Sinds gisteren ben ik op zoek naar een alternatief voor een opslagruimte/werkplaats. Heb sinds zondag al enkele verkopers van tenten gecontacteerd en wacht op prijzen. Dus mogelijkerwijs staat er begin april een tent in m'n achtertuin... Kan ik daarna nog gebruiken voor feestjes... En daarnaast zou ik zeggen, reageer gerust op de blog, of schrijf iets in het gastenboek...
Hallo, Via een forum kwam ik terecht bij een opslagruimte in Gent. Na een telefoontje zijn Kris en ik vandaag de ruimte gaan bezoeken. We werden begeleid naar de ruimte, het licht werd aangestoken en daar stond een ontmantelde kever en een VW T2, met nog heel veel werk. De ruimte zag er goed uit, lekker groot en handig om in te werken. Alleen de prijs per maand was er te veel aan, dus de zoektocht gaat verder.
Daarna werd het aangename aan het nuttige (eigenlijk lees: aangename) gekoppeld en gingen Kris en ik samen een stukje eten. Wok, goed en lekker en op het einde het traditionele fortune cookie... En wat las ik: "Doe maar, verwezenlijk die plannen van je". Het lot, het toeval kon toch niet mooier zijn...
Onze zoektocht gaat verder....
Tot volgende week! En laat zeker je virtuele stem horen over deze blog!
Heb mezelf voorgenomen om minstens wekelijks een update aan de blog toe te voegen. Heb deze week nog wat zitten zoeken naar tweedehands Kevers. Verder heb ik ook een projectplan opgesteld en naar m'n maat Kris Vandenhecke doorgemaild. Kris zal me met raad en daad bijstaan om de kitcar tot een mooi einde te brengen. Tot de volgende!
Kan je eens in je omgeving (vrienden, familie, collega's) rondhoren of zij een opslag- of werkruimte hebben die ik gedurende een jaar kan gebruiken.
Minimale oppervlakte moet 40 m² zijn. Er moet elektriciteit aanwezig zijn en moet op slot kunnen. Mogelijke locaties is in een straal van 30 km rond Gent of rond Ternat.
Ik wil de ruimte vanaf 1 april 2011 (tot 1 april 2012) gebruiken. Een huurprijs per maand is bespreekbaar (ik wil er maximaal 75 euro per maand voor geven).
Tijdens m'n twee weken vakantie eind 2010 heb ik verschillende ballonnetjes opgelaten voor een opslagruimte. Onze eerste afspraak was een dubbele garage in het Gentse. Kris en ik hebben de bezocht, maar er was geen elektriciteit, en ook een beetje krap (12 m²). Het opkrikken van de wagens zou ook niet kunnen. Er was wel een garageput, dus dat zou mooi meegenomen zijn. De garage lag echter achter een appartement, dus als we 's avonds wat willen doorwerken, moeten we stil zijn en dat bevordert het project dan ook niet... Van enkele 'ballonnetjes' heb ik al wat feedback gekregen, dus fingers crossed zou ik zo zeggen...
Het budget voor de kitcar is opgesteld, ook de aanvoer ervan is duidelijk. Voorlopig zal het project begin april starten. Eerst een opslagruimte van 40 m² en een huurcontract van maximaal 1 jaar, m.a.w 01/04/2011 tot 01/04/2012. Het zou een mooi verjaardagscadeau zijn in 2012...
Op deze zonnige zondag ben ik eens afgezakt naar Lotenhulle, deelgemeente van Aalter om aldaar hopelijk een replica 356 te vinden op het evenement van Oldtimerfarm.be. De website is een bezoekje waard! Hieronder twee foto's van deze mooie replica!
heb een "Assembly Manual voor een Classic Speedster en Classic Speedster C" [First Edition 4/84, Copyright 1984] afgedrukt en doorgelezen. Vooral hoofdstuk I-1 trekt m'n aandacht "Parts To Be Purchased", het brengt me echter niet veel wijsheid bij. In het onderdeel 'Considerations When Buying A Volkswagen' (pagina I- 5) worden de 'werkpaarden' besproken. Een extract hieruit: "In summary, the 1967, 1968, 1969 sedans are 1500cc, 53 HP, have ball-joint front ends and a 12 volt system (earlier ones are 6 volt). 1967 was the last year to have a wide 5 bolt pattern on the wheels. In 1968 they were changed to the 4 bolt pattern.
Starting with the 1968 automatic-stick and continuing through the 1969 and newer sedans, a redesigned trans-axle with a double U-joint type independent rear suspension was introduced along with a raised bumper height. The 1970 engines are 1600cc (rated 57 HP), with single-port heads. The 1971 through 1975 engines are 1600cc (rated 60 HP), with dual-port heads. Engines 1973 and later have decreased HP ratings due to emission equipment. ... REMEMBER, as long as the four major items are intact, the wreck is usable. Do not let a rusted or mangled body fool you."
Dus ik zoek een Kever met chassis, voor- en achteras, elektrische circuits en een motor met 60 PK bij voorkeur. Wagen hoeft niet piekfijn in orde te zijn, mag een schadegeval zijn zolang de onderdelen die ik nodig heb niet beschadigd zijn. Wat logisch is natuurlijk. Na nog wat 'afgeschuim' op het world-wide-web bedenk ik mezelf dat ik misschien niet meteen een motor nodig heb, er zijn zowaar websites die volledige motoren verkopen - nieuw! - bijvoorbeeld www.beetle-it.com is zo een website/winkel. Dat biedt vast en zeker perspectieven! Na nog wat leeswerk, ga ik alles es chronologisch op papier zetten, zodat ik ten alle tijde het overzicht kan bewaren.
nog enkele forums gelezen, ze raden aan om een dubbele garage te zoeken, dat biedt plaats genoeg om aan de wagen te werken en de onderdelen er naast te leggen. Beetje bij beetje komen we er wel. Voorts ben ik heel enthousiast om aan dit project te beginnen. Eerst de financiën nog in orde brengen en dan kunnen we van start gaan. Me dunkt ik in het derde of vierde kwartaal van 2009 de eerste stap zal zetten.
even gecheckt hoe het met de homologatie zit, want België en zijn regels... Het forum (http://www.speedster-club.nl/forum/viewtopic.php?t=423) gaf me een afdoend antwoord: "Een Speedster kan, eens hij afgebouwd is, zonder problemen de Belgische weg op als "Oldtimer" of als dagelijks voertuig met éénmalige typegoedkeuring indien de donor van na 15/03/68 is. Het is wel niet "gewoon laten keuren" , er moet een bepaalde procedure gevolgt worden, maar de auto hoeft niet naar Engeland. De VW Kever donor mag een Belgische zijn of van een andere EU lidstaat. Voor de éénmalige typegoedkeuring moet het bouwjaar tussen 15/03/68 en 31/12/75 zitten." dixit Willy - eigenaar van de firma L&B cars (www.lbcars.be)
Dus op zoek naar een VW Kever met een bouwjaar tussen 15/03/'68 en 31/12/'75.
Heb de online zoekertjes afgeschuimd naar een betaalbare opslag (garage, loods, ...) om de wagen en al zijn onderdelen makkelijk naast elkaar te leggen. Enkele voorwaarden: > maandelijkse huur zo weining mogelijk > opslag moet veilig kunnen afgesloten worden > aanwezigheid van elektriciteit (en water) > afscherming van de werken in-house > voorbijgangers moeten niet alles zien