Lengte: 4.203 mm Breedte: 1.707 mm Hoogte: 1.513 mm Wielbasis: 2.575 mm Deuren/zitplaatsen: 5/5 Koffervolume: 439-1.277 liter Aandrijving: voorwielen Brandstoftank: 55 liter Leeggewicht: 1.310 kg
Citroën heeft de C4 Triomph, das de versie met een bagage-pukkel achterop, allereerst bedoeld voor andere werelddelen. Daar is het zon succes dat de komst naar Europa is vertraagd.
De Citroën C4 Triomphe vindt in Brazilië en Argentinië boven verwachting gretig aftrek. Dat betekent dat de Europese markt nog even moet wachten op deze sedan. Niet alle Europeanen lopen warm voor deze C4-met-rugzak. Hij komt alleen op de markt in Oost-Europa en Spanje.
Sinds april, toen de productie is gestart, heeft Citroën 10.000 C4 sedans verkocht in Zuid-Amerika. Door het succes wordt de komst van auto verschoven van het begin van 2008 naar de tweede helft van volgend jaar
De beroemde McLaren F1 supercar krijgt een opvolger. Die wordt wél een maatje kleiner dan zijn illustere voorganger.
Het Britse McLaren komt met een nieuwe straatauto. Dat weet de lokale autopers daar te melden. Het wordt een lichtgewicht tweezitter en hij heeft de codenaam P11. Hij moet het gaan opnemen tegen de Lamborghini Gallardo Superleggera, Ferrari F430 Scuderia en de Porsche 911 GT2 om er maar eens een paar te noemen.
McLaren gebruikt de 6,2-liter V8 AMG-motor. Die kan zonder turbos 525 pk leveren. Daarmee gaat de achterwielaangedreven McLaren in minder dan vier seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid ligt zo rond de 320 km/u. Als formaat moet tussen den Audi TT en R8 worden gedacht. In de herfst van 2010 moet de auto klaarstaan.
De McLaren F1 is de voorganger van de P11. Die was een tijd lang de snelste auto ter wereld en ging daarmee de wereldgeschiedenis in. De F1 is ontworpen door Formule 1-ontwerper Gordon Murray en had drie zitplaatsen. De auto heeft een van BMW afkomstige V12 aan boord en haalt dik 380 km/u.