Spelenderwijs leerden we de begrippen "to catch" en "to throw".
And...let´s throw and catch the ball!
Throw and catch without dropping the ball! Let´s count and see which group(s) will win.
We gingen naar de turnzaal en probeerden met heel de klas 20 keer heen en weer te gooien.
Count the Easter eggs!
En tenslotte maakten we een dansje met 20 verschillende stappen.
22-03-2012
What´s your favorite fruit?
De leerlingen van de eerste graad kregen een tekening van hun lievelingsfruit en gaven hun vrucht de juiste kleur. Volgende week wordt het resultaat van elke leerling in de klas gehangen.
21-03-2012
Explaining the way and numbers from 1 to 20
Het vierde leerjaar A leerde met behulp van een stratenplan (met straten die zich in de omgeving van de school bevinden) de weg uitleggen. Na de les namen we een leuke klasfoto met de nieuwe woordenschat als achtergrond. Binnen enkele weken verkennen we buiten de omgeving. Met behulp van het stratenplan en onder Engelstalige begeleiding wandelen we naar een straat waar de leerlingen iets speciaal kunnen vinden;-).
Welke twee leerlingen kunnen 20 keer gooien zonder de bal te laten vallen? Op een speelse manier leerden alle leerlingen te tellen van 1 tot 20 en leerden ze ook de woorden "to throw" en "to catch".
En nu met heel de klas 20 keer gooien zonder de bal te laten vallen .
Observatie anderstalige nieuwkomers
De anderstalige nieuwkomers krijgen enkele uren per week Duitse les van juf Marina. Deze les leerden ze over het verkeer en andere woorden gebruiken die met een "V" beginnen. Hoewel deze leerlingen nog maar zes maanden tot een jaar in Wenen wonen, spreken ze al vlot Duits.
Een leerling was chauffeur en legde aan zijn passagiers de weg uit.
Geef me voorbeelden van woorden die met een "V" beginnen.
De anderstalige nieuwkomers van de tweede graad toonden enthousiast hun woordenschatkennis.
Enkele woorden met een "V" in een zin met voorzetsels gebruiken en de naamvallen ook correct toepassen.
19-03-2012
Voorzetsels
Vandaag leerden we de voorzetsels "behind, next to and in front of" gebruiken.
Met een grondplan van de klas leerden we de voorzetsels in een realistische context gebruiken.
"Who is sitting in front of me?"
Specialties 3C
Een week later hangen de specialiteiten van alle leerlingen van 3C op het prikbord.