Deze morgen kwamen al meteen enkele misnoegde kleuters met dezelfde klacht. :shock: Wat bleek nu? De mama's en papa's hebben hun smiley, die mijn lieverdjes gisteren eerlijk verdiend hadden, afgewassen! :cry: Foei, foei, foei toch!
Na hun gerustgesteld te hebben dat ze vandaag een nieuwe smiley kunnen verdienen keerde de rust terug. :wink:
Vandaag oefende we enkele begrippen zoals; op, onder, naast, enz... De juf gaf de opdracht en mijn kapoentjes voerden ze uit. Zet Jules op de boekentas.
Leg Jules onder de boekentas.
Zet Jules naast de boekentas.
Zet de boekentas voor de voeten van Jules.
Wat ging dat goed! In de hoekjes kleurden we een figuurtje in met verfsponsjes. De jongens kregen een jongetje en de meisjes een meisje.
Na de speeltijd leerden we een speelliedje nl. Zoveel vriendjes bij elkaar. Dit is voor kleutertjes van deze leeftijd niet zo makkelijk, want zij moeten een kring vormen en dan alle bewegingen correct nadoen. Maar door het dikwijls te herhalen lukt het wel. Het liedje gaat als volgt : "Zoveel vriendjes bij elkaar" (met je vinger de vriendjes aanwijzen) "Klap in je handen en draai nu maar" (handen klappen en ronddraaien) "Jij bent mijn vriend, ik stuur je een zoen" (één vriendje aanwijzen handkusje gooien) Laat ons samen een dansje doen, tra lalala lala liere ( samen in de kring ronddraaien)
Namiddag waren mijn kapoentjes wat uitgespeeld daarom bedacht de juf een nieuwe uitdaging : "Wie wil er knippen?" "IK" klonk het van overal. De juf knipte kleurige repen en haar peutertjes knipten, zeer geconcentreerd, er kleine stukjes van. Goed gedaan!
Nadat we samen ons klasje opgeruimd hadden kregen mijn ijverige helpertjes een nieuwe smiley. :-P Nu nog even naar een Plop-verhaaltje kijken terwijl de juf de boekentassen klaarmaakt en dan kunnen we naar huis.