Na het omdraaien van de kentekens tellen wij de vriendjes die wel op school zijn en dat doen we al heel goed.
Oei, is Sterre misschien moe dat ze gaat liggen op de mat? Nee hoor, de juf wilde een kindje tekenen en op deze manier is dat wat makkelijker en nog leuk ook.
We benoemden de verschillende lichaamsdelen en nadien zei de juf waar Sterre een beetje pijn had en mochten wij een pleister plakken op de juiste zere plek.
Dit was natuurlijk een mooie inleiding tot wat de juf eigenlijk wilde bereiken nl. dat wij zelf een kindje zouden tekenen. We kregen wasco's en een tekenblad en de juf kwam naast ons zitten. Neen!!!! Niet om ons alles in te fluisteren maar wel om te noteren hoe wij ons wascokrijtje vasthouden, hoe wij zitten ( stabiel of al wiebelend ), wat wij tekenen en met welke hand. Natuurlijk heeft de juf geen enkel kindje op ons blad gezien maar dat is ook heel normaal zij heeft véél andere dingen kunnen waarnemen.
Terwijl sommige kleuters zeer goed geobserveerd werden bij het tekenen hadden andere vriendjes een nieuwe uitdaging gevonden nl. rijgen van verschillende kralen. Ook in het doktershoekje was het zeer gezellig zo met z'n twee in bed.
En voor we naar huis gaan zingen we samen : " Tot morgen Jules tot morgen juf, tot morgen allemaal."