijs terug kreeg . Maar ik maakte hem duidelijk dat ik niet zou betalen en dat we zonder rijbewijs niet konden en mochten rijden en dat we dan maar hier bleven tot hij mijn rijbewijs terug gaf . Nadat wij rustig gegeten hadden ging ik nog eens buiten en hij kwam terug met een hogere naar mij . Ik denk dat het een hogere was want ik moest omhoog zien naar hem . Op de zijkant van de MH is er een stikker van AFRIK ASISSISTANCE en hij vroeg wat dat was . Ik vertel hem dat wij aan hulp deden voor Afrika en wij waren nu op zoek naar wat ze ter plaatse nodig hadden . Eigenlijk is het zo iets als Eropassistance , een depangae bedrijf in Tunessië, maar dat kon hij toch niet weten . Hij had mijn rijbewijs in handen en maakte mij duidelijk dat ze het voor een keer door de vingers zouden zien , hij overhandigde het rb terug aan mij en we konden verder . Ze hielden zelfs het andere verkeer tegen zodat we veilig terug op de baan konden komen . Hier staan we nu in een rustig dorpje naast de baan , hier woont Antoine en die kennen we van vroeger toen we het klooster eens bezocht hebben . Het hele dorp komt hier s’avonds voorbij en ze groeten allemaal met Bonzoer , sava bjein . Ik antwoord dan wie wie sava bjein . De kinderen roepen Toubab toubab , dat is witte in hun taal en dan antwoord ik Boujnoul , dat is dan weer zwarte in hun taal . En dan lopen ze al lachend weg . Mijn rechterhand is al aan het verslijten want ik moet iedereen een hand geven . We zitten hier goed , we hebben ananas en pompelmoezen gekregen , daar maakt hilda dan een vers fruitsapje van . Gisteren heeft Jul Ka hier een tijdje bij mij gezeten en ik moest met hem eens mee naar hem thuis rijden . Thuis heeft hij vele kippen ,geiten en een grote hof vol fruitbomen . Allee een volledige rondleiding gekregen en terug naar de MH met een volle zak pompelmoezen , dus weeral fruitsap . Hij vroeg mij zijn naam niet te vergeten en ik vertelde hem dat ik daar een trucje voor had . Mijn vader zijn naam is Jules en voor zijn achternaam zou ik dan aan kaka denken , hij viel toen bijna op de grond van het lachen . Vandaag gaan al de buurvrouwen hier naar een huwelijk in Theis ,dat is een stad hier wat verder . Gisteren zijn ze bij elkaar gekomen om de reis te bespreken , het is ongeveer 20km ver , maar voor hun is dat al een hele reis . Als er een buurvrouw bij kwam werd er op de deur geroffeld en begonnen ze te dansen . Toen ik ieder keer meedanste werden ze bijna gek van plezier , ik liet daar mijn beste danspasjes zien met erbij nog een stukje buikdansen .

02-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afrika 2010
zondag 31 januari 2010 Gisteren gestopt aan laatste tankstation in Maroc +- 85km voor de grens Maroc / Mauretanië . Vanmorgen was ik om 6 uur dat is 5 uur plaatselijk wakker , koffie gedronken en vertrokken naar de grens . Het was nog donker maar er was geen verkeer . Er stonden al 32 wagens voor ons , 3 februari is er in Senegal een feest en daardoor was het druk verkeer . Om 9 uur ging de grens open maar door al die drukte was het al rap 12 uur eer we de grens van Marokko over waren . Bij het begin van de piste stond Ahmed ons al op te wachten , op de piste zijn we er verschillende voorbij gestoken en we kwamen aan op de grenspost van Mauretanië . Daar was het weeral aanschuiven , chaos eerste klas . De controle in de MH was nogal vluchtig en danweeral verder wat aanschuiven . Om 16 uur was alles voorbij en waren we in Mauretanië . Om recht naar Mouakchot te rijden was het telaat en dan zijn we naar Nouadhibou gereden en we staan nu op camping Baie de Lévrier . Nu 22,30 zijn we juist terug , we zijn bij Ahmed gaan eten , cous cous met schaap . Hier hebben we geen internet verbinding , ik zal het wat later versturen , dus ge gaat het wat later ontvangen . Aan ded grens van Maroc was het echt chaos en terwijl Hilda stond aanteschuiven om de passen te laten stempelen wrong ik mijn MHeke overal tussendoor om toch maar zo veel mogelijk te kunnen voorsteken .Wat dan ook nog lukte . Morgen rijden we verder naar Nouakschott , daardat er nu extra veel controle is zal de rit wat langer duren , het is ongeveer 500km maar we vertrekken op tijd en zullen dat ook op tijd ginder zijn . Gisteren vertrokken richting Nouakchott , Heel veel controle onderweg ,maar altijd vriendelijk . Overal een copy afgeven van de reispassen met alles er op en je kan verder . Ze telf dan naar de volgende post dat we op komst zijn . Dus het is redelijk veilig voor ons geweest !! we hebben ons nergens onveilig gevoeld . Onderweg nog een zandstorm gehad , in het begin dacht ik dat we steil bergop reden , zo fel was de wind . Na een tijdje zijn we dan toch moten stoppen . De wind kwam van de linkerkant en soms dachten we wat we zouden omvallen . Dat heeft toch zo een half uurtje geduurd en naast de MH lag toen al zeker 20cm zand op de weg . Toen we verder reden zagen we de asfalt niet meer . Dan toch veilig maar met veel vertraging aangekomen in Nchott . Vandaag hebben we al naar de amba van Mali geweest voor de visum aanvraag en om 16 uur mogen we het gaan halen . Morgen gaan we dan verder naar Senegal , weer langs ROSSO . De piste langs de dijk naar Diama is voor de ogenblik zeer slecht . Twee weken geleden is er een vrachtwagen van Dragoman gekanteld en ze hebben hem los en recht gekregen met twee grote grote vrachtwagens met kraan . Dus dat gaan we niet doen ,we gaan terug langs ROSSO .

20-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allemaal voor de afrikaantjes
Wat we allemaal meenemen voor de afrikaantjes : Voetballen , kleding,speelgoed , lekkers , fietsherstelset , fietsen Een groot deel krijgen we van vrienden om ginder weg te geven .

18-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albanië 2009 oktober
Albanië Oktober 2009

04-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. waterput in Burkina-Faso . 19 sept 2008 zijn we vertrokken met onze MH om de waterput te gaan bezoeken Het dorp is ongeveer 8450km ver van Zandhoven .Hiervoor zijn we 3 maanden weggeweest . De totale afstand heen en terug was 17.323km .
Waterput in Burkina-Fas

15-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOUR DU FASO 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen TOUR DU FASO 2006

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EGYPTE 2008
Egypte 2008

17-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kairo Egypte , aan de piramiden
Klik op de afbeelding om de link te volgen

02-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdzone
Tijdzone

28-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuis in Egypte
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Inhoud blog
  • Zuid Afrika Oktober 2013
  • Kalahari
  • zuid afrika
  • Zuid afrika
  • Overnachtings plaatsen
  • Benin
  • Radio Trottoir
  • grens togo burkina
  • Radio Trottoir voodoo
  • radio trottoir
  • Radio Trotoir 20 januari ’11
  • Radio Trottoir 09/01/2011
  • Griekenland kanaal van Korintië
  • Griekenland
  • Griekenland Oktober 2010
  • de baan en piste in Afrika
  • Nog wat van in Afrika
  • Door de woestijn in Mauretanië
  • Afri muziek aan de MH
  • Dakar
  • Bonzoer Sava ? Wiewie sava
  • Afrika 2010
  • Allemaal voor de afrikaantjes
  • Albanië 2009 oktober
  • waterput in Burkina-Faso . 19 sept 2008 zijn we vertrokken met onze MH om de waterput te gaan bezoeken Het dorp is ongeveer 8450km ver van Zandhoven .Hiervoor zijn we 3 maanden weggeweest . De totale afstand heen en terug was 17.323km .
  • TOUR DU FASO 2006
  • EGYPTE 2008
  • Kairo Egypte , aan de piramiden
  • Tijdzone
  • Thuis in Egypte
  • November 60 jaar jong
  • Reis 2007 2008 EGYPTE
  • Landen bezocht met de motor home ; Kenya is een uitzondering
  • IRAN 2001
  • Afrika 2006
  • IRAN 2001
  • LYBIE 2000
  • AFRIKA 2002
  • AFRIKA 2003
  • ONZE EERSTE MH
  • ONZE TWEEDE MH
  • ONZE MOTORHOME
  • FRANKRIJK 1978
  • TOUR DU FASO
  • AFRIKA 2006 OVERNACHTEN
  • AFRIKA 2006
  • Onze MH
  • Reizen met de MH
  • Frank van Rijn

    Hoofdpunten blog stonneafrika2006
  • test
  • AFRIKA DIEREN
  • STRAND IN SENEGAL
  • AFRIKAANSE MUZIEK
  • FOTO AFRIKA 2006
  • SEGOU MALI
  • KINDEREN IN AFRIKA
  • PISTE VAN ROSSO NAAR DIJEMA
  • NIEUWE BAAN IN MAURETANIE
  • VAN SPANJE NAAR MAROKKO

    Hoofdpunten blog afrikadagboek2006
  • 07 10 2006
  • 09 10 2006
  • 08 10 2006
  • 06 10 2006
  • 05 -10 - 2006
  • 04 10 2006
  • 01 10 2006
  • un sjoer de repoo
  • ORADOUR FRANKRIJK
  • Foto van vertrek
  • 29-09-2006
  • 03 10 2006
  • Foto van vertrek

    Hoofdpunten blog stonneegypte20072008
  • unimog binnenkant
  • Thuis ,in Egypte
  • De Piramieden
  • Route in Egypte
  • Vertrek 27/11/2007
  • Egypte Route
  • Middelandsezee route 2007-2008


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 30/09-06/10 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/11-13/11 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 11/08-17/08 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 29/10-04/11 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs