De leerlingen leerden enkele persoonlijkheidskenmerken in het Engels vertalen. Alle kinderen waren gemotiveerd om de moeilijke woordenschat te leren omdat iedereen betrokken werd bij dit lesonderwerp. De namen van de leerlingen werden op het bord geschreven ...
Negen leerlingen kregen een woordkaart en hingen om de beurt een woord op het bord. De zinnen werden klassikaal vertaald.
Een overzicht van alle nieuwe woorden.
De leerlingen tekenden hun hand op gekleurd papier en schreven welke twee persoonlijkheidskenmerken het best bij hen passen.
Het resultaat van alle leerlingen: "Wie ben ik?"
Na de eerste oefening tekenden ze terug een hand en schreven over een klasgenoot.
Alle handen werden op een groot blad gekleefd. De leerlingen waren natuurlijk benieuwd wat hun klasgenoten over hen geschreven hadden.
En na de les ....
23-04-2012
Excercise outside: The way
Voor de paasvakantie leerden de leerlingen van de tweede graad de weg in de schoolomgeving in het Engels uitleggen. Vandaag kregen ze een wegbeschrijving en wandelden ze naar de woonplaats van de leerkracht.
Dankzij hun goede woordenschatkennis vonden de leerlingen het appartement van de leerkracht.
We gingen met heel de klas naar binnen en leerden alle kamers in het Engels vertalen.