Ik ben Nele
Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is studente Baso LO-BR aan de KHK Turnhout.
Ik ben geboren op 04/02/1991 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
Woensdag 27 oktober 2010 Vandaag was het de tweede praktijkles. We gingen verder met de lesonderwerpen van de eerste praktijkles: performance (theater) en circustechnieken. Ook was er een andere gastdocent. Kris Hoeylaerts is gediplomeerd leraar lager onderwijs en niet-confessionele-zedenleer en als circusdocent afgestudeerd aan de Brusselse circusschool. Hij heeft een eigen circusschool 'Circus Locorotondo'. Kris geeft ook les in andere circusateliers in Vlaanderen zoals: Cirkus in Beweging (Leuven) en 't Sirk (Mol).
We deden weer enkele spelletjes rond performance maar omdat Kris meer circustechnisch aangelegd is ging er meer tijd van de les in het deel circustechnieken. Zo zagen we de volgende circustechnieken: jongleren met balletjes, diabolo, éénwieler. Bij het jongleren kon ik alleen de basis jongleren met drie balletjes (cascada). In de les hebben we ook de omgekeerde cascada, de tennis, de shower gezien. Zo kunnen we thuis verder aan de slag. Diabolo heb ik vroeger wel eens gedaan maar dat bleef maar bij snelheid maken, in de lucht gooien en terug opvangen. In de les hebben we de trapeze gezien. Deze truc kunnen we op twee manieren uitvoeren en zo kunnen we hier ook mee verder aan de slag. Met de éénwieler had ik totaal geen ervaring. Dus ik keek er langs de ene kant wel naar uit maar langs de andere kant ook niet... Uiteindelijk viel het redelijk goed mee en ik heb al enkele meters alleen kunnen fietsen. Dit is nu is echt een techniek dat je leert met vallen en opstaan! Dit wordt dus nog veel oefenen geblazen!!
De tweede praktijkles zat er vroeger op dan voorzien omdat Kris ergens anders les moest gaan geven en hij daarvoor nog een einde moest rijden.
Volgende praktijkles gaan we weer verder op dezelfde lesonderwerpen en zullen we enkele circustechnieken herhalen en enkele nieuwe circustechnieken zien. Laat maar komen...
Woensdag 10 november 2010 De tweede theorieles... Deze les duurde twee uur. We moesten vijf ideeën van spelen uitwerken. En deze werden op beurt besproken in onze groep. De positieve en negatieve zaken werden aangehaald. Ook moesten we individueel een top 3 maken. Ik was verbaasd dat ieder van de groep wel een idee van mij in zijn/haar top 3 had zitten. Er waren 15 ideeën en toch steeds een idee van mij in elke individuele top 3... Uit de 15 ideeën (5 ideeën per persoon) en individuele top 3's moesten we nu een basis nemen voor ons eigen gezamelijk spel dat we moeten organiseren. Er werd gebrainstormd, zaken toegevoegd, zaken verwijderd, ... Na al die denkactiviteiten zijn we er toch uitgeraakt en kreeg ons spel vorm. We hebben een naam, we hebben verschillende rondes. Nu staat de uitwerking van de verschillende rondes op het programma voor thuis. Elke persoon heeft twee rondes die hij/zij verder gaat uitwerken. We gaan dan later samenkomen en de rondes overlopen. Zo kunnen er opmerkingen gegeven worden en/of worden de rondes goedgekeurd.
De volgende les is een praktijkles... Maar pas binnen enkele weken. Ik ben benieuwd wat we nog allemaal gaan mogen doen. Ik hou jullie op de hoogte!