Inhoud blog
  • New York: foto's dag 2
  • New York: Foto's dag 1
  • Detroit
  • Eastern Oregon Day 3
    Zoeken in blog

    Once upon a time in Eugene

    10-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage

    Ondertussen is er niet veel bijzonders gebeurd. Maar misschien is het een gepaste moment om eens te vertellen wat wij eigenlijk doen op onze stage. Want jullie moeten ook wel denken: “ werken die wel?” Maar neem het van ons aan wij werken echt wel J. Alleen vertellen we daar niet veel over omdat we denken dat dat te saai is voor jullie.

     

    Ok, wat doen wij? Wij zijn bezig met het coderen van Family Interaction Tasks (= FIT). FIT zijn eigenlijk een aantal taken die ouder en kind samen moeten doen. En die taken moeten ze doen voor de interventie (pre-FIT) en na de interventie (post-FIT). En zo heeft men een idee en kan men vergelijken of de interventie (=PMTO, Parenting management Training) een invloed heeft gehad. Kort gezegd of de interventie gewerkt heeft of niet. De Pre- en post- FIT zijn exact dezelfde taken.

    En het is onze taak om de interactie tussen ouder en kind tijdens de pre-FIT te analyseren. Dit gebeurt aan de hand van een instrument (Global-ratings) en bestaat uit ongeveer 230 items die gescoord moeten worden op een 5-punt Likert schaal.

    Om jullie een beeld te geven wat de FIT-taken zijn: De ouder en het kind spelen samen een ‘Guessing game’, dan praten ze over een bepaald probleem zoals bijvoorbeeld ‘going to bed’ voor 5 minuten. Ze moeten dan aan elkaar vertellen wat het probleem is voor elkaar en proberen tot een oplossing te komen. Hierna moeten de ouders samen een soort van puzzel maken (Tango’s). Dan moeten ze opnieuw praten over een bepaald probleem gedurende 5 minuten, maar deze keer over een onderwerp dat het kind heeft gekozen. Vervolgens spelen ze een labyrint spel, waar ze een knikker in gaatjes moeten proberen te rollen. Dan moeten ze opnieuw 5 minuten praten over een safety-issue. En als laatste moet het kind vertellen aan de ouder over een moment waar het kind alleen was zonder toezicht van een volwassene. Het is dan de taak van de ouder om te ontdekken wat het kind aan het doen was, met wie en waar het toen was. Tot zo ver de korte beschrijving van de taken.

     

    Zoals hier boven vermeld werken we dus met een instrument ‘Global ratings’. Echter is dit instrument nog maar zeer recentelijk ontwikkelt door Marion Forgatch. Door het feit dat wij daar zo intensief mee aan het werken zijn, ontwikkelen we ook bedenkingen over het instrument. Die bedenkingen worden steeds met dank aanvaard, daar op die manier het instrument bijgeschaafd kan worden. Dus dat is eigenlijk ook een grote taak van ons: het op punt stellen van het instrument alvorens het de wereld wordt ingestuurd.

     

    Een belangrijk punt van coderen is dat er een hoge betrouwbaarheid is. En om die hoge interberoordelaarsbetrouwbaarheid te bereiken, hebben we wekelijks enkele vergaderingen met Julie. Zij is diegene die ons aan het trainen is. We kunnen jullie verzekeren: een zeer intensief en vermoeiend proces. Samen met Julie zijn we ook een coding manuaal aan het opstellen van hoe het instrument te gebruiken, voorbeelden van de items bijeen zoeken, zodanig dat als in de toekomst anderen dit codeerinstrument willen gebruiken het op dezelfde manier doen en de vragen die ze hebben in het begin makkelijk beantwoord worden in de manual.

     

    Naast al dat zijn we aan het schrijven aan ons onderzoeksartikel wat gigantisch veel research vraagt. Eeeuhm wat doen we nog? We denken dat we er zijn. Onze dagen zijn goed gevuld en best intensief. Maar om eerlijk te zijn is het niet het meest interessante werk. Maar ja, op die manier weten we ook weer dat onderzoek niet echt volledig ons ding is. We zullen wel zien hoe het nog verder evolueerd.

    10-11-2009 om 00:00 geschreven door SarahenEvy




    Archief per week
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs