Inhoud blog
  • Een klein geschenkje ...
  • Uitstap naar de supermarkt
  • Voorbereiding supermarkt
  • My personality
  • Excercise outside: The way
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Comenius Project in Vienna

    27-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.My personality
    De leerlingen leerden enkele persoonlijkheidskenmerken in het Engels vertalen. Alle kinderen waren gemotiveerd om de moeilijke woordenschat te leren omdat iedereen betrokken werd bij dit lesonderwerp. De namen van de leerlingen werden op het bord geschreven ...


    Negen leerlingen kregen een woordkaart en hingen om de beurt een woord op het bord. De zinnen werden
    klassikaal vertaald.


    Een overzicht van alle nieuwe woorden.


    De leerlingen tekenden hun hand op gekleurd papier en schreven welke twee persoonlijkheidskenmerken het
    best bij hen passen.



    Het resultaat van alle leerlingen: "Wie ben ik?"


    Na de eerste oefening tekenden ze terug een hand en schreven over een klasgenoot.


    Alle handen werden op een groot blad gekleefd.
    De leerlingen waren natuurlijk benieuwd wat hun klasgenoten over hen geschreven hadden.


    En na de les ....

    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Excercise outside: The way
    Voor de paasvakantie leerden de leerlingen van de tweede graad de weg in de schoolomgeving in het Engels uitleggen.
    Vandaag kregen ze een wegbeschrijving en wandelden ze naar de woonplaats van de leerkracht.




    Dankzij hun goede woordenschatkennis vonden de leerlingen het appartement van de leerkracht.



    We gingen met heel de klas naar binnen en leerden alle kamers in het Engels vertalen.



    In the living room....

    20-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.My phone number
    De leerlingen leerden enkele maanden geleden vlot tellen van nul tot tien.
    Tijdens deze les controleerde ik met een getallendictee of ze de getallen ook vlot konden lezen en begrijpen. Een leerling las haar telefoonnummer voor en een klasgenoot noteerde de getallen correct op het bord.





    16-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.My family
    In het vierde leerjaar vulden de leerlingen de stamboom in het Engels in.
    Daarna stelden de leerlingen die foto´s bij hadden enkele familieleden voor.


    These are my grandmother and grandfather.


    These are my mother and father.


    We are twins and these are our parents !


    This is my sister. She is fourteen now and she gives me a hand .


    My father, mother and little brother.



    And we are curious and interested....


    This is me when I was four years old ;-)!

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby´s in het derde leerjaar

    In het derde en vierde leerjaar leerden de leerlingen de hobby´s ook lezen en schrijven






    Wie heeft voor welke activiteit gekozen? Enkele jongens bespraken samen de hobby´s van hun klasgenoten



    12-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.My hobbies
    Vandaag leerden de leerlingen van de eerste graad een negental hobby´s in het Engels vertalen.



    Make the right movement : Let´s dance !


    We like swimming !




    Guess what our hobby is ;-).


    And we like sleeping ;-)


    Listen to the teacher and find the right activity.


    And we all like skating! ;-)


    My hobby is playing football !

    23-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let´s count from 1 to 20!


                  Spelenderwijs leerden we de begrippen "to catch" en "to throw".


                        And...let´s throw and catch the ball!


               Throw and catch without dropping the ball! Let´s count and see which group(s) will win.


             We gingen naar de turnzaal en probeerden met heel de klas 20 keer heen en weer te gooien.


                                                 Count the Easter eggs!


                      En tenslotte maakten we een dansje met 20 verschillende stappen.

    22-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.What´s your favorite fruit?
    De leerlingen van de eerste graad kregen een tekening van hun lievelingsfruit en gaven hun vrucht de juiste kleur.
    Volgende week wordt het resultaat van elke leerling in de klas gehangen.



    21-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Explaining the way and numbers from 1 to 20

    Het vierde leerjaar A leerde met behulp van een stratenplan (met straten die zich in de omgeving van de school bevinden) de weg uitleggen.
    Na de les namen we een leuke klasfoto met de nieuwe woordenschat als achtergrond.
    Binnen enkele weken verkennen we buiten de omgeving. Met behulp van het stratenplan en onder Engelstalige begeleiding wandelen we naar een straat waar de leerlingen iets speciaal kunnen vinden;-).


    Welke twee leerlingen kunnen 20 keer gooien zonder de bal te laten vallen?
    Op een speelse manier leerden alle leerlingen te tellen van 1 tot 20 en leerden ze ook de woorden "to throw" en "to catch".



    En nu met heel de klas 20 keer gooien zonder de bal te laten vallen .



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Observatie anderstalige nieuwkomers

    De anderstalige nieuwkomers krijgen enkele uren per week Duitse les van juf Marina.
    Deze les leerden ze over het verkeer en andere woorden gebruiken die met een "V" beginnen.
    Hoewel deze leerlingen nog maar zes maanden tot een jaar in Wenen wonen, spreken ze al vlot Duits.


    Een leerling was chauffeur en legde aan zijn passagiers de weg uit.


                       Geef me voorbeelden van woorden die met een "V" beginnen.




    De anderstalige nieuwkomers van de tweede graad toonden enthousiast hun woordenschatkennis.


    Enkele woorden met een "V" in een zin met voorzetsels gebruiken en de naamvallen ook correct toepassen.

    19-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorzetsels

    Vandaag leerden we de voorzetsels "behind, next to and in front of" gebruiken.



    Met een grondplan van de klas leerden we de voorzetsels in een realistische context gebruiken.



                                               "Who is sitting in front of me?"

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Specialties 3C
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een week later hangen de specialiteiten van alle leerlingen van 3C op het prikbord.


    16-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy Easter!

    Tijdens deze les leerden de leerlingen over the Easter rabbit, Easter eggs, Easter chick en tenslotte lazen we samen een Easter rhyme.

    In 2C kregen de leerlingen vandaag leuke verrassingen van de paashaas.
    De paashaas kon niet mee naar de klas komen wegens ziekte. Hij heeft gevraagd aan de juf of zij zijn verrassingen aan de leerlingen wil uitdelen.
    Ze kregen een mooie paaskaart van de paashaas met gelukwensen voor Pasen.

    Happy Easter! Open the Easter card for more messages ;-).


    An Easter rhyme from the Easter rabbit and ......let´s find the Easter eggs behind the door.


    De leerlingen waren allemaal tevreden nadat ze de 25 witte paaseieren achter de deur vonden. Deze eieren
    zullen ze tegen volgende week versieren voor de paashaas.
    Omdat de paashaas niet aanwezig kon zijn, maakte de juf een tekening van de haas zodat de leerlingen op het bord konden
    zien wie hen al deze mooie verrassingen heeft gegeven;-).
     

    15-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek hogeschool in Wenen
    Deze week bezocht ik de "Pedagogische Hochschule" in Wenen waar studenten de Lerarenopleiding volgen.


                                                      De ingang van de hogeschool



    De studenten bespreken in groep waarom ze voor deze opleiding gekozen hebben en welke competenties
    ze belangrijk vinden om een goede leerkracht te zijn. Het was ook interessant om te weten wat hun opleidingsprogramma
    inhoudt en wat hun mening is over de opleiding en het onderwijs in Oostenrijk.


    Een seminarie over motivatie.
    "Hoe blijf ik een gemotiveerde leerkracht en op welke manier kan ik mijn leerlingen na jaren lesgeven stimuleren?"

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leesopa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In 2B kwam een leesopa gedurende een lesuur vrijwillig een verhaaltje voorlezen.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruit
    Vandaag leerden de leerlingen enkele soorten fruit in het Engels.



    Een overzicht van alle nieuwe woordjes.


    Alle leerlingen schreven de woorden over in hun schrift en maakten een tekening van alle soorten fruit die ze
    vandaag in het Engels leerden.



    Onze flinke leerling loste zonder fouten de oefening op!
                     "Connect the pictures with the right word."


    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.What´s the specialty of my parents´ country?
    De leerlingen van het derde leerjaar stelden vandaag de specialiteiten van hun land van herkomst voor.
    Heerlijke Kroatische, Turkse, Servische, Macedonische, Bosnische, Tsjetsjeense en natuurlijk ook Oostenrijkse gerechten werden in de klas getoond.
    Ze vertelden eveneens in het Engels hoe de gerechten smaken.

                                    Een leerling geeft uitleg over het Pools gerecht "Golabki"



               De Serviërs van 3A vertelden enthousiast over Bürek, Sarmakraut en de bonensoep


    De Turkse leerlingen tonen uitbundig hun specialiteiten: Baklava, Icli Köfte en Döner Kebab.


        Een Turkse jongen uit de andere derde klas legt in detail uit hoe hij zijn döners maakt


                  Van het Iraans gerecht " Ashreshteh" heeft de juf nog nooit gehoord ;-).


    En tenslotte de typische Weense gerechten: Wiener Schnitzel, Kaiserschmarrn en de heerlijke Sachtertorten



                                           We zijn tevreden na de les...



                           En de jongens natuurlijk ook !

    08-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The body
    Vandaag leerden de eerste en tweede leerjaren de lichaamsdelen in het Engels benoemen. Maar de juf is vergeten een lichaam te tekenen!!

    Een vrijwilliger geeft zich over ;-)


    Heel de klas enthousiast wanneer ze zagen dat het lichaam van onze vrijwilliger een beetje vervormd was;-).
    Er ontbraken nog belangrijke lichaamsdelen in het gezicht.Enkele leerlingen mochten deze lichaamsdelen tekenen.



    En het resultaat in een andere klas ;-). We overliepen samen de belangrijkste lichaamsdelen
    in het Engels.



    De leerlingen de woorden laten onthouden door een leuk spelletje.
                         Which part of the body do you feel and answer in English!



    Daarna zongen we luidkeels het lied "head,shoulders, knees and toes".
                                    Deze les is een foto waard .

    07-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek in andere school
    Comenius collega

    Bart komt ook uit België en was ook geselecteerd om aan het Comenius project deel te nemen. Hij is al sinds september 2011 in Wenen en doet het hier heel goed! Het was leerrijk om gisteren te zien wat zijn taken in de school inhouden. Nogmaals bedankt Bart voor de goede ontvangst .

    De maaltafelronde


    Tijdens het contractwerk mogen leerlingen ook buiten in de gang op de mat rekenen als ze zich in de klas niet
    kunnen concentreren.
    Voorwaarde: Alles is afgewerkt wanneer je terug binnenkomt;-).


    06-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Where is the dino?
    Prepositions
    De leerlingen van 2C leerden enkele voorzetsels in het Engels. Ze werkten afgelopen weken rond het thema dinosaurussen.
    Tyrecs en Platecs verloren hun vrienden. Met heel de klas gingen we op zoek naar de andere dino´s .




                          "Would you like to find our first friend?"



                                          The dino is on the head!


                                   The dino is in the book!


    We leerden ook nog de voorzetsel "behind & under".

    En in actie... let´s stand on the table!



    Archief per week
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012

    Gastenboek
  • waaaaaw
  • Taarten
  • Tof!!!
  • Hoi
  • Woooooow

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs