Ik ben Nele
Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is studente Baso LO-BR aan de KHK Turnhout.
Ik ben geboren op 04/02/1991 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
Woensdag 15 december 2010 Een nieuwe week... Een nieuwe les... Vandaag zagen we Fred terug. Fred is de gastdocent die ons de eerste les meenam in de wereld van het circus. De eerste twee uren zaten we in de expressieruimte en zagen we verschillende oefeningen die met clownerie te maken hebben. De twee laatste uren zaten we in de sporthal en gingen we verder met de stelten en zagen we nieuwe jongleertrucs. In de eerste twee uren zagen we oefeningen over clownerie in de expressieruimte. Zo leerde Fred ons enkele regels die toegepast worden tijdens de clownerie op een spelende wijze. De eerste regel is fixeren, de oefening die we hierbij deden was dat Fred lawaai maakte en we moesten hem drie seconden aankijken en weer verder wandelen. Het fixeren kan ook de 3-secondenregel genoemd worden. De tweede regel was het incasseren, bij deze oefening werden er balletjes naar elkaar gegooid. Als je een balletje liet vallen, keken de anderen eerst drie seconden naar het balletje en daarna drie seconden naar u. Zo moest je de blikken van de anderen ondergaan, dit noemt men incasseren. De derde regel die we zagen was het delen met het publiek/medespeler. Je moet je gevoelens kunnen overbrengen aan het publiek waardoor deze zich kunnen inleven in jouw personage. In het begin van het stukje clownerie was het moeilijk om niet in de lach te schieten, je te concentreren maar naarmate de oefeningen vorderden en je wist wat er van je verwacht werd, lukte de oefeningen beter. Een oefening dat we deden, was dat we ons moesten terug inleven in het 5-6 jarig kind en met de ogen van het 5-6 jarig kind het expressielokaal opnieuw ontdekken. Dit was in begin moeilijk omdat je weet wat het materiaal is en waarvoor het dient maar wanneer je echt in je rol zat, ging dit best makkelijk. Na de pauze gingen we naar de sporthal. Daar maakten we een opstelling voor de stelten. We bonden allemaal onze stelten aan en Fred hielp ons recht. We stonden met zijn allen tegelijkertijd op stelten en dit was wel een spannend gevoel omdat je weet dat je met de anderen rekening moet houden. We moesten alles uitproberen met de stelten en daarom zette Fred muziek op zodat we sneller zaken ging uitproberen. We stapten met grote passen, kleine passen, zijwaartse passen, vooruit, achteruit, hoge knieën, handen op de knieën, ... Omdat ik niet zo'n danser ben en ik me nog niet helemaal veilig voelde op de stelten vond ik het een moeilijke oefening en moest Fred me steeds aanmoedigen om iets anders te proberen. Uiteindelijk lukte er wel enkele zaken waardoor mijn zelfvertrouwen wat sterker werd. We hebben een opdracht gekregen om een act te doen in de Agora van de school op stelten dus daarom is het belangrijk dat we vertrouwd raken met de stelten. We liepen ook nog over een dikke valmat met onze stelten aan. Dit is niet zo'n makkelijke opdracht omdat je met je knieën hoog moet opstappen en veel steun zetten op het andere been. Ook is de valmat zachter waardoor het moeilijker stappen wordt. We hebben ook nog eens moeten landen en recht staan met hulp en ook eens moeten landen zonder hulp. Dit lijkt moeilijker dan het er uitzien, het is gewoon de durf die je nodig hebt... Voor de act moeten we nog wel eens gaan samen zitten want we moeten nog een thema zoeken, kleren (laten) maken, inoefenen, ... Na de stelten kregen we ook nog wat jongleertips. We moesten even aan Fred laten zien hoe we jongleerden en hij gaf feedback op omze manier van jongleren. Daarna gaf hij enkele trucs zoals de omgekeerde cascada, de pilaar. Zo kunnen we thuis aan de slag met oefenen. Zo zat de les erop en namen we voor een tijdje afscheid van Fred want de volgende les is pas na de kerstvakantie en na de examens... Dus dit wordt uitkijken naar de volgende les... Ik ben benieuwd wat er dan op het programma staat!