Ik ben Nico Goddé, en gebruik soms ook wel de schuilnaam nicman.
Ik ben een man en woon in Holsbeek (België) en mijn beroep is leerkracht technologie / eductief medewerker rvo-society.
Ik ben geboren op 22/04/1967 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen, lopen en zwemmen. In de zomer (en soms winter) kan je me ook wel eens in de bergen terugvinden..
Beoordeel dit blog
Zoeken in blog
Dropbox
Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.
Nico Goddé
Techniek & Sport
06-12-2012
Stroomkring
Een stroomkring uitleggen doe je door... een fietsketting en tandwielen??????
Ja hoor, het didactisch model van rvo-society in combinatie met Ipads (en een echte stroomkring natuurlijk) is de ideale manier. (volgens mijn leerlingen toch)
De Sint heeft gezocht, en gezocht, en gezocht, en ... geen stoute kinderen gevonden op onze campus. We hebben natuurlijk geen stoute kinderen of... ze kunnen zich heel goed verstoppen.
Als je leerlingen wil bewust maken van het duurzaamheidsprobleem en groene energie wil aankaarten, dan moet je het ook doen in de klas. Een zelfgemaakte wind- of watermolen gebruiken om elektriciteit op te wekken, het kan. Natuurlijk hadden we 1000 kleine molentjes nodig gehad om het smartbord te laten werken, maar dat is misschien iets voor het volgende schooljaar
Een netwerkdag organiseren voor de pedagogisch begeleider van het OVSG, een leuke afwisseling, eerst ontvingen we de leerkrachten in de conferentiezaal en daarna gingen ze zelf aan de slag tijdens de workshops yoghurtdetective en IT's alive.
Deze zaterdag waren we te gast op de universiteit van Hasselt, om tijdens de studiedag van VELEWE een workshop rond luidsprekers en magnetisme te geven. Die leerkrachten wetenschappen weten elk jaar weer een grandioze organisatie uit hun hoed te toveren.
Eindelijk was het zover, de eerste navorming Yoghurtdetective in de context biochemie. Ik heb heel hard aan deze navorming gewerkt en samen met Evelyne iets moois van gemaakt, onze ischrijvingen waren dan ook vlug volgeboekt. De leerkrachten zagen dat dit thema ook leuk en zeer informatief kan zijn, realisaties rond voeding en bewaring + wetenschappelijke proefjes gaan hier mooi hand in hand. Het is geen probleem om met leerlingen in de klas gelei, confituur, drinkyoghurt, fruit wecken en zelfs kaas te maken.