Inhoud blog
  • Naar de oogarts
  • Jonas naar oma & opa Golf
  • Weer een jarige in huis
  • Jonas naar oma & opa Golf
  • Hip Hip Hoera
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ons leven: Jonas, Cathy & Robin
    De avonturen van ons gezinnetje
    23-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lissabon

    Ons reisje naar Lissabon zit erop. Het was zaallliiigggg, we hebben ervan genoten.

    Woensdag werden we al om 7u30 in de luchthaven verwacht, onze vlucht was om 9u30. Daar aangekomen ingechecked en nadien een ontbijt gaan nemen. Pff, wat zijn de prijzen er toch duur en de kwaliteit beneden alle peil. Maar ja, we zijn op vakantie hé. Om 8u liep ik er al rond in den Esprit, zo vroeg hadden ze mij er nog nooit gezien. Toch niks gekocht, amaai, dat heeft moeite gekost .
    Onze vlucht vertrek redelijk op tijd, zodat we rond 12u15 aankwamen in Lissabon. Rond 12u40 waren we in ons hotel Almirante. Maar helaas niet voor lang. Er was iets mis met de magneetkaarten om uw kamer binnen te kunnen, dus hadden ze voor ons een ander hotel (Hotel Barcelona) geregeld. We dachten we gaan nog niet reclameren want wie weet, is het beter dan dit hier. Daar toegekomen (na een lange rit), bleek het hotel zeker niet zo goed te zijn dan hetgeen wij geboekt hadden. Het lag ook veel verder uit het centrum en aan de prijzen te zien, had het ook veel minder te bieden.
    Telefoontje naar Neckermann gedaan en 2u later wisten we dat we terug konden naar ons hotel Almirante. Nog eens bijna 2 uur laten pikten ze ons met hun shuttle op en konden we eindelijk onze intrek nemen in onze kamer. 's Avonds iets gaan eten. De 2de dag namen we een Hop-on Hop-off bus. Dit was heel tof om te doen, we hebben veel gezien en konden telkens afstappen als het ons interessant leek. 's Avonds iets gaan eten, wat zijn de prijzen hier laag voor goede kwaliteit. We namen ook de Elevador de Santa Justa (32 m hoog) die ons van de benedenwijk Baixa naar de sjiekere wijk Chiado bracht. De 3de dag gingen we naar  Campo Pequeno, Campo Grande en Parque das Naçoes, het vroegere expo-terrein. Daar namen we de Teleférico voor een tochtje boven de Taag. brr, Best eng eigenlijk.  Nog een lekkere cappuchino gedronken (de beste ooit), om dan het toeristentreintje te nemen. We wilden nog op de Torre Vaso da Gama, maar deze was helaas gesloten voor werken. Heel jammer, daar hadden we best een eind voor gestapt. Nadien gingen we naar Cascais (= badplaats). Het was er heel gezellig. Van het prachtige uitzicht genoten, zalig! Terug van Cascais naar Lissabon, terug afgestapt in Belem omdat we dachten daar niet alles gezien te hebben. 's Avonds iets gaan eten onder de 25 april brug, heel gezellig aan het water, maar wel best duur voor hetgeen we er kregen.
    Dag 4 gingen we naar Syntra, maar dat was niet echt ons ding. Na 1,5u en een slechte maaltijd later, waren we er al terug weg. 's Avonds nog eens uitgebreid gaan eten bij den Italiaan en dan met de taxi naar ons hotel.
    Ons Lisboa-kaart heeft ons veel opgebracht, onbeperkt openbaar vervoer nemen, korting bij Musea en andere uitstapjes. Lissabon een echte aanrader, zeker voor herhaling vatbaar. Foto's probeer ik er nog op te zetten, maar moet nog uitzoeken hoe ik dit hier moet doen.

    23-03-2009 om 20:34 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met Jonas naar Planckendael
    Omdat het goed weer was en Robin in de tuin ging werken, besloot ik met Jonas naar Planckendael te gaan. Eerst naar de diertjes kijken, naar de kleine giraffes en nadien op de speeltuin. We aten nog gezellig iets op de bank en trokken toen terug richting auto (het werd al wat frisser). We gingen dan een bezoekje brengen aan Ann, al haar mannen waren de deur uit, dus hadden we tijd voor een babbel. We aten samen iets en nadien viel Jonas in slaap op de zetel. Konden de dames nog lekker bijpraten. Wat ging de tijd weer snel, maar da's teken dat het leuk was.

    's Avonds nog wat klaargelegd om mee te nemen naar Lissabon. Nog enkele daagsjes geduld en we zijn weg, olé olé.

    15-03-2009 om 00:00 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan gyné en op babybezoek
    Hallo,

    Vandaag gingen we met ons gezinnetje naar het Imelda in Bonheiden. Eerst brachten we een bezoek aan de gyné (meer hierover op mijn andere blog) en nadien gingen we op babybezoek bij Kjartan, Jessie, Nico en Kayley. Is toch klein hoor zo'n pasgeboren babyke. Waar is den tijd dat Jonas zo klein was en ik er zelf op de materniteit lag. Jonas heeft het boeleke niet echt veel bekeken, hij had meer oog voor de speeltuin die er was. Ikzelf heb even kunnen bijpraten met de kersverse mama, ik ben zo blij voor haar.

    Nadien gingen we nog iets eten, ik lekkere pannekoeken, Robin iets zouts en Jonas, die smulde van beiden.
    Lekker zei hij

    13-03-2009 om 00:00 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek tandarts
    Vandaag een bezoekje gebracht aan de tandarts. Ik moest al lang eens op controle gaan, maar daar heb ik echt een hekel (lees: bang) aan. Ik begon precies iets te voelen, dus belde ik gisteren voor een afspraak. Ik mocht vandaag al komen. Da's goed, kon ik niet te lang op voorhand stressen. Alles is in orde. De pijn die ik af en toe voel, komt niet van een gaatje (oef), maar waarschijnlijk van een kleine ontsteking, niks ergs dus.

    Ik ben er weeral vanaf. Binnen 6 maand terug op controle en deze keer ga ik dat zeker doen. Mijn 2 ventjes mogen binnen 2 weken gaan, ik ben eens curieus wat Jonas gaat doen op die stoel, want zijn mond en tandjes da's privé hé, zegt hij.

    10-03-2009 om 17:23 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shopping Day
    Gisteren was het shopping day. Ann en ik trokken er op uit naar Leuven onder ons tweetjes. Het goede weer was ook van de partij, dus dat was lekker meegenomen. De nieuwe collectie was er, dus dat wil zeggen even dag zeggen aan de "crisis". Ik heb weer vanalles gevonden dat ik "nodig" had of toch niet nodig had? Enfin, leuke dingen gekocht, vooral met die dure jas van Esprit ben ik zeer tevreden. In ieder geval, ik hoop 'm toch niet nodig te hebben in Lissabon
    's Avonds bleef Ann hier nog eten, was een leuke afsluiter van de dag. Vannacht weer eens veel wakker geweest, ik weet niet van waar het komt. Vanavond voor een slapengaan eens een borrelke drinken denk ik.

    Vandaag een rustig dagje gepland, Robin is aan het buitenwerken en ik probeer het huishouden te combineren met Jonas te entertainen en mijn blog aan te vullen.

    08-03-2009 om 13:34 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange vrijdag vandaag
    Vandaag had ik permanentie op 't werk. 't Is niet zo druk geweest, dus dat viel heel goed mee, gelukkig maar.
    's Avonds nog langs de buren geweest en daar blijven plakken. Lekker croques gegeten en nadien hier thuis ne lekker crème, zalig.

    Voor de rest niks speciaal gebeurd vandaag, het was een "gewone" vrijdag.

    06-03-2009 om 00:00 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batibouw / Makro
    Hello,

    Vandaag zijn we met ons tweetjes naar Batibouw geweest. We gingen kijken voor stenen voor onze oprit, maar er stond maar 1 stand van, dus dat sloeg even tegen. Nadien hadden we nog tijd, dus zijn we nog naar de Makro geweest. Hadden we misschien beter niet gedaan, want dat was weer niet goed voor onze portemonnee. Maar we hebben eigenlijk niks gekocht dat we niet echt nodig hadden, allée, buiten die 2 zakken paaseitjes dan

    Nadien Jonasje bij oma gaan oppikken en dan snel richting huis, en frietjes gaan halen bij de frituur, mmm, lekker lekker lekker.

    groetjes

    05-03-2009 om 00:00 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug aan 't werk
    Goeieavond allemaal,

    Vandaag terug gaan werken. Ik voel me terug beter, dus da's goed nieuws hé.

    Mijn collega vroeg of ik vrijdag zijn permanentie wil overnemen. Natuurlijk stond net een bezoek aan Batibouw op het programma, maar geen nood, we gaan morgen dan maar. Ik heb toch maandag en dinsdag kunnen rustig, dus vrijdag enkel uurtjes langer werken, kan geen probleem zijn hé. Morgen gaan we op zoek naar klinkers voor onze oprit. Daar moet dringend iets aan gebeuren, met al dat zand en stenen, 't is echt geen zicht.

    Robin is naar zijn hobby-club en Jonas ligt in zijn bedje, dus het is hier even rustig, zalig. Kijken naar wat ik wil op tv, zonder door andere stemmen gestoord te worden, zalig Al mis ik ze wel snel hoor, mijn mannen!

    Jonas doet het nu flink zonder pamper op school. Hij denkt ook van geen pamper meer aandoen ok, maar Jonas dan ook niet meer slapen
    's middags. Hij wordt zo groot, onze kleine spruit. Zo wil ik er eigenlijk nog wel een paar, maar ja, daar ga ik even niet over uitwijden.

    groetjes en tot de volgende
    slaap lekker allemaal
    xxx

    04-03-2009 om 00:00 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 maart
    Hallo,

    Wat het ziek zijn betreft, heb ik nog steeds last van mijn buikgriep. Sommige mensen hebben dan ook last van de maag, en dat is vooral bij mij het geval. Telkens ik iets kleins eet, is het even beter, maar de last aan mijn maag komt dan weer snel terug, jammer genoeg. Hopelijk is het morgen over want dan moet ik terug gaan werken. Ik ben eens curieus wat mijn baas gaat zeggen, want heb 'm niet meer gehoord. Meestal stuurt hij toch een berichtje terug. Zoals ik maandag was, kon ik zeker en vast niet gaan werken

    Deze morgen onze Jonas naar school gedaan. Dit was de 2de keer sinds hij naar school gaat (de eerste schooldag 05/01 heb ik 'm ook weggedaan). Het was wel met de nodige traantjes want hij zag de kindjes buiten spelen en daar had hij echt geen zin in. Gelukkig mocht hij van juf Vanessa binnen blijven. Toen ik 'm net van school ging halen, was hij toch gelukkig. Enkel zijn nieuwe jas van Piet Piraat had enkele (krijt) plekken gekregen, hopelijk krijgen we deze er nog uit.

    Straks aan Robin eens vragen om een afspraak bij zijn kapper te maken voor Jonas, zijn haartjes worden veel te lang. Dus mag het flink bijgeknipt worden.

    Zaterdag gaat mama waarschijnlijk (als ze genezen is natuurlijk) shoppen, dan blijven de mannen samen thuis, wat gaat dat geven?

    Nog een fijne avond gewenst.

    groetjes
    Cathy

    03-03-2009 om 00:00 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Hallo lezertjes,

    Iedereen welkom op onze blog. Van deze pagina's is het de bedoeling dat het een soort dagboek wordt. Dit is tof om zeker niks te vergeten en later aan onze Jonas te kunnen laten lezen. We komen hier zeker al onze avonturen en interessante weetjes neerschrijven. Ik heb al gemerkt dat je toch veel vergeet (of niet zeker meer weet) van het verleden en dat kan de bedoeling toch niet zijn hé. Nu is het al regelmatig zo van "wanneer was dit of dat", dus wij hopen zo dit niet meer te kunnen vergeten.

    Hier zit het weekend en de Krokusvakantie er weer op. Gisteren zijn we als afsluiter met Jonas naar de binnenspeeltuin "Speelstad" in Wechelderzande geweest. Het was er heel tof, Jonas heeft zich goed geamusseerd. Zeker voor herhaling vatbaar. Er was ook nog 'Toverstad' maar dit was nog niet open, dus daar geen we binnenkort zeker nog eens naartoe. Na de binnenspeeltuin passeerden we nog eens langs Lier, eendjes eten gaan geven in 't park, maar deze waren al overeten, er was nl heel veel volk in 't park, dus dat sloeg even tegen.

    Nu zijn mijn mannen het huis uit, de één naar school, de andere gaan werken. En ik, ik ben ziek. Sinds zaterdag had ik al last aan mijn maag, braakneigingen en sinds gisteren moet ik veelvuldig naar het toilet. Deze morgen dacht ik nog te gaan werken, maar ik merkte al snel dat het niet ging. Binnen een uurtje naar de dokter, ik denk dat ik buikgriep heb. Pff, daar heb ik echt geen zin in. Nu is het al even beter, maar ja, d'r zit niks meer in mijn lijf denk ik

    veel liefs
    Cathy

    02-03-2009 om 00:00 geschreven door Catje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009

    Mijn favorieten
  • Jonas wordt grote broer

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs