Eerst fijn aan elkaar vertellen over onze weekendactiviteiten.
Matteo vertelde over Minka. Wie is Minka?
"Een poes" wist hij ons te vertellen en toen hebben we ons fotoalbum erbij gehaald en inderdaad we vonden een foto van Minka de poes. :-P Maar we mochten niet te lang palaveren want al snel was meester Leroy er om ons mee te nemen naar de sportzaal. Vandaag weer heel wat nieuwe uitdagingen, maar we voerden ze uit met de glimlach.
Omdat we eerst op de speelplaats waren mochten wij onder begeleiding van de meester de fietsjes uit de garage rijden.
Na de speeltijd gingen we samen met de juf naar de klas. "ZOVEEL ROMMEL": riep de juf! "Wie heeft dat gedaan?" Niemand wist er iets van tot we een heel klein stemmetje hoorden. Het was Jules. Hij zat met verf en penseel op de mat. Mag Jules schilderen op de mat? NEE roepen mijn pagadders in koor.
Oh, en hij heeft ook met zand gespeeld op de puzzeltafel. Dat mag ook niet. En kijk eens er liggen boekjes op de plasticine-tafel, alle puzzels liggen op de spelletjestafel en het servies ligt op onze bouwtafel, foei, foei, Jules!
Gelukkig weten mijn kapoentjes wel waar we mogen puzzelen en bouwen en schilderen en zij zetten alles op de juiste plaats. Op deze manier leren we de hoekjes kennen en hun functie.
Zeg Jules jij hebt wel een mooi schilderwerk gemaakt. Hoe heb je dat gedaan. Jules legt uit : " Eerst verf uitrollen dan met je vinger tekenen en tot slot een blad er over leggen, wrijven en weer eraf halen."
Ik ook, ik ook, riepen mijn kapoentjes in koor. Dus gingen we aan de slag.
Spelen in de hoekjes :
Namiddag speelden we samen een spel. We bouwden samen een toren voor Jules. Eerst draaien aan het kleurenwiel en dan een blokje zoeken met dezelfde kleur. Juf Carla was aangenaam verrast want dit ging zeer goed. De kleur benoemen was soms nog moeilijk maar dat komt nog wel.