Voorbereiding
tweedaagse Averbode, 17-18 februari 2012
Thema: Om-armen
Schema-verloop
vrijdag
17 februari
19.30
u.: vertrek kerkplein
20.30
u.: aankomst Averbode;
installeren en afspraken
21.00
u.: start nachtspel
22.45
u.: avondbezinning:
Inleiding op het thema - bezinning door middel van "dierbaar
voorwerp" + uitspraken van
Augustinus over vriendschap (ieder
kiest een kaartje dat hem/haar aanspreekt). (Christ)
zaterdag 18 februari
7.30
u.: opstaan
8.00
u.: ochtendwandeling
bakker (Christ)
8.15
u.: uitgebreid
ontbijt -afwas
9.15
u.: inzingen
Jaarthemalied "Omarmen" (Christ)
9.45
u.: Bordspel Woord
of Daad (bijlage 1) (Christ)
11.30
u.: ontspannende
buitenspelen, keuze uit opdrachten Hujambo spel
(Christ)
12
u.: samen smosjes
maken en middagpauze
14
u.: Levenswegspel (Dries)
16
u.: vieruurtje
16.30
u.: rustig moment,
inleiding op de Gregoriaanse Vespers (Christ)
(bijlage 2)
18
u.: Vespers
18.30
u.: winterbbq man Bob
20.30
u.: doop (Annelies)
21
u.: avondactiviteiten:
Time's
Up
Weerwolven
22.15
u.: bezinning (Christ)
22.30
u.: ouders, vertrek
Bijlage 1
We
spelen dit spel met het spelbord van Zeven Dwergen en draken, maar met de
vragen van het spel Woord of Daad.
Wie
zes gooit of op een dwerg terecht komt: gele
kaartjes (opdrachten)
Wie
één gooit of op hetzelfde vakje komt als een medespeler blauwe kaartjes
Wie
op een hand komt duel
en groene kaartjes
Hoe
verloopt een duel? De speler die op de hand komt, kiest een tegenstander. De
begeleider legt nu op het bord een toegangskaart met daarop een sterretje met
een getal in. De twee tegenspelers krijgen nu elk vijf dwergenkaartjes, die ze
niet aan de ander mogen tonen. Aan de zijkanten van die kaartjes kan je
dwergenhoofden zien staan. Per ronde leggen de tegenspelers elk een
dwergenkaartje af. De speler met de meeste dwergenhoofden op de kaart wint en
legt de kaarten bij zich. Zo spelen we vijf rondes. Dan tellen de tegenstanders
het aantal verworven dwergenhoofdjes. Wie het dichtst komt bij het getal in de
ster van de toegangskaart, wint het duel, en dus ook de toegangskaart. Je hebt
minstens één toegangskaart nodig om bij de draak (finish) te kunnen bereiken.
Bijlage 2
Creatief
en rustgevend moment. In de paardenstallen wordt rustige muziek opgezet. Er
zijn vier hoeken voorzien, de bedoeling is dat ieder, naar eigen 'goesting'
deze vier afwerkt.
1.
Selectie van twintig spreuken van Phil Bosmans- maak er jouw top 5 van
2.
Een lijstje van 'rituele' gebaren, niet 'nuttig', maar die het leven wel
zingeven. Gesprek op papier (kus geven, foto op bureau, kaarsje branden,
bloemetje geven, speciale kledij).
3.
mandala tekenen.
4.
vervolg Hujambospel, maar nu met gesprekskaartjes
|