Geen tijd voor prietpraatjes vandaag want zo dadelijk is meester Koen er al om ons mee te nemen naar de sportzaal. Vandaag weer heel wat nieuwe uitdagingen, maar we voerden ze uit met de glimlach.
Na de speeltijd gingen we samen met de juf naar de klas.
"ZOVEEL ROMMEL": riep de juf! "Wie heeft dat gedaan?" Niemand wist er iets van tot we een heel klein stemmetje hoorden. Het was kleine Jules. Hij zat met verf en penseel op de blokkenmat. Mag Jules schilderen op de mat? NEE roepen mijn pagadders in koor.
Oh, en hij heeft ook met zand gespeeld op de spelletjestafel. Dat mag ook niet. En kijk eens er zit een pop in de zandtafel en de plasticine ligt in onze zetel. Foei, foei, kleine Jules.
Gelukkig weten mijn kapoentjes wel waar we mogen puzzelen en bouwen en schilderen en zij zetten alles op de juiste plaats. Op deze manier leren we de hoekjes kennen en hun functie.
Zeg Jules jij hebt wel een mooi schilderwerk gemaakt. Hoe heb je dat gedaan. Jules legt uit : " Eerst verf uitrollen dan met je vinger tekenen en tot slot een blad er over leggen wrijven en weer eraf halen."
Ik ook, ik ook, riepen mijn kapoentjes in koor. Dus gingen we aan de slag.
Spelen in de hoekjes :
Namiddag moest de juf naar een navorming in Hasselt over de nieuwe leerplannen van nederlands daarom kwam juf Davina ( de gok-juf ) bij ons in het perenklasje spelen.
Voor het naar huisgaan samen dansen en "Tot morgen" zingen en onze foto's omdraaien
en morgen... dan is de juf er weer met Tik Tak. Joepie!