Ook vandaag is er van liedjes zingen niets terecht gekomen. Deze morgen hebben we weer eens grondig onze kalenders aangepakt. Verwoorden welke kentekens omgedraaid zijn en welke niet. Van wie zijn de kentekentjes, waarom zijn deze vriendjes er niet? Welk schooltje is het, moeten we dan een grote of een kleine boekentas ophangen? Welk weer is het, welk weerkaartje hangen we dan op? De juiste antwoorden kwamen reeds voor ik goed en wel mijn vraag kon stellen. Daarna vertelde de juf het verhaal van dokter Jules. De beste vriend van Jules was ziek en dokter Jules zou ervoor zorgen dat hij snel weer beter is.
De kleuters luisterden zeer aandachtig en leefden mee met de patiënt. Zij voelden ook waar het pijn deed.
Buikpijn. Hoofdpijn. We mochten ook met een echte stethoscoop naar ons hartje luisteren wat was dat gek! Ze werden er helemaal stil van.
Tijdens hoekenwerk plakten we stukjes stof om een warm bedje te maken voor Kleine Beer.
Vandaag was het tutti-frutti-dag, maar deze keer was het geen fruit maar een wortel. De eerste reactie was van dat lust ik niet, maar de juf zei eerst proeven en dan weet je pas of het lekker is of niet. En de juf had gelijk en de kleuters smulden alle worteltjes op. Ook de kleuters die eerst zeiden dat ze geen worteltjes lusten. Bravo aan alle moedige proevers!
Na de speeltijd buiten mochten we kiezen verder hoekenwerk of vrij spel in de zaal. We maken wel eerst goede afspraken over om beurt op de moto want daar willen ze allemaal mee door de zaal racen.
Om af te sluiten las de juf uit een boekje dat Siebe meebracht, superleuk! Als jullie nog leuke boekjes, filmpjes en/of spelletjes i.v.m. het thema hebben mag je die gerust meegeven om er samen plezier aan te beleven in de klas. Zorg er wel voor dat de naam er duidelijk op staat zodat we het jullie kunnen terugbezorgen.