Joepie! Vandaag was jan Klaassen op bezoek in ons klasje en hij was niet alleen. Hij bracht enkele vriendjes namelijk : Joris, Katrien en mama mee, om voor ons een poppenkastverhaal te spelen. Eerst zong de juf het liedje om de gordijntjes te openen. Het gaat als volgt: " Jan Klaassen, Jan Klaassen, Jan Klaassen ben je thuis? Doe open dat gordijntje en kom dan met Katrijntje. Jan Klaassen, Jan Klaassen, Jan Klaassen, ben je thuis?"

Het verhaal had ook een moraal namelijk "delen" zeer moeilijk voor Katrien maar eind goed, al goed. Mijn kapoentjes waren zeer aandachtig zoals jullie kunnen zien op de foto's, super geconcentreerd, schattig, niet?


Na de voorstelling bespreken we even samen hoe we een kindje schilderen. Mijn kapoentjes noemen de verschillende lichaamsdelen en de juf schildert ze op een groot schilderblad.

Daarna mogen alle kapoentjes om beurt schilderen.



Na de speeltijd gaan we de muzikale toer op. Jules kende een mooi liedje zei hij en wilde het graag een keertje voor ons zingen. Het klonk nogal gek : " Pie Pa Poe Pa, die da doe da." :shock:

We besloten om samen het lied van Jules met instrumenten te begeleiden. Eerst even kennismaken met drie instrumenten. De trom, het klokkenspel en de tamboerijn. Kennen mijn kapoentjes de instrumenten ook als zij ze niet zien maar enkel horen?

Niet zo makkelijk hoor, de trom en het klokkenspel wel maar de handtrom was moeilijk. Dus we blijven oefenen. Nu haalde de juf nog meer instrumenten boven en mochten we er ééntje uitkiezen en bespelen.



Namiddag hebben wij het ballenbad opgeruimd. Terwijl oefenden wij de begrippen groot en klein want de kleine ballen moesten in de ene doos de grote in de andere doos.


We hebben ook samen de zandtafel leeggemaakt. Eerst het zand in een plastieken zak scheppen en dan maïs erin. Ook nog een weegschaal, schepjes, emmertjes en de pret kon beginnen.

Na de laatste speeltijd oefenden we nog een keer de begrippen "Groot en klein." Op de mat lagen 2 hoepels. Eentje groot, de andere klein. De juf had ook 2 beren ( 1 groot -1 klein ), 2 ballen, 2 blokjes, enz...

De opdracht was dan ook zet de kleine voorwerpen in de kleine hoepel en de grote voorwerpen in de grote hoepel. Het ging zeer goed!



Dag grote kindjes van mij tot morgen!
|