Deze morgen was Ariana zeer enthousiast over haar vondst. Ze had een eikel gevonden en wist ons te vertellen dat eekhoorntjes dat graag lusten.

Deze morgen hebben we nieuwe afspraken gemaakt over onze kalenders. De juf heeft de kentekens van alle vriendjes opgehangen en nu zal er iedere dag iemand voor Jules mogen zorgen. Wie? Wel als de foto van Jules boven je kenteken hangt dan ben je aan de beurt. Dan ben je het vriendje van de dag en mag je ook de kalenders in orde brengen. Vertellen welke dag het is maar ook of het een "klein of groot schooltje is"

Nu naar onze speelhoeken maar eerst goed nadenken en dan aan de juf vertellen waar je wil spelen. De juf legt de hoekenfoto's op tafel dat helpt ons met kiezen.


We mogen experimenteren met lijm, scharen, verfdotters enz...


Na de speeltijd was er bezoek in onze klas van, Toeka. Hij had een boek bij en vroeg aan de juf om het te vertellen. Het ging over Tom en Nina die ruzie maken. Toeka vertelde ons dat we moeten proberen om geen ruzie te maken en lief te zijn voor elkaar.


We leerden ook het "Oeka Toeka-lied"
Oeka-Toeka, Oeka-Toeka, rare vogel, Oeka-Toeka, Oeka-Toeka, wie ben jij? En luister nu eens hier mijn lieve, lieve kind, ik ben misschien een heel raar dier maar zeker ook je vriend. Kus, kus, kus!
  Nu gaan wij weer naar de hoekjes en Toeka kijkt toe of we fijn samen spelen.  Tot morgen, Toeka-vriendjes!
|