Foto
Inhoud blog
  • N-VA Duffel alleen naar de kiezer
  • N-VA duffel bedankt Vlaggers
  • Nieuwe webstek N-VA Duffel
  • Bestuursverkiezingen N-VA duffel
  • Een veilige schoolomgeving?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • N-VA
  • gemeente Duffel
  • Vlaamse Volksbeweging
  • De Vlaamse Rand
  • Vlaams en neutraal ziekenfonds
  • N-VA Duffel
  • N-VA DUFFEL
    Wij zitten zeker niet stil
    12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolomgeving wordt racebaan
    Zoals we op 2 oktober 2009 op deze blog reeds aanhaalden, staat er sinds vele jaren een tijdelijke oplossing aan de
    schoolpoorten van de Basis in de Stationsstraat.  In dat artikel haalden wij aan dat de tijdelijke opstelling gewijzigd is waardoor de veiligheid van de schoolkinderen er zeker niet op vooruit gaat. 
    Tot onze grote verbazing hebben wij moeten vaststellen dat deze blokken nog verder verschoven zijn.  Zoals u op bijgevoegde foto's kan zien is er van de Stationsstraat opnieuw een racebaan gemaakt.  "Het verschil is duidelijk merkbaar, er wordt weer opvallend harder gereden", zeggen ouders, leerkrachten en de gemachtigd opzichter.  De N-VA vindt dit ronduit misdadig. 
    Door het verzetten van de blokken kunnen ook de bussen die hier (en wat ons betreft zelfs niet tijdelijk, zie vorige artikels) moeten passeren, ongehinderd blijven rijden.  Dit zorgt voor ongeziene gevaarlijke situaties.

    MOETEN ER ECHT EERST SLACHTOFFERS VALLEN VOOR ER IETS KAN VERANDEREN?

    Voor de N-VA zeker niet.
     
    Daarom vragen wij nogmaals de situatie te herstellen en de veiligheid in deze schoolomgeving te verhogen.


           




    12-10-2009 om 18:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    02-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En opnieuw,...
    Een half jaar geleden hebben wij ons via deze weg  verzet tegen de omleidingen van de lijnbussen door de Stationsstraat.  Tot onze grote verbazing stellen wij vast dat deze omleiding terug van kracht wordt van 6 tot 12 oktober 2009.  Nu zelfs nog erger.  Vooraan in de Stationsstraat is er een tijdelijke halte geplaatst. Laat dit nu net de plaats zijn die vele schoolkinderen en de rij naar het Speelnest moeten passeren. 
    Ook het stoppen van de bus op deze plaats zal voor erg veel hinder zorgen voor het verkeer in de Stationsstraat en zal een bijkomend groot gevaar vormen voor de fietsers.  De N-VA begrijpt niet dat de verantwoordelijken niet luisteren naar de opmerkingen van buurtbewoners en ouders van de nabij gelegen scholen en dat het college zulke ondoordachte beslissingen blijft nemen.  De N-VA hoopt dan ook dat er deze maal wel geluisterd wordt en dat deze tijdelijke halte verdwijnt of verplaatst wordt naar een andere locatie.

    02-10-2009 om 22:35 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onveiligheid door ouders

    Ouders die hun kinderen met de wagen van school komen afhalen, kunnen bijdragen tot een veilige schoolomgeving.  Het is makkelijk te schieten op een openbaar bestuur dat zijn verantwoordelijkheid niet neemt. 
    Hiermee willen we zeker niet zeggen dat je openbare besturen niet mag wijzen op gebreken.  Maar men moet ook eens de hand in eigen boezem steken.  Als ouders zich houden aan het geldende verkeersreglement, meer specifiek de snelheids- en parkeervoorschriften respecteren; zal dit de veiligheid van hun en onze kinderen zeker verhogen. 
    Omdat sommigen hier blijkbaar niet van wakker liggen en parkeerregels aan hun laars blijven lappen, vragen wij een hardere aanpak door de politie.  De N-VA vindt de verkeersveiligheid en de veiligheid van onze kinderen in Duffel prioritair. 

    De N-VA is de enige partij die hier de vinger op de wonde durft te leggen.
    Daarom willen wij onze eisen nogmaals herhalen:

    1)  N-VA vraagt effectieve snelheidscontroles tijden begin en einduren van de scholen in het hele centrum van Duffel.  (Ook buiten deze uren zijn controles zeker ook meer dan welkom.)

    2) N-VA vraagt strengere controles op foutparkeerders, zeker in de omgeving van de Duffelse scholen. (zie foto's)  In Duffel hebt je meer kans om beboet te worden door parkeerwachters (parkeerschijf) dan door de politie.

    3) N-VA vraagt een grondige doorlichting over de verkeersveiligheid in de Duffelse schoolomgevingen.

    Vanzelfsprekend zal dit ook bij de bevoegde personen voor de politieraad ten berde gebracht worden.



             

    02-10-2009 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe tijdelijk is tijdelijk.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ouders die hun kinderen naar school brengen in de Basis (Stationsstraat) zullen het zeker al gemerkt hebben.  De sinds jarenlang tijdelijke situatie aan de schoolpoort is gewijzigd.  De wegversmalling die er was, is verdwenen.  De blokken staan er nog wel maar zijn allemaal verschoven.  Zo heeft koning auto weer plaats om met veel te hoge snelheid voorbij de scholen te scheuren.  Ouders hebben geen plaats meer om hun fietsen te stallen bij aanvang van de school. 
    Door het verschuiven van deze blokken is er een gevaarlijke situatie ontstaan voor kinderen en jongeren die met de fiets naar school komen.  Zij moeten in het midden van de rijbaan stoppen om zo de schoolpoort binnen te kunnen rijden.  N-VA heeft reeds enkele maanden geleden gevraagd om deze situatie te herbekijken.  Zo hebben wij het voorstel gedaan om de blokken zo te plaatsen dat de kinderen achter deze blokken veilig kunnen stoppen en de school binnengaan.
    Daarnaast zijn wij ook vragende partij om heel de verkeerssituatie in de Stationsstraat eens ernstig te bekijken.  N-VA zal hieromtrent voorstellen doen aan het college.  Dit onderwerp zal later op onze blog zeker terug besproken worden. 

    Bijlagen:
    school II.jpg (167.1 KB)   

    02-10-2009 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe langer hoe losser.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De strenge wintermaanden zijn reeds lang voorbij maar toch blijven de gevolgen in Duffel zichtbaar.  Zoals u op de bijgevoegde foto's kan zien, liggen de stenen hoe langer hoe losser.  Het is momenteel mogelijk enkele stenen gewoon weg te halen zonder dat men er veel moeite moet voor doen.  Wij vragen nogmaals dringend maatregelen te nemen en melden dit natuurlijk ook aan de bevoegde schepen en diensten.

    Bijlagen:
    zebrapadI.jpg (151 KB)   
    zebrapadII.jpg (171.6 KB)   
    zebrapadIII.jpg (114 KB)   

    25-08-2009 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onduidelijke omleiding zorgt voor problemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Door de werken aan de A. Stocletlaan komt er opvallend meer doorgaand verkeer door de Duffelse centrumstraten gereden.  Niet enkel gewone personenwagens maar even goed grote vrachtwagens.  Het lijkt erop dat de ingestelde omleiding erg onduidelijk is.  Nu het nog even vakantie is valt de overlast nog redelijk mee.  MAAR, binnen enkele dagen gaan de scholen terug van start en krijgen we andere taferelen te zien in het centrum.  De hele horde fietsers die van en naar de school rijden zal extra waakzaam moeten zijn.  Het extra verkeer (dat dan nog een loopje neemt met de opgelegde zone 30) zal het voor de fietsers en voetgangers extra gevaarlijk maken.  Wij hopen dan ook dat de bevoegde diensten een oogje in het zeil zullen houden zodat er geen ongevallen gebeuren.
    Je kan nu misschien zeggen dat we gevaren zien die er (nog) niet zijn, maar N-VA Duffel is niet de partij die pas aanpassingen vraagt nadat er slachtoffers gevallen zijn.
    Beter voorkomen dan genezen.

    Bijlagen:
    vrachtwagen centrumII.jpg (195.3 KB)   

    25-08-2009 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slechte toestand centrumstraten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vele straten hebben ernstig geleden onder de strenge winter. 
    Ook de straten van ons centrum hebben hun portie gekregen.  Enkele grote verzakkingen zijn reeds hersteld maar, ... wie met de fiets door Duffel rijdt, voelt het snel.  Hier ligt geen mooi fietspad maar een pad vol putten en bulten. 
    Op verschillende plaatsen zijn de stenen letterlijk uit de grond gevroren. 
    De N-VA klaagde de slechte toestand van onze centrumstraten reeds langer aan.  Onze coalitiepartner CD&V heeft ons reeds twee jaar geleden beloofd dit probleem aan te pakken.  Dit zou gebeuren met elastische voegen zodat de stenen niet meer kunnen loskomen of verzakken. Daar kwam echter totnogtoe niets van in huis. 
    Na twee jaar vruchteloos aandringen, willen wij deze toestand hier op onze blog aanklagen.  
    De N-VA blijft problemen signaleren en oplossingen aanreiken om van Duffel een betere en veiligere gemeente te maken.

    Bijlagen:
    HPIM3236.JPG (1.3 MB)   
    HPIM3237.JPG (1.3 MB)   
    HPIM3238.JPG (1.4 MB)   
    HPIM3239.JPG (1.3 MB)   

    24-03-2009 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omleiding De Lijn door stationstraat
    Sinds het begin van de werken aan de Spoorweglaan zijn ook de haltes van de lijnbussen veranderd.  Deze bussen rijden nu door het centrum van Duffel met veel te hoge snelheid terwijl de chauffeurs telefoneren, roken of naar hun MP3-speler luisteren. 
    N-VA Duffel vindt het ongehoord dat deze bussen nog steeds door de Stationsstraat rijden.  Dit zorgt voor erg gevaarlijke situaties bij de begin- en einduren van de scholen.  Hoewel er gelukkig nog geen grote ongevallen gebeurd zijn, wil de N-VA deze situatie nog eens extra aanklagen.  De N-VA heeft reeds aan het college van burgemeester en schepenen voorgesteld deze bussen via de Hondiuslaan te laten rijden en te laten keren op de nieuwe rotonde.  Dit zal de veiligheid in de schoolomgeving enkel maar ten goede komen.  Ook heeft de N-VA al gevraagd het gedrag van de chauffeurs aan te klagen bij de Lijn.
    OOK DIT  BLEEF WEER, ZOALS BIJ ZOVELE VAN ONZE VRAGEN EN OPMERKINGEN, ZONDER GEVOLG. 

    22-03-2009 om 22:03 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.N-VA stelt gemeentelijke dotatie aan BoDuKaP in vraag

    N-VA stelt gemeentelijke dotatie aan BoDuKaP in vraag

     

    De N-VA-fractie stelt zich vele vragen bij de dotatie die de gemeente Duffel dient te betalen aan BoDuKaP.  1,5 miljoen Euro vindt de N-VA veel geld.  Zeker als je ziet hoe dikwijls er in Duffel wordt ingebroken.  Het is bijna dagelijks prijs.  Tot onze grote spijt zijn er zelden of nooit anti-inbraakcontroles in Duffel.

    Wij stellen ook vast dat de vragen van N-VA i.v.m. maatregelen om de verkeersveiligheid in Duffel te vergroten gewoon worden genegeerd.  Zo is de N-VA al twee jaar vragende partij om het ochtendlijke politietoezicht te behouden tot alle scholen gestart zijn.

    Nadat wij nogmaals die vraag hadden gesteld, werd dit toezicht voor korte tijd verlengd, maar daarna werd alles weer terug het oude. 

    De N-VA heeft reeds verschillende keren gevraagd om doorgedreven snelheidscontroles uit te voeren in het centrum van Duffel.  Hier werd geen gevolg aan gegeven.  Behalve het hangen van een toestel dat aangeeft hoe snel je rijdt, worden er geen maatregelen getroffen tegen snelheidsduivels in het centrum. 

    Niet alleen de hardrijders, ook zij die het niet zo nauw nemen met de parkeerregels krijgen in Duffel vrij spel.  In het centrum heb je meer kans op een boete als je je parkeerschijf niet legt dan wanneer je je wagen in overtreding parkeert.  De politie ziet het wel, maar treedt niet op.

    Met deze opmerkingen willen we het algemene beleid rondom verkeersveiligheid in Duffel in twijfel trekken. 

    Om al deze redenen vindt de N-VA-fractie 1,5 miljoen Euro voor de politiewerking dan ook veel te veel, tenzij men het geld ook aanwendt waarvoor het dient en de politie zijn werk doet.

     

    16-12-2008 om 12:13 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.N-VA Duffel blijft in de meerderheid
    Op een algemene ledenvergadering van N-VA Duffel hebben de leden beslist in de meerderheid te blijven.  Er is wel geopperd dat N-VA zich duidelijker moet manifesteren. 
    Hoe dit zal verlopen zal binnen N-VA en met kartelpartner CD&V besproken worden.

    31-10-2008 om 16:56 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    27-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen." 't Hoofd omhoge"!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "En hier staan wij, 't hoofd omhoge"

    De N-VA heeft zijn steun aan de federale regering opgezegd.
    We hebben veel geduld gehad. 
    We hebben zelfs, om ons doel te bereiken, Verhofstadt tijdelijk terug aan de macht gebracht.  We hebben een regering gesteund die de onze niet was, waar we eigenlijk niets te zoeken hadden, enkel en alleen om onze doelstellingen te verwezenlijken. We hebben het initiatief zelfs overgelaten aan de franstaligen.  Maar er kwam natuurlijk niets van: één nietszeggend blaadje papier, zonder enige garantie.
    We hebben geduld gehad, maar uiteindelijk verglijdt geduld in lafheid.
    Ons ledencongres heeft dat met een uitzonderlijk grote meerderheid voorkomen. 

    Ondertussen werd er door onze "Vlaamse" regeringspartners al om onze ondergang geschreeuwd.  Bart Somers, in betere tijden voor hem,ooit nog voorzitter van de Volksunie-jongeren en Vlaams voorvechter bij uitstek, schreeuwde, nog terwijl het congres bezig was, al om het ontslag van onze minister Geert Bougeois en het uitstappen van de N-VA uit de Vlaamse Regering.  De "karakteriëls" moesten er nu maar eens uit. 
    Hoe kan je jezelf nog erger vergeten?  Hoe kan je, al wat je bent en vroeger was, gewoon negeren en als een windhaan compleet de andere kant opdraaien zonder gezichtsverlies?  Niet dus.  Wij kennen Bart Somers nu wel en met hem de hele VLD.

    Ook Bert Anciaux had een klok horen luiden.  Meezwieren, dacht Bert, en ja hoor, ook de "Vlaamse" Progressieven eisten dat de N-VA zou vertrekken uit de Vlaamse Regering en dat Bourgeois het voor bekeken moest houden.  Het is niet de eerste frats die Anciaux uithaalt tegenover ons.  Bert kennen wij bij N-VA al langer.

    En dan was er ook nog onze geldverbrandende vriend van de S-PA.  Dat zo iemand nog in de politiek aanwezig is, is op zich al verbazend, maar dat hij dan ook nog eens hoog van de toren gaat blazen is al helemaal verwonderlijk.  Vandenbroucke maakte het schreeuwende drietal compleet.  Wie ooit het interview met hem in de Zevende Dag gezien heeft, waarin hij Bart De Wever afschilderde als een voor Vlaanderen staatsgevaarlijke intrigant, weet hoe de S-PA de N-VA inschat. 

    Het ergste is echter nog niet dat die heren dat zeggen.  Dat is nu eenmaal hun democratisch recht.  Het erge is dat zij nog geen twee dagen later komen vertellen dat ze het toch wel jammer vinden dat de N-VA uit de Vlaamse Regering stapt en dat het niet hun bedoeling was dat Geert Bourgeois zijn ministerpost zou verlaten.  Hoe hypocriet kan je zijn?

    De CD&V gaat alleen door.  Dat vinden wij jammer.  Het Kartel houdt op te bestaan en daar is eigenlijk niemand echt gelukkig mee, behalve de franstaligen dan.  CD&V kiest voor de macht en de portefeuilles.  Dat is hun goed recht maar het is niet echt fair tegenover de kartelpartner en waarschijnlijk is het ook niet zo verstandig. 

    CD&V zou 40 % van zijn stemmen verliezen.  Er moet nu wel een goede staatshervorming komen om dat stemmenverlies te counteren.  Maar ziet u dat gebeuren, na meer dan 15 maanden onderhandelen waarbij niets werd bereikt?  Ziet u dat gebeuren in een dialoog waarbij voor de start ervan geen enkele garantie werd gegeven?  Wij zijn zeer sceptisch.

    Lokaal
    De partijtop heeft ons gevraagd op lokaal vlak de samenwerking met CD&V te laten voortduren.  Voorlopig zal N-VA Duffel dus blijven samenwerken met de lokale CD&V-afdeling en samen met hen de meerderheid in Duffel uitmaken. 
    Omdat wij echter denken, dat elke Duffelse N-VA'er daarover zijn zeg mag doen, zullen wij de vraag of wij blijven samenwerken met CD&V op lokaal vlak, voorleggen aan onze leden.

    Hieronder leest u nog de verklaring van Geert Bourgeois bij zijn ontslag:  rechtlijnig en recht door zee,  "t Hoofd omhoge"

    Geert Bourgeois
    Kabinet van de Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme

    Bij zijn ontslag als Vlaams minister legde Geert Bourgeois volgende verklaring af:
    Vandaag heb ik in de ministerraad moeten vaststellen dat alle collega-ministers wensen in te stappen in de dialoog, die vrijdag nog werd afgewezen. Op 5 september nog verbond de Vlaamse regering “strikte en noodzakelijke” voorwaarden aan de start van deze dialoog. Zowel afgelopen vrijdag als vandaag opnieuw moet ik vaststellen dat aan die “strikte en noodzakelijke” voorwaarden niet is voldaan.
    En net als toen, beseft iedereen dat de geloofwaardigheid van deze dialoog onbestaande is. Een poppenkast verandert daar niets aan.
    Als ik zodoende werkelijk nog de enige ben in de Vlaamse regering die resoluut achter de uitvoering van het Vlaams regeerakkoord sta,
    als ik werkelijk nog de enige ben die de beloofde “strikte en noodzakelijke” voorwaarden van de Vlaamse regering ook effectief strikt en noodzakelijk vind,
    als ik werkelijk nog de enige ben in deze Vlaamse regering die de Vlaamse beloftes effectief wil uitvoeren,
    dan lijkt het mij beter dat ik deze regering verlaat.
    Als het nog enkel over macht en ministerposten gaat, dan kan deze regering beter functioneren zonder mij.
    Dat spijt mij zeer. Ik denk dat de N-VA de afgelopen jaren heel wat gerealiseerd heeft, ook in deze regering. Bijvoorbeeld de inspanningen voor de Vlaamse rand en het inburgeringsbeleid, zijn en blijven verworvenheden van de N-VA. Ook inzake mijn eigen beleidsdomeinen ben ik meer dan tevreden over de bereikte resultaten. Ik dank dan ook vanuit de grond van mijn hart mijn vele trouwe kabinetsmedewerkers voor hun harde werk, net als de vele ambtenaren waarmee ik voortreffelijk samenwerkte.
    De enige fout die je mijn partij en mij kan aanwrijven, is dat we voluit zijn gegaan voor de realisatie van het Vlaams regeerakkoord. Belofte maakt schuld. Ik ben dan ook diep ontgoocheld in de houding van de top van CD&V, of tenminste van sommigen in de top van CD&V.
    De démarches van SP.A en VLD slaan alles. Schaamteloos stonden zij gisteren onmiddellijk klaar om mijn ministerpost op te eisen. Inhoudelijke argumenten hadden ze niet. Vooral de platvloersheid heeft mij geraakt.
    Op het congres van de N-VA gisteren waren heel wat kinderen en jongeren. Ik denk dat zij een veel beter voorbeeld hebben gekregen van hoe politiek kan worden bedreven. Open, eerlijk, rechtlijnig. En dienstbaar aan de samenleving.
    Mijn ontslag mag dan ook niet bitter stemmen, maar als een signaal dat politiek ook anders kan.

     

    27-09-2008 om 15:33 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (11 Stemmen)
    22-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.N-VA vastberaden en betrouwbaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals u in de media heeft kunnen horen, heeft de N-VA op zijn congres de steun aan de federale regering opgezegd.  Deze congresbeslissing is een gevolg van de consequente houding van de partij.  De N-VA is geen partij van veel beloven en weinig geven.  De N-VA is een partij die aan eerlijke politiek doet en zegt waar ze voor staat en staat voor wat ze zegt.  
    Ook de lokale afdeling was vertegenwoordigd op het congres.  N-VA Duffel steunt het nationale partijbestuur. 
    Dit heeft voorlopig geen weerslag op de samenwerking met CD&V in onze gemeente.  Onze afspraken blijven overeind en N-VA zal constructief blijven meewerken aan het gemeentebeleid.

    22-09-2008 om 12:35 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
    04-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er opnieuw invliegen?
    Nu de vakantie voor iedereen bijna gedaan is vliegen de meeste mensen er terug in. 
    Zo ook in het politieke bedrijf. 
    Voor N-VA Duffel is dit echter niet zo.  Wij hebben genoten van onze vakantie maar zijn steeds oog blijven hebben voor het reilen en zeilen van vele zaken in onze gemeente.  De vakantie is voor ons een vruchtbare tijd geweest om ons verlanglijstje aan te vullen .  Wij zullen de komende maanden dan ook weer streven naar degelijk en open bestuur in Duffel.  Door het aanbrengen van verschillende punten trachten wij van binnen in de meerderheid een aantal zaken te verwezenlijken. 
    De lijst met punten waarrond N-VA Duffel de komende maanden gaat werken zal eerstdaags op deze blog verschijnen.

    WIJ ZITTEN ZEKER NIET STIL!

    04-09-2008 om 17:47 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen medelijden met foutparkeerders
    Wie regelmatig door het centrum van Duffel rijdt, kan vaststellen dat er dikwijls een loopje genomen wordt met de parkeerreglementering.  Wie zijn parkeerschijf vergeet te leggen kan er zeker van zijn dat hij getrakteerd wordt op een rekening van € 25,00.  Wie in overtreding parkeert, komt er ongetwijfeld zonder boete vanaf. 
    N-VA Duffel vindt dit ongehoord. 
    Het foutparkeren maakt het voor fietsers reeds gevaarlijke centrum nog gevaarlijker.  Zeker in de omgeving van de scholen worden de open ruimten onrechtmatig ingenomen door foutief geparkeerde wagens.   
    Om het centrum verkeersveiliger te maken vraagt de N-VA een kordaat optreden van de politie tegen foutparkeerders. 

    04-09-2008 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD&V luistert niet naar N-VA
    Zoals u elders op onze blog kan lezen pleit N-VA Duffel voor langer politietoezicht bij het begin en einde van de scholen.  Bij het begin van het nieuwe schooljaar moeten wij echter vaststellen dat hier niets van in huis komt.  Het politietoezicht aan het station stopt om 8u30 terwijl vele ouders met hun kinderen hier pas na 8u30 passeren.  De  Vrije Basis- en Kleuterscholen beginnen namelijk pas om 8u45 en het GON begint pas om 8u55.  
    N-VA Duffel heeft daarom het college van burgemeester en schepenen nogmaals gevraagd het toezicht te behouden tot minstens 8u45. 

    Ook onze vraag om het fietspad af te scheiden van de rijweg met New Jerseyblokken is blijkbaar in dovemansoren gevallen.  Niet nodig blijkbaar... Tot er iets verschrikkelijks gebeurt? ...

    04-09-2008 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verzakking omleiding rotonde reeds gedempt
    Zoals de N-VA enkele dagen geleden op deze blog en ook aan het schepencollege meldde, vertoonde er zich een verzakking in de Hermansstraat ter hoogte van de inrit van de garage bovenaan de Hermansstraat. (Zie foto)
    Het verheugt ons dat daar nu zeer snel aan verholpen is door de verzakking te dempen met asfalt. (Zie foto)
    Hopelijk gaat deze tussenkomst verdere verzakking tegen.







    18-08-2008 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Problemen rotonde Hondiuslaan
    Momenteel wordt er een rotonde aangelegd op de Hondiuslaan die de Hondiuslaan met de Spoorweglei moet gaan verbinden.  Bij de aanvang van de werken, maar vooral bij de omleiding zijn er echter enige problemen gerezen.

    Wij hebben tot onze genoegdoening vastgesteld dat er
    1) een toegang gemaakt is naar het bedrijf Boeynaems en de aldaar wonende families nadat de N-VA had aangestipt dat daar geen doorgang gemaakt was (zie foto)
    2) er New Jerseys aangebracht zijn op het fietspad in de Hermansstraat en dat dat fietspad ook hersteld is. (na een klacht van een buurtbewoonster) (zie foto)
     
    Toch zijn er op deze omleiding nog een aantal punten die de speciale aandacht vragen:
    1. Ter hoogte van de inrit van de garage bovenaan in de Hermansstraat doet zich, over de gehele breedte van de weg, een verzakking voor die vooral belangrijk is aan het rioolputje.  Vooral daar bestaat er dan ook kans op verdere verzakking die het doorgaand verkeer zou kunnen hinderen.  Het lijkt ons aangewezen dat daar zo vlug mogelijk aan verholpen wordt. (zie foto's)
     
    2. Zware vrachtwagens met aanghangwagen of opligger en autobussen hebben duidelijk problemen met het nemen van de 45-graden bocht aan het station.  Ofwel nemen ze de bocht reglementair en komt de achterkant uit op ongeveer de helft van het tegengestelde rijvak ofwel nemen ze een grote uitwijkaanloop, waarbij ze het hele fietspad innemen om toch een beetje degelijk door die bocht te komen. (zie foto) Nu lukt dat op dit moment allemaal wel vrij goed, maar wij vragen ons af wat er zal gebeuren op 1 september als voetpad en fietspad worden ingenomen door scholieren.  Wij houden ons hart nu al vast als daar niets structureels gebeurt. 
    De N-VA stelt dan ook voor het ganse fietspad tot aan de Spoorweglaan af te zetten met New Jerseys.  Dit zal natuurlijk de mobiliteit in de bocht zelf niet echt ten goede komen, (zie foto) maar het is wel een veilige oplossing.
    Deze ingreep zou moeten gepaard gaan met een zone-30 snelheidsbeperking.  Vele automobilisten en zelfs vrachtwagenbestuurders rijden veel te hard op dit stukje omleiding.  Als trouwens, na de stationsbuurtvernieuwing, de zone-30 beperking in deze omgeving zal gaan gelden, kan dat nu in deze speciale omstandigheden best ook al van kracht zijn.
     
    3. Naar aanleiding van vooral punt 2 bovenaan willen wij er ook nog eens de nadruk op vestigen dat de N-VA voorstander is van een "klachtenregistratie" op het gemeentehuis.  Op die manier kunnen burgers die klachten hebben zeer gemakkelijk met hun klacht terecht en bestaat er ook een centraal klachtenconcentratiepunt, waarop zowel burgers als bewindslieden zich kunnen  beroepen.
     











    16-08-2008 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken Hondiuslaan en Spoorweglaan

    Op 5 augustus 2008 zijn de werken gestart op de Hondiuslaan, waarbij er een rotonde wordt aangelegd die de Spoorweglaan met de Hondiuslaan moet verbinden. 
    Blijkbaar was er echter geen rekening mee gehouden dat door het starten van de werken de inrit van de Hermansstraat richting Boeynams werd afgesloten.  
    De N-VA had reeds vooraf aan het college gevraagd hoe zij dit probleem dachten op te lossen.  Enige tijd later kregen wij de telefonische mededeling dat er een nieuwe doogang zou komen naar de Hermansstraat.  Langs deze doorgang kunnen dan de bewoners en de leveranciers op hun bestemming geraken. 
    Deze doorgang lag er echter niet toen de werken begonnen
    Een medewerker van de Technische dienst heeft ons beloofd dat deze inrit er vandaag zal zijn. 
    Volgens N-VA is dit veel te laat.  Eerst degelijke voorbereidingen treffen alvorens alles af te sluiten lijkt ons een logische volgorde.  We vinden deze gang van zaken dan ook een grove nalatigeheid.  
    Dankzij de alertheid van N-VA kan iedereen zijn woning of werkplaats bereiken.

    06-08-2008 om 13:40 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest van de Vlaamse Gemeenschap
    Op 12 juli was er ook in Duffel het Feest van de Vlaamse Gemeenschap.

    De N-VA heeft er, zoals ook beloofd in ons programma, een zaak van gemaakt dit feest een echt Vlaams karakter te geven.  
    Omdat we echter als politieke partij niet vertegenwoordigd zijn in de organisatie van de dag zelf, is dit niet zo eenvoudig. 
    Daarom hebben we ons het eerste jaar beperkt tot enkele gemakkelijk aan te passen items.  

    Zo waaide er vorig jaar op de toren van Ter Elst geen Leeuwenvlag, maar wel de vlag van de gemeente.  Toen we daar een
    opmerking over maakten en aanvoerden dat toch zeker op de dag van het Feest van de Vlaamse Gemeenschap er
    een Leeuwenvlag op de toren moest schitteren, bleek dit voor CD&V een groot probleem te zijn. 
    Duffel zou niet over zo'n grote Leeuwenvlag beschikken.  We gaven echter niet af en haalden dit ook nog in verscheiden vergaderingen
    naar voren.  Tot ons genoegen wapperde dit jaar de Leeuw fier boven op de toren.

    Maar ... er waren ook minpunten: ergens verscholen in een hoek was toch ook België nog aanwezig.  Wij begrijpen niet wat een
    Belgische vlag te maken heeft op een 11-juliviering.  Een vereniging die BEWUST het woord "Vlaams" uit zijn naam verbant, staat wel
    rustig zijn waar aan te prijzen.  Vreemd: als er geld te verdienen valt is deze vereniging blijkbaar wèl Vlaams, maar anders willen zij absoluut
    niet behoren tot die "Vlaamse extremisten".
    Nog een minpunt: het gemeentebestuur schitterde door afwezigheid.  Nochtans worden de gemeenteraadsleden geacht samen voor te gaan in het zingen van "De Vlaamse Leeuw".  Op dat ogenblik telden wij zegge en schrijve slechts één schepen en drie gemeenteraadsleden.  En dit in een periode dat zelfs de linkse partijen, uit arren moede weliswaar, Vlaams worden ...

    Maar we willen niet negatief zijn: al bij al was deze viering een zeer geslaagd feest en we wensen de schepen van cultuur en de cultuurraad dan ook hartelijk feliciteren!  De breakdancers waren een welgekomen vernieuwing, KADRIL was gewoonweg uitstekend.  Neem daarbij de discussies over wat hierboven staat, een lekkere zak friet of zalige karakollen, dit alles overgoten met een (iets te warme) maar toch deugddoende pint en de avond kon niet meer stuk.

    We vonden ook de toespraak van schepen Stevens zeer sterk.  Hieruit bleek dat iedereen uitkeek naar 15 juli en dat ook het gemeentebestuur begaan is met de Vlaamse zaak.

    We kijken dan ook vol verwachting uit naar een volgende, (meer uitgebreide?), 11-juliviering volgend jaar.

    N-VA zal blijven ijveren voor een verdere herwaardering van het Feest van de Vlaamse Gemeenschap.













    17-07-2008 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    07-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Varkens-, ezels- of andere dierenruggen.
    Iedereen kent ze wel, die witte bulten die dienstdoen als scheiding tussen de rijbaan en het fietspad.  "Deze zijn aangelegd om de veiligheid van de fietsers te verhogen", hoor je van het schepencollege.  De N-VA steunt deze mening zeker niet. 
    Als je je oor eens te luisteren legt bij de bevolking hoor je enkel negatieve reacties over deze blokken.  Fietsers vallen omdat ze er met hun trappers op komen, automobilisten lopen enorme schade op aan hun wagen als ze met een rug in contact komen.  De enigen die hier wel bij varen zijn de garagisten die telkens de beschadigde wagens moeten herstellen. 
    Als N-VA pleiten wij dan ook voor de onmiddellijke verwijdering van deze verkeersonveilige "varkensruggen" en eisen een degelijke afscheiding tussen fietspad en rijweg.  De N-VA zal blijven ijveren voor algehele verwijdering van de varkensruggen op het grondgebied van Duffel.

    07-07-2008 om 00:00 geschreven door n-va Duffel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)


    Foto

    Heb je interesse om mee te werken aan een positief gemeentebeleid laat ons iets weten.
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per week
  • 15/08-21/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 26/09-02/10 2005

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Startpagina !

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs