DATUM
|
UUR
|
Omschrijving van de activiteiten
|
20.02.2015
|
09u30-11u30
|
Introles
RZL (religie, zingeving en levensbeschouwing)
Instructies
voor een onderwerp te kiezen en uit te werken rond RZL
|
22.02.2015
|
15u00-19u00
|
Onderwerp
kiezen
Opzoek
naar bruikbare bronnen, artikelen op het internet
LIMO
opzoek naar boeken van rouwende kleuters, aanpak verlies in de kleuterklas
Aanmaak en
personalisatie van weblog
|
23.02.2015
|
18u00-20u00
|
Stap 0:
Korte voorstelling (wie ben ik)
|
24.02.2015
|
09u00-15u00
|
Stap 1:
1.1 Voorstelling startartikel
Stap 1:
1.2 Motivering keuze
Stap 2:
Mijn voorlopig standpunt
Stap 3:
Leervragen
|
27.02.2015
|
15u00-18u00
|
Stap 1-3
laten nalezen
|
08.03.2015
|
16u00-16u30
|
Aanpassing
schoonheidsfoutjes en kromme zinnen
|
21.03.2015
|
13u30-16u30
|
Stap 4:
Geloof/ religie in het onderwijs
Raadplegen
van websites politieke partijen
Meningen
verzamelen, in eigen woorden samenvatten
|
23.03.2015
|
18u00-21u00
|
Stap 4:
Geloof volgens Obama
Raadplegen
van youtube video
In eigen
woorden samenvatten, hoe Obama kijkt naar het geloof
|
24.03.2015
|
17u00-17u20
|
Plaatsen
van stap 4
|
29.03.2015
|
15u00-21u00
|
Stap 5:
Mijn leervragen
Oplossen
van volgende leervragen
- Hoe verloopt
het rouwproces bij kleuters?
- Hoe gaan
verschillende culturen om met het rouwen? Welke kijk hebben deze op het
rouwproces?
Raadplegen
van internetbronnen, artikels, boeken en interviews
|
30.03.2015
|
18u00-21u00
|
Stap 5:
Mijn leervragen
Eigen mening
verwerken in volgende vragen
- Hoe
verloopt het rouwproces bij kleuters?
- Hoe gaan
verschillende culturen om met het rouwen? Welke kijk hebben deze op het
rouwproces?
|
02.04.2015
|
12u00-18u00
|
Stap 5:
Mijn leervragen
Oplossen
van volgende leervragen
- Welke
hulpmiddelen word erin de kleuterklassen gebruikt om het rouwen van een
kleuter te verzachten?
Raadplegen
van internetbronnen, artikels, boeken en interviews
|
09.04.2015
|
09u00-12u00
|
Stap 4:
Bron bespreken
Bron
opzoeken om te verwerken in leervraag
Bron
bespreken + eigen mening
|
10.04.2015
|
09u00-11u00
|
Stap 4:
Interview met kleuterjuf uit het GO! Onderwijs
Opstellen
interviewvragen
Juf
contacteren voor interview af te nemen
|
13.04.2015
|
09u00-10u15
13u00-16u00
|
Stap 4:
Interview met kleuterjuf uit het GO! Onderwijs
Interview
afgenomen met kleuterjuf
Interview
netjes uittypen op de laptop
|
15.04.2015
|
15u00-18u00
|
Stap 5:
Mijn leervragen
Volgende
leervragen nalezen en verder uitschrijven
- Hoe
verloopt het rouwproces bij kleuters?
- Hoe gaan
verschillende culturen om met het rouwen? Welke kijk hebben deze op het
rouwproces?
- Welke
hulpmiddelen word erin de kleuterklassen gebruikt om het rouwen van een
kleuter te verzachten?
Raadplegen
van internetbronnen, artikels, boeken en interviews
|
16.04.2015
|
09u00-11u00
|
Stap 4:
Lijst opmaken van geraadpleegde bronnen
-
Internetbronnen
- Artikels
- Boeken
-
Prentenboeken
|
16.04.2015
|
08u30-16u00
|
Stap 5:
Leervragen 1-3 plaatsen op blog
Stap 6:
Lezersbrief maken en plaatsen op blog
Stap 7:
Logboek verder aanvullen
Blog
nakijken op volledigheid
|
25.04.2015
|
12u00-16-00
|
Stap 4:
Bronnen bespreken aanpassen
Uitgeschreven
aan de hand van een inhoud en mening
|