De geruchten over een BMW X1 gaan al iets langer en duiken steeds vaker. Als we die moeten geloven zal de SUV op basis van de BMW 1-serie, een Toyota RAV4 en Volkswagen Tiguan killer worden. Toch hoeven deze zich nog even geen zorgen te maken, want de X1 zal niet eerder dan in 2010 verschijnen.
De X1 krijgt waarschijnlijk dezelfde vier-wielaandrijving als de X3 en zal zijn uitgerust met 4- en 6-cilinder motoren, variërend van 145 tot 220 pk. Natuurlijk ontbreken de diesels niet, variërend van 135 tot 231 pk. Verwacht op de X1 een gros van BMWs electronische speeltjes met leuke Engelse namen als: stability control, hill decent, dynamic brake force distribution, trailer stability control en dynamic traction control met active steering en dynamic adjustable anti-roll bars. De X1 moet zich echter wel zonder luchtvering zien te redden.
De X1 zal naar verwachting 25 centimeter hoger zijn dan de 1-serie en met een lengte van 4,35 meter is ie ongeveer 200 kilo lichter dan de X3. Voor het dak wordt gespeculeerd dat de X1 wordt geleverd met een twin-sunroof of een volledig glazen panorama dak of een targa model met verwijderbare panelen
Mercedes-tuner Brabus heeft de Maybach 57S opgevoerd en er een snelheidsrecord mee gevestigd. Daarmee verbreken ze hun eigen snelheidsrecord uit 2005. Op het Italiaanse hogesnelheidscircuit Nardo hebben Brabus ingenieurs met een aangepaste Maybach 57S 330,6 km/u gereden. Daarmee is dit de snelste superdeluxe sedan ter wereld.
De auto onttroont de de Maybach 57 Brabus uit 2005, die niet verder komt dan 314 km/u.De nieuwe recordauto heeft de zelfde motor aan boord als de Brabus Rocket. Dat is een op de Mercedes-Benz CLS geïnsprireerde auto die met 365,7 km/u de snelste sedan ter wereld die is toegelaten op de openbare weg.
De krachtbron is een tot 6,3-liter opgeboorde V12 biturbo. Standaard is die bij Maybach 5,5-liter groot. Na de Brabus-behandeling levert hij 730 pk en een maximale trekkracht van 1.100 Nm. Om de techniek heel te houden, is die waarde begrensd. Wanneer dat niet zo zou zijn is het maximale koppel zelfs 1.320 Nm.Verder staat de Maybach op aangepaste 21 inch wielen en is ten behoeve van de hoge snelheid de auto met zon 1,5 centimeter verlaagd.
Natuurlijk kan Brabus de Maybach nog verder verfraaien. Bij dit exemplaar zijn dagrijlichten in de bumper geplaatst, is er speciale verlichting aan de zijkant en de lcd-schermen aan boord zijn geen 9 inch, maar 15,2 inch. Tot slot kunnen de achterinzittenden hun voetjes nestelen in lamswollen tapijten.
Mercedes-tuner Brabus heeft de Maybach 57S opgevoerd en er een snelheidsrecord mee gevestigd. Daarmee verbreken ze hun eigen snelheidsrecord uit 2005. Op het Italiaanse hogesnelheidscircuit Nardo hebben Brabus ingenieurs met een aangepaste Maybach 57S 330,6 km/u gereden. Daarmee is dit de snelste superdeluxe sedan ter wereld.
De auto onttroont de de Maybach 57 Brabus uit 2005, die niet verder komt dan 314 km/u.De nieuwe recordauto heeft de zelfde motor aan boord als de Brabus Rocket. Dat is een op de Mercedes-Benz CLS geïnsprireerde auto die met 365,7 km/u de snelste sedan ter wereld die is toegelaten op de openbare weg.
De krachtbron is een tot 6,3-liter opgeboorde V12 biturbo. Standaard is die bij Maybach 5,5-liter groot. Na de Brabus-behandeling levert hij 730 pk en een maximale trekkracht van 1.100 Nm. Om de techniek heel te houden, is die waarde begrensd. Wanneer dat niet zo zou zijn is het maximale koppel zelfs 1.320 Nm.Verder staat de Maybach op aangepaste 21 inch wielen en is ten behoeve van de hoge snelheid de auto met zon 1,5 centimeter verlaagd.
Natuurlijk kan Brabus de Maybach nog verder verfraaien. Bij dit exemplaar zijn dagrijlichten in de bumper geplaatst, is er speciale verlichting aan de zijkant en de lcd-schermen aan boord zijn geen 9 inch, maar 15,2 inch. Tot slot kunnen de achterinzittenden hun voetjes nestelen in lamswollen tapijten. (
Op de Los Angeles Motor Show toont het Franse Faurecia een totaal verbouwde Tatra 603. In dit prototype zijn verschillende nieuwe technieken verwerkt.
Het Franse Faurecia doet zaken met verschillende autoproducenten. Ze helpen mee met ontwerpen, productplanning en technische ontwikkelingen van nieuwe modellen. Om geen van de klanten tegen het hoofd te stoten, is gekozen om als uithangbord voor de nieuwste ontwikkelingen een auto te kiezen waar iedereen sympathiek tegenover staat: een Tatra 603 uit 1972.
De keuze is specifiek op deze auto gevallen omdat het interieur ongeveer even groot is als dat van een BMW 5-serie of een Audi A6. Hij is Faurecia Premium Attitude gedoopt. De C-stijl is tien centimeter naar achteren verplaatst en de B-stij is geheel verdwenen. Zo is het mogelijk de auto te voorzien van zelfmoorddeuren.
De van oorsprong Tsjechische auto herbergt een boel innvatieve ideeën. Zo is het interieur bekleed met een dunne laag eikenhoutfineer op een laag MDF. Zo kan op een veilige en milieuvriendelijke wijze houten afwerking worden toegepast in een auto-interieur. Ook het dashboard is omhuld met een flinterdunne laag zodat extra ruimte in het interieur wordt geschapen.
De Premium Attitude heeft verder een uitschuifbare bagageruimte. Daarbij schuift ook het onderste deel van de bumper mee met zijn platte uitlaateindstukken. Daarvoor is de motor van de Tatra, die eigenlijk achterin hoor, verwijderd.
Bij het instappen wordt de zitting van de stoel een stukje verhoogd, zodat in de instap wordt vergemakkelijkt en bovendien de bekleding niet ongelijkmatig slijt. Op de achterbank stelt de zitting zich in op het gewicht en het formaat van de bezetter er van. Verder hebben de luchtuitlaten in het interieur een innovatieve elektrische bediening. Tot slot heeft Faurecia de Tatra om het de inzittenden helemaal naar de zin te maken volledig voorzien van lounge-verlichting