Inhoud blog
  • Laatste blog
  • Laatste stagedag
  • Portfolio AF
  • Op zoek naar de Queen
  • Queen en halve dag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Stage in Ierland

    Dit jaar doe ik stage in Dublin, en op deze blog kan iedereen mijn reilen en zeilen volgen. Ik verblijf hier van 6feb t.e.m. 17 juni en loop stage in 'Phoenix Park Special School'. Hier werk ik met kinderen van 4-12 jaar met emotionele- en/of gedragsproblemen, als gevolg hiervan hebben zij ook vaak leerproblemen. Veel leesplezier! Xx. Sanne
    10-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gisteren en vandaag
    Hoi hoi,

    gisteren was ik helemaal vergeten om een blog te maken :)
    Maar het was niet zo interessant hoor, ik heb voor school gewerkt, net zoals vandaag trouwens :)
    Dus twee dagen voor school, maar dat moet natuurlijk ook gebeuren.
    En verder hier nog wat tv gekeken, van de zon genoten, bananenmilkshake gemaakt, en gelezen.

    Dus dat was het voor vandaag, ik zie jullie morgen weer!

    Xx. Sanne

    10-04-2011 om 21:35 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Messy day
    Hoi hoi,

    vandaag was het behoorlijk 'messy'.
    's Morgens ging het redelijk goed, maar toen we buiten waren en het spel aan het spelen waren, wou J niet meedoen. Hij vond het stom en begon heel kwaad te spelen. Daarom zijn we naar binnen gegaan, want het had geen zin om zo verder te doen.
    Daarna mogen de jongens melk of water drinken, maar J wou fruitsap. Dit mocht niet en hij werd hier heel boos om. Hij liep de gang op (iemand had de deur niet gesloten) en begon daar posters van de muur te trekken en te schelden. Ja (SNA) en ik gingen erachter aan en probeerden hem te kalmeren in de stille ruimte.
    Dit lukt en toen was het tijd voor gym. Eerst wou S niet meedoen, omdat hij de oefeningen stom vond, maar hij deed uiteindelijk wel mee.
    J was stom aan het doen zoals de anderen duwen, plagen, uitschelden,... De gymleerkracht had hem al een aantal waarschuwingen gegeven en zei nu dat wanneer hij nog een keer iets moest zeggen, hij de gymzaal moest verlaten. Natuurlijk vloekte hij daar meteen op en moest hij weggaan. De leerkracht zou hem naar de klas brengen, maar hij haalde de brandblusapparaten van de muur, aan het roepen, schreeuwen en noem maar op.
    Hij heeft vandaag dus niks gedaan en om 11uur kwam zijn papa hem halen.
    Daarna ging ik samen met C (mentor) naar de 'Care staff' ruimte om met W en J te praten, dit zijn twee jongens uit de Senior Class. W wordt heel veel gepest op school en J is een van de pesters. Hij negeert dit allemaal, wou niks aannemen en niet luisteren. Hij is nu 'on report' en dit wil zeggen dat er een verslag van hem wordt bijgehouden wanneer hij pest en wanneer dit x aantal keer voorkomt, wordt hij geschorst. Hij doet dit heel schijnheilig en hij doet altijd alsof hij van niks weet. Maar iedereen van het personeel houdt hem goed in de gaten, zodat hij niet altijd met alles wegkomt.
    Terug in de klas was hij weer heel geheimzinnig bezig met uitschelden en dingen zeggen. Ik waarschuwde hem een paar keer om daar mee op te houden. En ik vond het zo bizar eigenlijk dat we juist daarvoor een gesprek hadden gehad en de gevolgen duidelijk hadden besproken, maar het kan hem blijkbaar niet veel schelen.
    En natuurlijk kwam W tot een punt waarop hij er genoeg van had. Hij vloog op J af en sloeg hem. Daarna gooide hij enkele tafels om en ging naar de stille ruimte. Zijn mama werd gebeld en hij werd naar huis gestuurd. Maar hier had ik het best wel moeilijk mee, want hij moet zoveel horen elke dag en ik snap dat hij er op bepaalde momenten gewoon genoeg van heeft en ik vond het erg dat hij naar huis werd gestuurd, maar ja...
    En voor de rest was het wel een oké dagje :)

    Zo, dat was het weer!
    Tot morgen.
    Xx. Sanne

    08-04-2011 om 19:43 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woehoew!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoi hoi,

    vandaag was weer een leuke dag!
    Ik stond weer bij de Seniors en zij spelen eerst altijd buiten voor 20 minuten, dit ging heel goed, ze werkten goed samen en speelden fijn.
    Daarna namen ze het eerste filmpje op voor het Anti-pesten en dit ging heel goed, ze deden heel goed mee.
    En daarna, manmanman toch :D ongeloofelijk! Ik moet er nu mee lachen, maar dezevoormiddag was ik best geïrriteerd.
    Om half 12 kwamen de jongens terug van de speelplaats en het kwartier daarna was de juf bezig met stickers uit te delen voor dit, punten voor dat, blablabla. Een kwartier duurde het en de jongens waren zich aan het vervelen.
    Daarna was het tijd voor een groepsles en ik dacht, oh dat gaat wiskunde of Engels of zo zijn, maar nee, het was Monopoly... En hiervoor speelden zij altijd Monopoly Junior maar nu ging de juf hen de echte Monopoly leren, maar ze kende dit zelf nog niet. Dus ze nam het boekje met regeltjes erbij en een blad en ze las de regels voor. Ondertussen paste ze er enkelen aan, anders zou het te moeilijk zijn. Dit snapte ik niet, want dan kunnen ze net zo goed Junior Monopoly blijven spelen als de regels toch gemakkelijker worden gemaakt. Ze kwam zelf niet echt uit haar zinnen en het was dus wéér een kwartier later. Dus ik zei tegen haar dat ik Monopoly ken en of ze het goed vond als ik het zou uit leggen (zonder de regels te vergemakkelijken). En dat mocht, ik legde alles stap voor stap uit en de jongens begonnen. De juf zou de bank zijn, maar dit was ook een warboel. Wanneer je een straat koopt, is het de bedoeling dat zij je het juiste kaartje geeft, maar dat had ze niet door. Dus de jongens gefrustreerd en ze vroegen aan mij of ik het niet wou doen allemaal. Maar dat negeerde ik maar, want zij is tenslotte nog de juf :) Maar ik was blij dat het daarna goed ging en dat ze bezig waren met het juist te spelen. De SNA's hadden het ook nog nooit gespeeld, maar zij begrepen het gelukkig wel allemaal.
    Dus gelukkig kunnen ze nu fatsoenlijk Monopoly spelen!
    Daarna was het lunch en daarna kwam G (mijn leerkracht van de school hier in Ierland) op bezoek. C (mijn mentor op stage) en ik gaven haar eerst een rondleiding in de school en de leerlingen waren allemaal heel enthousiast en lieten zien wat ze aan het doen waren. Toen we in de Middle Class kwamen begon S (de leerkracht van de Middle Class) te vertellen dat hij het heel leuk vond wanneer ik in de klas was, dat ik goed met de jongens kon opschieten,... Allemaal goede dingen, dus dat zat wel goed.
    Daarna had ik een bespreking met S en C en er werden alleen maar positieve dingen gezegd! Ik was echt zo blij na het gesprek en blij dat ze zo enthousiast waren. Ik had S ook laten zien wat ik allemaal met M aan het doen ben met de zintuigen en hier was ze heel enthousiast over. Ze zei dat ik heel veel creativiteit had, veel kleuren gebruikte en dat alles heel kindvriendelijk was.
    Dus een dagje vol lof vandaag en de lach krijg ik vandaag niet meer van mijn gezicht af hoor, best wel trots :p

    En dadelijk ga ik nog een uurtje zwemmen :) En dan zit het dagje er weer op voor vandaag.
    Tot morgen!

    Oh en voor ik het vergeet, hier ook nog een foto van papa en Louissianna, ik had beloofd dat ik deze in mijn blog zou zetten :) De eerste rit na haar blessure en het ging goed!

    Xx. Sanne

    07-04-2011 om 20:49 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Great day
    Hoi hoi,

    vandaag was weer een hele leuke dag die weer voorbij vloog, ongelooflijk hoe snel de dagen kunnen gaan.
    Vandaag en morgen ben ik in de Senior Class (aangezien die leerkracht mij enkel op woensdag en donderdag in haar klas wil hebben...).
    's Morgens gaan de jongens eerst 20 minuten naar buiten om te 'sporten'. Het is meer spelen, maarja. Ze vroegen om een wedstrijdje tussen 'staff' en de kinderen. Dus dat deden we. Het was een spel waarbij je 10 passen met de bal naar elkaar moet geven en het andere team mag de bal afpakken en hetzelfde proberen. Wij waren met drie en de jongens met 5. En om de beurt wonnen we, dus dat ging wel goed.
    Daarna gingen ze naar binnen en de juf wou een video over 'Bullying' maken, maar hoe orgineel, aangezien de Middle Class dit vorige week heeft laten zien op de samenkomst. Zij hadden een anti-pest filmpje gemaakt en dit was heel goed. En deze juf wil altijd beter zijn (of ja, dat gevoel heb ik toch bij haar) dus haar klas gaat ook een anti-pest filmpje maken. De jongens zien het eigenlijk helemaal zitten, maar ze waren dan toch aan het oefenen.
    Om 10u riep C (mijn mentor) mij, zodat ik mijn sessie met M kon gaan doen.
    Ik was deze aan het voorbereiden (voeldoos klaarzetten, powerpoint klaarzetten,...) en toen belde de juf van Seniors naar C om te vragen waar ik was. (Elke ruimte heeft een telefoon om snel anderen te kunnen bereiken). Terwijl ik haar dezemorgen toch had verteld dat ik op woensdagen ook andere dingen te doen heb, zoals de sessie met M, het groepje van sociale vaardigheden met R, W en J. Maar ja ze vertelde C dat ik 'zomaar' weg was gegaan. Gelukkig wist C dat ik verteld had dat ik niet heel de tijd aanwezig zou zijn en ze vertelde mij dat ik er mij niks van aan moest trekken.
    Dus ja ik zette verder alles klaar en ging toen M halen. Ik vroeg hem eerst wat we vorige week gedaan hadden en hij kon het zich nog perfect herinneren. Verder vroeg ik hem waar vandaag over zou gaan en dat kon hij mij ook vertellen. Ik had eerst een powerpoint gemaakt waarin ik uitlegde dat we onze handen en huid gebruiken voor onze tastzin. Verder liet ik hem voorbeelden zien van koud, warm, harig, plakkerig, enzovoort. Dus voorbeelden van wat je allemaal kan voelen.
    Hij vond het heel leuk en was enthousiast over de voeldoos die ik gemaakt had. Ik legde hem de bedoeling uit en zei dat ik er telkens een nieuw voorwerp in zou leggen, hij moest dan goed voelen wat de textuur was, welke vorm, of het koud aanvoelde of warm, enzovoort. Hij deed heel goed mee en vertelde mij precies wat hij allemaal voelde.
    Ondertussen was er een heleboel kabaal op de gang, er was iets aan de hand in de Middle Class (de klas van M). J en D hadden daar ruzie gekregen, dus R kwam even bij ons zitten. Ik vroeg hem of hij mee wou doen en dit wou hij wel. Dus hij kon ook de dingen raden die er in de voeldoos zaten.
    Daarna vroeg ik M op te schrijven of te tekenen wat hij graag voelt en wat niet. Ook R gaf ik een blad om dit te doen, zo was hij afgeleid van wat er in zijn klas gebeurde.
    Daarna gingen we het tweede deel van de totempaal verven en M zei tegen R dat hij wel mocht helpen, dus dat was heel lief van hem en samen verfden ze de totempaal. Ik vond het niet erg dat R mee kwam doen, ten slotte had ik toch al alles met M gedaan en ze werkten goed samen.
    Ik bedankte hen toen nog voor de medewerking en M zei dat hij het weer heel leuk vond. Ook stelde ik tussendoor telkens vragen over dit zintuig en hij kon ze goed beantwoorden.
    Weer een geslaagde sessie dus!

    Daarna was het middagpauze en namiddag had ik met C een afspraak om samen te zitten. Want morgen komt mijn leerkracht van school hier in Ierland op bezoek en samen gingen we dit gesprek voorbereiden. Ook had ik een aantal vragen opgeschreven i.v.m. de taken die ik moet doen en zij kon die dan beantwoorden.
    Dus na ons eten wouden we dit gaan doen, maar toen was er weer ruzie in de Middle Class. J werd naar de stille ruimte gestuurd en hij moest gekalmeerd worden. Daarop nam C hem mee naar de 'Social Care Staff' ruimte en ik ging ook mee. We lieten J eerst een beetje uitrazen en daarna speelden we poppenkast. Eerst speelde C en J voor mij, toen C en ik voor J en toen J en ik voor C. Het was best grappig en J kalmeerde helemaal. Best ook grappig om zo een stoere jongen te zien spelen met de poppenkastpoppen, maar het werkte. En dat is trouwens bij veel van deze jongens, ze hebben veel van hun vroege opvoeding gemist en spelen hierdoor heel graag. Zo is er bijvoorbeeld een jongen van 11 die heel graag met rijstkorreltjes speelt, maar hij zegt altijd dat we dit niet mogen vertellen tegen de anderen. En R ligt heel graag in een groot kussen om naar verhaaltjes te luisteren, en zo hebben de meeste wel iets heel 'kinds' wat ze graag doen.

    Dus toen J gekalmeerd was, hadden we eindelijk tijd om te praten, dachten we... Want toen we J terug naar de klas brachten, vloog S uit de Senior Class naar buiten en duwde J om. Natuurlijk was hij weer boos, maar gelukkig ook snel weer gekalmeerd. S gooide zichzelf op de grond en wou niet meer opstaan. C praatte met hem en uiteindelijk ging hij terug de klas in.

    Toen hadden we tijd om te praten over het gesprek morgen. We hebben dit samen voorbereid zodat ik weet wat zij gaat zeggen en we hebben veel gepraat over de stage tot nu toe. En tot zover gaat alles heel goed.
    Ook had ik nog een deel vragen over mijn taken. Een van de dingen was dat ik een soort van profiel maak over M, waarin ik zijn geschiedenis kort samenvat. Ze vertelde mij dat hij verslaafd was aan drugs toen hij geboren werd, omdat zijn mama drugsverslaafd is. Ze had daar een goed boek over en wou mij dat meegeven zodat ik de theorie daaruit kon gebruiken.
    Maar op de gang waren C en S (van de Senior Class) aan het vechten en er stonden drie personeelsleden bij. Wij namen heb boek en liepen er weer voorbij en toen zei de juf van de Seniors: Ik kan wel wat hulp gebruiken hoor.
    Maar wij negeerden dat en liepen verder. En zo raar, er stond drie man bij en zij stond met haar armen gekruist en dan zegt ze tegen ons dat ze hulp nodig heeft? Sorry hoor, maar dat begrijp ik niet. En ik excuseer mij als ik klaag over die juf, maar af en toe moet ik het van mij aftypen :)

    En toen hadden we ons gesprek verder en alles ging goed. Maar toen klopte de juf op de deur en zei ze: ik heb nu hulp nodig hoor, twee jongens lopen buiten en twee zijn aan het vechten. Maar C zei dat ze een gesprek met mij had en dat er voldoende ander personeel in de school was. Dus ze vertrok kwaad. En hoe kwam het dat er twee buiten rondliepen? Omdat ze de sleutels uit de zakken van de juf hadden gehaald en dat zou niet mogen. Iedereen moet de sleutels rond de nek hebben hangen zodat zo een situaties vermeden kunnen worden.

    Maar een drukke dag dus, hij vloog voorbij en ik heb mij enorm goed geamuseerd.
    Alleen ben ik heel benieuwd hoe de juf morgen tegen mij ga doen als ik weer haar klas binnenkom...

    Maar dat weet ik jullie morgen te vertellen, net zoals hoe de bespreking met mijn leerkracht is gegaan.

    Tot morgen!
    Xx. Sanne

    Very Happy

    06-04-2011 om 21:00 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juniors
    Hoi hoi,

    vandaag was ik weer bij de Juniors en de tijd vloog voorbij :)
    Het was leuk daar en ik voelde mij een beetje een kleuterjuffrouw :)
    Namiddag was het knutselen en we waren robotjes en ruimtevaartuigen aan het maken. Ik deed dit samen met N en E en ze deden heel goed mee. Het was leuk om met hen samen te werken, zeker omdat ze vanalles vroegen over België, of ik het hier leuk vond, of ik nog terug zou komen naar Ierland,...
    Het zwemmen ging ook goed, ze deden allemaal heel goed mee en kregen daarvoor allemaal een gouden ster.
    Verder ging het voormiddag iets minder goed met R. Hij zou eigenlijk naar een andere school moeten waar ze kinderen met autisme helpen, maar omdat hij op een wachtlijst staat, is hij zolang op deze school. Hij staat al langer als een jaar op de wachtlijst trouwens.
    Hij hoort hier dus helemaal niet thuis en kan de boel soms flink op stelten zetten. Wanneer hem iets niet aanstaat springt hij door heel de klas en roept hij enorm luid. De andere jongens zetten op zo een momenten koptelefoons op zodat ze hem niet horen. En eigenlijk is het dan ook zielig voor R want hij vraagt dan heel de tijd: waarom praat niemand tegen mij? Waarom luistert niemand naar mij?
    Maar omdat de anderen met hun werk verder willen doen, zetten ze dus de koptelefoons op.
    En verder gaat het nu ook beter tussen mij en P. Hij is een SNA in de Junior Class en hij was nogal afstandelijk tegen mij. Maar vandaag hebben we even gebabbeld en hij had zelf kopieën meegenomen voor mij die ik kan gebruiken voor een taak. Dus op een of andere manier zit het nu dus wel goed :)
    En morgen en donderdag ga ik bij de Seniors staan en vrijdag weer bij de Juniors.
    Ook heb ik morgen een sessie met M en dit keer gaat het over het zintuig 'tast'. Daarom heb ik een voeldoos voor hem gemaakt waarin allerlei dingen zitten die anders voelen: hard, zacht, ruw, glad,...
    Ik hoop dat hij het leuk gaat vinden, maar morgen horen jullie hoe het is gegaan.

    En dat was het weer voor vandaag!
    Tot morgen!
    Xx. Sanne

    05-04-2011 om 22:16 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glendalough en vandaag
    Hoi hoi,

    vandaag mijn blog dan over gisteren en vandaag :)
    We zijn gisteren met tien studenten (4 uit Spanje, 1 jongen uit Nederland, 2 meisjes uit Frankrijk, 2 meisjes van Wallonië en ik) naar Glendalough in Wicklow gegaan. Je kan daar niet met het openbaar vervoer geraken, dus we hadden twee auto's gehuurd. En het was echt lachen in het begin. Natuurlijk is het heel raar om aan de verkeerde kant van de weg te rijden, maar de twee chauffeurs hebben het heel goed gedaan.
    Het was ook leuk om eens in het Nederlands te praten met iemand en het was voor de anderen raar om dat te horen.
    Ook had ik een heel grappig gesprek met een Waals meisje. Zij probeerde tegen mij in het Nederlands te praten en ik tegen haar in het Frans. En als we even niet wisten wat we juist wouden zeggen, zeiden we dit in het Engels. Maar het was dus soms ontzettend verwarrend als je in het Nederlands denkt, in het Frans spreekt en daarbij soms ook in het Engels spreekt. Maar het was dus lachen en leuk.
    Het was ongeveer een uurtje rijden naar Glendalough en het was daar echt supermooi!!
    Glendalough is een Ierse vallei in de Wicklow Mountains, het ligt ongeveer 40km ten zuiden van Dublin. Letterlijk betekent de naam Glendalough: Dal van de twee meren; Lower Lough en Upper Lough.
    In de 6de eeuw leefde de kluizenaar St. Kevin in het dal van Glendalough. Maar door de vele volgelingen ontstond er al snel een kloostergemeenschap. Dus in de 7de eeuw kende waren er 7 kerken in de vallei.
    We gingen eerst naar het bezoekerscentrum om een folder te halen en zo konden we zien welke wandeling we gingen doen.
    We maakten een wandeling langs St. Kevins Kitchen, The Round Tower van Glendalough en de twee meren. En het was echt heel mooi, kijk maar naar de foto's. Op het einde van het grote meer was een watervalletje en er waren ontzettend veel rotsblokken. Het zag er heel vreemd uit, maar wel goed.
    En daarna zijn we nog naar Wicklow gereden en daar hebben we op een terrasje genoten van de zon en een drankje.
    Het was dus een hele fijne dag, maar ook vermoeiend, daarom dat ik gisteren niks meer geschreven heb :)

    En verder moest ik vandaag naar school, maar het was best saai... Ik kon er met moeite mijn aandacht bijhouden en het ging over allemaal dingen die ik de vorige twee jaar al op school had gezien.
    Daarna had ik nog een afspraak met mijn supervisor en zij gaf mij feedback op hetgeen ik tot nu toe voor mijn portfolio had gedaan. Het was allemaal goed, maar ik moest meer theorie zoeken en van verschillende bronnen. Ze had een lijstje gemaakt met boeken die ik kon gebruiken, dus deze heb ik allemaal meegenomen uit de bibliotheek en ik moet ze 3 mei pas terugbrengen. Dus nu kan ik aan de slag gaan met het doorzoeken van de boeken :)
    Maar ik ben blij met de feedback die ze gegeven heeft, zo weet ik wat ik nog beter kan doen. Ook gaf ze me enkele grammatica tips mee. Sommige zinnen en woorden waren meer spreek- dan schrijftaal, maar ze had het allemaal uitgelegd aan mij en voor ik mijn portfolio afgeef kijkt ze nog eens alles na. Dus ik ben heel blij met mijn supervisor, ze is heel duidelijk in wat ze verwacht en helpt mij ook waar nodig.

    En zo, dat was het voor vandaag :D
    Tot morgen!
    Xx. Sanne




















    04-04-2011 om 18:41 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Over mijzelf
    Ik ben Sanne
    Ik ben een vrouw en woon in Dublin (Ierland) en mijn beroep is Student.
    Ik ben geboren op 12/01/1989 en ben nu dus 36 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: KSJ, dansen, uitgaan,....


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs