VW -Audi-Skoda-Seat
Inhoud blog
  • Skoda
  • Audi
  • Audi
  • Audi
  • Audi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Image Hosted by ImageShack.us
    Image Hosted by ImageShack.us
    Links naar automerken
    1.Alfa Romeo
    2.Aston Martin
    3.Audi
    4.Bentley
    5.BMW
    6.Buick
    7.Cadillac
    8.Chevrolet
    9.Chrysler
    10.Citroen
    11.Dacia
    12.Daihatsu
    13.Dodge
    14.Ferrari
    15.Fiat
    16.Ford
    17.GMC
    18.Honda
    19.Huyndai
    20.Infinti
    21.Isuzu
    22.Jaguar
    23.Jeep
    24.Kia
    25.Lada
    26.Lamborghini
    27.Lancia
    28.Land Rover
    29.Lexus
    30.Lincoln
    31.Maserati
    32.Maybach
    33.Mazda
    34.Mercedes
    35.Mercury
    36.MG
    37.Mitsubishi
    38.Nissan
    39.Opel
    40.Peugeot
    41.Pontiac
    42.Porsche
    43.Proton
    44.Renault
    45.Rolls Royce
    46.Saab
    47.Seat
    48.Skoda
    49.Subaru
    50.Suzuki
    51.Ssang Young
    52.Toyota
    53.TVR
    54.VW
    55.Volvo
    22-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin V8 Roadster

    Dat ze bij het Britse Aston Martin een mooie sportwagen uit hun pen kunnen toveren, weten we al langer. De familiegenen spelen misschien iets te fel op waardoor Vanquish, DB9, DB-S en V8 vreselijk op elkaar lijken, maar een kniesoor die zich daaraan stoort als dat tot zo'n esthetische pareltjes leidt. Voor de frivoolste onder de Aston-rijders is er nu eveneens een dakloze versie van de kleinste telg: de Aston V8 Roadster.

    Een sportwagen wordt zelden knapper als hij zijn daklijn verliest, maar de Aston V8 Roadster is de gelukkige uitzondering. De twee sexy bultjes op zijn rug en zijn korte gedrongen achtersteven maken hem zo mogelijk nog pronter dan de coupé waarvan hij is afgeleid.

    Om het gewicht binnen de perken en het ontwerp zuiver te houden, opteerde Aston Martin voor een stoffen kap die zich elektrisch laat opbergen. Ondanks de heersende mode van stalen klapdaken is daar helemaal niks mis mee, want de kap van de Aston is prachtig afgewerkt en laat nauwelijks windgeruis horen.

    Metalige klokkenwinkel
    Ook binnenin ziet de Brit er keurig uit. Aston tapt weliswaar opnieuw uit hetzelfde vaatje met de metalige klokkenwinkel en de prominente middenconsole, maar mooi is het wel. De ergonomie laat echter hier en daar te wensen over, net zoals de afwerking. Bovendien is dit het product van een kleine constructeur die de razende evolutie qua elektronica niet helemaal kan volgen.

    Als je kickt op de modernste navigatiesystemen of andere spielereien ga je dus beter bij BMW op schoot voor een M6 of bij Mercedes voor een SL. Als je daarentegen meer gecharmeerd bent door de artisanale aanpak, dan voel je je zeker thuis in de Aston. De stoelen zitten prima en zelfs al is de kofferbak heel wat kleiner dan bij de coupé, toch er is voldoende ruimte om de bagage van twee man te herbergen.

    Mooi compromis
    In de neus van de Aston huist een 4,3 liter V8 die zonder turbo's of compressors 380 pk naar de achterwielen jaagt, zodat hij in amper 5 tellen vanuit stilstand naar 100 km/u buldert en pas bij 280 km/u zijn voorwaartse drang gestopt ziet worden. Toch houdt hij maar net stand tegenover de concurrentie.

