Noord/Zuidlijn Amsterdam
Inhoud blog
  • Video archeologie en uitleg caisson 1
  • woensdag 11-5
  • Maandag 9-5
  • dinsdag 3-5
  • maandag 2-5
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    (CAISSONS en ZINKTUNNEL)
    Indien er nog vragen zijn laat het me gerust weten, soms zijn bouwkundige termen vereenvoudigd uitgelegd omdat het anders onduidelijk wordt voor niet-bouwkundigen.
    11-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video archeologie en uitleg caisson 1
    http://www.youtube.com/watch?v=wdHqP1M3yGs&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=wi5vV7Qs9tI&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=BhzGwJZI1Rc&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=EKhf3UeDnrE&feature=related
    In dit filmpje (Deel 1 t.e.m. 4) wordt uitgelegd hoe de archeologie een rol speelt in onze werkzaamheden. Ook neem je een kijkje onder caisson 1 en hoe alles onder het caisson wordt weggebaggerd.

    11-05-2011, 22:09 Geschreven door stijn asselman  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 11-5

    Vanmorgen eerst Project team overleg gehad, nu is ons team zo goed als compleet waardoor de normale samenstelling van 4-5 pers naar 7 personen wat direct een iets meer chaotische vergadering met zich meebracht. Dat maakt het notuleren natuurlijk wel wat spannender.

    Na de bouwvergadering ben ik met de KAM-mensen in de omgeving geluid gaan opmeten.
    Kam staat voor kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu. Dit geluid moet opgemeten worden om onszelf in te dekken.
    We mogen slechts 5db boven het omgevingsgeluid zitten met ons werkzaamheden.
    Aangezien we begonnen zijn met heien geeft dit veel lawaaihinder maar uiteindelijk vallen we nog binnen deze norm.

     In caisson 1, de grootste die reeds geplaatst is moeten nog wanden en vloeren aangebracht worden. Aangezien de wanden vrij glad zijn uitgevoerd moeten deze opgeruwd worden. Dit moet om een goede aanhechting te verzekeren tussen nieuw beton en reeds gestort beton. Dit opruwen zal gebeuren onder hoge waterdruk. Hiervoor moet een offerte aangevraagd worden en heb ik bepaald hoeveel m2 er opgeruwd moet worden.

     Leuk weetje: caisson 1 is het grootste caisson ter wereld dat zo kort tegen gebouwen is gemaakt.

    Voor de rest zijn we nu echt gestart met zandpalen maken, zandpalen dienen wel niet alleen om te draineren, als hoofddoel, en dat was ik vergeten te zeggen in mijn vorige mail hebben ze om de grond te verdichten. Je heit een buispaal in de grond die onderaan dicht is, eens je op diepte bent gaan de klepje onderaan de buis open en wordt er and langs boven in de buis ingebracht. Hierdoor wordt et zand dat er zat weggeduwd en er dus eigenlijk meer zand in de bouwkuip komt te zitten. Dit geeft de bodem meer draagkracht.

    We hebben  vandaag wel enkele uren stilgelegen omdat de veiligheidsmensen van de opdrachtgever betwijfelde of onze methode wel veilig genoeg was.

    Morgen heb ik terugkomdag voor stagiaires in Utrecht.
    Vrijdag gaan we met Heijmans beton en waterbouw zeilen dus ik heb nog mooie vooruitzichten.

    11-05-2011, 19:20 Geschreven door stijn asselman  


    09-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 9-5

    Vandaag gingen we normaal starten met zandpalen te heien.

    Dit gebeurt door een grote kraan die een makelaar heeft van 37 meter hoog.

    Een makelaar is eigenlijk precies een ladder maar den in kokerprofiel, deze makelaar hangt vast aan precies een grote graafmachine.

    De makelaar staat dus verticaal en hiertegen wordt een buis van 27 m rechtgezet en er wordt dan boven op geslagen eigenlijk en zo gaat hij de grond in.

    Eens de palen de grond in gaan worden ze gevuld met drainzand, dit moet ervoor zorgen dat het grondwater volledig ontspant.

     

    Doordat de mixer, die het zand en water zal mixen, vaststaat omdat hij nog ergens gemaakt moet worden konden we vandaag niet beginnen.

    Via de makelaar kan je ook helemaal naar boven met een klein liftje dat eraan hangt, ik heb dan maar eens gevraagd of het niet mogelijk was dit eens te doen en dan kon ik ondertussen boven wat foto s van de werf nemen.

    Een ongelooflijk mooi zicht had je daarboven.

     

    Het was vandaag dus zeer rustig op de werf, waardoor we op kantoor wat hebben in orde gebracht van archief en nog wat verhuist. Er komt immers morgen iemand bij waardoor er wat geschoven is met de werkplekken.

     

    Ik was vorige week bezig geweest om een alarm te kopen, dit kon dus op geen enkele manier tot er iemand zei :'' bel eens naar deze persoon ook van materieelbeheer en zeg dat je de nummer hebt van mij''. Ik heb daarvoor vandaag gebeld en plots was alles in orde.

    Hij gaat de offerte opstellen zonder 1 keer het woord huren uit te spreken.

    Ik begrijp er echt niets van, ik heb zo mijn best gedaan om te kunnen kopen en nu bij iemand lukt dit plots.

     

    Een goeie les hieruit is wel dat je echt de juiste mensen moet kennen. Ik weet nu ook wanneer ik nog iets van materieel nodig heb naar wie ik moet bellen.

     

    Na mijn werk ben ik terug op de boot gaan werken tot 19u30.

    09-05-2011, 21:29 Geschreven door stijn asselman  


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs