Inhoud blog
  • Laatste blog
  • Laatste stagedag
  • Portfolio AF
  • Op zoek naar de Queen
  • Queen en halve dag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Stage in Ierland

    Dit jaar doe ik stage in Dublin, en op deze blog kan iedereen mijn reilen en zeilen volgen. Ik verblijf hier van 6feb t.e.m. 17 juni en loop stage in 'Phoenix Park Special School'. Hier werk ik met kinderen van 4-12 jaar met emotionele- en/of gedragsproblemen, als gevolg hiervan hebben zij ook vaak leerproblemen. Veel leesplezier! Xx. Sanne
    05-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taakdagje
    Hoi hoi,

    Om kwart na 8 was ik klaarwakker, en dat op een zaterdag wanneer je kan uitslapen, ongelooflijk gewoon. Maar ik ben maar opgestaan, op het gemak een douche genomen, ontbeten en aan mijn taken begonnen. Jawel, op een zaterdagvoormiddag zat ik ijverig achter mijn laptop taken te maken, dus ik vind dat ik goed bezig ben :)
    Maar ik weet ook waar ik het voor doe: om af te studeren dit jaar!
    En daar ben ik vandaag het grootste deel van de dag mee bezig geweest. Deze taken moet ik maandag meenemen, dan heb ik weer les van het portfolio. We moesten een levenslijn maken en daarbij schrijven wat je geleerd hebt van elke gebeurtenis, welke goed waren, welke niet, welke uitdagingen,... En ook moesten we hier sterktes en zwaktes uit op maken. En zo leer je jezelf weer wat beter kennen natuurlijk.
    Ook moesten we een situatie uitschrijven van vorige stages waarin je voor jezelf hebt moeten opkomen en hoe je je hierbij voelde, wat je anders zou doen,... En hier gaan we dan maandag ook mee aan de slag.
    En dan nog informatie opgezocht, een beetje van alles wat eigenlijk.

    En verder ben ik nog boodschappen gaan doen en ik haal enkel nog maar kip en gehakt! Want het vlees lust ik hier dus niet. Ik heb al drie keer iets moeten weggooien. Het zag er goed uit, ik maakte het klaar, proefde en moest kokhalzen. Ik weet niet hoe het komt, maar ik hou het dus maar op kip en gehakt, daarvan weet ik tenminste dat ik het lust hier :)

    Dan is hier gisteravond ook nog het brandalarm afgegaan en dit was echt eng! Ik had mij pas in bed gelegd en toen begon het langs alle kanten te loeien! Dus snel bed uit, trui en broek aan, sleutels en gsm genomen en de gang op. Daar ging het alarm nog veel harder en we gingen allemaal naar beneden. Niemand wist echt wat er aan de hand was, maar uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn. Iemand met een glaasje te veel op vond het grappig om het alarm te activeren. Wel, ik vond het totaal niet grappig, ik vond het gewoon eng! Maar nu weet ik ook dat ik zeker wakker zal worden van dat lawaai als er ooit echt iets aan de hand is.

    En dan zit ik ook nog met een liedje in mijn hoofd van stage, tik dit maar eens in: http://www.youtube.com/watch?v=fnupL42gmF4
    En de jongens zingen dit altijd vol enthousiasme mee, ze hebben er zelfs een boekje van :)

    Zo, dat was het weer voor vandaag!
    Tot morgen!
    Xx. Sanne

    05-03-2011 om 19:55 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schatjes & thee met melk
    Hoi hoi,

    vandaag vloog stage voorbij, een druk dagje :)
    Voormiddag heb ik eerst samen met K (social care worker) gewerkt met R en P, de twee jongsten van de Juniors. We speelden een spel waarbij ze verschillende opdrachten moesten doen (uitbeelden, een gevoel nadoen, tekenen,...) en alles had te maken met sociale vaardigheden. Ze hadden dit heel goed gedaan. Daarna kwam D (de lerares) en zij ging samen met deze twee jongens en mij oefeningen doen van rekenen. Ze deed dit op een hele leuke en speelse manier en de jongens deden het heel goed. Ik zei daarna tegen hen: 'High five' en dit deden ze en P kwam mij zelfs een knuffel geven, echt zo lief :)
    Daarna gingen ze terug naar de klas en iedereen ging schoon schrift doen. Ik was P aan het helpen en hij deed het weer heel goed en ook hierna gaf hij mij een knuffel en daarna ging hij naar huis (want hij gaat om 11u naar huis). D (lerares) kwam mij zeggen dat het haar verbaasde dat P zo goed met mij kan opschieten. Normaal gezien heeft hij het heel moeilijk wanneer er nieuwe mensen zijn, maar bij mij gaat dit goed. En dit vond ik zelf ook heel leuk om te horen natuurlijk :)

    Daarna was ik met O verder aan het werken aan het schilderij van Mona Lisa en hij vroeg mij tot wanneer ik bleef. Ik zei hem tot eind mei en toen zei hij: tot dan? Met een heel blij gezichtje. Ik vroeg of dat niet goed was dan en toen zei hij: goed dat je zo lang blijft, want ik vind je heel leuk. Dus weer een complimentje en weer zo lief :)

    Daarna was het tijd voor gym en dit ging heel goed. Alleen kregen L en N ruzie op de gang toen ze terug naar de klas moesten gaan en ze bleven elkaar uitschelden en gezichten naar elkaar trekken. Het was tijd voor hen om met K (social care worker) een spel te spelen en ik ging ook mee. Eerst werd de ruzie uitgepraat en uiteindelijk konden we dan toch aan het spel beginnen en dit ging gelukkig heel goed.

    Toen was het tijd om naar de eetzaal te gaan en toen kreeg N een uitbarsting in de klas. Ik was er niet bij, maar hij heeft veel stuk gemaakt in de klas en de juf tegen haar benen gestampt. Het duurde een uur voor hij gekalmeerd was en K vertelde mij dat hij het de laatste tijd heel moeilijk heeft thuis. De ouders weten niet goed hoe ze voor hem moeten zorgen en dit probeert hij op te lossen door zich in zijn eigen wereld terug te trekken. Wanneer hij in zijn eigen wereld zit, kan je zeggen wat je wil, maar hij hoort je niet. Dit is heel raar, maar dit is voor hem een soort van verdedigingsmechanisme, om de buitenwereld even te laten voor wat het is.

    Namiddag hebben we dan nog naar een film gekeken en de directrice kwam een beloning brengen voor degene met de mooiste Mona Lisa. Dit was ook heel leuk om te zien, want ze hadden allemaal hun best gedaan, maar natuurlijk kon er maar eentje winnen. Dit was C en hij was superblij met zijn cadeautje.

    Verder heeft C (social care worker) enkele dingen uitgewerkt voor de methodiek 'Talk about' en daar gaan we volgende week mee beginnen. Daar kijk ik ook echt naar uit, want het lijkt me leuk om met de jongens aan te werken.
    En volgende week sta ik weer bij de Middle Class en dan kan ik M goed gaan observeren, want met hem ga ik de sessies rond zintuigen doen. Ook zal ik dan P ontmoeten, een jongen die drie weken geschorst is geweest en nu weer terugkomt. Maandag heb ik geen stage, want dan moet ik de hele dag naar school gaan voor het portfolio.

    Op stage drinkt iedereen thee met melk en ik was zowat de enige die koffie dronk. Maar ik dacht, laat het eens proberen en verbazend genoeg smaakt het mij heel goed. Dus nu zit ik meer thee met melk te drinken dan koffie :D Heel raar, maar toch waar :p

    Zo, dat was het voor vandaag, tot morgen!

    Xx. Sanne

    04-03-2011 om 18:10 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekendag en Mona Lisa
    Hoi hoi,

    het is de hele week boekenweek geweest hier in Ierland en vandaag hielden ze op school een boekendag.
    Er was een grote poster gemaakt waarop een boekenworm stond die uit een boek kwam. Deze hadden de drie klassen samen gemaakt.
    Rondom de rups had iedereen geschreven welke boeken hij gelezen had en wat zijn favoriete boek is.
    's Middags verzamelde iedereen in de turnzaal en daar vertelden enkele jongens over hun favoriete boek en er werd ook een verhaal voorgelezen.
    Verder kreeg iedereen ook nog een boekenbon, dus er werd zeker aan het thema gewerkt.

    Verder was het vandaag vrij rustig in de klas. Enkel P was 's morgens boos. Hij is een jongen van 6 jaar die thuis enorm verwend werd, hij was de baas thuis en alles ging zoals hij het wou. Hij is maar vijf dagen naar een gewone school geweest, toen is hij naar deze school gekomen. Hij zet zichzelf altijd centraal en het is altijd 'Me, me me'. Hij is ook zeer competitief in het verdienen van sterren in de klas. Hij is constant bezig met het vergelijken van hoeveel sterren hij heeft en hoeveel de anderen al hebben. Maar de leerkracht zegt dat hij al veel veranderd is t.o.v. het begin van het jaar, toen hij pas hier was. Hij blijft ook maar tot 11uur in de klas, daarna gaat het gewoonweg niet meer.
    Vandaag kreeg hij dus nieuwe boeken om in te werken, maar hij weigerde dit, hij wou zijn oude boeken hebben. Maar deze had hij al helemaal afgewerkt, daar kon hij dus niets meer mee doen. Hij wou echt niet in de nieuwe boeken werken en de juf zei dat ze een ster van hem zou afnemen en hierdoor werd hij heel boos en begon hij te wenen. Hij schreeuwde 'Sorry, I'm really sorry, I want my merrit!!' waarop de juf zei dat hij eerst rustig moest gaan zitten, hij schreeuwde: 'I'm quiet, I'm ready, I'm sorry, give me my merrit!!'. Hij was dus helemaal niet rustig en dit ging zo zeker een half uur door. Uiteindelijk was hij rustig en begon hij te werken aan zijn oefeningen, maar hij heeft vandaag geen sterren verdiend.
    Hij heeft dus al veel bijgeleerd, maar heeft nog een lange weg te gaan.

    Namiddag werd er geknutseld aan een Mona Lisa schilderijtje. Ze hadden allemaal een afbeelding van Mona Lisa (daar hebben ze deze week over geleerd) en ze hebben hier vandaag een kader voor gemaakt met macaroni. Vandaag plakten ze alle macaroni op en het is de bedoeling dat die dan volgende week zilver of goud gespoten wordt. Best wel leuk dus :)

    En dat was het voor vandaag :) Vanavond ga ik nog een beetje aan mijn taken werken die ik voor maandag moet doen, want dan heb ik weer les van mijn portfolio. En zondag ga ik met Lidia, Nayara, Raoul en Benjamin naar Galway, dat ligt in het westen van Ierland en daar gaan we dan de hele dag naar toe :)

    Zo, tot morgen!

    Xx. Sanne

    03-03-2011 om 17:18 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juniors
    Hoi hoi,

    het vele slapen heeft mij goed gedaan, mijn koppijn is zo goed als weg :)
    Vandaag had ik enkel voormiddag stage (om de twee weken is er op woensdagnamiddag geen school) en alles ging rustig. R en C gingen naar de zoo (zij zijn de twee jongsten in de klas en zij gaan op aparte uitstapjes, zij kunnen niet bij de groep blijven en daarom is het voor iedereen beter dat zij apart op uitstap gaan).
    De anderen hadden eerst hun individueel werk, daarna keken we een video van 'De Gelaarsde kat', daarna luisteroefeningen, speeltijd en knutselen. Ik zat samen met E om te knutselen en we maakten een Robotje uit afval, dat was wel leuk :)
    Verder heb ik nog met C enkele dingen besproken die ik kan doen in de sessies die ik met M ga doen en ik ben volop aan het brainstormen en nadenken over wat ik allemaal kan doen. En ik heb er heel veel zin in om dit te gaan doen, mijn hersentjes draaien op volle toeren :p
    Zo, dat was het weer voor vandaag, het is niet veel, maar toch iets :p

    Xx. Sanne



    02-03-2011 om 16:50 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juniors en koppijn :(
    Hoi hoi,

    vandaag was een cava dagje, ondanks de koppijn Sad
    Gisteren had ik hier al last van en was ik op tijd gaan slapen. Dezemorgen was het zo goed als over, maar vlak voor de middag had ik hier weer last van. Ik ben gewoon gebleven op stage, maar niet naar de les gegaan. Op het appartement aangekomen ben ik gaan slapen en nu maar even opgestaan om blog te maken, te douchen en daarna terug bed in...

    Verder viel het goed mee vandaag. De Juniors hadden zwemles, maar C mocht niet mee, hij had drie negatieve punten op een rij en het gevolg is dat je dan niet mee mag gaan zwemmen. Ook N mocht niet meegaan, hij had drie keer op een rij genegeerd wat de leerkracht zei tijdens de speeltijd.
    Dus bleven L en E over, want P en R gaan naar huis om 11uur. Ik mocht mee gaan naar de zwemles, samen met P en de leerkracht. Tijdens de zwemles was ik langs P gaan zitten (degene die mij gister en vandaag ook weer negeerde) en ik begon tegen hem te praten wie ik was, wat ik kwam doen,... Daarop keek hij naar mij, stelde zichzelf voor en gaf mij een hand. Hierop voelde ik mij veel beter, want ook al mocht ik het mij niet persoonlijk aantrekken, toch vond ik dit vervelend. En hopelijk is dit nu opgelost.
    De zwemles ging goed en voormiddag was er een tand uitgevallen bij E. Een andere zat ook heel los en hier was hij heel de tijd mee aan het spelen. Tijdens de rit naar huis vertelde hij mij over de tandenfee en over hoe slim hij wel niet was. Ik vroeg hoezo dan. En hij vertelde mij dat hij deze tand ging laten zitten tot hij geld nodig had, dan zou hij hem eruit trekken en aan de tandenfee geven :) Daarna heb ik met C besproken over wie ik mijn Case Study kan doen. Ik ga deze over M doen, hij is niet de gemakkelijkste, maar ook niet de moeilijkste om mee te werken. Zo is het een beetje een uitdaging, maar weet ik ook zeker dat hij de vijf sessies die ik met hem ga doen, zeker gaat volbrengen. C zei dat hij hier zeker enthousiast voor zou zijn, dus dat zit wel goed. M is een jongen van 9 jaar, maar emotioneel zit hij op de leeftijd van een 5-6jarige. Zijn papa is twee jaar geleden overleden aan kanker, zijn mama heeft drugs- en alcoholproblemen. Hierdoor kon zij niet meer voor hem zorgen en daarom zit hij in een pleeggezin. Hij is heel rustig in de klas, maar heeft ontzettend veel zorgen. Zo praat hij bijvoorbeeld heel veel over bussen en auto's en hij geeft zelf aan dat hij dit doet, zodat hij niet hoeft te praten over wat er allemaal in zijn hoofd aan de hand is... Mijn sessies met hem kan ik opbouwen rondom zintuigen (voelen, ruiken, horen,...). Hij heeft vroeger heel weinig aandacht gehad van zijn ouders, daarom zijn de basisdingen, zaken waaraan gewerkt kan worden. Dus ik kan beginnen met het bedenken van een soort van methodiek/sessie die ik met hem kan doen en dit verspreid over vijf keer. Ik kijk hier enorm naar uit en wanneer mijn hoofdpijn weg is, schiet ik hiervoor in actie :)

    Zo, dat was het wel voor vandaag!
    Tot morgen!
    Xx. Sanne

    PS en hier nog enkele foto's die ik van Lidia via Facebook had gekregen :)

    Een groepsfoto van in Howth, twee grappige foto's van Malahide en nog drie van in Phoenix Park (maar ik krijg er nog meer..)













    01-03-2011 om 21:01 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juniors
    Hoi,

    zoals ik al zei, sta ik deze week in de klas van de Juniors.
    Dit is weer totaal anders als de vorige twee klassen, maar wel weer leuk.
    Er zitten zes jongens in deze klas: L, E, C, P, K en N.
    Ze waren allemaal nieuwsgierig en vroegen mij van alles over Belgiƫ: Zijn de mensen daar groot? Hoe spreken jullie daar? Is het eten lekker? Allemaal grappige en leuke vragen.
    Voormiddag ging vrij vlot, totdat K een uitbarsting kreeg. Hij is een jongen met autisme en hoort hier eigenlijk helemaal niet thuis. Maar omdat er nergens anders plaat is voor hem, wordt hij zolang hier opgevangen. Hij kan door een kleine aanleiding 'ontploffen' en vandaag vlogen daardoor de legoblokken door de klas. De anderen negeerden hem gelukkig en hij begon na een kwartier alles op te ruimen.
    Verder hebben we buiten gevoetbald en nog leesoefeningen gedaan.
    Tijdens de middagpauze maakte ik kennis met D, een eerste jaar student van een school hier in Ierland, hij komt een maand stage doen hier. Hij heeft eerst een aantal jaren gewerkt als een computer technicus, maar dat was toch niet wat hij voor altijd wou doen. Daarom is hij dit gaan doen.
    Namiddag heb ik met C in de 'social care class' gewerkt met een aantal jongens a.d.h.v. knutselwerkjes. Dit was heel leuk (ook al ben ik niet zo een creatief persoon :) ) en de tijd vloog voorbij. C vertelde mij ook dat ze een nieuw soort van methodiek wil gaan uitproberen 'Talk about' en ze gaat mij dit morgen laten zien. Dan kan ik dit samen met haar gaan 'lanceren' bij de jongens. Hier kijk ik echt naar uit!
    Verder voelde ik mij vandaag niet op mijn gemak bij P. Hij is een van de medewerkers in de Junior Class. Hij negeerde mij gewoon en zei niks en ik dacht dat dit aan mij lag. Ik heb dit met C besproken en zei vertelde mij dat hij vaker zo is, dat ik het mij niet persoonlijk moet aantrekken.
    Maar goed dat ik dit zei tegen C, anders had ik het mij misschien wel persoonlijk aangetrokken...
    Zo, dat was het voor vandaag!
    Tot morgen!

    Xx. Sanne

    28-02-2011 om 19:06 geschreven door Sanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Over mijzelf
    Ik ben Sanne
    Ik ben een vrouw en woon in Dublin (Ierland) en mijn beroep is Student.
    Ik ben geboren op 12/01/1989 en ben nu dus 36 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: KSJ, dansen, uitgaan,....


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs