1.
Op welke school geef je les?
2. Hoelang sta je al op deze school en hoelang sta je al in het (kleuter)onderwijs?
3. Heb je al eens te maken gehad met verlies in de kleuterklas. Hoe vaak?
4. Op welke manier kreeg je te maken met verlies?
5. Op welke manier help je de kleuter die te maken krijgt met verlies?
6. Gebruik je bepaalde bronnen of theorieën om de kleuter hierbij te helpen?
7. Ga je kleuters uit andere culturen op een andere manier helpen?
8. Hoe begin je aan het verwerkingsproces met de kleuter?
9. Hoe zorg je ervoor dat het verwerkingsproces in de klas overeenkomt met de manier van het verwerkingsproces thuis?
10. Welke prentenboeken gebruik je rond de dood in je klas? Werk je hier enkel
mee wanneer het echt aan bod komt?
11. Is er een bepaald stramien waaraan jij en de andere kleuterleidster van de
school zich aan moeten houden? (Indien je al op een andere school stond, was deze
manier van werken anders?)
12. Richt je een speciale hoek in voor de rouwende kleuter?
13. Zijn er bepaalde tips die je hebt voor mij, toekomstige kleuterleidster?
Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten of speciale aandacht aan moet
geven?
|