Elke morgen houden we een praatronde. Dan mag iederéén om beurt iets vertellen. In het begin van het schooljaar vlot dat niet zo omdat peutertjes een beperkte woordenschat hebben. Maar dat is zo stilletjes aan aan het veranderen. Mijn peuters hebben nu héélwat te vertellen zodat het noodzakelijk is om een nieuwe afspraak te maken namelijk : Om beurt vertellen en naar elkaar luisteren.
Na de praatronde hebben we enkele ruimtelijke begrippen geoefend zoals naast, achter, voor. Zet je stoel naast de stoel van Jules.
Zet je stoel achter de stoel van Jules.
Zet je stoel voor de stoel van Jules.
Ga naast je vriendje staan. Ga achter elkaar staan.
Maak een lange trein achter Kadir.
Tsjoeke tsjoek, zo doet de trein en we vertrokken richting toilet voor een tussenstop en reden daarna verder naar het klasje om fruit te eten.
Na het vullen van ons buikje gingen we aan de slag in de hoekjes. Vandaag schilderden we een kartonnen bordje voor een hoofd van Jules. Morgen plakken we de ogen , oren, neus, mond van Jules en niet te vergeten zijn 7 zwarte haartjes.
Namiddag aten we eerst ons koekje want om half twee was meester Koen er al om ons mee te nemen voor een sportles in de sportzaal. Om de dag fijn af te sluiten zongen we samen enkele speelliedjes ivm. ons lichaam, zoals : Deze vuist op deze vuist,...
Mijn handjes doen klap, klap, klap,...
Mijn wangetjes zijn dik,...
En tot slot namen we ons stuur vast en reden we allemaal naar huis met de bus... De wielen van de bus gaan rond en rond,...