De Porsche 356 Speedster kitcar
Project 2009-2012
Inhoud blog
  • Wijziging BLOG
  • Winterslaap
  • Hier en daar en toch veel gedaan
  • Elektriciteit en gaten
  • Een bakje vol met ... motor
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    26-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kever en bouwkit gekocht!
    Goeieavond bloglezers,
    Deze keer geen bezoek door Kris en mezelf aan een Kever- of bouwkitverkoper.  Doppie en Motorious hebben samen het een en ander op mijn vraag afgehandeld.  Nadat ik de contactgegevens van beide heren had doorgestuurd, was de eerste afspraak er snel.  Wolf heeft Doppie opgebeld en enkele gerichte vragen gesteld.  Voor Wolf was het okay en liet me dat ook via mail weten.  Heb dan vervolgens een voorschot betaalt voor de aankoop van de Kever.  Deze laatste wordt nu voorzien van alle nodige stukken waaronder die gewilde 1.600cc motor.  Doppie zal de motor reviseren en een groot onderhoud op uitvoeren.  Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn en of Kris en ik nog het een en ander moeten doen.

    Voor wat de bouwkit betreft heb ik ook een eerste voorschot betaald.  Het omvat het transport van de Kever naar Zandhoven, het vooronderzoek RDW - of de Nederlandse keuring, het inkorten van het chassis en de Speedster basic kit.  Het coaten of poederlakken van het ingekorte chassis heb ik er meteen ook bij gevraagd, zodat ik met een gerust hart over de Belgische wegen kan toeren zonder roestplekken.

    Weet je, maar als je zo aan een project begint, zijn er vaak details die je over het hoofd ziet, zoals bijvoorbeeld een BE-rijbewijs... Inderdaad, ik had er niet aan gedacht, maar op een bepaald moment moet je een Kever en bouwkit gaan halen. Het is een afweging, of je laat alles brengen en betaalt er de prijs voor, of je zorgt zelf voor het transport.  Doordat het uiteindelijk makkelijker zal zijn om met de omgebouwde Kever of de Porsche 356 Speedster replica in België te laten goedkeuren is er het vooronderzoek in Nederland.zal het me goedkoper uitkomen op zelf voor het transport te volgen.  Wolf liet me weten dat de bouwkit (lxbxh) 3,8m x 1,5m x 0,7m meet en ongeveer 80 à 100 kg weegt.  Een lichtgewicht dus, in tegenstelling tot de Kever met zijn 750 kg. Dus op zoek naar transport, het goedkoopste lijkt me een autotrailer te zijn.  Ik heb er twee gevonden, eentje bij Dockx en eentje bij TrendRent.  Rest mij enkel een wagen met trekhaak te vinden en een chauffeur met een rijbewijs B en E.  Een rijbewijs E houdt volgens de Belgium portal  hetvolgende in: Met het rijbewijs B mag u ook een aanhangwagen met een MTM tot 750 kg aan uw auto hangen. Als uw aanhangwagen een grotere MTM heeft, heeft u een bijkomend rijbewijs E voor aanhangwagens nodig. Dit is alleen nodig als de MTM van het samenstel meer bedraagt dan 3500 kg én als de MTM van de aanhangwagen het gewicht van de lege wagen overtreft. Een BE rijbewijs dateert van voor 1988 en heb op vandaag al twee mensen gevonden, Joeri C. een werkcollega en Alain B. een bevriend slager. De Kever zou ik met m'n rijbewijs B kunnen halen, toegelaten gewicht 750 kg.  Voor wat betreft de wagen moeten we toch rekenen op 100 kg (kit) + 750 kg (kever) + 300 kg (aanhangwagen), een goede 1,2 ton dat moet getrokken worden.  Dat wordt nog even zoeken.

    Komende zaterdag zetten Kris en ik de tent op om tegen eind mei / begin juni de Kever en de bouwkit op te stellen en dan begint het echte werk en zullen er veel foto's gepubliceerd worden!  Voorts denk ik er ook aan om huidige of toekomstige collega-bouwers te helpen met een handleiding, een rode draad die je helpt bij het bouwen van een Porsche 356 Speedster replica.

    Tot volgende week!
    En breng gerust je stem uit op de verschillende blogs!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (17 Stemmen)
    26-04-2011, 00:00 geschreven door joinken
    19-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kever bijna binnen
    Goeiavond 'volgelingen'...
    Afgelopen zaterdag zakten Kris en ik af in Hulst (Nederland).  Ik had een afspraak gemaakt met Classic VWs, terwijl Kris z'n broodje bij mij thuis op at, snuffelde ik nog even m'n vaste websites af naar eventueel nog potentiële Kevers en zo kwam ik uit bij doppie.eu.  Toen we in Hulst aankwamen bleek dat doppie op 2 nummers na naast Classic VWs lag.  Ik zag op het terrein heel wat Kevers staan en we besloten daar ons oor eens te luisteren te leggen.
    Don verwelkomde ons met open armen, ik vertelde hem wat ik zocht en hij kon me helpen, hij verwees naar een 'mooie' Kever, althans hij vertelde me dat het onderstel goed was en dat hij de nodige stukken én een 1600cc kon leveren voor een schappelijke prijs (lees: een prijs die ik in m'n gedachten had). Dus dat zat wel snor.  We mochten het gerust eens bekijken en als we dorst hadden, de pintjes stonden koud in de frigo. 
    Kris sloeg meteen aan het werk en liet z'n expertoog over de Kever dwalen, hier en daar eens enkele punten controleren - punten waar Wolf ons op had gewezen - en het was goedgekeurd.
    Spijtig dat Wolf er niet kon bijzijn, maar hij had me z'n gsm nummer gegeven en heb de verdere aanpak even met hem doorgelopen.  De volgende stappen zijn:
    • Wolf gaat contact opnemen met Doppie om enkele gerichte vragen te stellen over het onderstel dat hij mij aanbood
    • als dat goed zit, zal Wolf mét aanhangwagen naar Hulst rijden om daar de laatste expertise te doen
    • ik ga ook die avond naar Hulst, want als het voor Wolf goed is, koop ik de Kever
    • vervolgens gaat de Kever naar Nijmegen, bij Wolf thuis
    • vandaar gaat het naar de Nederlandse RDW om de Kever de eerste maal te keuren
    • van zodra dat gedaan is, gaan Kris en ik de Kever ophalen om hem vervolgens in m'n achtertuin uiteen te halen
    • we bereiden de Kever vervolgens voor op de kit die ik bij Motorious zal kopen (dat heb ik Wolf beloofd)
    Nog enkele foto's om m'n proza op te vrolijken... leest misschien wat aangenamer... ;-)

    En met het mooie zonnige weer van afgelopen dagen, zie ik uit naar volgend jaar om met de kap open rond te cruisen!

    Het WAS deze Kever, maar werd niet opgeleverd zelfs na herhaaldelijk tussenkomst via mail, telefoon en persoonlijke visites! 










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (22 Stemmen)
    19-04-2011, 00:00 geschreven door joinken
    12-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keuze voor bouwkit is gevallen
    een verslag van afgelopen zaterdag 9 april

    Kris en ik hadden bij mij thuis afgesproken om vervolgens samen naar Motorious.nl te rijden.  Na bijna twee uur rijden en lekkere lunch op een terrasje in de gemeente Meijel werden we goed ontvangen door Wolf Compiet en z'n vrouw.  Een mooie combinatie van Belgisch en Nederlands...  Op de hof stonden heel wat oldtimers, Wolf had nog wat werk voor de boeg en oh ja, nabij de voordeur stond een mooie zwarte Porsche 356 Speedster, een replica natuurlijk... daarvoor komen we hé.
    Wolf nodigde ons uit om tussen de zwarte kopjes koffie z'n verhaal te doen van Kever tot Speedster.  Na de uitgebreide en heel interessante uitleg kan ik hetvolgende noteren:

    Bij voorkeur een rijdende Kever geproduceerd tussen 15/03/1969 en 01/01/1976.  Liefst een rijdende VW Kever, alhoewel Wolf ook vertelde dat hij liever vanaf een kaal - letterlijk dan, het mag zelfs zonder bodemplaat zijn - chassis vertrekt.  Er moet toch ingekort en gelast worden, dan verkiest hij meteen om er eigenhandig een bodemplaat in te lassen.Het is vaak zo dat de bodemplaat 'gefixt' is, vaak slecht en na het zandstralen komen alle oneffenheden naar boven, en heb je dus meer werk.

    Alhoewel Wolf er voor kiest om de verschillende onderdelen te verzamelen, waaronder ook de motor vertelt hij ons dat twee onderdelen moeilijk apart te vinden zijn, nl. de ruitenwissermotor en het stuurkolom.
    Daarom denk ik dat het beter een Kever te kopen dat nog dagelijks rijdt.

    Dan de keuring, de homologatie! Consternatie alom als we hoorden dat je met een replica niet in België kan rondrijden, allez rijden wel, maar niet laten goedkeuren. What the hell?! Maar Wolf had ook hier een oplossing...  Je koopt een Kever - in België of Nederland, maakt niet uit - je laat hem keuren in Nederland en ze doen dat daar goed bij onze noorderburen.  Alles wordt mooi genoteerd en als eigenaar van de wagen geef je mee dat je de Kever zal ombouwen naar een Speedster 356 replica, ze noteren dat ook.  Vervolgens verbouw je de Kever tot een Porsche 356 Speedster replica en neem je al gaande weg foto's, die je aan je keurdossier toevoegt.  De kitcar is af en je laat hem opnieuw in Nederland keuren.  Van zodra daar groen licht, kan je hem zonder probleem in België laten keuren...

    Het was duidelijk voor ons, Wolf is een gepassioneerd man, die weet wat een replica allemaal inhoudt!  Dus vroeg ik hem meteen of hij als expert terzake ons wou vergezellen om op 16 april 2 Kevers te gaan bekijken.  Hij kan meteen zeggen of ik de Kever moet kopen of niet.  Als tegenprestatie vertelde ik hem dat de Speedster-kit bij hem zou aankopen. 

    Over de Speedster-kit gesproken, Motorious.nl biedt 3 kits aan, nl. basis, standaard en deluxe of van goedkoop naar duurder. Hoe duurder, hoe meer er al aan gedaan is.  Ik ga voor de basiskit, waarin we nog zelf de motorkap, deuren en dergelijke moeten installeren.  Volgens de website bestaat de basiskit uit:
    • Polyester hoofddeel carrosserie
    • Deuren
    • Motorkap
    • Kofferdeksel
    • Bumpers
    • Alle binnenpanelen
    • Alle scharnieren
    • Verzinkt subframe
    We hebben bijna twee uur gepraat en geluisterd en overtuigd van de expertise van Wolf kan dit avontuur niet meer stuk en willen we er snel aan beginnen.

    Dus zaterdag 16 april gaan we met drie twee Kevers gaan bezoeken, eentje in Hulst (NL) en eentje in Turnhout (BE).  We zijn benieuwd!

    Een volgende update na ons uitje nu zaterdag!
    Groeten
    Johan & Kris


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (18 Stemmen)
    12-04-2011, 22:38 geschreven door joinken
    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.concrete afspraken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Door een technisch probleem op de website gisteren kon ik de blog niet updaten.  Ik maak even van m'n lunchtijd gebruik om jullie een update te geven.  Zoals eerder vermeld was april de Porsche-maand en dat is het geval.

    Op zaterdag 9 april bezoeken we www.motorious.nl, een eerste kitcarverkoper. We hebben enkele vragen en kijken uit naar deze eerste ontmoeting. 

    Voorts heb ik nog een bezoek op 16 april gepland voor een bezoek aan een gerestaureerd onderstel van '76 zonder motor.  De beschrijving en de foto van de annonce zijn mooi:
    "Chassis gerestaureerd (zandstralen, metaliseren, peoderlakken); nieuwe bodemplaten L R; nieuwe vloerplaat vh kopchassis; alles maar dan ook ALLES op de foto's zijn nieuwe onderdelen; verlaagde spindels"
    Zonder motor weliswaar, maar dat biedt mogelijkheden om hetzij een tweedehands motor te vinden en te reviseren of een gereviseerde motor aan te kopen.  Bij de goedkeuring van de kitcar moet je dan wel hopen op een ietwat flexibele autokeuringsstation want vaak staat op de papieren bij het chassis welke motor er eerst in zat en dan loop je natuurlijk tegen de spreekwoordelijke lamp dat er een andere motor in zit.  Dat zal ik es bij de autokeuring moeten navragen.

    Ik hoop op 23 en 30 april ook nog twee afspraken in te plannen, ook voor een onderstel of een hobbyproject voor een Kever en uiteraard nog een kitcarverkoper te bezoeken.

    En met het mooie weer van de afgelopen dagen, kriebelt het enorm om eraan te beginnen.  Ik zie mezelf al over de kleine Belgische autowegen rijden, genietend van het landschap dat voorbijgaat....  Mmmmm, een mooi vooruitzicht!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (13 Stemmen)
    30-03-2011, 13:17 geschreven door joinken
    22-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.april is Porsche-maand!
    Hey trouwe bloglezertjes,
    Vorige week niet veel nieuws, maar deze week des te meer!
    My partner in building (niet in crime hé) hebben elke zaterdag - behalve 2 april - gereserveerd voor onze Porsche!  Momenteel wacht ik op bevestiging van een bezoek aan twee kitcarverkopers, eentje is www.vaandrager-performance.nl en eentje van www.motorious.nl.  Verder heb ik ook al naar enkele adverteerders voor tweedehands VW Kevers gemaild om eens langs te komen om te kijken of de onderdelen nog in goede staat zijn.
    Heb deze week zowat beslist om een Kever te zoeken met een 1.200cc motor erin, heb op enkele websites gereviseerde motoren teruggevonden, zoals een 1.600 cc'ken.
    Tot slot nog een leuk filmpjen.
    Tot volgende week!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    22-03-2011, 21:26 geschreven door joinken
    08-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen lieveheersbeestje, maar een ...
    ... kever zoeken we!
    Kris en ik beginnen onze zoektocht naar een geschikte Kever.  Wat is belangrijk?  Een goed chassis, achter- en vooras, bezinetank en een goede motor natuurlijk!  Ik zou minimaal voor een 1500 cc gaan. Alhoewel, als de kans zich voordoet en er is budget dan ga ik op zoek naar een viercilinder porsche motor.  Eentje van een 912 (1.6, 2.0) of 914 (1.7, 1.8, 2.0).  Dit weekend ga ik enkele tweedehands Kevers opzoeken en enkele afspraken maken om ze te gaan bekijken.
    Tot de volgende, bloglezertjes!!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    08-03-2011, 21:22 geschreven door joinken
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tent gekocht, yipeee!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goeieavond bloglezer!
    Morgenavond ga ik achter de tent en zoals beloofd de details:
    Specificaties
    • Partytent volledig gesloten
    • brandvertragend gecertificeerd
    • Vernieuwde Ingang/doorloop hoogte: 2.20m
    • Dakzeil : 100% waterdicht PVC zeil (550 g/m²).
    • Zijdelen: 100% waterdicht PVC zeil (400 g/m²)
    • Kopse kanten voorzien van sterke ritsen
    • Rondom tochtflappen van 30cm
    • Gegalvaniseerde roestvrije buizen/koppelstukken
    • Handige opbergtassen voor frame en zeilen
    • Zeer duidelijke opzet instructies
    Afmeting
    • Hoogte: 3 meter
    • Lengte: 8 meter
    • Breedte: 5 meter
    • Doorloophoogte: 2,2 meter
    Verzending
    • Gewicht: 170 kg.
    Omschrijving
    Partytent PVC Brandvertragend Groen-wit
    Het solide stalen frame Ø 38/42mm, met een wanddikte van ± 1,2mm / 1,4mm is van binnen en buiten gegalvaniseerd waardoor deze bijzonder bestand is tegen corrosie.

    Het dakzeil is gemaakt van extra sterk PVC zeil met een gewicht van 550gr per m ², wat vergelijkbaar is met vrachtwagenzeil . Door de thermisch gelaste naden van het zeil is deze tent nog beter bestand tegen wind, en 100% waterdicht.

    De universele zijwanden zijn 2.00m x 2.50m (bxh).
    Deze zijn voorzien van tocht/modderflappen van 30cm, en versterkte PVC folieramen, wat uitzonderlijk veel licht doorlaat.
    Door de zijwanden weg te laten of op te rollen creëert u makkelijk een extra ingang.

    De kopse kanten zijn uit 1 lengte, en ieder voorzien van 2 sterke ritsen.
    Deze kunt u gemakkelijk oprollen om daar een ingang te creëren.

    Bij het uitstallen van de tent, of tijdens het opbergen blijft er vaak vocht achter de blikken/stalen zeilringen zitten, waardoor deze zeer snel gaat oxideren. Deze oxidatie zal dan ook op het zeil ontstaan.
    Alle zeilen van deze tent zijn daarom voorzien van sterke kunststof zeilringen met rubber inleg in plaats van blikken, of stalen ringen om deze roestvorming geheel tegen te gaan.

    Nieuw nu met verhoogde doorloop/ingangshoogte van 2.20m!
    Ideaal om tegen een gevel te plaatsen met openslaande delen.

    Deze partytent wordt compleet gesloten aangeboden met brandvertragend certificaat, alle zijwanden, kopse kanten, stieken met bollen, schoorlijnen,haringen en gemakkelijke opbergzakken.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    01-03-2011, 21:26 geschreven door joinken
    24-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opslagruimte gevonden!
    Hallo,
    Twee dagen later dan gewoonlijk, m'n excuses aan de trouwe volgers op dinsdag.
    Ik heb de opslagruimte gevonden, een tent. Heb net een mail naar de leverancier gestuurd met nog wat extra vragen.  In princiep kan ik er vanaf 1 april achtergaan.  Het zal er eentje worden van 5 op 8, of 5 op 10 meter, welke het wordt bekijk ik dit weekend en waar ik ze idealiter zal plaatsen. Van zodra aangekocht, publiceer ik hier ook de details van de tent, voor eventueel geïnteresseerden, nespa...
    Op naar stap 2, de aankoop van een VW Kever!
    Tot later!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    24-02-2011, 15:22 geschreven door joinken
    15-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.& the opslagruimte... the final stage
    goeieavond, of afhankelijk wanneer je dit leest, goeiemorgen, goeiedag!
    Momenteel zijn er 3 mogelijke opties van opslagruimtes, eentje in Ronse, eentje in Teralfene en eentje in Ternat. Dat laatste zal met een tent zijn in m'n achtertuin...  Heb al wat prijzen gekregen van tenten, maar moet dit nog verder analyseren.  Een blik op het budget maakt me ook zeker, het ziet er goed uit.  Dus dat is leuk!
    Ik vind het echt spannend en als de timing in orde komt, dan mag ik mezelf - en mede dankzij Kris - een mooie cadeau voor m'n 35ste verjaardag schenken!
    Tot volgende week!!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-02-2011, 21:20 geschreven door joinken
    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alternatieve opslagruimte
    Sinds gisteren ben ik op zoek naar een alternatief voor een opslagruimte/werkplaats. Heb sinds zondag al enkele verkopers van tenten gecontacteerd en wacht op prijzen. Dus mogelijkerwijs staat er begin april een tent in m'n achtertuin... Kan ik daarna nog gebruiken voor feestjes...
    En daarnaast zou ik zeggen, reageer gerust op de blog, of schrijf iets in het gastenboek...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    08-02-2011, 23:31 geschreven door joinken
    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tweede opslagruimte in Gent
    Hallo,
    Via een forum kwam ik terecht bij een opslagruimte in Gent. Na een telefoontje zijn Kris en ik vandaag de ruimte gaan bezoeken. We werden begeleid naar de ruimte, het licht werd aangestoken en daar stond een ontmantelde kever en een VW T2, met nog heel veel werk.  De ruimte zag er goed uit, lekker groot en handig om in te werken.  Alleen de prijs per maand was er te veel aan, dus de zoektocht gaat verder.

    Daarna werd het aangename aan het nuttige (eigenlijk lees: aangename) gekoppeld en gingen Kris en ik samen een stukje eten. Wok, goed en lekker en op het einde het traditionele fortune cookie... En wat las ik: "Doe maar, verwezenlijk die plannen van je". Het lot, het toeval kon toch niet mooier zijn...

    Onze zoektocht gaat verder....

    Tot volgende week!  En laat zeker je virtuele stem horen over deze blog!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    01-02-2011, 22:12 geschreven door joinken
    25-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Kever scouting
    De volgende sites hou ik volgende weken goed in het oog voor potentiële kevertjes:
    http://www.kevertekoop.nl/
    http://www.flat4free.be/f4fads/index.php?category=1.%20Te%20koop&sub_category=1.%20Kever
    http://www.doppie.eu/index.php/occasions
    http://www.vwveteran.com/
    http://www.gaspedaal.nl/Volkswagen/Kever/
    http://www.volksrepairs.nl/?gclid=CKXnjoGY1qYCFRQu3godi3PrJA
    http://www.garagedelrue.be/wiezijnwe.htm#
    http://www.dgkeverparts.be/occasies.htm
    http://www.dedaal.com/?page=tekoop
    http://www.frankys.nl/
    http://www.route-53.com/

    Tot het volgende blogbericht!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    25-01-2011, 00:00 geschreven door joinken
    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en de zoektocht naar een tweedehands Kever
    Heb mezelf voorgenomen om minstens wekelijks een update aan de blog toe te voegen.
    Heb deze week nog wat zitten zoeken naar tweedehands Kevers.  Verder heb ik ook een projectplan opgesteld en naar m'n maat Kris Vandenhecke doorgemaild.  Kris zal me met raad en daad bijstaan om de kitcar tot een mooi einde te brengen.
    Tot de volgende!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    18-01-2011, 21:12 geschreven door joinken
    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPROEP: opslag of werkruimte
    Aan de bezoeker van deze blog,

    Kan je eens in je omgeving (vrienden, familie, collega's) rondhoren of zij een opslag- of werkruimte hebben die ik gedurende een jaar kan gebruiken. 

    Minimale oppervlakte moet 40 m² zijn. Er moet elektriciteit aanwezig zijn en moet op slot kunnen.  Mogelijke locaties is in een straal van 30 km rond Gent of rond Ternat.

    Ik wil de ruimte vanaf 1 april 2011 (tot 1 april 2012) gebruiken.  Een huurprijs per maand is bespreekbaar (ik wil er maximaal 75 euro per maand voor geven).

    Graag een mailtje naar johan.vanstrijthem@gmail.com.

    Waarvoor m'n oprechte dank!

    Johan
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-01-2011, 00:00 geschreven door joinken
    03-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste opslagruimte in Gent

    Tijdens m'n twee weken vakantie eind 2010 heb ik verschillende ballonnetjes opgelaten voor een opslagruimte.  Onze eerste afspraak was een dubbele garage in het Gentse. Kris en ik hebben de bezocht, maar er was geen elektriciteit, en ook een beetje krap (12 m²).  Het opkrikken van de wagens zou ook niet kunnen.  Er was wel een garageput, dus dat zou mooi meegenomen zijn.
    De garage lag echter achter een appartement, dus als we 's avonds wat willen doorwerken, moeten we stil zijn en dat bevordert het project dan ook niet...
    Van enkele 'ballonnetjes' heb ik al wat feedback gekregen, dus fingers crossed zou ik zo zeggen...


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    03-01-2011, 00:00 geschreven door joinken
    12-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste stapjes
    Het budget voor de kitcar is opgesteld, ook de aanvoer ervan is duidelijk.  Voorlopig zal het project begin april starten.  Eerst een opslagruimte van 40 m² en een huurcontract van maximaal 1 jaar, m.a.w 01/04/2011 tot 01/04/2012.  Het zou een mooi verjaardagscadeau zijn in 2012...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    12-09-2010, 00:00 geschreven door joinken
    05-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bezoekje aan Oldtimerfarm.be
    Op deze zonnige zondag ben ik eens afgezakt naar Lotenhulle, deelgemeente van Aalter om aldaar hopelijk een replica 356 te vinden op het evenement van Oldtimerfarm.be. De website is een bezoekje waard! Hieronder twee foto's van deze mooie replica!




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    05-09-2010, 00:00 geschreven door joinken
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.handleidingen

    heb een "Assembly Manual voor een Classic Speedster en Classic Speedster C" [First Edition 4/84, Copyright 1984] afgedrukt en doorgelezen. Vooral hoofdstuk I-1 trekt m'n aandacht "Parts To Be Purchased", het brengt me echter niet veel wijsheid bij. In het onderdeel 'Considerations When Buying A Volkswagen' (pagina I- 5) worden de 'werkpaarden' besproken. Een extract hieruit: "In summary, the 1967, 1968, 1969 sedans are 1500cc, 53 HP, have ball-joint front ends and a 12 volt system (earlier ones are 6 volt). 1967 was the last year to have a wide 5 bolt pattern on the wheels. In 1968 they were changed to the 4 bolt pattern.

    Starting with the 1968 automatic-stick and continuing through the 1969 and newer sedans, a redesigned trans-axle with a double U-joint type independent rear suspension was introduced along with a raised bumper height. The 1970 engines are 1600cc (rated 57 HP), with single-port heads. The 1971 through 1975 engines are 1600cc (rated 60 HP), with dual-port heads. Engines 1973 and later have decreased HP ratings due to emission equipment. ... REMEMBER, as long as the four major items are intact, the wreck is usable. Do not let a rusted or mangled body fool you."

    Dus ik zoek een Kever met chassis, voor- en achteras, elektrische circuits en een motor met 60 PK bij voorkeur. Wagen hoeft niet piekfijn in orde te zijn, mag een schadegeval zijn zolang de onderdelen die ik nodig heb niet beschadigd zijn. Wat logisch is natuurlijk. Na nog wat 'afgeschuim' op het world-wide-web bedenk ik mezelf dat ik misschien niet meteen een motor nodig heb, er zijn zowaar websites die volledige motoren verkopen - nieuw! - bijvoorbeeld www.beetle-it.com is zo een website/winkel. Dat biedt vast en zeker perspectieven! Na nog wat leeswerk, ga ik alles es chronologisch op papier zetten, zodat ik ten alle tijde het overzicht kan bewaren.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    10-04-2009, 00:00 geschreven door joinken
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tweedehandse Kevers

    even het internet afgeschuimd naar tweedehandse kevers. Volgende websites bieden wel een antwoord op m'n zoektocht:
    > http://www.vwveteran.com/index.htm
    > http://www.kevertekoop.nl/about.php
    > http://www.aircooledclassics.be/cars/?show_all=1
    > http://www.oldtimers-te-koop.be/


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    11-02-2009, 00:00 geschreven door joinken
    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dubbele garage
    nog enkele forums gelezen, ze raden aan om een dubbele garage te zoeken, dat biedt plaats genoeg om aan de wagen te werken en de onderdelen er naast te leggen. Beetje bij beetje komen we er wel. Voorts ben ik heel enthousiast om aan dit project te beginnen. Eerst de financiën nog in orde brengen en dan kunnen we van start gaan. Me dunkt ik in het derde of vierde kwartaal van 2009 de eerste stap zal zetten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (24 Stemmen)
    27-01-2009, 00:00 geschreven door joinken
    Foto
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Startpagina !
    Interessante links
  • Kitcar Motorious
  • VW Keverforum en veel koopjes!
  • Wisselstukken
  • Pilgrim bodykit
  • Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs