Inhoud blog
  • OPDRACHT 9 - 2 SLUITERTIJD
  • OPDRACHT 8: COMPOSITIE
  • OPDRACHT 7 BEELDHOEK
  • OPDRACHT 6 - 3 LICHTMETING
  • OPDRACHT 6 - 3 LICHTMETING
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    FOTOGRAFIE

    16-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 9 - 2 SLUITERTIJD
    SLUITERTIJD
    2 MAAK 2 FOTO'S WAAR JE GEBRUIK MAAKT VAN EXTREME LANGE EN KORTE SLUITERTIJD.
    VRIJE KEUZE ONDERWERP.

    PLAATS NOORDELIJKE HAVEN VAN ANTWERPEN, SCHELDELAAN, RAFFINADERIJEN, SLUIZEN.

    FOTO 1
    CAMERA
    OBJECTIEF: EF-S 55 - 250 ZOOM TELELENS, FOCAL LENGTH (FL): 154mm
    ISO 100
    Tv: 20"
    Av: 13
    GEEN BELICHTINGSCOMPENSATIE (BC)


    FOTO 2
    Tv: 20"
    Av: 13
    FOCAL LENGTH: 100mm


    FOTO 3
    SLUISBRUG
    ISO 100, OBJECTIEF: EF-S 55 - 250
    Tv: 15"
    Av: 16
    GEEN BELICHTINGSCOMPENSATIE
    FOCAL LENGTH: 100mm

    16-12-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 8: COMPOSITIE
    OPDRACHT 8:
    MAAK MIN 3 FOTO'S DIE HETZELFDE SFEER WEERGEVEN EN QUA ONDERWERP BIJ ELKAAR HOREN. DE NADRUK LIGT HIER STERK OP DE COMPOSITIERICHTLIJNEN.

    PLAATS: MIDDELHEIMMUSEUM, ANTWERPEN
    DATUM: 29/12/2013 IN DE NAMIDDAG
    ZONNIG WEER
    CAMERA: DE WITBALANS INGESTELD OP DAGLICHT.
      


    FOTO 1
    Tv: 1/80
    Av: 4.5
    ISO: 100
    FL: 33mm
    BC = -1 1/3


    FOTO 2
    Tv: 1/160
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 32mm
    BC = -2/3




    FOTO 3
    Tv: 1/160
    Av: 4.5
    ISO: 100
    FL: 30mm
    BC = -1 1/3


    FOTO 4
    Tv: 1/40
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 23mm
    BC = -1/3


    FOTO 5
    Tv: 1/30
    Av: 7.1
    FL: 35mm
    BC = -1/3


    FOTO 6
    Tv: 1/20
    Av: 5.6
    FL: 35mm
    BC = -1/3


    FOTO 7
    Tv: 1/60
    Av: 7.1
    ISO: 200
    FL: 36mm
    BC = -1 1/3 

    09-12-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 7 BEELDHOEK
    BEELDHOEK
    ZOEK EEN FOTO UIT EEN TIJDSCHRIFT OF OP HET INTERNET EN MAAK EEN IMITATIE QUA BEELDHOEK, BRADPUNTSAFSTAND EN LICHT. WERK ZO ZORGVULDIG MOGELIJK UIT.

    FOTO 1
    PLAATS MIDDELHEIMMUSEUM
    FOTO GENOMEN VAN HET INTERNET:
    HTTP: //LAURENTMEYVAERT.WORLDPRESS.COM/TAG/ANTWERPEN-CENTRAAL/  









    FOTO 1.1
    PLAATS MIDDELHEIMMUSEUM
    DATUM: 18/01/2014
    TV: 1/50
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 55mm
    AEPRIORITEIT
    BC= 0

    FOTO 2.0
    PLAATS MIDDELHEIMMUSEUM

    FOTO GENOMEN VAN HET INTERNET:
    HTTP: //LAURENTMEYVAERT.WORLDPRESS.COM/TAG/ANTWERPEN-CENTRAAL/  










    FOTO 2.2
    Tv: 1/200
    Av: 5.6
    ISO: 100
    AE PRIORITEIT
    FL: 27mm
    BC = 0

    08-12-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 6 - 3 LICHTMETING
    OPDRACHT 6 - 3  
    EEN ZWART VOORWERP TEGEN EEN WITTE ACHTERGROND.

    OPSTELLING : THUIS, VERANDA
    DATUM: 29/12/2013
    ZONNIG
    WITBALANS INGESTELD OP BEWOLKING OMDAT ER GEEN RECHTSTREEKS LICHT OP HET ONDERWERP VALT.



    FOTO 1
    Tv: 1/25
    Av: 8.0
    FL: 27mm
    BC = GEEN 
    DE CAMERA SCHERP GESTELD OP DE VOORSTE OLIFANT.
    DE OLIFANT IS WEL ZWART MAAR ER ZIT GEEN STRUCTUUR IN.



    FOTO 2
    Tv: 1/6
    Av: 8.0
    FL: 27mm
    BC = +2
    DE CAMERA SCHERP GESTELD OP DE VOORSTE OLIFANT
    DE VOORSTE OLIFANT HEEFT MEER DETAIL DAN OP DE VORIGE FOTO.

    02-12-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 6 - 3 LICHTMETING
    OPDRACHT 6 - 3
    FOTOGRAFEER EEN KLEIN ZWART ONDERWERP TEGEN EEN WITTE FOND EN OMGEKEERD.
    MAAK 2 KEER DEZELFDE FOTO MAAR MET EEN VERSCHILLENDE LICHTMETING OP JE CAMERA.

    6 - 3 - 1 WIT VOORWERP TEGEN EEN ZWARTE FOND.
    PLAATS: THUIS
    DATUM: 29/12/2013 'S MIDDAGS
    ZONNIG WEER, MAAR GEEN RECHTSTREEKS LICHT OP HET ONDERWERP, WEL DIFFUUS LICHT
    CAMERA: ISO 100, OBJECTIEF EF-S 18 - 55mm ZOOM LENS,
    WITBALANS: BEWOLKING


    FOTO 1
    Tv: 1/8
    Av: 4.0
    FL: 18mm
    BC = +2/3
    HET WIT IS TE WIT EN HET ZWART IS NIET DONKER GENOEG



    FOTO 2
    Tv: 1.0
    Av: 4.0
    FL: 18mm
    BC= +3
    (DRIE STOPS OVER BELICHT, DE GRAFIEK IN HET HISTOGRAM LIGT HELEMAAL NAAR HET WITTE GEDEELTE)  


    FOTO 3
    Tv: 1/50
     Av: 4.0
    FL: 18mm
    BC= -2
    (5 STOPS GECORRIGEERD TEGENOVER DE VORIGE FOTO, DE GRAFIEK VAN HET HISTOGRAM LIGT NU BIJNA HELEMAAL IN HET ZWARTE GEDEELTE).



    FOTO 4
    Tv: 1/40
    Av: 4.0
    BC = -1 2/3
    ( DE BELICHTING IS GECOMPENSEERD MAAR NOG NIET GENOEG)


    FOTO 5
    Tv: 1/30
    Av: 4.0
    BC = -1 1/3
    (DE BELICHTING IS NOG NIET GENOEG GECOMPENSEERD AL IS HET ZWART AL MEER DOORTEKEND DAN BIJ DE VORIGE FOTO)


    FOTO 6
    Tv: 1/25
    Av: 4.0
    BC = -1
    (HET ZWARTE GEDEELTE IS AL MEER DOORTEKEND EN HET WITTE GEDEELTE VAN DE FOTO IS NIET OVERBELICHT)


    FOTO 7
    Tv: 1/20
    Av: 4.0
    BC = -2/3
    DE WITTE EN ZWARTE PARTIJEN ZIJN AL VEEL BETER, MAAR HET ZWART IS HIER EN DAAR NOG IETS TE DONKER. 


    FOTO 8
    Tv: 1/10
    Av: 4.0
    BC = -1/3
    IN DE WITTE EN DE ZWARTE PARTIJEN ZIT ER NU OVERAL DETAIL IN.

    02-12-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 6 - 2: LICHTMETING
    OPDRACHT 6 - 2: LICHTMETING

    FOTOGRAFEER EEN WIT ONDERWERP OP EEN WITTE ACHTERGROND EN EEN ZWART ONDERWERP OP EEN ZWARTE ACHTERGROND.

    ZWART VOORWERP TEGEN EEN ZWARTE ACHTERGROND
    PLAATS: THUIS, VERANDA
    ZONNIGE DAG
    DATUM: 29/12/2013 'S MIDDAGS

    CAMERA: ISO 100, OBJECTIEF EF-S 18-55mm
    WITBALANS: BEWOLKING GENOMEN, GEEN RECHTSTREEKS LICHT VAN DE ZON, WEL DIFFUUS LICHT.  
     


    FOTO 1
    Tv: 0.5
    Av: 4.5
    FOCAL LENGTH (FL): 32mm
    BELICHTINGSCOMPENSATIE (BC)= GEEN


    FOTO 2
    Tv: 0.3
    Av: 4.0
    FL: 28mm


    FOTO 3
    Tv: 0.8
    AV:5.6
     FL= 28mm
    BC= +1/3


    FOTO 4
    Tv: 0.4
    Av: 4.0
    FL = 28mm
    BC = +1/3

    02-12-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 6 - 2: LICHTMETING
    OPDRACHT 6 - 2 LICHTMETING
    FOTOGRAFEER EEN WIT ONDERWERP OP EEN WITTE ACHTERGROND EN EEN ZWART ONDERWERP OP EEN ZWARTE ACHTERGROND.

    WIT VOORWERP OP EEN WITTE ACHTERGROND

    PLAATS: THUIS, VERANDA
    DATUM: 26/12/2013 1200



    FOTO 1
    OBJECTIEF:18-55, ISO 100, FOCAL LENGTH: 41mm
    Tv: 1/100
    Av: 5.0
    BELICHTINGSCOMPENSATIE: -1
    HISTOGRAM GRAFIEK MEER NAAR DE DONKERE ZIJDE (DONKER GRIJS) 
    WITBALANS: BEWOLKT


    FOTO 2
    OBJECTIEF: 18-55, ISO 100, FOCAL LENGTH: 41mm
    Tv: 1/60
    Av: 5.0
    BELICHTINGSCOMPENSATIE = 0
    HISTOGRAM MIDDEN GRIJS WAARDEN
    WITBALANS: BEWOLKT



    FOTO 3
    OBJECTIEF: 18-55, ISO 100, FOCAL LENGTH: 41mm
    Tv: 1/40
    Av: 5
    BELICHTINGSCOMPENSATIE = +1
    HISTOGRAM MIDDEN GRIJS WAARDEN TOT LICHT GRIJZE WAARDEN
    WITBALANS: BEWOLKT


    FOTO 4
    OBJECTIEF: 18-55, ISO 100, FOCAL LENGTH: 41mm
    Tv: 1/13
    Av: 5
    BELICHTINGSCOMPENSATIE = +2
    HISTOGRAM VOORNAMELIJK LICHT - GRIJZE WAARDEN
    WITBALANS: BEWOLKT

    02-12-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    18-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 5 SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    OPDRACHT 5 - 1
    MAAK TELKENS EEN REEKS VAN 3 - TAL OPNAMES WAARBIJ JE ÉÉN VAN DE FACTOREN VAN DE SCHERPTEDIEPTE LAAT VARIËREN (BRANDPUNTSAFSTAND - DIAFRAGMA - OPNAMEAFSTAND)
    OPDRACHT 5 - 1 B DIAFRAGMA
    PLAATS: MIDDELHEIMMUSEUM
    DATUM: 20 12 2013
     

    FOTO 1
    TV: 1/160
    Av: 5.6
    ISO: 100
    BRANDPUNTSAFSTAND (FL): 208mm
    BC = 0


    FOTO 2
    Tv: 1/30
    Av: 11
    ISO: 100
    FL: 208mm
    BC: 0


    FOTO 3
    Tv: 1/10
    Av: 22
    ISO: 100
    FL: 208mm
    BC = 0


    FOTO 4
    Tv: 1/30
    Av: 22
    ISO: 100
    FL: 250mm
    BC: 0 


    FOTO 5
    Tv: 1/100
    Av: 11
    ISO: 100
    FL: 250mm
    BC: 0


    FOTO 6
    Tv: 1/400
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 250mm
    BC: 0


    FOTO 7
    Tv: 1/13
    Av: 29
    ISO: 100
    FL: 116mm
    BC: 0


    FOTO 8
    Tv: 1/200
    Av: 11
    ISO: 100
    FL: 116mm
    BC: 0


    FOTO 9
    Tv: 1/400
    Av: 5.0
    ISO: 100
    FL: 116mm
    BC: 0

    18-11-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 5 - 3 SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    OPDRACHT 5 - 3 SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    MAAK 2 FOTO'S MET IDENTIEKE CADRAGE EN BELICHTING MAAR SPEEL ZO MET DE SCHERPTEDIEPTE ZODAT JE TOCH 2 COMPLEET VERSCHILLENDE BEELDEN KRIJGT.

    EERSTE REEKS
    PLAATS: MIDDELHEIMMUSEUM, NAMIDDAG
    DATUM: 29/12/2013
    ZONNIG
    WITBALANS CAMERA: DAGLICHT
    OBJECTIEF: EF-S 18 - 55mm


    FOTO 1
    Tv: 1/320
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 55mm
    BC = GEEN


    FOTO 2
    Tv: 1/320
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 55mm


    FOTO 3
    Tv: 1/500
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 55mm
    BC = GEEN


    FOTO 4
    Tv: 1/500
    Av: 5.6
    ISO: 100
    FL: 55mm
    BC = GEEN
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    TWEEDE REEKS
    PLAATS: WOLVENBERG BERCHEM, SINGEL
    DATUM: 15/12/2013 TIJDENS DE NAMIDDAG
    ZONNIG TOT ZWAAR BEWOLKT EN WINDERIG
    CAMERA WITBALANS: DAGLICHT
    OBJECTIEF: EF-S 18 - 55mm


    FOTO 5
    Tv: 1/125
    Av: 3.5
    ISO: 100
    FL: 18mm
    BC = GEEN


    FOTO 6
    Tv: 0.4
    Av: 22
    ISO: 100
    FL: 18mm
    BC = GEEN


    FOTO 7
    Tv: 1/60
    Av: 4.5
    ISO: 100
    FL: 28mm
    BC: GEEN


    FOTO 8
    Tv: 0.5
    Av: 25
    ISO: 100
    FL: 28mm
    BC = GEEN

    18-11-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 5 - 1 SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    OPDRACHT 5 - 1 SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    MAAK TELKENS EEN REEKS VAN 3 TAL OPNAMES WAARBIJ JE ÉÉN VAN DE FACTOREN VAN DE SCHERPTEDIEPTE LAAT VARIËREN

    5 - 1 C OPNAMEAFSTAND
     PLAATS:  MIDDELHEIMMUSEUM, ANTWERPEN
    DATUM: 29/12/2013 'S MIDDAGS
    ZONNIG WEER



    FOTO 1
    Tv: 1/40
    Av: 16
    ISO: 500
    FL: 55mm
    BC = GEEN


    FOTO 2
    Tv: 1/50
    Av: 16
    ISO 500
    FL: 55mm
    BC= GEEN


    FOTO 3
    Tv: 1/40
    Av: 16
    ISO: 500
    FL: 55mm
    BC = GEEN


    FOTO 4
    Tv: 1/40
    Av: 16
    ISO 500
    FL: 55mm
    BC = GEEN
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------TWEEDE REEKS


    FOTO 5
    Tv: 1/60
    Av: 16
    ISO 500
    FL: 55mm
    BC = GEEN 


    FOTO 6
    Tv: 1/60
    Av: 16
    ISO: 500
    FL: 55mm
    BC = GEEN


    FOTO 7
    Tv: 1/80
    Av: 16
    ISO: 500
    FL: 55mm
    BC = GEEN

    18-11-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 5 - 1 SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    OPDRACHT 5 - 1:
    SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    1 MAAK TELKENS EEN REEKS VAN 3 - TAL OPNAMES WAARBIJ JE ÉÉN VAN DE FACTOREN VAN DE SCHERPTEDIEPTE LAAT VARIËREN.

    OPDRACHT 5 - 1 BRANDPUNTSAFSTAND
    PLAATS STADSFEESTZAAL ANTWERPEN
    DATUM: 26/12/2013 'S AVONDS
    CAMERA: ISO 100 EN STANDAARDZOOMLENS     18 - 55mm

    Tv

    1/8

    1/8

    1/8

    1/8

    Av

    5.6

    5.6

    5.6

    5.6

    BRANDPUNTSAFSTAND mm

    18

    27

    35

    55

    GEEN BELICHTINGSCOMPENSATIE TOEGEPAST


    FOTO 1
    BRANDPUNTSAFSTAND 18mm
                  Tv: 1/8  
                  Av: 5.6


    FOTO 2
    BRANDPUNTSAFSTAND: 27mm
                  Tv: 1/8 
                  Av: 5.6


    FOTO 3
    BRANDPUNTSAFSTAND 35mm
                  Tv: 1/8 
                  Av: 5.6


    FOTO 4
    BRANDPUNTSAFSTAND 55mm
                 Tv: 1/8 
                 Av: 5.6

    18-11-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 5 - 2: SCHERPTEDIEPTE: DIAFRAGMA
    OPDRACHT 5 - 2: SCHERPTEDIEPTE/ DIAFRAGMA
    BEWUST GEBRUIK SCHERPTEDIEPTE. MAAK EEN PORTRET OF OPNAME WAARBIJ JE BEWUST GEBRUIK MAAKT VAN DE SCHERPTEDIEPTE.

    PLAATS MIDDELHEIM MUSEUM, DE MELKERIJ 
    DATUM 20/12/2013
    ZONNIGE TOT BEWOLKTE DAG

     

    BRANDPUNTSAFSTAND 55mm

    BRANDPUNTSAFSTAND 55mm

    Tv

    250

    200

    Av

    5.6

    5.6

    FOTONR

    1

    2


    IK HEB DIT ONDERWERP GEKOZEN OMDAT DE AANDACHT ENERZIJDS GAAT NAAR HET PISTOOL (EERSTE FOTO) EN ANDERZIJDS NAAR DE PERSOON (TWEEDE FOTO)


    FOTO 1
    DE CAMERA SCHERP GESTELD OP DE VOORKANT VAN HET PISTOOL.
    HET GEZICHT VAN DE PERSOON IS ONSCHERP, HIERDOOR WORDT DE AANDACHT GERICHT OP HET PISTOOL.


    FOTO 2
    DE CAMERA SCHERPGESTELD OP DE PERSOON.
    PISTOOL ONSCHERP EN DE PERSOON IS SCHERP IN BEELD GEBRACHT. HIERDOOR WORDT DE AANDACHT VERLEGD NAAR DE PERSOON DIE HET WAPEN VASTHOUDT.

    18-11-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 4: TWEEDE OEFENING COMPOSITIE: KADER IN KADER
    OPDRACHT 4: TWEEDE OEFENING COMPOSITIE: KADER IN KADER
    MAAK EEN BOEIEND BEELD WAARBIJ JE GEBRUIK MAAKT VAN DE KADER-IN-KADER TECHNIEK.

    PLAATS: SPEELTUIN "DE MELKERIJ"
    DATUM: 20/12/2013 

    ISO 100

    BRANDP. 55mm

    27mm

    27mm

    55mm

    55mm

    Tv

    20

    0.3

    125

    80

    0.3

    Av

    11

    25

    4.0

    6.3

    32

    FOTONR

    1

    2

    3

    4

    5



    FOTO 1
    BRANDPUNTSAFSTAND 55mm
                          Tv:   20
                           Av: 11


    FOTO 2
    BRANDPUNTSAFSTAND: 27mm
                  Tv: 0.3
                   Av: 25


    FOTO 3
    BRANDPUNTSAFSTAND: 27mm
                  Tv: 125
                   Av: 4.0

    DEZE FOTO IS DEZELFDE FOTO ALS DE VORIGE FOTO MAAR HET DIAFRAGMA IS VAN f25 NAAR f4.0 AANGEPAST.
    HIERDOOR IS DE SCHERPTEDIEPTE OOK VERANDERD.
    DE HOUTENBALK, LINKS OP DE FOTO, IS BIJ FOTO 2 SCHERP EN BIJ FOTO 3 ONSCHERP.
    DE AFSTAND TUSSEN DE CAMERA EN HET ONDERWERP WAS ONGEVEER 50cm.



    FOTO 4
    BRANDPUNTSAFSTAND:  55mm
                  Tv: 80
                   Av: 6.3

    DE BRANDPUNTSAFSTAND IS HETZELFDE ALS BIJ FOTO 1 MAAR DE AFSTAND TUSSEN HET ONDERWERP EN DE CAMERA IS KLEINER.
    FOTO 4 IS Av: 6.3



    FOTO 5
    BRANDPUNTSAFSTAND: 55mm
                  Tv: 0.3
                   Av: 32

    ZELFDE BRANDPUNTSAFSTAND ALS FOTO 4 MAAR MET EEN ANDER DIAFRAGMAOPENING GETROKKEN.
    FOTO 4:  Av: 6.3
    FOTO 5:  Av: 32 
    WE KUNNEN ZIEN DAT BIJ FOTO 5 HET ONDERWERP OP DE VOORGROND MEER SCHERPTE VERTOONT DAN BIJ
    FOTO 4.
    FOTO 5 IS ER MEER SCHERPTEDIEPTE

    28-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 4 COMPOSITIE: KADER IN KADER
    OPDRACHT 4 KADER IN KADER
    MAAK EEN BOEIEND BEELD WAARBIJ JE GEBRUIK MAAKT VAN DE KADER-IN-KADER TECHNIEK. ALS KADER KAN JE GEBRUIK MAKEN VAN EEN RAAM, EEN DEUR, EEN OPENING IN DE MUUR OF ANDERE FICTIEVE KADERS.

    DATUM: 16/12/2013 OM 22:41
    PLAATS CENTRAAL STATION VAN ANTWERPEN  
    ISO 100 BRANDP: 21mm BRANDP: 21mm BRANDP: 21mm BRANDP: 21mm
    Tv 2 2 2 2
    Av 22 22 22 22
    EXPOSER -1 -1 -1 -1
    FOTONR 1 2 3 4
    OMDAT DE OORSPRONKELIJK GENOMEN FOTO DE DONKERE PARTIJEN TE DONKER WAREN EN DE LICHTE PARTIJEN TE LICHT EN OOK UITGAANDE VAN HET HISTOGRAM, HEB IK EEN BELICHTINGSCOMPENSATIE (EXPOSER) TOEGEPAST. 
    IN DE EERSTE FOTO  STAAT DE TREIN STIL
    BIJ DE VOLGENDE FOTO'S BEGINT DE TREIN TE REIDEN.


    FOTO 1


    FOTO 2


    FOTO 3


    FOTO 4

    28-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 3 BEELDHOEK/BRANDPUNTSAFSTAND
    BEELDHOEK/ BRANDPUNTSAFSTAND
    1 NEEM VANUIT HETZELFDE STANDPUNT MINSTENS 2 FOTO'S MET VERSCHILLENDE BRANDPUNTSAFSTANDEN.

    PLAATS: PARK DE BRANDT
    ONDERWERP HET STANDBEELD DE "DAVID" VAN MICHELANGELO
    DATUM: 20/12/2013
    BEWOLKT TOT ZONNIG, AANGENAME TEMPERATUUR

    CAMERAINSTELLING:
    ISO: 100
    BRANDPUNTSAFSTAND: VAN 18mm TOT EN MET 135mm

    BRANDPUNTSAFSTAND
    mm

    SLUITERTIJD

    DIAFRAGMA

    FOTONUMMER

    18

    160

    11

    1

    28

    100

    11

    2

    34

    200

    11

    3

    55

    250

    11

    4

    100

    320

    11

    5

    135

    200

    13

    6



     

    FOTO 1
    BRANDPUNTSAFSTAND: 18mm                ISO: 100
                   Tv: 160
                   Av: 11  



    FOTO 2
    BRANDPUNTSAFSTAND: 28mm                          ISO: 100
                  Tv: 100
                   Av: 11



    FOTO 3
    BRANDPUNTSAFSTAND: 34 mm                             ISO: 100
                  Tv: 200
                   Av: 11


    FOTO 4
    BRANDPUNTSAFSTAND: 55mm                         ISO: 100
                  Tv: 250
                  Av: 11 


    FOTO 5
    BRANDPUNTSAFSTAND: 100mm                       ISO: 100
                  Tv: 320
                   Av: 11


    FOTO 6
    BRANDPUNTSAFSTAND: 135mm                      ISO: 100
                  Tv: 200
                   Av: 13 

    21-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 2: HARD/ ZACHT
    OPDRACHT 2 HARD/ ZACHT:
    ZOEK EEN 4-TAL AFBEELDINGEN IN DE KRANT, MAGAZINE OF TIJDSCHRIFT DIE DUIDELIJK MET HARD OF ZACHT LICHT GEFOTOGRAFEERD ZIJN.
    NOTEER BIJ ELKE FOTO, WELK SOORT LICHT GEBRUIKT IS, VANUIT WELKE HOEK HET HOOFDLICHT KOMT EN OF ER EVENTUEEL MEERDERE LICHTBRONNEN GEBRUIKT ZIJN.

    OPDRACHT 2 - 1 HARD LICHT 

    Wondere Wereld Schaduw Licht Fotografie
    FOTO 1
    DIT IS EEN FOTO MET HARD LICHT.
    HET LICHT, AFKOMSTIG VAN DE ZON, IS STEEDS HARD LICHT ALS HET RECHTSTREEKS OP HET ONDERWERP VALT.
    ZONLICHT GEEFT SCHERPAFGELIJNDE SCHADUWEN EN IS DAAROM CONTRASTRIJK.
    HET IS EEN FOTO DIE LAAT OF VROEG OP DE DAG GENOMEN IS EN DIT GEEFT LANGE SCHADUWEN.
    HET IS WAARSCHIJNLIJK MET EEN STANDAARD OF GROOTHOEKLENS GENOMEN.
    OMDAT WE TE MAKEN HEBBEN MET EEN SNEEUWLANDSCHAP, ZAL DE FOTOGRAAF DE FOTO HEBBEN MOETEN CORRIGEREN OMDAT ANDERS DE FOTO OVERBELICHT ZOU  ZIJN EN DE ACHTERKANTEN VAN DE KRUISEN DONKERDER OP DE FOTO ZOUDEN ZIJN.
    HET IS EEN TEGELICHT OPNAME EN HET LICHT KOMT CENTRAAL TOE AAN DE BOVENKANT VAN DE FOTO.



    FOTO 2
    FOTO GENOMEN TIJDENS DE DAG BIJ VOLLE ZON. WAARSCHIJNLIJK TIJDENS EEN PERIODE WAARBIJ DE ZON OP HET HOOGSTE PUNT STAAT.
    HARDE CONTOUREN ONDER NEUS, OGEN, KIN EN HOED.
    ER GEEN ANDER LICHTBRON GEBRUIK OM DE HARDE SCADUWEN OP TE HEFFEN.


    OPDRACHT 2 - 2 ZACHT LICHT

     
    FOTO 3
    DE SCHADUWEN VAN DIT MODEL ZIJN AFKOMSTIG VAN EEN LICHTBRON DIE OPGESTELD IS VOORAAN LINKS VAN HET MODEL.
    ER IS GEEN DIRECT FLITSLICHT GEBRUIKT, MAAR WEL EEN MEER DIFFUUS LICHT. 
    HET LICHT STAAT MEER AAN DE VOORZIJDE VAN HET MODEL (KLEINE SCHADUW TER HOOGTE VAN DE NEUS)
    VOOR PORTRETFOTOGRAFIE WORDT MEESTAL EEN STANDAARD OBJECTIEF GEBRUIKT.



    FOTO 4
    ZACHT KUNSTLICHT DAT VOORAAN RECHTS EN IETS MEER BOVEN HET MODEL IS GEZET.
    ER ZIJN TWEE SCHADUWEN WAT ER OP LIJKT DAT ER EEN TWEEDE EN OF EEN DERDE LICHTBRON IS GEBRUIKT

    14-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 3 WERKEN MET DE CAMERA

    GISTEREN ZONDAG GAAN FOTOGRAFEREN IN HET PARK DE BRILSCHANS

    ONDERWERP LES:

    FOTO’S GENOMEN WAARBIJ HET ONDERWERP STILSTAAT EN DE OMGEVING IS ONSCHERP.

    TIJDSTIP VAN FOTOGRAFEREN: TUSSEN 1600 EN 1800.

    DEZE FOTO’S GENOMEN OP ZONDAG 6 OCTOBER 2013.

    HET WEER WAS IN DE VOORMIDDAG NIET GOED, MISTIG.

    TIJDENS DE NAMIDDAG KLAARDE DE HEMEL OP EN KWAM DE ZON ER DOOR.

    FOTO'S MET HET ONDERWERP ONSCHERP EN DE ACHTER EN/ OF VOORGROND SCHERP
    FOTO 1 
    FOTO GENOMEN OP DE VOETGANGERSBRUG OVER DE AUTOSTRADE ROND ANTWERPEN
     SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE
    Tv: 1/50
    Av: 18.0
    ISO WAARDE: 160
    LENS: EF-S 18-55mm  1:3.5-5.6
    WB: DAYLIGHT
    STATIEF: JA



    FOTO 2 
    FOTO GENOMEN OP DE VOETGANGERSBRUG OVER DE AUTOSTRADE ROND ANTWERPEN
     SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE
    Tv: 1/15
    Av: 29.0
    ISO WAARDE: 160
    LENS: EF - S 18-55mm   1:3.5-5.6
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: JA


    FOTO 3 
    FOTO GENOMEN OP HET FIETSPAD LANGS DE RING ROND ANTWERPEN
     SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE
    Tv: 1/40
    Av: 29.0
    ISO WAARDE: 250
    LENS: EF-S 18-55mm     1:3.5-5.6
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: NEEN

    07-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 3 WERKEN MET DE CAMERA
    GISTEREN ZONDAG GAAN FOTOGRAFEREN IN HET PARK DE BRILSCHANS

    ONDERWERP LES:

    DEZE FOTO’S GENOMEN OP ZONDAG 6 OCTOBER 2013.

    HET WEER WAS IN DE VOORMIDDAG NIET GOED, MISTIG.

    TIJDENS DE NAMIDDAG KLAARDE DE HEMEL OP EN KWAM DE ZON ER DOOR.

    DOEL VAN DE OPDRACHT:

                            1)HET  ONDERWERP IS SCHERP AFGEBEELD EN DE OMGEVING IS ONSCHERP.
                            2)
    FOTO’S GENOMEN WAARBIJ HET ONDERWERP ENDE  OMGEVING BEVROZEN ZIJN.

    TIJDSTIP VAN FOTOGRAFEREN: TUSSEN 1600 EN 1800.

    EERSTE REEKS VAN FOTO'S GENOMEN MET HET ONDERWERP SCHERP EN DE ACHTERGROND ONSCHERP.

    FOTO 1
    GENOMEN OP EEN DRAAIMOLEN VAN DE SPEELTUIN IN HET PARK DE BRILSCHANS.
    FOTO GENOMEN MET SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE.
    Tv: 1/30
    Av: 7.1
    ISO WAARDE: 100
    LENS: EF-S 18-55 1:3.5-5.6 IS
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: NEEN



    FOTO 2
    GENOMEN OP EEN DRAAIMOLEN VAN DE SPEELTUIN IN HET PARK DE BRILSCHANS
    GENOMEN MET SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE.
     Tv: 1/30
     Av: 9.0
    ISO WAARDE: 100
    LENS: EF-S 18-55 1:3.5-5.6 IS
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: NEEN



    FOTO 3
    GENOMEN OP EEN DRAAIMOLEN VAN DE SPEELTUIN IN HET PARK DE BRILSCHANS
    GENOMEN MET SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE.
     Tv: 1/30
     Av: 9.0
    ISO WAARDE: 100
    LENS: EF-S 18-55 1:3.5-5.6 IS
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: NEEN




    TWEEDE REEKS FOTO'S GENOMEN MET HET ONDERWERP SCHERP EN DE ACHTERGROND OOK SCHERP.

    FOTO 3
    FOTO GENOMEN OP DE VOETGANGERSBRUG OVER DE RING ROND ANTWERPEN.
    GENOMEN MET SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE.
     Tv: 1/250
     Av: 7.1
    ISO WAARDE: 160
    LENS: EF-S 18-55 1:3.5-5.6 IS
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: JA



    FOTO 4
    FOTO GENOMEN OP DE VOETGANGERSBRUG OVER DE RING ROND ANTWERPEN
    GENOMEN MET SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE.
     Tv: 1/800
     Av: 4.5
    ISO WAARDE: 160
    LENS: EF-S 18-55 1:3.5-5.6 IS
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: NEEN



    FOTO 5
    FOTO GENOMEN OP HET FIETSPAD LANGS DE RING ROND ANTWERPEN
    GENOMEN MET SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE.
     Tv: 1/500
     Av: 5.6
    ISO WAARDE: 4000
    LENS: EF-S 18-55 1:3.5-5.6 IS
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: NEEN



    FOTO 6
    FOTO GENOMEN OP HET FIETSPAD LANGS DE RING ROND ANTWERPEN
    GENOMEN MET SHOOTING MODE: SHUTTER-PRIORITY AE.
     Tv: 1/160
     Av: 8.0
    ISO WAARDE: 4000
    LENS:  EF-S 18-55 1:3.5-5.6 IS
    WBM: DAYLIGHT
    STATIEF: NEEN

    07-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 3 WERKEN MET DE CAMERA
    DEEL 3 VAN DE OPDRACHT.
    HET BEWEGEND VOORWERP MOET SCHERP WORDEN VOORGESTELD, DE ACHTER EN/ OF VOORGROND MOETEN ONSCHERP ZIJN.

    FOTO 1
    Tv: 1/15
    Av: 16.0
    ISO WAARDE: 4000
    LENS: S55-250mm
    F: 4-5.6 IS
    WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT

    PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS.
    TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG
    STATIEF: JA
    FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP
    DE ONSCHERPE ACHTERGROND WORDT GEVORMD DMV DE LAGE SLUITERSNELHEID EN DOOR DE BEWEGING DIE MEN MAAKT MET DE CAMERA .
    DE CAMERA BEWEEGT EVENSNEL MET HET TE FOTOGRAFEREN ONDERWERP.

    FOTO 2
    Tv: 1/15
    Av: 16
    ISO WAARDE: 4000
    LENS: EF S55-250mm
    F: 4-5.6 IS
    WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT


    PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS.
    TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG
    STATIEF: JA
    FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP
    DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE LAGE SLUITERSNELHEID EN  DOORDAT MEN HET ONDERWERP VOLGT MET DE CAMERA.

    FOTO 3
    Tv: 1/13
    Av: 4
    ISO WAARDE: 1000
    LENS: EF S 55-250mm
    F: 4-5.6 IS
    WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT

    PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS.
    TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG
    STATIEF: JA
    FIETSERS ZIJN SCHERP, DE REST VAN DE FOTO IS ONSCHERP
    DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE BEWEGING MET DE CAMERA EN DE LAGE SLUITERSNELHEID.

    FOTO 4 
    Tv: 1/13
    Av: 5.6
    ISO WAARDE: 1000
    LENS: EF S 55-250mm
    F: 4-5.6 IS
    WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT

    PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS.
    TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG
    STATIEF: JA
    FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP
    DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE BEWEGING MET DE CAMERA EN DE LAGE SLUITERSNELHEID.
    DE SCHERPTEDIEPTE IS GROOT BIJ EEN LAGE SLUITERSNELHEID. DEZE WORDT TENIET GEDAAN DOOR DE BEWEGING VAN DE CAMERA.  

    FOTO 5 
    Tv: 1/13
    Av: 4.5
    ISO WAARDE: 1000
    LENS: EF S 55-250mm
    F 4-5.6 IS
    WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT


    PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS.
    TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG
    STATIEF: JA
    FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP
    DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE BEWEGING MET DE CAMERA. DE CAMERA BEWEEGT EVENSNEL MET HET TE FOTOGRAFEREN ONDERWERP.
    HET CONTRAST TUSSEN DE RODE MANTEL VAN DE FIETSER EN DE GROENE, ONSCHERPE ACHTERGROND, VERHOOGT NOG HET GEVOEL VAN SNELHEID EN DOOR HET CONTRAST WORDT DE FIETSER OOK NOG EENS BENADRUKT.

    06-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPDRACHT 3 WERKEN MET DE CAMERA
    DEEL 2 ACHTER-EN VOORGROND BEVROZEN, HET ONDERWERP ZELF IS ONSCHERP DOOR BEWEGING

    FOTO 5
    Tv: 1/10
    Av: 20.0
    ISO WAARDE: 100
    LENS: ES18-55mm
    F: 3.5-5.6 
    WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT


    PLAATS: WANDELAAR OP DE VOETGANGERSBRUG TER HOOGTE VAN HET PARK DE BRILSCHANS.
    TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 TIJDENS DE LATE NAMIDDAG.
     DE PERSOON IS DOOR ZIJN BEWEGING ONSCHERP MAAR DE REST IS SCHERP.

    FOTO 6
    Tv: 1/10
    Av: 11.0
    ISO WAARDE: 100
    LENS: ES S18-55mm
    F: 3.5-5.6 IS
    WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT


    PLAATS ONDER DE VOETGANGERSBRUG BRILSCHANS.
    DE LOPER IS ONSCHERP, HIERDOOR VERHOOGT HET GEVOEL VOOR SNELHEID. 

    06-10-2013 om 00:00 geschreven door BARSOON  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs