OPDRACHT 4: TWEEDE OEFENING COMPOSITIE: KADER IN KADER
OPDRACHT 4: TWEEDE OEFENING COMPOSITIE: KADER IN KADER MAAK EEN BOEIEND BEELD WAARBIJ JE GEBRUIK MAAKT VAN DE KADER-IN-KADER TECHNIEK.
PLAATS: SPEELTUIN "DE MELKERIJ" DATUM: 20/12/2013
ISO 100
BRANDP. 55mm
27mm
27mm
55mm
55mm
Tv
20
0.3
125
80
0.3
Av
11
25
4.0
6.3
32
FOTONR
1
2
3
4
5
FOTO 1 BRANDPUNTSAFSTAND 55mm Tv: 20 Av: 11
FOTO 2 BRANDPUNTSAFSTAND: 27mm Tv: 0.3 Av: 25
FOTO 3 BRANDPUNTSAFSTAND: 27mm Tv: 125 Av: 4.0
DEZE FOTO IS DEZELFDE FOTO ALS DE VORIGE FOTO MAAR HET DIAFRAGMA IS VAN f25 NAAR f4.0 AANGEPAST. HIERDOOR IS DE SCHERPTEDIEPTE OOK VERANDERD. DE HOUTENBALK, LINKS OP DE FOTO, IS BIJ FOTO 2 SCHERP EN BIJ FOTO 3 ONSCHERP. DE AFSTAND TUSSEN DE CAMERA EN HET ONDERWERP WAS ONGEVEER 50cm.
FOTO 4 BRANDPUNTSAFSTAND: 55mm Tv: 80 Av: 6.3
DE BRANDPUNTSAFSTAND IS HETZELFDE ALS BIJ FOTO 1 MAAR DE AFSTAND TUSSEN HET ONDERWERP EN DE CAMERA IS KLEINER. FOTO 4 IS Av: 6.3
FOTO 5 BRANDPUNTSAFSTAND: 55mm Tv: 0.3 Av: 32
ZELFDE BRANDPUNTSAFSTAND ALS FOTO 4 MAAR MET EEN ANDER DIAFRAGMAOPENING GETROKKEN. FOTO 4: Av: 6.3 FOTO 5: Av: 32 WE KUNNEN ZIEN DAT BIJ FOTO 5 HET ONDERWERP OP DE VOORGROND MEER SCHERPTE VERTOONT DAN BIJ FOTO 4. FOTO 5 IS ER MEER SCHERPTEDIEPTE
OPDRACHT 4 KADER IN KADER MAAK EEN BOEIEND BEELD WAARBIJ JE GEBRUIK MAAKT VAN DE KADER-IN-KADER TECHNIEK. ALS KADER KAN JE GEBRUIK MAKEN VAN EEN RAAM, EEN DEUR, EEN OPENING IN DE MUUR OF ANDERE FICTIEVE KADERS.
DATUM: 16/12/2013 OM 22:41 PLAATS CENTRAAL STATION VAN ANTWERPEN
ISO 100
BRANDP: 21mm
BRANDP: 21mm
BRANDP: 21mm
BRANDP: 21mm
Tv
2
2
2
2
Av
22
22
22
22
EXPOSER
-1
-1
-1
-1
FOTONR
1
2
3
4
OMDAT DE OORSPRONKELIJK GENOMEN FOTO DE DONKERE PARTIJEN TE DONKER WAREN EN DE LICHTE PARTIJEN TE LICHT EN OOK UITGAANDE VAN HET HISTOGRAM, HEB IK EEN BELICHTINGSCOMPENSATIE (EXPOSER) TOEGEPAST. IN DE EERSTE FOTO STAAT DE TREIN STIL BIJ DE VOLGENDE FOTO'S BEGINT DE TREIN TE REIDEN.