    Een beetje Porsche 911 presteert eveneens 360 paarden terwijl een quasi gelijk geprijsde BMW M6 cabrio maar liefst 500 stuks paraat heeft. Gelukkig gaat het tegenwoordig al lang niet meer uitsluitend om kracht onder de voet.

    De charme van deze Aston zit hem vooral in zijn gretigheid en levendigheid. Onder de 4.000 toeren voelt en klinkt de motor erg beschaafd - prettig als je lastige buren hebt of veel stadsverkeer moet afhaspelen - maar eens daarboven wordt de leeuw echt wakker. Alsof er plots een andere motor aan het werk is, zo explosief voelt de auto dan en zo ontstellend luid hamert hij door zijn uitlaten.

    Schakelflippers
    Vooral als je kiest voor de optionele sequentiële zesbak met schakelflippers aan het stuur. Dan is het voor iedere piloot kinderspel om het beste uit motor en auto te puren. Ook mooi dat de Aston zo uitzonderlijk uitgebalanceerd voelt. Op circuit valt hij weliswaar door de mand, maar daar heeft een roadster van dit kaliber ook niks te zoeken.

    Op kronkelige wegen is hij echter helemaal in zijn element. Dan rondt hij de bochten met het enthousiasme van een bobslee. En als je een halfuur later toch in een overvolle stadskern sukkelt, gedraagt hij zich daar zo gewillig als een middenklasser. Erg indrukwekkend, dat compromis.

    In een notendop: wie graag pret beleeft achter het stuur, graag mooi voor de dag komt en niet met de meute wil meeheulen, heeft aan de V8 Roadster een partner voor het leven. (bl)

    Technische fiche
    Aston Martin V8 Roadster

    Lengte: 4.382 mm
    Breedte: 2.022 mm
    Hoogte: 1.255 mm
    Wielbasis: 2.600 mm
    Deuren/zitplaatsen: 2/2
    Koffervolume: 144 l
    Leeggewicht: 1.710 kg
    Brandstoftank: 77 l

    Motor:
    • 4,3 liter benzine (380 pk/410 Nm)

    Prestaties: top 280 km/u, 0-100 km/u: 5 s
    Verbruik: 15 liter/100 km
    Prijs: 123.800 euro

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    22-11-2007, 13:32 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    21-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kia Rio



    kia
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (21 Stemmen)
    21-11-2007, 15:10 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scoop Renault Megane
    Renault Mégane III
    Renault Mégane III
    Renault Mégane III
    Renault
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    21-11-2007, 15:06 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW X1
    BMW X1 impressie
    BMW X1 impressie

    BMW X1 impressieDe geruchten over een BMW X1 gaan al iets langer en duiken steeds vaker. Als we die moeten geloven zal de SUV op basis van de BMW 1-serie, een Toyota RAV4 en Volkswagen Tiguan killer worden. Toch hoeven deze zich nog even geen zorgen te maken, want de X1 zal niet eerder dan in 2010 verschijnen.

    De X1 krijgt waarschijnlijk dezelfde vier-wielaandrijving als de X3 en zal zijn uitgerust met 4- en 6-cilinder motoren, variërend van 145 tot 220 pk. Natuurlijk ontbreken de diesels niet, variërend van 135 tot 231 pk. Verwacht op de X1 een gros van BMW’s electronische speeltjes met leuke Engelse namen als: stability control, hill decent, dynamic brake force distribution, trailer stability control en dynamic traction control met active steering en dynamic adjustable anti-roll bars. De X1 moet zich echter wel zonder luchtvering zien te redden.

    De X1 zal naar verwachting 25 centimeter hoger zijn dan de 1-serie en met een lengte van 4,35 meter is ‘ie ongeveer 200 kilo lichter dan de X3. Voor het dak wordt gespeculeerd dat de X1 wordt geleverd met een twin-sunroof of een volledig glazen panorama dak of een targa model met verwijderbare panelen


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-11-2007, 15:00 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maybach
     

    Mercedes-tuner Brabus heeft de Maybach 57S opgevoerd en er een snelheidsrecord mee gevestigd. Daarmee verbreken ze hun eigen snelheidsrecord uit 2005. Op het Italiaanse hogesnelheidscircuit Nardo hebben Brabus ingenieurs met een aangepaste Maybach 57S 330,6 km/u gereden. Daarmee is dit de snelste superdeluxe sedan ter wereld.

    De auto onttroont de de Maybach 57 Brabus uit 2005, die niet verder komt dan 314 km/u.De nieuwe recordauto heeft de zelfde motor aan boord als de Brabus Rocket. Dat is een op de Mercedes-Benz CLS geïnsprireerde auto die met 365,7 km/u de snelste sedan ter wereld die is toegelaten op de openbare weg.

    De krachtbron is een tot 6,3-liter opgeboorde V12 biturbo. Standaard is die bij Maybach 5,5-liter groot. Na de Brabus-behandeling levert hij 730 pk en een maximale trekkracht van 1.100 Nm. Om de techniek heel te houden, is die waarde begrensd. Wanneer dat niet zo zou zijn is het maximale koppel zelfs 1.320 Nm.Verder staat de Maybach op aangepaste 21 inch wielen en is ten behoeve van de hoge snelheid de auto met zo’n 1,5 centimeter verlaagd.

    Natuurlijk kan Brabus de Maybach nog verder verfraaien. Bij dit exemplaar zijn dagrijlichten in de bumper geplaatst, is er speciale verlichting aan de zijkant en de lcd-schermen aan boord zijn geen 9 inch, maar 15,2 inch. Tot slot kunnen de achterinzittenden hun voetjes nestelen in lamswollen tapijten. 

    Mercedes-tuner Brabus heeft de Maybach 57S opgevoerd en er een snelheidsrecord mee gevestigd. Daarmee verbreken ze hun eigen snelheidsrecord uit 2005. Op het Italiaanse hogesnelheidscircuit Nardo hebben Brabus ingenieurs met een aangepaste Maybach 57S 330,6 km/u gereden. Daarmee is dit de snelste superdeluxe sedan ter wereld.

    De auto onttroont de de Maybach 57 Brabus uit 2005, die niet verder komt dan 314 km/u.De nieuwe recordauto heeft de zelfde motor aan boord als de Brabus Rocket. Dat is een op de Mercedes-Benz CLS geïnsprireerde auto die met 365,7 km/u de snelste sedan ter wereld die is toegelaten op de openbare weg.

    De krachtbron is een tot 6,3-liter opgeboorde V12 biturbo. Standaard is die bij Maybach 5,5-liter groot. Na de Brabus-behandeling levert hij 730 pk en een maximale trekkracht van 1.100 Nm. Om de techniek heel te houden, is die waarde begrensd. Wanneer dat niet zo zou zijn is het maximale koppel zelfs 1.320 Nm.Verder staat de Maybach op aangepaste 21 inch wielen en is ten behoeve van de hoge snelheid de auto met zo’n 1,5 centimeter verlaagd.

    Natuurlijk kan Brabus de Maybach nog verder verfraaien. Bij dit exemplaar zijn dagrijlichten in de bumper geplaatst, is er speciale verlichting aan de zijkant en de lcd-schermen aan boord zijn geen 9 inch, maar 15,2 inch. Tot slot kunnen de achterinzittenden hun voetjes nestelen in lamswollen tapijten. (

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-11-2007, 14:55 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    20-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dacia

    dacia(scoop)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (20 Stemmen)
    20-11-2007, 17:55 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Superb 2


    skoda


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    20-11-2007, 17:50 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW T

    Oud,maar mooi
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-11-2007, 17:47 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.C Klasse
    Mercedes C-Klasse
    mercedes
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    20-11-2007, 17:46 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUDI A1
    Slideshow imageSlideshow image

    Audi
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    20-11-2007, 17:40 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    19-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A6 Facelift



    A6
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-11-2007, 15:14 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A4



    AUDI A4
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    19-11-2007, 15:06 geschreven door Geert  
    Reacties (1)
    18-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW1 Cbrio

    Bmw
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2007, 15:49 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 1 COUPE
    BMW
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    18-11-2007, 15:47 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scoop Alfa166




    Nog wat impressies...Alfa 166

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    18-11-2007, 13:19 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLIO16V-VS-CLIORS


    Clio 16V
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2007, 13:16 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tatra verbouwd
    Tatra verbouwd
    Op de Los Angeles Motor Show toont het Franse Faurecia een totaal verbouwde Tatra 603. In dit prototype zijn verschillende nieuwe technieken verwerkt.
    Het Franse Faurecia doet zaken met verschillende autoproducenten. Ze helpen mee met ontwerpen, productplanning en technische ontwikkelingen van nieuwe modellen. Om geen van de klanten tegen het hoofd te stoten, is gekozen om als uithangbord voor de nieuwste ontwikkelingen een auto te kiezen waar iedereen sympathiek tegenover staat: een Tatra 603 uit 1972.
    De keuze is specifiek op deze auto gevallen omdat het interieur ongeveer even groot is als dat van een BMW 5-serie of een Audi A6. Hij is Faurecia Premium Attitude gedoopt. De C-stijl is tien centimeter naar achteren verplaatst en de B-stij is geheel verdwenen. Zo is het mogelijk de auto te voorzien van zelfmoorddeuren.
    De van oorsprong Tsjechische auto herbergt een boel innvatieve ideeën. Zo is het interieur bekleed met een dunne laag eikenhoutfineer op een laag MDF. Zo kan op een veilige en milieuvriendelijke wijze houten afwerking worden toegepast in een auto-interieur. Ook het dashboard is omhuld met een flinterdunne laag zodat extra ruimte in het interieur wordt geschapen.
    De Premium Attitude heeft verder een uitschuifbare bagageruimte. Daarbij schuift ook het onderste deel van de bumper mee met zijn platte uitlaateindstukken. Daarvoor is de motor van de Tatra, die eigenlijk achterin hoor, verwijderd.
    Bij het instappen wordt de zitting van de stoel een stukje verhoogd, zodat in de instap wordt vergemakkelijkt en bovendien de bekleding niet ongelijkmatig slijt. Op de achterbank stelt de zitting zich in op het gewicht en het formaat van de bezetter er van. Verder hebben de luchtuitlaten in het interieur een innovatieve elektrische bediening. Tot slot heeft Faurecia de Tatra om het de inzittenden helemaal naar de zin te maken volledig voorzien van lounge-verlichting
    Faurecia Premium Attitude

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    18-11-2007, 11:47 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    17-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dacia Tuning



    DaciaTuning
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2007, 16:52 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Focus Clipper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2007, 16:24 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2007, 16:22 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
     
    Archief per maand
  • 02-2018
  • 11-2017
  • 02-2014
  • 05-2012
  • 07-2011
  • 02-2011
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2005
    bestblogs mooiewagens
    bestblogs
    Image Hosted by ImageShack.us
    Gastenboek
  • how can i order some cialis
  • cialis bayer comprar espaa
  • Engagement Bands & Wedding Rings On-line At Michael Slope
  • Dla Dziewczynek I Nie Tylko! DUŻO WZORÓW
  • Datos Bancarios

    Hier kun je een tof of leuk berichtje achterlaten

    Blog als favoriet !
    Mijn favorieten:

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us
    Benzineprijs in Belgie:(08/02/2018)
    Super 95:1,448€
    Super 98+:1,528€
    Diesel:1,395€
    LPG:0,511€
     
    E-mail mij

    Hier kunt ge een mailke sturen


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs