Dit jaar doe ik stage in Dublin, en op deze blog kan iedereen mijn reilen en zeilen volgen. Ik verblijf hier van 6feb t.e.m. 17 juni en loop stage in 'Phoenix Park Special School'. Hier werk ik met kinderen van 4-12 jaar met emotionele- en/of gedragsproblemen, als gevolg hiervan hebben zij ook vaak leerproblemen.
Veel leesplezier!
Xx. Sanne
11-04-2011
Mad hat contest
Hoi hoi,
tot vorige week vrijdag kon elke leerling een hoed binnenbrengen voor de 'Mad hat contest'. Het ging erom dat je een hoed maakte die heel gek en origineel was. Iedereen had enorm zijn best gedaan en er zaten vele leuke hoeden tussen. Vorige week vrijdag mocht dan elke leerling stemmen op een hoed, maar niet op die van zichzelf. En dezemoren tijdens de toespraak van de directrice werd bekend gemaakt welke drie hoeden gewonnen hadden en toevallig was het zo dat er van elke klas een leerling gewonnen had. Zij kregen allemaal een prijs. Maar omdat iedereen zijn best had gedaan om mee te doen, kreeg ook nog iedereen een chocolade paasei. Dus iedereen was heel tevreden. Verder stond ik vandaag bij de Middle Class, maar hier waren maar drie jongens aanwezig, de anderen waren ziek. Ze deden allemaal heel goed mee en waren heel rustig, dus namiddag ben ik bezig geweest voor school en voor de volgende sessie die ik met M ga doen. Ik heb hier dus vandaag veel voor kunnen voorbereiden en dat was wel leuk. En ook heb ik van een van de SNA's twee zwemtickets gekregen voor een subtropisch zwembad :) Ik was aan het vertellen dat ik hier in Ballymun was gaan zwemmen en toen zei ze mij dat ze mij tickets zou bezorgen van nog een ander zwembad, zij is zweminstructrice in een ander zwembad, maar kon dus wel aan deze tickets geraken. En dit vond ik echt superlief van haar, want ik ben gaan opzoeken hoeveel het normaal zou kosten en dit was 15euro per keer :) Dus heel lief dat ze mij twee gratis tickets heeft bezorgd :) En dadelijk ga ik nog even naar de winkel, wat groenten bijhalen en nog werken aan mijn taak voor Irish Cultural studies, dan kan ik die morgen op stage afprinten en 's avonds afgeven op school.
En dat was het voor vandaag :) Tot morgen! Xx. Sanne
gisteren was ik helemaal vergeten om een blog te maken :) Maar het was niet zo interessant hoor, ik heb voor school gewerkt, net zoals vandaag trouwens :) Dus twee dagen voor school, maar dat moet natuurlijk ook gebeuren. En verder hier nog wat tv gekeken, van de zon genoten, bananenmilkshake gemaakt, en gelezen.
Dus dat was het voor vandaag, ik zie jullie morgen weer!
vandaag was het behoorlijk 'messy'. 's Morgens ging het redelijk goed, maar toen we buiten waren en het spel aan het spelen waren, wou J niet meedoen. Hij vond het stom en begon heel kwaad te spelen. Daarom zijn we naar binnen gegaan, want het had geen zin om zo verder te doen. Daarna mogen de jongens melk of water drinken, maar J wou fruitsap. Dit mocht niet en hij werd hier heel boos om. Hij liep de gang op (iemand had de deur niet gesloten) en begon daar posters van de muur te trekken en te schelden. Ja (SNA) en ik gingen erachter aan en probeerden hem te kalmeren in de stille ruimte. Dit lukt en toen was het tijd voor gym. Eerst wou S niet meedoen, omdat hij de oefeningen stom vond, maar hij deed uiteindelijk wel mee. J was stom aan het doen zoals de anderen duwen, plagen, uitschelden,... De gymleerkracht had hem al een aantal waarschuwingen gegeven en zei nu dat wanneer hij nog een keer iets moest zeggen, hij de gymzaal moest verlaten. Natuurlijk vloekte hij daar meteen op en moest hij weggaan. De leerkracht zou hem naar de klas brengen, maar hij haalde de brandblusapparaten van de muur, aan het roepen, schreeuwen en noem maar op. Hij heeft vandaag dus niks gedaan en om 11uur kwam zijn papa hem halen. Daarna ging ik samen met C (mentor) naar de 'Care staff' ruimte om met W en J te praten, dit zijn twee jongens uit de Senior Class. W wordt heel veel gepest op school en J is een van de pesters. Hij negeert dit allemaal, wou niks aannemen en niet luisteren. Hij is nu 'on report' en dit wil zeggen dat er een verslag van hem wordt bijgehouden wanneer hij pest en wanneer dit x aantal keer voorkomt, wordt hij geschorst. Hij doet dit heel schijnheilig en hij doet altijd alsof hij van niks weet. Maar iedereen van het personeel houdt hem goed in de gaten, zodat hij niet altijd met alles wegkomt. Terug in de klas was hij weer heel geheimzinnig bezig met uitschelden en dingen zeggen. Ik waarschuwde hem een paar keer om daar mee op te houden. En ik vond het zo bizar eigenlijk dat we juist daarvoor een gesprek hadden gehad en de gevolgen duidelijk hadden besproken, maar het kan hem blijkbaar niet veel schelen. En natuurlijk kwam W tot een punt waarop hij er genoeg van had. Hij vloog op J af en sloeg hem. Daarna gooide hij enkele tafels om en ging naar de stille ruimte. Zijn mama werd gebeld en hij werd naar huis gestuurd. Maar hier had ik het best wel moeilijk mee, want hij moet zoveel horen elke dag en ik snap dat hij er op bepaalde momenten gewoon genoeg van heeft en ik vond het erg dat hij naar huis werd gestuurd, maar ja... En voor de rest was het wel een oké dagje :)
vandaag was weer een leuke dag! Ik stond weer bij de Seniors en zij spelen eerst altijd buiten voor 20 minuten, dit ging heel goed, ze werkten goed samen en speelden fijn. Daarna namen ze het eerste filmpje op voor het Anti-pesten en dit ging heel goed, ze deden heel goed mee. En daarna, manmanman toch :D ongeloofelijk! Ik moet er nu mee lachen, maar dezevoormiddag was ik best geïrriteerd. Om half 12 kwamen de jongens terug van de speelplaats en het kwartier daarna was de juf bezig met stickers uit te delen voor dit, punten voor dat, blablabla. Een kwartier duurde het en de jongens waren zich aan het vervelen. Daarna was het tijd voor een groepsles en ik dacht, oh dat gaat wiskunde of Engels of zo zijn, maar nee, het was Monopoly... En hiervoor speelden zij altijd Monopoly Junior maar nu ging de juf hen de echte Monopoly leren, maar ze kende dit zelf nog niet. Dus ze nam het boekje met regeltjes erbij en een blad en ze las de regels voor. Ondertussen paste ze er enkelen aan, anders zou het te moeilijk zijn. Dit snapte ik niet, want dan kunnen ze net zo goed Junior Monopoly blijven spelen als de regels toch gemakkelijker worden gemaakt. Ze kwam zelf niet echt uit haar zinnen en het was dus wéér een kwartier later. Dus ik zei tegen haar dat ik Monopoly ken en of ze het goed vond als ik het zou uit leggen (zonder de regels te vergemakkelijken). En dat mocht, ik legde alles stap voor stap uit en de jongens begonnen. De juf zou de bank zijn, maar dit was ook een warboel. Wanneer je een straat koopt, is het de bedoeling dat zij je het juiste kaartje geeft, maar dat had ze niet door. Dus de jongens gefrustreerd en ze vroegen aan mij of ik het niet wou doen allemaal. Maar dat negeerde ik maar, want zij is tenslotte nog de juf :) Maar ik was blij dat het daarna goed ging en dat ze bezig waren met het juist te spelen. De SNA's hadden het ook nog nooit gespeeld, maar zij begrepen het gelukkig wel allemaal. Dus gelukkig kunnen ze nu fatsoenlijk Monopoly spelen! Daarna was het lunch en daarna kwam G (mijn leerkracht van de school hier in Ierland) op bezoek. C (mijn mentor op stage) en ik gaven haar eerst een rondleiding in de school en de leerlingen waren allemaal heel enthousiast en lieten zien wat ze aan het doen waren. Toen we in de Middle Class kwamen begon S (de leerkracht van de Middle Class) te vertellen dat hij het heel leuk vond wanneer ik in de klas was, dat ik goed met de jongens kon opschieten,... Allemaal goede dingen, dus dat zat wel goed. Daarna had ik een bespreking met S en C en er werden alleen maar positieve dingen gezegd! Ik was echt zo blij na het gesprek en blij dat ze zo enthousiast waren. Ik had S ook laten zien wat ik allemaal met M aan het doen ben met de zintuigen en hier was ze heel enthousiast over. Ze zei dat ik heel veel creativiteit had, veel kleuren gebruikte en dat alles heel kindvriendelijk was. Dus een dagje vol lof vandaag en de lach krijg ik vandaag niet meer van mijn gezicht af hoor, best wel trots :p
En dadelijk ga ik nog een uurtje zwemmen :) En dan zit het dagje er weer op voor vandaag. Tot morgen!
Oh en voor ik het vergeet, hier ook nog een foto van papa en Louissianna, ik had beloofd dat ik deze in mijn blog zou zetten :) De eerste rit na haar blessure en het ging goed!
vandaag was weer een hele leuke dag die weer voorbij vloog, ongelooflijk hoe snel de dagen kunnen gaan. Vandaag en morgen ben ik in de Senior Class (aangezien die leerkracht mij enkel op woensdag en donderdag in haar klas wil hebben...). 's Morgens gaan de jongens eerst 20 minuten naar buiten om te 'sporten'. Het is meer spelen, maarja. Ze vroegen om een wedstrijdje tussen 'staff' en de kinderen. Dus dat deden we. Het was een spel waarbij je 10 passen met de bal naar elkaar moet geven en het andere team mag de bal afpakken en hetzelfde proberen. Wij waren met drie en de jongens met 5. En om de beurt wonnen we, dus dat ging wel goed. Daarna gingen ze naar binnen en de juf wou een video over 'Bullying' maken, maar hoe orgineel, aangezien de Middle Class dit vorige week heeft laten zien op de samenkomst. Zij hadden een anti-pest filmpje gemaakt en dit was heel goed. En deze juf wil altijd beter zijn (of ja, dat gevoel heb ik toch bij haar) dus haar klas gaat ook een anti-pest filmpje maken. De jongens zien het eigenlijk helemaal zitten, maar ze waren dan toch aan het oefenen. Om 10u riep C (mijn mentor) mij, zodat ik mijn sessie met M kon gaan doen. Ik was deze aan het voorbereiden (voeldoos klaarzetten, powerpoint klaarzetten,...) en toen belde de juf van Seniors naar C om te vragen waar ik was. (Elke ruimte heeft een telefoon om snel anderen te kunnen bereiken). Terwijl ik haar dezemorgen toch had verteld dat ik op woensdagen ook andere dingen te doen heb, zoals de sessie met M, het groepje van sociale vaardigheden met R, W en J. Maar ja ze vertelde C dat ik 'zomaar' weg was gegaan. Gelukkig wist C dat ik verteld had dat ik niet heel de tijd aanwezig zou zijn en ze vertelde mij dat ik er mij niks van aan moest trekken. Dus ja ik zette verder alles klaar en ging toen M halen. Ik vroeg hem eerst wat we vorige week gedaan hadden en hij kon het zich nog perfect herinneren. Verder vroeg ik hem waar vandaag over zou gaan en dat kon hij mij ook vertellen. Ik had eerst een powerpoint gemaakt waarin ik uitlegde dat we onze handen en huid gebruiken voor onze tastzin. Verder liet ik hem voorbeelden zien van koud, warm, harig, plakkerig, enzovoort. Dus voorbeelden van wat je allemaal kan voelen. Hij vond het heel leuk en was enthousiast over de voeldoos die ik gemaakt had. Ik legde hem de bedoeling uit en zei dat ik er telkens een nieuw voorwerp in zou leggen, hij moest dan goed voelen wat de textuur was, welke vorm, of het koud aanvoelde of warm, enzovoort. Hij deed heel goed mee en vertelde mij precies wat hij allemaal voelde. Ondertussen was er een heleboel kabaal op de gang, er was iets aan de hand in de Middle Class (de klas van M). J en D hadden daar ruzie gekregen, dus R kwam even bij ons zitten. Ik vroeg hem of hij mee wou doen en dit wou hij wel. Dus hij kon ook de dingen raden die er in de voeldoos zaten. Daarna vroeg ik M op te schrijven of te tekenen wat hij graag voelt en wat niet. Ook R gaf ik een blad om dit te doen, zo was hij afgeleid van wat er in zijn klas gebeurde. Daarna gingen we het tweede deel van de totempaal verven en M zei tegen R dat hij wel mocht helpen, dus dat was heel lief van hem en samen verfden ze de totempaal. Ik vond het niet erg dat R mee kwam doen, ten slotte had ik toch al alles met M gedaan en ze werkten goed samen. Ik bedankte hen toen nog voor de medewerking en M zei dat hij het weer heel leuk vond. Ook stelde ik tussendoor telkens vragen over dit zintuig en hij kon ze goed beantwoorden. Weer een geslaagde sessie dus!
Daarna was het middagpauze en namiddag had ik met C een afspraak om samen te zitten. Want morgen komt mijn leerkracht van school hier in Ierland op bezoek en samen gingen we dit gesprek voorbereiden. Ook had ik een aantal vragen opgeschreven i.v.m. de taken die ik moet doen en zij kon die dan beantwoorden. Dus na ons eten wouden we dit gaan doen, maar toen was er weer ruzie in de Middle Class. J werd naar de stille ruimte gestuurd en hij moest gekalmeerd worden. Daarop nam C hem mee naar de 'Social Care Staff' ruimte en ik ging ook mee. We lieten J eerst een beetje uitrazen en daarna speelden we poppenkast. Eerst speelde C en J voor mij, toen C en ik voor J en toen J en ik voor C. Het was best grappig en J kalmeerde helemaal. Best ook grappig om zo een stoere jongen te zien spelen met de poppenkastpoppen, maar het werkte. En dat is trouwens bij veel van deze jongens, ze hebben veel van hun vroege opvoeding gemist en spelen hierdoor heel graag. Zo is er bijvoorbeeld een jongen van 11 die heel graag met rijstkorreltjes speelt, maar hij zegt altijd dat we dit niet mogen vertellen tegen de anderen. En R ligt heel graag in een groot kussen om naar verhaaltjes te luisteren, en zo hebben de meeste wel iets heel 'kinds' wat ze graag doen.
Dus toen J gekalmeerd was, hadden we eindelijk tijd om te praten, dachten we... Want toen we J terug naar de klas brachten, vloog S uit de Senior Class naar buiten en duwde J om. Natuurlijk was hij weer boos, maar gelukkig ook snel weer gekalmeerd. S gooide zichzelf op de grond en wou niet meer opstaan. C praatte met hem en uiteindelijk ging hij terug de klas in.
Toen hadden we tijd om te praten over het gesprek morgen. We hebben dit samen voorbereid zodat ik weet wat zij gaat zeggen en we hebben veel gepraat over de stage tot nu toe. En tot zover gaat alles heel goed. Ook had ik nog een deel vragen over mijn taken. Een van de dingen was dat ik een soort van profiel maak over M, waarin ik zijn geschiedenis kort samenvat. Ze vertelde mij dat hij verslaafd was aan drugs toen hij geboren werd, omdat zijn mama drugsverslaafd is. Ze had daar een goed boek over en wou mij dat meegeven zodat ik de theorie daaruit kon gebruiken. Maar op de gang waren C en S (van de Senior Class) aan het vechten en er stonden drie personeelsleden bij. Wij namen heb boek en liepen er weer voorbij en toen zei de juf van de Seniors: Ik kan wel wat hulp gebruiken hoor. Maar wij negeerden dat en liepen verder. En zo raar, er stond drie man bij en zij stond met haar armen gekruist en dan zegt ze tegen ons dat ze hulp nodig heeft? Sorry hoor, maar dat begrijp ik niet. En ik excuseer mij als ik klaag over die juf, maar af en toe moet ik het van mij aftypen :)
En toen hadden we ons gesprek verder en alles ging goed. Maar toen klopte de juf op de deur en zei ze: ik heb nu hulp nodig hoor, twee jongens lopen buiten en twee zijn aan het vechten. Maar C zei dat ze een gesprek met mij had en dat er voldoende ander personeel in de school was. Dus ze vertrok kwaad. En hoe kwam het dat er twee buiten rondliepen? Omdat ze de sleutels uit de zakken van de juf hadden gehaald en dat zou niet mogen. Iedereen moet de sleutels rond de nek hebben hangen zodat zo een situaties vermeden kunnen worden.
Maar een drukke dag dus, hij vloog voorbij en ik heb mij enorm goed geamuseerd. Alleen ben ik heel benieuwd hoe de juf morgen tegen mij ga doen als ik weer haar klas binnenkom...
Maar dat weet ik jullie morgen te vertellen, net zoals hoe de bespreking met mijn leerkracht is gegaan.
vandaag was ik weer bij de Juniors en de tijd vloog voorbij :) Het was leuk daar en ik voelde mij een beetje een kleuterjuffrouw :) Namiddag was het knutselen en we waren robotjes en ruimtevaartuigen aan het maken. Ik deed dit samen met N en E en ze deden heel goed mee. Het was leuk om met hen samen te werken, zeker omdat ze vanalles vroegen over België, of ik het hier leuk vond, of ik nog terug zou komen naar Ierland,... Het zwemmen ging ook goed, ze deden allemaal heel goed mee en kregen daarvoor allemaal een gouden ster. Verder ging het voormiddag iets minder goed met R. Hij zou eigenlijk naar een andere school moeten waar ze kinderen met autisme helpen, maar omdat hij op een wachtlijst staat, is hij zolang op deze school. Hij staat al langer als een jaar op de wachtlijst trouwens. Hij hoort hier dus helemaal niet thuis en kan de boel soms flink op stelten zetten. Wanneer hem iets niet aanstaat springt hij door heel de klas en roept hij enorm luid. De andere jongens zetten op zo een momenten koptelefoons op zodat ze hem niet horen. En eigenlijk is het dan ook zielig voor R want hij vraagt dan heel de tijd: waarom praat niemand tegen mij? Waarom luistert niemand naar mij? Maar omdat de anderen met hun werk verder willen doen, zetten ze dus de koptelefoons op. En verder gaat het nu ook beter tussen mij en P. Hij is een SNA in de Junior Class en hij was nogal afstandelijk tegen mij. Maar vandaag hebben we even gebabbeld en hij had zelf kopieën meegenomen voor mij die ik kan gebruiken voor een taak. Dus op een of andere manier zit het nu dus wel goed :) En morgen en donderdag ga ik bij de Seniors staan en vrijdag weer bij de Juniors. Ook heb ik morgen een sessie met M en dit keer gaat het over het zintuig 'tast'. Daarom heb ik een voeldoos voor hem gemaakt waarin allerlei dingen zitten die anders voelen: hard, zacht, ruw, glad,... Ik hoop dat hij het leuk gaat vinden, maar morgen horen jullie hoe het is gegaan.
En dat was het weer voor vandaag! Tot morgen! Xx. Sanne
vandaag mijn blog dan over gisteren en vandaag :) We zijn gisteren met tien studenten (4 uit Spanje, 1 jongen uit Nederland, 2 meisjes uit Frankrijk, 2 meisjes van Wallonië en ik) naar Glendalough in Wicklow gegaan. Je kan daar niet met het openbaar vervoer geraken, dus we hadden twee auto's gehuurd. En het was echt lachen in het begin. Natuurlijk is het heel raar om aan de verkeerde kant van de weg te rijden, maar de twee chauffeurs hebben het heel goed gedaan. Het was ook leuk om eens in het Nederlands te praten met iemand en het was voor de anderen raar om dat te horen. Ook had ik een heel grappig gesprek met een Waals meisje. Zij probeerde tegen mij in het Nederlands te praten en ik tegen haar in het Frans. En als we even niet wisten wat we juist wouden zeggen, zeiden we dit in het Engels. Maar het was dus soms ontzettend verwarrend als je in het Nederlands denkt, in het Frans spreekt en daarbij soms ook in het Engels spreekt. Maar het was dus lachen en leuk. Het was ongeveer een uurtje rijden naar Glendalough en het was daar echt supermooi!! Glendalough is een Ierse vallei in de Wicklow Mountains, het ligt ongeveer 40km ten zuiden van Dublin. Letterlijk betekent de naam Glendalough: Dal van de twee meren; Lower Lough en Upper Lough. In de 6de eeuw leefde de kluizenaar St. Kevin in het dal van Glendalough. Maar door de vele volgelingen ontstond er al snel een kloostergemeenschap. Dus in de 7de eeuw kende waren er 7 kerken in de vallei. We gingen eerst naar het bezoekerscentrum om een folder te halen en zo konden we zien welke wandeling we gingen doen. We maakten een wandeling langs St. Kevins Kitchen, The Round Tower van Glendalough en de twee meren. En het was echt heel mooi, kijk maar naar de foto's. Op het einde van het grote meer was een watervalletje en er waren ontzettend veel rotsblokken. Het zag er heel vreemd uit, maar wel goed. En daarna zijn we nog naar Wicklow gereden en daar hebben we op een terrasje genoten van de zon en een drankje. Het was dus een hele fijne dag, maar ook vermoeiend, daarom dat ik gisteren niks meer geschreven heb :)
En verder moest ik vandaag naar school, maar het was best saai... Ik kon er met moeite mijn aandacht bijhouden en het ging over allemaal dingen die ik de vorige twee jaar al op school had gezien. Daarna had ik nog een afspraak met mijn supervisor en zij gaf mij feedback op hetgeen ik tot nu toe voor mijn portfolio had gedaan. Het was allemaal goed, maar ik moest meer theorie zoeken en van verschillende bronnen. Ze had een lijstje gemaakt met boeken die ik kon gebruiken, dus deze heb ik allemaal meegenomen uit de bibliotheek en ik moet ze 3 mei pas terugbrengen. Dus nu kan ik aan de slag gaan met het doorzoeken van de boeken :) Maar ik ben blij met de feedback die ze gegeven heeft, zo weet ik wat ik nog beter kan doen. Ook gaf ze me enkele grammatica tips mee. Sommige zinnen en woorden waren meer spreek- dan schrijftaal, maar ze had het allemaal uitgelegd aan mij en voor ik mijn portfolio afgeef kijkt ze nog eens alles na. Dus ik ben heel blij met mijn supervisor, ze is heel duidelijk in wat ze verwacht en helpt mij ook waar nodig.
En zo, dat was het voor vandaag :D Tot morgen! Xx. Sanne
het was heerlijk om dezemorgen uit te slapen! :) Deed mij wel goed. Verder bezig geweest met school en naar de winkel geweest om spaghettisaus te maken. Ook nog de was gedaan en wat opgeruimd hier. En verder wat gelezen, dus niet zo een actieve dag. Maar morgen gaan we normaal met een tiental Erasmusstudenten naar Glendalough en ik hoop dat het doorgaat, want heb er zin in.
En vanavond ga ik nog wat voorbereiden voor de volgende sessie die ik met M ga doen, ditmaal gaan we werken aan 'tast'. Dus ik wou een grote voeldoos maken met allerlei dingen in die anders aanvoelen: hard, zacht, koud, warm, pluizig,... Maar ik laat het jullie zeker weten wanneer het af is :)
En verder heb ik maandag weer les, dan heb ik een afspraak met mijn supervisor. Ik heb haar donderdagavond enkele dingen doorgestuurd voor mijn portfolio en ik hoop dat ze tevreden is, maar dat weet ik jullie maandag te vertellen.
Het was vandaag best mooi weer en lekker warm, maar rond vier uur begon het te regen (veel!) en nu is het aan het onweren. Maar dat ziet er best wel leuk uit met de bergen op de achtergrond en dan de flitsen van de bliksem :)
joepie, het is vrijdag, morgen uitslapen! :D Nu het 's morgens nog donker is, ben ik niet meer zo vroeg wakker en kan ik er ook niet zo goed uitkomen, dus ik kijk er echt naar uit om fijn uit te slapen morgen. En voor de rest vloog vandaag weer voorbij. 's Morgens waren de jongens bezig met het maken van een eigen krantenartikel en dit was best leuk. Daarna hadden ze gym en hier ging ook alles goed. Toen moest D weer naar huis en hij dacht dat zijn mama hem kwam halen, maar toen bleek dat het zijn papa was, was hij helemaal overstuur. Hij wou niet meegaan en het heeft even geduurd voor ze hem in de auto kregen. Maar uiteindelijk was hij dan toch weg. Verder ging P ook eerder naar huis, hij was ziek. Hij moest overgeven en zag er echt slecht uit. Op de speelplaats ging het 's middags wel goed en namiddag kregen R en J ruzie. We zaten in de klas en de leerkracht moest even naar buiten, toen waren J (SNA) en ik nog in de klas. Maar C rende naar buiten, dus bleef ik over met R,J en M. R was J aan het uitdagen en uiteindelijk vlogen ze naar elkaar toe. Ik kwam ertussen en probeerde J van R weg te houden, maar daarbij draaide hij mijn pols om. Deed best wel pijn, maar ze waren uit elkaar, en maar goed want R had een trofee klaar om daar J mee te slaan. Dus ik was blij dat ze uit elkaar waren en dat ik erger voorkomen had. Daarna excuseerde de leerkracht zich dat ik in deze situatie was gekomen, maar ja daar was niet veel aan te doen natuurlijk. Daarna kwam J naar mij toe om zich te excuseren en ik zei dat het wel goed was. En voor de rest hebben we nog kaartjes geknutseld voor moederdag, want dat is hier op 3 april. En nu ben ik blij dat ik fijn voor de tv zit :)
vandaag was wel oké. 's Morgens is C altijd heel druk wanneer hij de klas in komt (hij heeft ADHD). Hij springt rond, vloekt, stoort iedereen,... En hij is echt zo een klein mannetje dat dat zo gek lijkt als hij vloekt en zo. Maar hij krijgt daarna altijd zijn medicijnen (deze worden op school gegeven, hij woont bij zijn opa en oma en zij kunnen hem deze niet geven, hij is veel te druk voor hen en kunnen hem niet 'dwingen' om zijn medicijnen (rilatine) te nemen). En wanneer deze beginnen te werken is hij echt een 'sok'. Van het ene extreme naar het andere. Hij zit maar op zijn stoel, heel stil, zegt bijna niks, eet niet meer, je moet echt naast hem zitten om hem dan te verstaan. Best wel zielig, maar ze hebben zijn dosis laatst verhoogd, omdat het geen effect meer had. Maar ik ben er niet zo zeker van of dit wel het beste voor hem is, want hij zit er gewoon bij als een plant. Verder ging alles goed tot D weer naar huis moest (hij moet om 11u naar huis). Hij was kwaad geworden om iets (ik weet niet wat want toen had ik mijn pauze). Maar hij zat dus in de stille ruimte en wou niet naar huis gaan. Ze hebben hem met een aantal personen in de auto van zijn mama gezet en uiteindelijk kalmeerde hij. Verder was het vandaag Hike-day (uitstap dag) voor de klas. Eerst vertelde de leerkracht wat hij goed vond van het gedrag van de jongens en waarin ze nog kunnen verbeteren. Hij vertelde dat iedereen mee mocht op Hike vandaag en dat we naar een dorp verderop gingen, hier zouden we Chocomelk met marshmellows drinken en picknicken. We gingen er met de bus naar toe en de jongens waren meteen heel enthousiast dat ze uit school konden. Er waren vier leerlingen en we waren met vier begeleiders, iedereen hield een iemand in de gaten. Het picknicken was heel gezellig en daarna maakten we nog een kleine wandeling door het dorp. Maar toen begon R moeilijk te doen (het was de eerste keer dat hij mee op hike ging, normaal blijft hij maar tot half 1 op school, maar vanaf vandaag blijft hij voortaan tot half 2 op school). We weten niet juist wat hem overstuur heeft gemaakt, maar hij begon weg te lopen, de andere jongens uit te dagen,... Gelukkig was hij terug bij ons toen de bus kwam. Wij gingen met de andere jongens boven in de bus zitten, de leerkracht bleef onder zitten met R. Je hoorde hem roepen en schelden, maar de leerkracht bleef heel kalm. Eenmaal van de bus moest de leerkracht hem vasthouden, want hij was heel wild en woedend en bleef schelden. Op school aangekomen ging hij naar de stille ruimte en daar bleef hij tot half drie, toen kwam er pas iemand van de instelling waarin hij verblijft om hem op te halen. De leerkracht was best wel gefrustreerd dat er niet eerder iemand kwam en ook voor R was dit niet goed. Hij was al overstuur en was nu nog meer overstuur omdat hij dacht dat ze hem vergeten waren. Hoe dit juist komt zal ik morgen eens vragen want de leerkracht ging nog uitzoeken waarom het zolang duurde. Al bij al was het dus weer een gezellig dag, ook al waren er wat moeilijkheden. En morgen is het vrijdag! Vind ik niet erg want ik ben echt moe! De dagen op stage zijn niet superlang, maar het constant letten op iedereen enzo is best wel vermoeiend hoor... :)
Zo, dat was ie voor vandaag! Tot morgen. Xx. Sanne
gisteren kon ik geen blog schrijven omdat ik niet op de site geraakte. Vandaag kreeg ik een mail van bloggen.be dat ze zich excuseerden voor het ongemak. Er was ergens iets fout gegaan waardoor alle Blogs van bloggen.be tijdelijk onbeschikbaar waren. Dusja, vandaar dat ik nu schrijf over gister en vandaag.
Gisteren was weer een redelijk drukke dag. Alles ging goed totdat D naar huis moest. Hij nam zijn jas van de kapstok en liet daarbij de jas van iemand anders op de grond vallen. De leerkracht vroeg enkel of hij deze jas terug wou ophangen, maar dat was teveel gevraagd. Hij begon te schreeuwen dat hij dat niet zou doen, dat hij zelf maar die jas moest op hangen, dat het per ongeluk gebeurde,... De leerkracht zei dat hij wist dat het per ongeluk was, maar dat het toch maar een kleine moeite was om deze terug op te hangen. Toen werd hij helemaal kwaad en begon rond te rennen in de klas. Ik nam de andere jongens mee naar de speelplaats achter het lokaal zodat zij uit de klas waren. Maar je kon tot buiten het schelden en het lawaai horen. Toen D naar huis was, kwam ik in de klas kijken en het was weer een grote ravage. Alle tafels en stoelen lagen om, al het schrijfmateriaal was door de klas gegooid, buiten lagen allemaal schriftjes en pennen en boeken en... Een puinhoop dus. De rest van de dag verliep redelijk rustig op nog enkele kleine ruzies na.
En vandaag was maar een halve dag. We deden 's morgens Circle Time, maar M was R aan het uitschelden. Hierdoor mocht hij niet meedoen en dat vond hij natuurlijk niet leuk. Hij begon te wenen op zijn stoel, maar hij werd genegeerd door iedereen. Na een tijdje excuseerde hij zich bij R en toen was het weer goed. Daarna nam ik M mee om deel twee van mijn eerste sessie te doen. We deden een oefening op internet waarbij hij dierengeluiden moest herkennen en daarna verfden we het eerste deel van de Totempaal. Het verliep dus heel goed en hij verdiende weer zijn drie gouden sterren.
En voor de rest heb ik mij vandaag beziggehouden met het opzoeken van theorie die ik nodig heb voor portfolio.
deze week gaat alles op stage over 'Anti-pesten'. De leerlingen van de Middle Class (waar ik deze week in sta) hadden een filmpje gemaakt over pesten en hoe erg dit is en dat werd aan de hele school getoond. En dit was heel leuk en de jongens waren best nerveus om dit te laten zien aan de anderen, maar het ging heel goed. De directrice gaf ook nog een toespraak over dat het pesten vanaf nu echt hard wordt aangepakt, want er zijn enkele leerlingen in school die nogal gepest worden. De jongens die het pestgedrag vertonen, werden rood toen de directrice hierover sprak, dus ze weten goed genoeg dat ze slecht bezig zijn. Na de toespraak hadden we nog Circle Time en we sluiten dit altijd af met een complimentje te geven aan de persoon die langs je zit. En M (leerling) moest een complimentje aan mij geven en zei: "Je gezicht past heel goed bij je naam, ze zijn allebei heel mooi." En ik schoot in de lach en toen zei hij: "En je lach is ook mooi." Wat een charmeurke toch :p haha, maar ik vond het wel schattig natuurlijk. En verder zijn we na Circle Time aak naar Phoenix Park geweest. Dit hadden de jongens wel verdiend omdat ze zo goed aan het filmpje hadden gewerkt. Het was heel mooi weer buiten en het was dus zalig om rond te wandelen en om de jongens te zien spelen. Ze deden het heel goed en er werd geen ruzie gemaakt. Terug in de klas deden we nog wat werkjes en ondertussen was het al middag. 's Middags speelden ze voetbal en daarna deed ik mee met de knutselgroep. Ze zijn nu bezig om een grote stad te maken en ik knutselde samen met E. Hij had een hele grote kartonnen doos en was daar een flagebouw van aan het maken. Omdat die doos zo groot was zei ik dat we beter op de grond konden gaan zitten en toen kwam hij spontaan op mijn schoot zitten :) Ook weer zo lief natuurlijk en de leerkracht keek glimlachend toe, dus zat wel goed :p En verder ging ook alles goed, op een uitbarsting van J en P na, maar dit verliep nog redelijk vlot. Ze werden de klas uitgezet en daarna was het opgelost :p En daarna ben ik nog twee nieuwe jeansbroeken gaan kopen, want eentje was er gescheurd :p dusja, reden om even te gaan shoppen natuurlijk :D En blijkbaar is de mode nu weer om wijdere broeken te dragen en ik heb twee hele mooie broeken gevonden :) wel weer wennen, maarja :p En zo, dat was het vandaag weer :) leuke dag die weer voorbij gevlogen is :)
vandaag EINDELIJK eens kunnen uitslapen :) ik werd pas om half 11 wakker en het was echt zalig om eens wat langer te slapen :) En voor de rest was het vandaag echt een luierdagje. Heb al mijn papieren hier eens uitgezocht (ongelooflijk hoe snel dat bij mij zo een rommel kan worden). Daarna nog gestofzuigd en zo en voor de rest gelezen in het boek 'The Reader', heb ik geleend van een van de leerkrachten op school. Ik heb de film hiervan al gezien, maar ik vind altijd dat boeken zoveel beter zijn dan films. Dus dat was het zo een beetje voor vandaag, niet veel speciaals dus :D En ondertussen ben ik hier al 7 weken, soms verbaast het mij echt hoe snel de tijd hier voorbij gaat, maar dat is een positief teken natuurlijk :)
ik wou deze morgen echt eens uitslapen, dus ik had mijn fleece-deken nog voor het raam gehangen, dan is er niet zoveel licht in de kamer. En toen ik wakker werd dacht ik dat het een uur of 10 zou zijn, maar het was nog maar kwart na 7! Echt verschrikkelijk gewoon dat ik niet langer kan slapen :) Maar ja, toen ben ik maar op mijn gemak opgestaan. En vandaag heb ik mij beziggehouden met wat op te ruimen, naar de winkel te gaan, te koken en mijn taken af te maken van deze week. En verder heb ik nog gelezen :) Dus een rustige dag ,maar heb me wel geamuseerd :) En vandaag was het best koud, zeker ten opzichte van de rest van de week. Geen zonnetje vandaag en veel mist, maar ik hoop dat er volgende week weer wat meer zon te zien is.
vandaag was weer een leuke dag. Mijn mentor was terug van haar cursus in Engeland en we hebben eerst daarover gepraat. Ze vertelde wat ze daar allemaal geleerd hadden en dat was best interessant. Het ging over hoe een ruimte positief kan ingericht worden voor kinderen en waar er allemaal op gelet moet worden. Verder heb ik mijn eerste deel van mijn eerste sessie met M gedaan. Normaal duurt een sessie ongeveer 45min tot een uur, maar vandaag hielden we het op 20 minuten zodat hij zich op zijn gemak zou voelen en zich kon concentreren. Ik legde hem nog eens de bedoeling uit en vertelde hem dat we met een 'Star Reward Card' zouden werken. Hierop staan drie dingen die hij elke sessie moet doen: goed luisteren naar mij, zich goed gedragen en goed meewerken. En zo kan hij elke sessie drie gouden sterren verdienen. Hij was heel enthousiast toen ik dit vertelde en hij zei dat hij al zijn sterren zou verdienen. Vandaag ging het over horen/de oren en het eerste wat ik met hem deed was kennismaken met drie instrumenten: een regenbuis, een triangel en belletjes. Ik liet de instrumenten aan hem horen en hij kon er ook even geluid mee maken. Daarna deed ik hem een blinddoek om en moest hij raden met welk instrument ik een geluid maakte. Het was soms moeilijk om het onderscheid te maken tussen de regenbuis en de belletjes, maar ik vertelde hem dat hij echt héél goed moest luisteren en gebruik maken van zijn oren en toen ging het. Daarna ging ik ergens in de ruimte staan en maakte ik een geluid en hij (met nog steeds een blinddoek om) moest in de juiste richting wijzen van waar het geluid kwam. Ook dit was soms moeilijk, maar als hij echt goed zijn best deed lukte dit. Daarna had ik nog een blad voor hem waarop hij kon schrijven welke geluiden hij leuk vind en welke niet. Bij leuke geluiden tekende hij een politieboot die op zee vaart, hij vind het geluid van de motor een leuk geluid. En bij het geluid wat hij niet leuk vind, tekende hij een kat. Hij kan niet tegen het geluid van een kat die ergens aan krabt :) En dit hingen we op de kast op. En ik vertelde hem dat we de volgende keer verder zouden doen met nog iets anders voor de oren en dat we dan ook het eerste deel van de totempaal zouden verven. Daarna vroeg ik feedback aan mijn mentor (zij zat in dezelfde ruimte, zij observeerde) en ze was heel tevreden. Ze zei dat M niet de gemakkelijkste is om mee te werken en dat hij soms moeite heeft om zich te concentreren, maar ik had het heel goed aangepakt door hem telkens terug bij de sessie te betrekken en hem vragen te stellen. Dus ze vond het zeker goed en daar was ik blij om. Verder stond ik namiddag terug in de Middle Class, maar hier waren maar drie leerlingen aanwezig en alles verliep heel vlot. Volgende week is er het thema 'pesten' en de jongens waren een slogan en collage aan het maken en deze week hadden ze ook een filmpje gemaakt dat tegen pesten is. Ze hadden mij dit laten zien en het was echt heel grappig en dit wordt maandag getoond op de samenkomst die er elke maandagochtend is met de hele school. Toen was de school gedaan en had ik nog een klein gesprek met mijn mentor om te vragen hoe stage zover ging en ze zei dat ze echt heel tevreden was. Ze had het ook aan andere personeelsleden gevraagd en ze waren allemaal tevreden. Ik stel veel vragen, neem initiatief en merk veel op en ze vonden mij een aangenaam iemand :) Dus ik was ook blij om dat te horen en ga dus zeker zo verder doen :) En volgende week begin ik al aan de tweede helft van mijn stageperiode, de tijd vliegt echt voorbij hier!!!
vandaag was het weer een drukke dag. Voormiddag
stond ik bij de Juniors en het ging vrij goed. Totdat het brandalarm
(weeral!) afging. R en C kunnen hier niet goed tegen en zij waren heel
kwaad en boos omdat ze niet tegen het geluid konden. Daarna kregen N
en L ruzie, tot drie keer toe. Ze waren echt aan het slaan en stampen
op elkaar en hierdoor werd R weer boos, hij nam een houten treintje en
gooide het door de klas en natuurlijk kwam het op het hoofd van E
terecht, dus was die ook weer boos. Uiteindelijk was iedereen een
beetje gekalmeerd en was het tijd voor yoga. Maar enkel C en E mochten
naar yoga, de anderen hadden weer ruzie gemaakt toen ze in de rij
stonden. Na een tijdje mocht de rest ook naar yoga komen en toen was het
weer een en al kabaal. Iedereen liep rond, schreeuwde en luisterde
niet, dus iedereen werd terug naar de klas gestuurd. Hier kreeg N
strafpunten voor zijn speeltijd en was hij weer heel boos, hij gooide
zijn tafel omver en moest oefeningen maken van de leerkracht, wat hij
natuurlijk niet wou doen. En toen was het middag dus kon iedereen gaan eten. Na
de middag speeltijd werkte ik aan een taak, maar al snel werd ik
geroepen om te helpen in de Senior Class. Daar had C echt de hele klas
verwoest, alle rekken waren omgegooid, alles was nat van het water,
stoelen en tafels laten door heel de klas,... chaos was het daar. C was
in de stille ruimte, W in de andere stille ruimte, J in de klas en S
liep buiten rond (geen idee hoe dat kan...). Maar C mocht terug naar de
klas en ik ging bij hem zitten. Hij was dingen van auto's aan het
opzoeken en ik begon tegen hem te vertellen dat ik een nieuwe auto nodig
had en of hij samen met mij wou zoeken (ik dacht op deze manier kan ik
hem rustig bezighouden, want het is al druk genoeg overal). En dus kon
ik hem rustig houden, terwijl de SNA de klas opruimde. Ondertussen
hoorden we R en W heel hard roepen in de stille ruimtes en stampen en
bonken... En zo vloog de namiddag voorbij om iedereen een beetje rustig te houden. En
na zo een dag ben ik echt moe! Van het een naar het ander rennen,
iemand kalmeren of troosten, iemand rustig bezig te houden en
ondertussen ogen op je rug hebben om in de gaten te houden wat anderen
uitspoken :) Drukke dagen, ze vliegen voorbij en het is uiteindelijk ook allemaal heel interessant.
En
verder slecht nieuws van thuis gekregen, lieve Cara is er niet meer,
die heeft papa dezemorgen laten inslapen.... Ze was heel ziek, haar
nieren waren defect. Maar papa had nog twee mooie foto's van haar
opgestuurd van vandaag.
En dat was het weer voor vandaag, tot morgen! Xx. Sanne
vandaag was wel een cava dagje op stage. Voormiddag stond ik even bij de Juniors, daarna mocht ik even aan mijn taken werken en daarna terug bij de Juniors. En zij gingen vandaag op uitstap, buiten E en N, want zij hadden zich niet gedragen op de vorige uitstap. Dus bleef ik met P (een van de SNA's) bij hen. Eerst speelden we buiten voetbal, dat was wel leuk en daarna gingen we knutselen. Maar dat ging al snel fout, ze kunnen dus niet samen delen 'dat is MIJN verf, dat is MIJN penseel, dat is MIJN lijm,...' alles is mijn mijn mijn en dus stopten we met hun knutselen tot ze terug rustig waren en daarna ging het beter. 's Middags wou ik om 12u mijn pauze nemen, maar toen vroeg G (van de Seniors) of ik bij W wou gaan zitten, hij had de boekenrek in de klas omgegooid en moest apart eten. Maar er was nog vanalles aan de hand en ze vroeg of ik even tijd had. Ik zei dat het geen enkel probleem was en dat ik mijn pauze wel later zou nemen. En W was nogal droevig, hij at zijn soep en boterhammen en ik begon voorzichtig te vragen wat er aan de hand was. En toen kwam er een heel verhaal uit, soms sprong hij van de hak op de tak, maar hij bleef vertellen tegen mij en de dingen die hij zei waren best erg. Ik ga hier niet alles op de blog zetten, want ik ga dit eerst bespreken met mijn mentor als zij terug is... Maar bijvoorbeeld hij heeft voor hij op deze school zat, al op 13 andere scholen gezeten omdat hij overal gepest werd. En hier wordt hij ook gepest en dat was hij vandaag moe, hij was kwaad geworden en had in zijn woede de boekenrek omgegooid. En ik was ergens wel blij dat hij dit allemaal vertelde, dat hij even zijn hart kon luchten. Hij had geen zin meer om vandaag in de klas te zijn en daarom zou een van de SNA's van zijn klas hem deze namiddag bezighouden met andere activiteiten. Hij zit dus met ontzettend veel problemen in zijn hoofd en eigenlijk is hij zo een rustige en lieve jongen, je vraagt je af waaraan hij dat verdiend... En na mijn pauze heb ik nog bij de Juniors gestaan tot het tijd was om naar huis te gaan. En toen ben ik nog langs het postkantoor gegaan waar mijn pakketje was (ik was er ondertussen achtergekomen waar ik het moest gaan halen) en ik ben heel blij met al de dvd's en mijn boek van ontwikkelingspsychologie :D
vandaag was het weer een actieve dag op stage :) en de personeelsleden geven de schuld aan de volle maan, wie weet... :) Ik sta deze week bij de Juniors en het eerste uur ging best goed. Daarna ging vijf keer het brandalarm af (door één van de Seniors). En we hebben bij de Juniors twee kinderen met autisme die helemaal niet tegen dit geluid kunnen, dus die hebben we vijf keer moeten kalmeren, want die begonnen te wenen, te schreeuwen, rond te lopen,... Daarna was het tijd voor P en R om naar de speelplaats te gaan, maar R was heel wild en werd naar binnen gestuurd. Dus ik voetbalde wat met P en toen zijn speeltijd om was nam ik hem terug mee naar binnen. En toen we binnen aankwamen was R heel wild door de klas aan het lopen, aan het wenen, aan het schreeuwen,... Hij was woedend (maar ik heb niet echt meegekregen waarom) en de leerkracht zei dat hij naar de stille ruimte moest. Dit wou hij niet en toen begon hij met zijn hoofd op de grond te bonzen (echt verschrikkelijk om te zien). Dus de twee SNA's (special need assistants) namen hem vast en bleven bij hem in de stille ruimte. Daar heeft hij een uur gezeten en toen ging hij naar huis. Daarna hadden de Juniors zwemles en het was P zijn eerste keer dat hij mee mocht. Normaal blijft hij tot 11uur op school, maar deze week blijft hij tot half 1, om te kijken of hij dit aankan. Hij vond het heel spannend om in het water te gaan, maar hij deed het heel goed. De twee vrouwen waarmee ik eigenlijk samenwerk (de opvoedsters) zijn er deze week niet, eentje is ziek en de ander is op cursus in Engeland. Dus ik vroeg aan de directrice of het oké was of ik deze week namiddag (van 1 tot half 3) aan mijn taken mag werken. We moeten voor het portfolio een taak maken rond het beleid in school en dit is best veel. En ik ben hier vandaag aan begonnen en heb toch al een klein deeltje kunnen uitpluizen :) Dus ik hoop toch deze week het een en ander te kunnen doen. Ze zei ook dat ik altijd hulp mocht vragen als ik iets niet begreep of ergens meer uitleg over wou, dus dat vond ik fijn. Na stage had ik nog Ierse cultuur en het was weer interessant. Vandaag ging het over de secularisatie van de kerk en de staat hier in Ierland. Over hoe gelovig de mensen vroeger waren en hoe stikt zij naar de kerk gingen (10 jaar geleden ging 95% van de bevolking naar de mis in het weekend, nu is dat nog maar 4,7%...) en over hoe dat allemaal veranderd is na de vele schandalen van Ierse priesters. De prof vertelde echt schokkende verhalen en de twee uur vlogen dus voorbij. Verschrikkelijk wat hier allemaal gebeurd is en ik kreeg er echt gewoon kippenvel van in de klas. En hij vertelde hoeveel Ieren er nu kwaad zijn en niks meer met de kerk of priesters te maken willen hebben. En daarna was het tijd om naar huis te gaan en ik was ontzettend blij toen ik van de bus was! De buschauffeur reed echt zo roekeloos (en zo zijn er wel veel buschauffeurs eigenlijk, maar deze was toch de ergste tot nu toe). Het leek of hij elk moment uit de bocht kon vliegen, reed veel te snel, moest dan weer bruusk remmen voor andere auto's, constant aan het toeteren als hem iets niet aanstond en soms dacht ik dat de bus ging kantelen... Dusja, ik was blij toen ik daar vanaf was :) En verder had ik vandaag een brief van de post, dat ze een pakketje voor mij hebben (van papa, dvd's en een boek van school) en dat ik het kon halen op een van de postkantoren, 'Hieronder kunt u zien op welk postkantoor' en ja natuurlijk stond er niet bij welk! Dusja, weet ik het nog niet :) Ik heb al een mail naar de klantendienst gestuurd en morgen overdag bel ik even of ik ga langs op een postkantoor om te vragen waar ik het moet gaan halen :)
En zo, dat was het weer voor vandaag :) Tot morgen! Xx. Sanne
vandaag moest ik weer op school zijn voor de lessen van het portfolio. Het eerste uur waren we bezig rond genogrammen (soort van stamboom) en zij waren die aan het leren maken. Maar ik heb dat vorig jaar al gedaan, dus ging vrij vlot bij mij Daarna was het les rond 'social policies'. Hier begreep ik eerst niet veel van, maar na een tijdje werd het mij allemaal duidelijk. Het eerste deel van ons portfolio moet hierover gaan, maar de leerkracht ging mij nog extra informatie sturen, omdat ik dit nooit geleerd heb over hoe dit in Ierland zit, dus ik ben blij dat ze mij daar mee wil helpen. En daarna kregen we de reflectie terug die we vorige keer in de les hadden moeten schrijven en de commentaar was positief. Ik heb twee werkpuntjes meegekregen waar ik de volgende keer op moet letten en voor de rest was het allemaal positief. En daarna moesten we een nieuwe reflectie schrijven en letten op de feedback die we daarvoor hadden gekregen. Daarna had ik een afspraak met mijn supervisor hier in Ierland. Zij doorliep alle opdrachten met mij, gaf tips waar nodig en vond dat ik heel goed bezig was met de interventie. Ze heeft er ook het volste vertrouwen in dat mijn portfolio goed gaat zijn, want ze vind dat ik al heel goed op weg ben. En daarna had ik nog een afspraak met G, om te praten over hoe ik het hier vind en hoe alles meevalt. Dus het was een drukke, maar leuke dag
Ik ben Sanne
Ik ben een vrouw en woon in Dublin (Ierland) en mijn beroep is Student.
Ik ben geboren op 12/01/1989 en ben nu dus 36 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: KSJ, dansen, uitgaan,....