De Porsche 356 Speedster kitcar
Project 2009-2012
Inhoud blog
  • Wijziging BLOG
  • Winterslaap
  • Hier en daar en toch veel gedaan
  • Elektriciteit en gaten
  • Een bakje vol met ... motor
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    05-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bezoekje aan Oldtimerfarm.be
    Op deze zonnige zondag ben ik eens afgezakt naar Lotenhulle, deelgemeente van Aalter om aldaar hopelijk een replica 356 te vinden op het evenement van Oldtimerfarm.be. De website is een bezoekje waard! Hieronder twee foto's van deze mooie replica!




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    05-09-2010, 00:00 geschreven door joinken
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.handleidingen

    heb een "Assembly Manual voor een Classic Speedster en Classic Speedster C" [First Edition 4/84, Copyright 1984] afgedrukt en doorgelezen. Vooral hoofdstuk I-1 trekt m'n aandacht "Parts To Be Purchased", het brengt me echter niet veel wijsheid bij. In het onderdeel 'Considerations When Buying A Volkswagen' (pagina I- 5) worden de 'werkpaarden' besproken. Een extract hieruit: "In summary, the 1967, 1968, 1969 sedans are 1500cc, 53 HP, have ball-joint front ends and a 12 volt system (earlier ones are 6 volt). 1967 was the last year to have a wide 5 bolt pattern on the wheels. In 1968 they were changed to the 4 bolt pattern.

    Starting with the 1968 automatic-stick and continuing through the 1969 and newer sedans, a redesigned trans-axle with a double U-joint type independent rear suspension was introduced along with a raised bumper height. The 1970 engines are 1600cc (rated 57 HP), with single-port heads. The 1971 through 1975 engines are 1600cc (rated 60 HP), with dual-port heads. Engines 1973 and later have decreased HP ratings due to emission equipment. ... REMEMBER, as long as the four major items are intact, the wreck is usable. Do not let a rusted or mangled body fool you."

    Dus ik zoek een Kever met chassis, voor- en achteras, elektrische circuits en een motor met 60 PK bij voorkeur. Wagen hoeft niet piekfijn in orde te zijn, mag een schadegeval zijn zolang de onderdelen die ik nodig heb niet beschadigd zijn. Wat logisch is natuurlijk. Na nog wat 'afgeschuim' op het world-wide-web bedenk ik mezelf dat ik misschien niet meteen een motor nodig heb, er zijn zowaar websites die volledige motoren verkopen - nieuw! - bijvoorbeeld www.beetle-it.com is zo een website/winkel. Dat biedt vast en zeker perspectieven! Na nog wat leeswerk, ga ik alles es chronologisch op papier zetten, zodat ik ten alle tijde het overzicht kan bewaren.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    10-04-2009, 00:00 geschreven door joinken
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tweedehandse Kevers

    even het internet afgeschuimd naar tweedehandse kevers. Volgende websites bieden wel een antwoord op m'n zoektocht:
    > http://www.vwveteran.com/index.htm
    > http://www.kevertekoop.nl/about.php
    > http://www.aircooledclassics.be/cars/?show_all=1
    > http://www.oldtimers-te-koop.be/


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    11-02-2009, 00:00 geschreven door joinken
    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dubbele garage
    nog enkele forums gelezen, ze raden aan om een dubbele garage te zoeken, dat biedt plaats genoeg om aan de wagen te werken en de onderdelen er naast te leggen. Beetje bij beetje komen we er wel. Voorts ben ik heel enthousiast om aan dit project te beginnen. Eerst de financiën nog in orde brengen en dan kunnen we van start gaan. Me dunkt ik in het derde of vierde kwartaal van 2009 de eerste stap zal zetten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (24 Stemmen)
    27-01-2009, 00:00 geschreven door joinken
    12-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.homologatie

    even gecheckt hoe het met de homologatie zit, want België en zijn regels... Het forum (http://www.speedster-club.nl/forum/viewtopic.php?t=423) gaf me een afdoend antwoord:
    "Een Speedster kan, eens hij afgebouwd is, zonder problemen de Belgische weg op als "Oldtimer" of als dagelijks voertuig met éénmalige typegoedkeuring indien de donor van na 15/03/68 is. Het is wel niet "gewoon laten keuren" , er moet een bepaalde procedure gevolgt worden, maar de auto hoeft niet naar Engeland. De VW Kever donor mag een Belgische zijn of van een andere EU lidstaat. Voor de éénmalige typegoedkeuring moet het bouwjaar tussen 15/03/68 en 31/12/75 zitten." dixit Willy - eigenaar van de firma L&B cars (www.lbcars.be)

    Dus op zoek naar een VW Kever met een bouwjaar tussen 15/03/'68 en 31/12/'75.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    12-01-2009, 00:00 geschreven door joinken
    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opslagruimte

    Heb de online zoekertjes afgeschuimd naar een betaalbare opslag (garage, loods, ...) om de wagen en al zijn onderdelen makkelijk naast elkaar te leggen.
    Enkele voorwaarden:
    > maandelijkse huur zo weining mogelijk
    > opslag moet veilig kunnen afgesloten worden
    > aanwezigheid van elektriciteit (en water)
    > afscherming van de werken in-house > voorbijgangers moeten niet alles zien


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (28 Stemmen)
    01-01-2009, 00:00 geschreven door joinken
    Foto
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Startpagina !
    Interessante links
  • Kitcar Motorious
  • VW Keverforum en veel koopjes!
  • Wisselstukken
  • Pilgrim bodykit
  • Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs