DEEL 3 VAN DE OPDRACHT. HET BEWEGEND VOORWERP MOET SCHERP WORDEN VOORGESTELD, DE ACHTER EN/ OF VOORGROND MOETEN ONSCHERP ZIJN.
FOTO 1 Tv: 1/15 Av: 16.0 ISO WAARDE: 4000 LENS: S55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS. TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG STATIEF: JA FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP DE ONSCHERPE ACHTERGROND WORDT GEVORMD DMV DE LAGE SLUITERSNELHEID EN DOOR DE BEWEGING DIE MEN MAAKT MET DE CAMERA . DE CAMERA BEWEEGT EVENSNEL MET HET TE FOTOGRAFEREN ONDERWERP.
FOTO 2 Tv: 1/15 Av: 16 ISO WAARDE: 4000 LENS: EF S55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS. TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG STATIEF: JA FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE LAGE SLUITERSNELHEID EN DOORDAT MEN HET ONDERWERP VOLGT MET DE CAMERA.
FOTO 3 Tv: 1/13 Av: 4 ISO WAARDE: 1000 LENS: EF S 55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS. TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG STATIEF: JA FIETSERS ZIJN SCHERP, DE REST VAN DE FOTO IS ONSCHERP DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE BEWEGING MET DE CAMERA EN DE LAGE SLUITERSNELHEID.
FOTO 4 Tv: 1/13 Av: 5.6 ISO WAARDE: 1000 LENS: EF S 55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS. TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG STATIEF: JA FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE BEWEGING MET DE CAMERA EN DE LAGE SLUITERSNELHEID. DE SCHERPTEDIEPTE IS GROOT BIJ EEN LAGE SLUITERSNELHEID. DEZE WORDT TENIET GEDAAN DOOR DE BEWEGING VAN DE CAMERA.
FOTO 5 Tv: 1/13 Av: 4.5 ISO WAARDE: 1000 LENS: EF S 55-250mm F 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
PLAATS: HET PARK DE BRILSCHANS. TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 LATE NAMIDDAG STATIEF: JA FIETSER SCHERP, DE REST IS ONSCHERP DE ONSCHERPTE WORDT GEVORMD DMV DE BEWEGING MET DE CAMERA. DE CAMERA BEWEEGT EVENSNEL MET HET TE FOTOGRAFEREN ONDERWERP. HET CONTRAST TUSSEN DE RODE MANTEL VAN DE FIETSER EN DE GROENE, ONSCHERPE ACHTERGROND, VERHOOGT NOG HET GEVOEL VAN SNELHEID EN DOOR HET CONTRAST WORDT DE FIETSER OOK NOG EENS BENADRUKT.
DEEL 2 ACHTER-EN VOORGROND BEVROZEN, HET ONDERWERP ZELF IS ONSCHERP DOOR BEWEGING
FOTO 5 Tv: 1/10 Av: 20.0 ISO WAARDE: 100 LENS: ES18-55mm F: 3.5-5.6 WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
PLAATS: WANDELAAR OP DE VOETGANGERSBRUG TER HOOGTE VAN HET PARK DE BRILSCHANS. TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 TIJDENS DE LATE NAMIDDAG. DE PERSOON IS DOOR ZIJN BEWEGING ONSCHERP MAAR DE REST IS SCHERP.
FOTO 6 Tv: 1/10 Av: 11.0 ISO WAARDE: 100 LENS: ES S18-55mm F: 3.5-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
PLAATS ONDER DE VOETGANGERSBRUG BRILSCHANS. DE LOPER IS ONSCHERP, HIERDOOR VERHOOGT HET GEVOEL VOOR SNELHEID.
DEEL 2: DE ACHTERGROND SCHERP HOUDEN EN HET BEWEGEND VOORWERP OP DE VOOR OF ACHTERGROND, ONSCHERP HOUDEN. FOTO 1 Tv: 1/80 Av: 5.0 ISO: 100 LENS: EF S55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: WIT TL LICHT (CA. 4000K) PLAATS: HONDENWEIDE TER HOOGTE VAN DE POSTHOFBRUG TIJDSTIP: VRIJDAG 03/10/2013 TIJDENS DE LATE NAMIDDAG DE DE ACHTERGROND EN DE OMHEINIG ZIJN SCHERP AFGEBEELD, DE HOND LIEP IN HET BEELD EN IS ONSCHERP. DEZE FOTO IS GETROKKEN MET EEN ANDERE WITBALANS, DE FOTO HEEFT EEN BLAUWE KLEUR, WAT EIGEN IS AAN EEN FOTO GETROKKEN MET EEN "WHITE BALANCE MODE: WIT TL LICHT (CA. 4000K)"
FOTO 2 Tv: 1/80 Av: 5.0 ISO: 100 LENS: EF S55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
PLAATS: DE VOETGANGERS/ FIETSERSBRUG TER HOOGTE VAN HET PARK DE BRILSCHANS. TIDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 TIJDENS DE LATE NAMIDDAG. DE VOOR EN ACHTERGROND ZIJN SCHERP AFGETEKEND EN DE FIETSER IS ONSCHERP.
FOTO 4 Tv: 1/50 Av: 5.6 ISO: 400 LENS: EF S55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
PLAATS: FIETSPAD TER HOOGTE VAN DE HONDENWEIDE AAN DE POSTHOFBRUG. TIJDSTIP: ZATERDAG 05/10/2013 IN DE LATE NAMIDDAG. VOOR EN ACHTERGROND ZIJN SCHERP DE FIETSER DAARENTEGEN IS ONSCHERP DOOR ZIJN SNELHEID.
SPECIALE FOTO'S GEMAAKT MET STATIEF ER ZIJN ONDERWERPEN BEVROZEN EN ONDERWERPEN BEWEGEND TE ZIEN
FOTO 7 Tv: 1/15 Av: 4.0 ISO: 125 LENS: EF S18-55mm F: 3.5-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
PLAATS: ONDER DE POSTHOFBRUG TER HOOGTE VAN HET FIETSPAD. TIJDSTIP: ZATERDAG 04/10/2013 TIJDENS DE LATE NAMIDDAG DE TWEE BRUGSTEUNEN, OP DE VOORGROND, ZIJN SCHERP EVENZO DE MIDDENSTE BRUGSTEUNEN. DE ZWARTE AUTO OP DE FOTO IS BEVROZEN EN DE ANDER VOERTUIGEN ZIJN ONSCHERP ZOWEL DE VOERTUIGEN VOOR ALS ACHTER DE ZWARTE WAGEN. DAT MAAKT DEZE FOTO VOOR MIJ ZO SPECIAAL
FOTO 8 Tv: 0.4 Av: 10 ISO: 125 LENS: EF S18-55mm F: 3.5-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT PLAATS: ONDER DE POSTHOFBRUG TIJD: ZATERDAG 04/10/2013 TIJDENS DE LATE NAMIDDAG. ZELFDE OPMERKING ALS BIJ FOTO 7
FOTO 9 Tv: 1/15 Av: 4.0 ISO: 125 LENS: EF S18-55mm F: 3.5-5.6 IS WHITE BALANCE MODE: DAYLIGHT
EERST DEEL VAN DE OPDRACHT. " BESTAAT ERIN OM EEN BEWEGEND OBJECT TE BEVRIEZEN, SAMEN MET DE ACHTERGROND."
FOTO 1 BALSPEL TIJDENS EEN KORFBALOEFENING PLAATS: KORFBALCLUB BRILSCHANS TIJD: 04/10/2013 LATE NAMIDDAG Tv: 1/125 Av: 5.6 ISO SPEED: 6400 LENS: EF S55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODES: DAYLIGHT
FOTO 2 FIETSER DIE OVER VOETGANGERSBRUG RIJDT, VAN HET PARK DE BRILSCHANS NAAR HET NATUURGEBIED DE WOLVENBERG. DIT IS DE BRUG OVER DE RING ROND ANTWERPEN IN BERCHEM. Tv: 1/500 Av: 5.00 ISO SPEED: 640 LENS: EF S55-250mm F: 4-5.6 IS WHITE BALANCE MODES: DAYLIGHT
CAMERAPRIORITEIT: T/Tv DIT IS DE SLUITERSPRIORITEIT
DE CAMERA NIET INSTELLEN OP EEN ANDERE PRIORITEIT
DE EERSTE OEFENING BESTAAT ERIN OM EEN BEWEGEND OBJECT TE BEVRIEZEN, SAMEN MET DE ACHTERGROND.
INSTELLINGEN VAN DE CAMERA:
DE GEVOELIGHEID ISO WAARDE OP 400 OF HOGER INSTELLEN EN DE CAMERA OP
SLUITERSPRIORITEIT Tv INSTELLEN.
EEN HOGERE ISO WAARDE KIEZEN OMDAT DE OPNAMEN GEMAAKT WORDEN TIJDENS VALAVOND.
DE TWEEDE OEFENING BESTAAT ERIN OM HET ONDERWERP TE TREKKEN TIJDENS ZIJN BEWEGING EN DE ACHTERGROND SCHERP TE HOUDEN.
INSTELLINGEN VAN DE CAMERA:
DE GEVOELIGHEID ISO WAARDE OP 400 OF HOGER EN DE CAMERA OP SLUITERSPRIORITEIT Tv INSTELLEN.
REDEN OPNAMEN TIJDENS VALAVOND.
DE DERDE OEFENING BESTAAT ERIN OM HET BEWEGEND ONDERWERP TE VOLGEN MET DE CAMERA OM ZO HET ONDERWERP SCHERP TE HEBBEN EN HIERDOOR EEN ONSCHERPE ACHTERGROND TE BEKOMEN.
INSTELLINGEN VAN DE CAMERA:
DE GEVOELIGHEID ISO WAARDE OP 400 OF HOGER EN DE CAMERA OP SLUITERSPRIORITEIT Tv INSTELLEN.
REDEN OPNAMEN TIJDENS VALAVOND, DE LICHTINTENSITEIT NEEMT AF.
DE BEWEGING MET DE CAMERA MOET BEGINNEN VOOR MEN DE FOTO BEGINT TE NEMEN EN TIJDENS DE OPNAMEN MOET MEN DE CAMERA MET DEZELFDE SNELHEID BEWEGEN ALS HET TE FOTOGRAFEREN ONDERWERP EN NA DE OPNAMEN BLIJFT MEN NOG EVEN HET ONDERWERP VOLGEN.
EERST DEEL VAN DE OPDRACHT. " BESTAAT ERIN OM EEN BEWEGEND OBJECT TE BEVRIEZEN, SAMEN MET DE ACHTERGROND."
INSTELLINGEN VAN DE CAMERA: ALLE FACTOREN VAST, BEHALVE DE SLUITERSNELHEID, "Tv - INSTELLING"
HET TWEEDE DEEL VAN DE OPDRACHT. "BESTAAT ERIN OM HET ONDERWERP TE TREKKEN TIJDENS ZIJN BEWEGING EN DE ACHTERGROND SCHERP TE HOUDEN." DE INSTELLING VAN DE CAMERA IS NOG STEEDS "Tv"
HET DERDE DEEL VAN DE OPDRACHT: "BESTAAT ERIN OM HET BEWEGEND ONDERWERP TE VOLGEN MET DE CAMERA OM ZO HET ONDERWERP SCHERP TE HEBBEN EN HIERDOOR EEN ONSCHERPE ACHTERGROND TE BEKOMEN." INSTELLING VAN DE CAMERA "Tv"
HET POSITIEF BEELD GEMAAKT VAN DE FOTO GENOMEN MET DE CAMERA OBSCURA. TIJD: 19/09/2013 TEGEN DE LATE VALAVOND PLAATS BINNENPLAATS SISA VEEL WIND TIJDSDUUR VAN OPNAME: 4 MIN
CAMERA OBSCURA SAMEN MET BELICHTINGSMETING 16/09/2013
VANDAAG 16092013
ALGEMENE INFO
DE LICHTINVAL IS GEMETEN EN BEDRAAGD:
BIJ EEN ISO VAN 25 EN BIJ EEN BELICHTINGSTIJD VAN 60 SECONDEN IS HET DIAFRAGMA
= 32.8 32.7 (IN FUNCTIE VAN DE RICHTING, CAMERASTANDPLAATST)
BINNEN GEMETEN DOOR EEN LICHTMETER VAN STAN
GEVOELIGHEID TIJD DIAFRAGMA ()
ISO 25 60SEC = 45.6
FOTOTOESTEL
ISO 100 4SEC = 22.0
GEVOELIGHEID x4 (100/25)
TIJD 60/100/25
ISO 100 ISO 25 60/4= 15 SEC = 45.6
=22.0 =45.6 = 2 STOPS
DIAFRAGMA
1 14 2 28 4 56 8 11 16 22 32 44 64 88 128
ISO 100 ISO 25 60/4= 15 SEC = 45.6
=22.0 =45.6 = 2 STOPS
15 SEC X 22 = 1 MINUUT
15 SEC X 4 = 60 SEC = 1 MINUUT
VERDER FOTOS GETROKKEN MET DE CAMERA OBSCURA MAAR DAN BUITEN EN MET DE
BELICHTINGSMETER VAN HET FOTOTOESTEL.
VANDAAG MET DE CAMERA OBSCURA NAAR BUITEN GEGAAN. ER WAS ZEER VEEL WIND MET ONS FOTOTOESTEL DE LICHTINVAL GEMETEN VAN DE PLAATS EN OMGEREKEND VOOR DE CAMERA OBSCURA. IS EEN MEER GERICHTE WIJZE OM NAAR EEN JUISTERE BELICHTING TE STREVEN VOOR DE CAMERA OBSCURA.