Beste iedereen,
Schrijven mag altijd,
maar ....
houd het een beetje sereen,
DUS ZONDER RECLAME.
Die worden verwijderd.
Ik hoop op jullie begrip.

Vzw ‘Ouders van een vermoord kind’

Erkend door het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap

 

KONTAKTADRESSEN

Maatschappelijke zetel

Marina Maes

Maria Van Bourgondiëlaan 6

8000 Brugge

Tel./Fax 050 51 40 08

GSM 0476 455 853

Email: marina.maes2@telenet.be

 

Lydia De Decker

Planetariumlaan 31
2610 Wilrijk

Tel. 03 828 59 36

Email: lydiadecker@skynet.be

 

Marcel en Ingrid De Smedt – Hooft

Grote Heidestraat 11

9120 Beveren

Tel./Fax 03 775 64 86

Email Marceldesmedt@skynet.be

 

Jos en Magda Viville – Clinkx

Frand Rochettestraat 7

3020 Winksele

Tel/fax 016 48 96 48

Email : jos.vivlle@telenet.be

 

Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • Daniël en Els
  • crimesite
  • Assisen
  • Vermist
  • Mia Verschueren
  • childfocus
  • Vermiste personen
  • Federale en lokale politie
  • ouders van een vermoord kind

    Ons vermoord kind.

    Ann
    was 28 jaar
    toen ze vermoord werd.
    Hij doodde haar
    met verschillende
    messteken.
    Haar mama
    Maggie Roëll

    Benny
    was 22 jaar
    toen hij vermoord werd.
    Hij doodde hem
    door wurging.
    Zijn ouders
    Johan en Annie
    Aerts-Moelans

    Carola
    was 21 jaar
    toen ze vermoord werd
    Hij heeft haar
    geslagen met een
    baseballknuppel
    toen ze sliep.
    Haar ouders
    Marcel en Ingrid
    De Smedt-Hooft

    Glenn
    was 35 jaar
    toen hij vermoord werd.
    Hij doodde hem
    met een knipmes,
    recht in het hart.
    Zijn mama
    Gabby Dierckx
    Zijn vrouwke Natasja

    Ingrid
    was 39 jaar
    toen ze vermoord werd.
    Hij heeft haar gewurgd.
    Haar mama
    Paula Nous

    Jo
    was 19 jaar
    toen hij vermoord werd.
    Hij werd dood geslagen.
    Zijn ouders
    Daniël en Els
    De Vlieger-Maes

    Jeffrey
    was 17 jaar
    toen hij vermoord werd.
    Hij werd neergestoken.
    Zijn ouders
    Chris en Linda
    Ottevaere-De Meestere

    Joris
    was 9 jaar
    toen hij vermoord werd.
    Hij werd doodgestoken
    met een scherp voorwerp.
    Zijn ouders
    Jos en Magda
    Viville-clinckx

    Karoline
    was 16 jaar
    toen ze vermoord werd.
    Ze kreeg een kogel
    in haar hoofd.
    Gelukkig was ze
    op slag dood.
    Haar mama,
    Marina Maes

    Melissa
    was 17 jaar
    toen zij vermoord werd.
    Hij vermoordde
    haar op een
    onbeschrijfelijk
    gruwelijke wijze.
    Haar mama
    Francine Slootmans

    Melissa
    was 27 jaar
    toen zij vermoord werd.
    Hij mishandelde en wurgde
    haar met een touw.
    Haar mama
    Reneé Bossuyt

    Mia
    was 35 jaar
    toen zij vermoord werd.
    Hij doodde haar
    door verstikking,
    vuistslagen, stampen
    en een messteek.
    Haar ouders
    Emiel en Greet
    Verschuren-Faes

    Nele
    was 31 jaar
    toen ze vermoord werd.
    Zij doodde haar
    met messteken.
    Haar ouders
    Georges en Annemie
    Verleene-Dangreau

    Patrick
    was 20 jaar
    toen hij vermoord werd.
    Hij werd laffelijk
    neergeshoten.
    Zijn mama
    Monique Matthys

    Sandy
    was 25 jaar
    toen ze vermoord werd.
    Hij vermoorde haar
    op nieuwjaarsnacht.
    Haar mama
    Francine Meeuwes


    Sally
    was 20 jaar
    toen zij vermoord werd.
    Zij werd dood  geslagen.
    Haar ouders
    Michel en Lydia
    Van Hecke-De Decker

    Stefanie
    was 18 jaar
    toen ze vermoord werd.
    Haar ouders
    Gilbert De Mulder
    Martine Bertelo

    Steven
    was 20 jaar
    toen hij vermoord werd
    Zij reed hem
    opzettelijk dood.
    Zijn ouders
    Mil en Sonja
    Somers-Looymans

    Sylvie
    was 26 jaar
    toen zij vermoord werd.
    Haar hoofd werd 
    ingeslagen en hij
    gaf haar nog
    26 messteken.
    Haar mama en vriend
    Chantal en Philippe  
    Nerinckx-Depourcq


     




    Ik hoop met het uitbrengen van een boekje,
    ik mijn steentje kan bijdragen om de dood,
    van jullie kind iets beter te kunnen verwerken.
    Ook wanneer niet lotgenoten dit lezen,
    dan weet ik dat ze meer begrip zullen opbrengen voor ons,
    “ Ouders van een gestorven kind ”

    Het boekje ‘ Gevoelens weerspiegeld ’
    is te verkrijgen bij:
    Marina Maes
    Maria Van Bourgondiëlaan 6
    8000 Brugge
    Email:
    marina.maes2@telenet.be

    Het boekje wordt opgestuurd
    na overschrijving van
    15 € verzendingskosten inbegrepen.
    Op rekeningnummer 001-1868856-33

    Vraag hulp,
    neem contact op
    met een justitiehuis
    in je buurt.

     

    JUSTITIEHUIS
    Kipdorp, 44-46
    2000 ANTWERPEN

    Tel : 03/206.96.20
    Fax: 03/206.96.30
    E-mail :
    justitiehuis.antwerpen@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Predikherenrei, 4

    Tel : 050/44.76.00
    Fax: 050/44.76.19
    8000 BRUGGE

    E-mail :
    justitiehuis.brugge@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS (Nederlands)
    J. Dillensplein, 1
    1060 BRUSSEL

    Tel : 02/535.91.00
    Fax: 02/535.91.01
    E-mail :
    justitiehuis.brussel@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Zwarte zustersstraat, 8
    9200 DENDERMONDE

    Tel : 052/25.05.20-21
    Fax: 052/25.05.31

    E-mail :
    justitiehuis.dendermonde@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Cataloniestraat, 6-9
    Tel : 09/269.62.20
    Tel : 09/269.62.59
    Fax: 09/269.62.55
    9000 GENT

    E-mail :
    justitiehuis.gent@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Maagdendries, 3
    Tel : 011/29.50.40
    Fax: 011/29.50.56

    3500 HASSELT
    E-mail :
    justitiehuis.hasselt@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    R. Colaertplein, 31

    Tel : 057/22.71.70
    Tel : 057/22.71.71
    Fax: 057/21.57.62
    8900 IEPER

    E-mail :
    justitiehuis.ieper@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Burgemeester Nolfstraat, 51
    Tel : 056/26.06.31
    Tel : 056/26.06.43

    Fax: 056/26.06.39

    8500 KORTRIJK

    E-mail :
    justitiehuis.kortrijk@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS (Hoofdgebouw)
    Bondgenotenlaan 116 Bus 3
    Tel : 016/30.14.50
    Fax: 016/30.14.55

    3000 LEUVEN

    E-mail :
    justitiehuis.leuven@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS (Bijgebouw)
    Herbert Hooverplein 6
    Tel : 016/22.03.99
    Fax: 016/23.17.02

    3000 LEUVEN

    E-mail :
    justitiehuis.leuven@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Schoolstraat, 9
    Tel : 015/43.36.11
    Fax: 015/43.20.46

    2800 MECHELEN

    E-mail :
    justitiehuis.mechelen@just.fgov.be

     

    SLACHTOFFERONTHAAL
    Keizerstraat, 20
    Tel : 015/28.81.11
    Fax: 015/28.82.22

    2800 MECHELEN

     

    JUSTITIEHUIS
    Hoofdgebouw
    Lappersfort, 1
    Tel : 055/31.21.44
    Fax: 055/30.11.20

    9700 OUDENAARDE

    E-mail :
    justitiehuis.oudenaarde@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    (
    Slachtofferonthaal en strafbemiddeling)
    Bijgebouw
    Kasteelstraat, 18
    Tel : 055/33.50.52
    Fax: 055/33.50.92

    Fax: 055/33.50.50

    9700 OUDENAARDE

    E-mail :
    justitiehuis.oudenaarde@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS (HOOFDADRES)
    Piepelpoel, 13
    Tel : 012/44.07.80
    Fax: 012/39.38.61

    3700 TONGEREN

    E-mail :
    justitiehuis.tongeren@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS (Bijadres)
    Kielenstraat, 20
    Tel : 012/44.07.80
    Fax: 012/44.07.29

    3700 TONGEREN

    E-mail :
    justitiehuis.tongeren@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Merodecenter, 1
    Tel : 014/47.13.40
    Fax: 014/47.13.41

    2300 TURNHOUT

    E-mail :
    justitiehuis.turnhout@just.fgov.be

     

    JUSTITIEHUIS
    Iepersesteenweg, 87
    Tel : 058/33.23.50
    Fax: 058/33.23.51

    8630 VEURNE

    E-mail :
    justitiehuis.veurne@just.fgov.be

    Diensten
    slachtofferhulp

    Antwerpen

    CAW De Mare,
    Centrum Slachtofferhulp
    Lodewijk de Raetstraat 13
    2020 Antwerpen
    03-247 88 30
    slachtofferhulp@cawdemare.be

     

    CAW De Kempen,
    Slachtofferhulp
    Sint Jansstraat 17
    2200 Herentals
    014-23 02 42
    slachtofferhulp@cawdekempen.be

     

    CAW Het Welzijnshuis,
    Centrum Slachtofferhulp
    G. Gezellestraat 54
    2830 Willebroek
    03-886 28 10
    Slachtofferhulp.Mechelen@skynet.be

    Brussel

    CAW Archipel,
    Slachtofferhulp
    Groot Eiland 84
    1000 Brussel
    02-514 40 25
    grooteiland.slh@archipel.be

    Vlaams-Brabant

    CAW Leuven, JWL
    Lepelstraat 9
    3000 Leuven
    016-27 04 00
    slachtofferhulp@cawleuven.be

    http://www.cawleuven.be

    Limburg

    CAW Sonar,
    Team Slachtofferhulp
    St. Hubertusplein 2
    3500 Hasselt
    011-28 46 49

    slachtofferhulp.hasselt@cawsonar.be

     

    CAW Sonar - Tongeren
    Maastrichter Steenweg 47
    3700 Tongeren
    012-23 07 82

    slachtofferhulp.tongeren@cawsonar.be

    http://www.cawsonar.be

    Oost-Vlaanderen

    CAW 't Dak-Teledienst VZW,
    Slachtofferhulp Dendermonde
    Kerkplein 30
    9200 Dendermonde
    052-25 99 55
    slachtofferhulp@dak-teledienst.be

     

    CAW Visserij,
    Slachtofferhulp
    Visserij 153
    9000 Gent
    09-225 42 29
    slachtofferhulp@cawvisserij.be

    http://www.cawvisserij.be

     

    CAW Kompas,
    Slachtofferhulp
    Ponettestraat 87
    9600 Ronse
    055-20 83 32
    kompas@cawzuidoostvlaanderen.be

    West-Vlaanderen

    CAW De Viersprong,
    Slachtofferhulp
    Garenmarkt 3
    8000 Brugge
    050-47 10 47
    caw.slachtofferhulp@deviersprong.be

    http://www.deviersprong.be

     

    CAW De Papaver,
    Slachtofferhulp
    H. Cartonstraat 10
    8900 Ieper
    057-20 51 86
    slachtofferhulp@caw-de-papaver.be

     

    CAW Stimulans,
    Slachtofferhulp
    Groeningestraat 28
    8500 Kortrijk
    056-21 06 10
    slachtofferhulp@stimulans-groeningestraat.be

    http://www.stimulans.be



    Zoeken in blog

    Een interessant adres?
    Archief per maand
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
    'Gevoelens weerspiegeld'
    Weergave van gevoelens en emoties van degene die met moord werden en worden geconfronteerd.
    BEZOEK OOK DE SITE: WWW.OUDERSVANEENVERMOORDKIND.BE EN WWW.SPORTENVOORNABESTAANDENVANGEWELD.BE
    03-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het leven gaat verder zeggen ze

    Het leven gaat verder, zeggen ze

     

    Lotgenoten in rouw ontmoeten elkaar in groep

    Arthur Polspoel, Monique Dujardin, Kathleen Roskams

    Davidsfonds 2006 -128 blz

     

    Een vernieuwend boek over een nog te weinig gekende troostbron: wat lotgenoten voor elkaar kunnen betekenen in een rouwgroep.

     

    'Het leven gaat verder'.  Vaak de laatste zin van een gesprek met iemand die een geliefde is verloren. Niet kwaad bedoeld, maar wel pijnlijk. Want de wereld staat stil na de dood van een dierbare. Men verdrinkt in verdriet. En niemand lijkt dat écht te willen begrijpen. Men draait het hoofd weg van het betraande gelaat.

    Behalve lotgenoten misschien.

     

    Mensen die worstelen met dezelfde woede en pijn, met hetzelfde gevecht tussen verstand en emotie, met dezelfde vragen naar zingeving. Verwerken kan niemand voor een ander doen. Maar anderen kunnen je wel steunen. 'Het leven gaat verder, zeggen ze.'   toont hoe rouwgroepen troost en wat hoop kunnen bieden.

    Wat is rouwen precies?

    Hoe werkt een rouwgroep?

    Hoe kan ik er terecht?

    Op een heldere manier schetsen de auteurs de doelstellingen, de werking en de effecten van lotgenotengroepen voor rouwenden. Uit de vele aangrijpende getuigenissen en brieven kunnen zowel nabestaanden als spontane en professionele hulpverleners moed en inspiratie putten.

    Aanbevolen voor ieder die rouwt en voor allen die in de hulpverlening staan.

     

     

     

    03-02-2007 om 23:24 geschreven door Marina  


    » Reageer (1)
    22-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doe je ogen open

    Doe je ogen open
    vertel me wat je ziet.
    Is er een plekje voor mij
    in jouw wereld?
    Neen, ik kan hem niets vergeven
    zelfs niet, gewoon proberen te vergeten
    en beginnen, bij vandaag.

    Om de dag denk ik aan jou
    aan wat ik jou nog had willen zeggen
    Maar de woorden,
    de woorden zijn lang niet alles.
    Ik loop tegen de muur,
    'k ben steeds meer overstuur
    En ik ben niet alleen,
    maar denk steeds aan jou.

    Ik kijk naar je foto
    ik zie in je ogen ons verhaal
    en nu dit voor eeuwig is allemaal
    ik laat je zien, laat mij ook zien.
    kom nou lat het me aub zien.

    Ik ga weer terug
    ik ga tot het uiterste
    ik bedenk wat we vandaag hadden gedaan
    en of waar we naartoe zouden zijn gegaan
    Kijk toch eens om je heen,
    wees toch niet meer alleen
    Ik weet dat we ooit nog terug
    samen zullen zijn.
    Is het niet vandaag,
    dan morgen misschien?

    Renée de mama van Melissa

    22-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    19-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jij was echt een wonder
    Jij, jij was echt een wonder
    Jij was niet gewoon, maar heel bijzonder.
    Jij liep altijd met wijde armen.
    Armen waar iedereen zich mocht verwarmen.
    Jij was als de zon
    En scheen elke dag.
    Je gaf alles wat je kon
    En steeds met een brede lach.
    Maar niemand wist dat na die pijn
    Je nooit meer bij ons kon zijn.
    Ik mis je, heb veel verdriet
    Maar weet één ding
    Ik vergeet je niet!

    Josefien

    19-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    17-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid nemen
    Afscheid nemen...
    Misschien een tot ziens of een vaarwel
    Afscheid nemen...
    Eeen stukje van mezelf,
    dat ik ongewild,
    moet weggeven.
    Ik voel me nietig

    Afscheid nemen...
    Is als een kaars,
    die je onmogelijk in één adem
    kan uitblazen
    als een bliksemflits.
    Maar die je moet laten uitdoven,
    om de diepste wonde te genezen.

    Afscheid nemen...
    Is een langdurig proces,
    van dagen, maanden of jaren.
    Gelukkig blijft de herinnering bestaan.
    En een goede herinnering,
    aan datgene waarvan je moet afscheid nemen,
    is goud waard.

    Renée mama van Melissa

    17-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    16-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als ik dood ga
    Als ik doodga, ween dan niet.
    Weet dan dat ik immers van je hield
    en slechts gelukkig was,
    als ik jou gelukkig kon zien.

    Laat niet tot de dode komen
    die levend niet naar hem wou zien.

    Blijf bij mij en warm mijn handen.
    Kus zacht mijn hart
    zodat 't nog eens warmen kan.

    Als straks te vlug het eeuwige afscheid komt,
    laat dan bij mij jouw liefde blijven ...
    en ween niet ...
    en weet dat ik nog veel van je hou.

    Als ik ooit doodga,
    begraaf me dan niet
    verstik me niet
    onder een zware steen
    maar laat me de kans
    om vrij te zijn
    en te gaan
    over de grenzen van de dood.
    Mee met de wind als de witte vogels
    in de groene natuur die ik bewonderde
    tijdens mijn leven.

    Als ik ooit doodga,
    verstik me dan niet in je tranen,
    maar schep een herinnering aan mijn lach,
    niet op mijn graf,
    maar in je eigen levensfeer,
    daar waar je gelukkig was.

    auteur onbekend

    16-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    15-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weduwe pleit in gevangenis tegen vrijlating van moordenaar

    Weduwe pleit in gevangenis tegen vrijlating van moordenaar


    AALST/LEUVEN - Isabelle Ramon, de weduwe van de vermoorde agent Patrick Lanckman uit Aalst, stond gisteren na veertien jaar voor het eerst oog in oog met dader Guy Oste (54). De vrouw probeerde in Leuven Centraal de Commissie Voorwaardelijke Invrijheidsstelling te overtuigen om de dubbele moordenaar nog niet vrij te laten.

    De zitting van de Commissie Voorwaardelijke Invrijheidsstelling in Leuven Centraal was voor de weduwe van de vermoorde agent Patrick Lanckman (31) een nachtmerrie. Isabelle Ramon kon al dagen niet slapen en zou niet kunnen leven met de gedachte dat de moordenaar van haar man nu al vrij zou komen nadat hij in 1994 door het Hof van Assisen werd veroordeeld tot levenslang.

    Oste kreeg die straf omdat hij op 6 november 1992 twee politieagenten uit Aalst om het leven bracht aan supermarkt Colruyt. Weduwe Isabelle is strijdlustig, maar anderzijds ook aangeslagen: ,,Ik heb absoluut geen goed gevoel bij de eerste confrontatie met Oste. Hij zat daar als een koele kikker. De confrontatie was niet goed voor mijn gemoedsrust, maar gelukkig heb ik mijn zeg mogen doen voor de commissie. Toch komt het allemaal hard aan en is de eerste ontmoeting in veertien jaar maar moeilijk te verteren. Ik hoop dat de commissie tot het besluit komt om de moordenaar van mijn man nog niet vrij te laten.''

    De beslissing valt binnen twee weken. De weduwe van agent Patrick Lanckman wijst op de brutaliteit van de zware feiten. ,,Mijn man zat in de wagen en probeerde nog zijn wapen boven te halen. Tevergeefs. Op het ogenblik van de moord was ik zeven maanden zwanger van mijn zoon Nick, ondertussen veertien jaar. De moordenaar heeft nooit spijt betoond.'' (bmk)

    Uit Het Nieuwsblad

    15-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    14-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap.

    Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap.


    Op de laatste dagen vóór Kerstmis, haastte ik me nog naar de stad om cadeaus te kopen waar ik nog niet in geslaagd was om eerder te kopen.
    Terwijl ik aan het kijken was op speelgoedafdeling, merkte ik een kleine jongen op van ongeveer 5 jaar. Hij hield een pop tegen zijn borst gedrukt en streelde het haar van de pop en keek zo droevig.
    Ik was benieuwd voor wie deze pop bedoeld was.

    Dan draaide de kleine jongen zich om en vroeg aan de oude vrouw naast hem:
    "Oma, weet u zeker dat ik niet genoeg geld heb?"
    De oude dame antwoordde: "Ik weet dat je niet genoeg geld hebt om deze pop te kopen, mijn beste kind."

    Dan vroeg zij hem om hier 5 minuten te blijven terwijl zij gauw even rond ging kijken.
    De kleine jongen hield de pop nog in zijn hand. Tot slot liep ik naar hem toe en ik vroeg hem aan wie hij de pop wilde geven. Het is de pop die mijn zus zo graag wilde hebben voor Kerstmis.  Zij was zo zeker dat de Kerstman hem zou geven.'

    Ik antwoordde hem dat de Kerstman hem misschien wel zou brengen.
    Maar hij antwoordde droevig: "de Kerstman kan hem niet aan haar geven waar zij nu is. Ik moet de pop aan mijn moeder geven zodat zij hem aan haar kan geven wanneer zij daarheen gaat." Zijn ogen waren zo droevig terwijl hij dit zei. 'Mijn zus is naar God gegaan en papa zegt dat mama Ook spoedig naar God zal gaan. dus ik dacht dan kan zij de pop aan mijn zus geven. "
    Dan toonde hij me een zeer aardige foto van hem waar hij aan het lachen was.
    Hij zei: "ik wil ook dat ze deze foto meeneemt zodat ze mij niet vergeet."

    Ontdaan van dit verhaal keek ik snel in mijn portemonnee en gaf de jongen wat geld. Gaf hem wat extra geld omdat hij eigenlijk ook nog een witte roos bij haar wilde leggen.

    Toen ik thuis kwam herinnerde ik een lokaal krantenartikel 2 dagen geleden, wat melding maakte over Een dronken chauffeur in een vrachtwagen die een auto raakte waar een jonge vrouw en een klein meisje in zaten. Het kleine meisje stierf gelijk, en de moeder werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht en was in coma.
    Was dit de familie van de kleine jongen?

    Twee dagen na deze ontmoeting met de kleine jongen, las ik in de krant dat de jonge dame was overleden. Ik kon het niet laten en ging een bos witte rozen kopen en ging naar het mortuarium waar het lichaam van de jonge vrouw was opgebaard.
    Zij lag daar, in haar doodskist, hield een mooie witte roos vast. Ook lag er een foto van de kleine jongen en de pop op haar borst.

    De liefde die deze kleine jongen voor zijn moeder had en voor zijn zus is toch heel duidelijk. In een fractie van een seconde, had een dronken chauffeur dit alles van hem afgenomen.

    Nu heb je 2 keuzes:

     1) Verzend dit bericht naar iedereen die je kent.

     2) Of delete het en doe alsof zoiets je nooit raakt.

    Als je dit bericht verzendt, help je misschien mee om dronken chauffeurs er van te weerhouden toch te gaan rijden.

    Het feit dat je dit nu leest maakt duidelijk wat mijn keuze is geweest!


    Dit verhaal werd me per mail doorgestuurd. Ook hier werden twee levens ontnomen door een derde, misschien niet echt gewild, maar het is toch maar gebeurd.
    Marina

    14-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    13-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ICE

    Het betreft een idee van een engelse verpleger, en gesupporteerd door

    onze belgische hulpdiensten !!!

     

    In geval van een (verkeers)ongeval blijken de betrokken personen

    bijna allemaal over een GSM beschikken. Maar de hulpdiensten weten niet

    precies wie te contacteren uit de lijst met adressen.

    Zo ontstond het idee om een standaardnaam te creëeren 'te contacteren

    persoon in noodgeval'.

     

    Het voorstel betreft 'ICE' (In Case of Emergency) met daarbij het TelNr

    van de persoon die dient gecontacteerd te worden in geval van nood. Zo kan

    iemand van de hulpdiensten (politie, verplegers, ...) deze persoon onmiddellijk

    contacteren.

    Verschillende ICE zijn mogelijk (ICE1, ICE2, ICE3,...)

     

    Gemakkelijk te doen en het kost niets, maar het kan een verschil

    uitmaken voor uw dierbaren !

     

    Dit werkt enkel indien zoveel mogelijk mensen op de hoogte zijn van dit

    systeem !!!!

    Vandaar vraag ik jullie dit uitzonderlijk naar zoveel mogelijk mensen door

    te sturen zodat dit systeem over heel de wereld kan toegepast worden !!

     

    13-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid

    Afscheid

    Elk afscheid doet ons stilstaan
    bij de dingen waar we zo zelden bij stilstaan.
    Zoals:
    bij wat tesamen brengt
    en niet te scheiden is
    bij het begrip "Moeder, Vader"
    dat meer herbergt

    dan wij kunnen achterhelen
    bij de volheid van een leven
    en de leegte die het achterlaat
    bij alle onbestemde vragen
    waarop niemand het antwoord kent.

    Elk afscheid doet ons stilstaan
    om te herinneren wat we zo licht vergeten.
    Zoals:
    de gratie van wat in het leven
    zomaar gegeven wordt
    het onberekende van trouw
    en vriendschap
    de zegenende kracht
    van tederheid
    en welke kwetsbaarheid
    ons toegemeten wordt in het dierbare.

    Elk afscheid doet ons stilstaan
    om te zien wat ons aan deze aarde bindt.
    Zoals:
    het liefste dat we moeten leren loslaten
    het onzichtbare
    dat ons dieper met elkaar verbindt
    de vreugde van het samenhoren
    en de pijn van gescheiden zijn
    of het gevoel van leegte en gemis
    dat doet verlangen naar eeuwigheid.

    Kris Gelaude

     

    13-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    12-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid nemen

    Afscheid nemen
    betekent achterblijven
    omringd door stilte en gemis.
    Verdriet dat nergens
    onderkomen vindt.
    En teder aanraken
    van dingen
    die onontvreemdbaar zijn:
    dat woord, die plek
    en de herinneringen
    vol warmte en innigheid,
    zoals de dagelijkse jas
    die op een stoel bleef hangen
    en nu herbergt wat niet meer is.
    De kamer wordt een schrijn
    van pijn en hunker
    naar oneindigheid.
    Want alle armen
    zijn te kort
    om voor altijd
    het liefste te omarmen.

    Kris Gelaude

    12-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    11-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geef me een teken

    Geef me een teken

    hoeveel kilometer zou het zijn
    of in lichtjaren misschien
    dat ik jou voor heel even
    weer eens zou kunnen zien

    kun jij mij zien als ik lach
    en soms heel stiekem huil
    dat ik mijn gebroken hart
    achter een muur verschuil

    gewoon omdat ik niet wil weten
    wat liefde ook alweer is
    liefde draait zich toch weer om
    in verscheurend gemis

    stuur me eens een teken
    dat ik weer verder moet gaan
    dat ik deze moeilijke tijd
    nu eindelijk heb doorstaan

    ik weet niet wat het teken is
    misschien heb ik ‘m allang gehad
    maar kon hem niet herkennen
    en komt het verder op mijn pad

    hoeveel kilometer zou het zijn
    of in lichtjaren misschien
    dat ik jou nog een keer zou voelen
    en verder mag nadien

    11-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    10-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje sterven doe je niet ineens

    'n Beetje
    Sterven doe je niet ineens

    maar af en toe een beetje
    en alle beetjes die je stierf,

    't is vreemd, maar die vergeet je
    Het is je dikwijls zelf ontgaan,

    je zegt: "Ik ben wat moe"
    Maar op een keer dan ben je,
    aan je laatste beetje toe.

    (Toon Hermans)

    10-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    09-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij was met penitentiair verlof

    In Oostende, in een sociale woning Stormvogelstraat 19,
    werd tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag het lijk van Sharon Chaffart (31) gevonden.
    De vrouw was verticaal de keel overgesneden, een ongewone techniek.
    Naast haar zaten in shock haar kinderen van 4 en 12 jaar.
    De beruchte Michel Annot (35), haar echtgenoot, was met penitentiair verlof voor de feestdagen.
    Er zouden de zogeheten relatieproblemen zijn geweest.

    Annot was in 1994 tot 5 jaar veroordeeld voor een serie gewelddadige overvallen.
    In 1998, toen hij vervroegd vrij kwam, pleegde hij in bendeverband opnieuw overvallen aan de kust en in Brugge.
    Tijdens zijn vrije vrijperiode leerde hij Sharon Chaffart kennen.
    Ze had zelf een dochter. In mei 1999 werd Annot aangehouden als bendelid.
    Hij werd daarvoor in 2000 tot 10 jaar prison veroordeeld. 
    Annot trok na de dodende feiten zelf naar de politie en bekende alles wat men wilde.
    Het koppel was op 9 november 1999 in het Brugse prison getrouwd.
    In de Brugse gevangenis stond hij gekend als gewelddadig.
    In november 2002 ging hij een bewaker met een braadpan telijf.
    Toch bleef justitie mild voor hem.
    De man stond sinds mei 2005 onder een regime van halve vrijheid.
    Overdag mocht hij werken.
    's Avonds moest hij zich aanbieden in het prison maar tijdens de weekends en feestdagen mocht hij naar huis.

    Gust Verwerft

    Wéér zo een typisch voorbeeld dat vrouwe justitia blijft kijken met haar blinddoek om.
    Marina

    09-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    08-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kinderen en rouw

    KINDEREN EN ROUW.

    Een geliefde persoon verliezen is ook voor kinderen en jongeren een heel ingrijpende ervaring.
    Kinderen rouwen ook vaak "anders" dan volwassenen.
    Kinderen hebben het nodig om 1000 keer 1000 keer te horen over het verlies en de dood. Door deze herhaling leren en ontwikkelen ze zich.
    Vaak vinden kinderen het fijn om iets te doen: Tekeningen meegeven in de kist, een knuffel neerzetten op een lege stoel.
    Ze vinden het prettig om iets concreets te doen. Dit heeft mede te maken met het feit dat ze nog weinig woorden hebben om uiting te geven aan hun gevoelens.

    Zo komt het vaak voor dat kinderen ineens heel erg verdrietig zijn en vijf minuten later weer vrolijk gaan spelen.
    Het lijkt erop alsof het kind zijn/haar verdriet helemaal vergeten is.
    De reden daarvoor is dat het voor kinderen niet mogelijk is om de pijn helemaal toe te laten. Ze kunnen alleen in kleine stukjes met het verdriet omgaan.
    Onbewust zoeken ze een soort evenwicht tussen hun rouwgevoelens en hun ontwikkeling als kind.
    Ze hebben een enorme drang om te groeien en overleven.

    Het is belangrijk om kinderen ( en ook volwassenen!!) te vertellen dat rouw nooit helemaal overgaat.
    Het blijft een litteken. Je vergeet het litteken, maar ineens krijg je er weer even last van.
    Een voorbeeld: Je gaat trouwen, en ineens voel je in alle heftigheid weer het gemis van je moeder.
    Dat is niet raar. Rouwen hoort bij het leven, het zou raar zijn als we geen verdriet en pijn hebben na het verlies van een dierbare. Zelfs na jaren kan dit verdriet weer even aangeraakt worden.
    Immers rouwen is de achterkant van de liefde.

     

    HOI PAPPA IN DE HEMEL

    Lieve pappa, kun je mij nog zien?
    kijk, dit is mijn verjaardagstaart
    en nu ben ik tien!

    Ik zou je wel een puntje willen sturen,
    even om een hoekje willen gluren...
    Vier jij nu ook een beetje feest,
    of is alles daar van geest?

    Als ik in bed lig zal ik aan je denken,
    raden wat je mij wilt schenken...
    een stukje van de hemel of zoiets?
    of kun je zorgen voor een nieuwe fiets?

    Ik zal heel goed naar je luisteren
    kun je nog een beetje fluisteren?
    Als ik het heel stil maak in mijn oren
    kan ik je misschien van binnen horen...


    Uit: "Het leven duurt een leven lang, Annet Wijers en Petra Penning.
    Geschreven voor kinderen door Jan Vijn

    08-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    07-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonder jou
    Zonder jou ….

    Zonder jou is de zomer
    geen zomer meer.
    De zon die heeft haar glans verloren,
    de gloed en warmte zijn er nog,
    maar wordt door mij niet meer vernomen.


    De eerste herfst die komt er aan,
    het blad zal vallen
    zonder jou dit keer.
    Zoals elke seconde de tijd verslaat,
    vallen de bladeren een voor een
    tot het laatste blad valt
    en het seizoen zal verder gaan,


    en in de lente zal diezelfde boom
    in volle bloei en pracht weer staan!

    Johan Aikema
     

    07-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    06-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benny

    1976—1998

    Benny lieve zoon.

     

    Véél te vroeg ben je van ons heen moeten gaan. Op een manier die we nooit zullen of kunnen verstaan. Je werd vermoord, koelbloedig en onomwonden, heel brutaal, door onmenselijke wezens, die de naam mens niet waardig zijn.

     

    We hopen dat ze boeten en bloeden voor jou en onze pijn. Heel veel hadden we verwacht van ‘t leven, het heeft niet mogen zijn.

    Ook al was het bij ons niet altijd rozengeur en maneschijn. Er vielen al wel eens woorden, ruzie of verdriet. We waren net zoals iedereen een hele gewone familie. Het was ook allemaal snel weer vergeten en vergeven. Want we hielden van elkaar en van ‘t leven.

     

    Elke keer je langs kwam, vol temperament, heel levenslustig, met die lieve lach op je gelaat, dat maakte ons gelukkig. Al snel leerde je op eigen benen staan. Je had een goede job. Je handen hebben trots en hard gewerkt. Je was een prima kok.

     

    We weten dat je hart met héél veel liefde voor ons heeft geklopt.

     

    Al wordt de pijn door de tijd wat dragelijker. In ons hart blijf je bij ons, alle nachten, alle dagen. Ook die hele scherpe kantjes worden iets lichter. We zullen je voor altijd blijven missen.

     

    Toch geloven we dat je ergens heel gelukkig bent. Op een plaats waar je echte rust en vrede kent. Niemand van ons hier op aarde weet waar die plaats is.

     

    Maar ga ernaar toe mijn jongen. Ga naar dat heldere licht. We voelen dat je goed bent terecht gekomen. Dat ze je daar, aan de overkant, met veel liefde hebben opgenomen .

     

    Weet je Benny, het zijn die kleine dingen die ik het ergste mis.

    Ze staan als met een scherpe pen in ons geheugen gegrift. Maar jongen, we blijven innig en diep van je houden.

    Want we zijn voor altijd en eeuwig jou ouders.

     

    Je ma en pa

    Johan en Annie

     

     

    06-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    05-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ter nagedachtenis aan Kim en Ken

                                                                                                   04-01-2007

     

    Ter nagedachtenis aan kim en ken .

     

    Hier staan we allen samen om even tijd te maken,en steun te geven  aan de familie en vrienden  van Kim en Ken .
    Ja vandaag was het  13 jaar geleden dat Tinny en nog anderen familie leden die doodse onver dragelijke pijn moest doorstaan,dat haar 2 kinderen van 8 en 12 jaar niet huiswaarts meer keerde.
    Bij mijn zoon heb ik toen gezegd het is net of ze voor de tweede maal de navelstreng  door sneden ,zo een helse pijn gaat er door je heen en je voelt als moeder dan net als bij de geboorte het scheiden van je kind, maar toen gaf het kind een geschreeuw om te leven,nu gaf het bij jezelf een geschreeuw en gevoel dat er iets zwaar mis is op die moment .
    Je kent je kind toch zelf zo goed .Pijn is niet te meten wees daar maar zeker van .


    Mensen die het zelfde hebben meegemaakt en mensen met het hart op de juiste plaats  hebben en weten maar al tegoed dat deze pijn nooit over gaat.
    Zij verstaan wel die verdomde pijn ,die grote leegte die niet opvulbaar is .
    De vorige keer noemde ik jullie daar boven ook al engelen,dat zal ook  zo zijn want wie of wat dan ook daar boven zou zo één of twee lieve kinderen niet als engeltjes toe laten .
    Wat daar boven ook mag zijn ik hoop en zo hou je het als ouder ook vol dat het goed is aan de overkant en dat het contact ergens blijft en dat is in je hart .
    Voor ken is het niet zo simpel om er over te praten of te schrijven want echte bewijzen hebben we van hem nog niet .
    Aan de éne kant heb je kans dat je nog ergens vertroeft ,aan de andere kant kunnen we het ergste ver wachten dat je daar bent waar Kim gevonden is. Maar nog steeds niet terecht bent op ons aardse leven .
    Toch wil ik via deze brief nog eens extra vragen en hopen ken geef een teken waar je ook bent ,ben je niet meer in leven geef dan aub ook een teken .want niets is zo pijnlijk als het niet weten wat er gebeurd is met je kind .het is moeilijker te verdragen dan het aanvaarden van de dood maar dan kan je het een beetje plaatsen……

    Aan de dader zou ik zeggen of nee liever roepen na al die jaren laat je tong los hoe kan je er in Gods naam mee leven hoe kan je nog in de spiegel kijken iedere dag weer en weten wat je gedaan hebt .doe het aub je bent toch ook een mens van vlees en bloed .


    Kim meisje lief jij bent daar boven  hopelijk in een mooiere en andere wereld dan wij .Kan jij geen hint geven naar beneden toe waar Ken zou zijn .zodat hij dan rustig bij je  mag komen zodat jullie terug verenigt zijn en je mama en papa broers en familie eindelijk ook een plaatje geven kan aan die grote broer van je die je toen niet beschermen kon .maar het zeker heeft geprobeerd.daarom heeft hij ook recht op een plaatje .
    Aan de maatschappij en vooral justitie blijf ik spreken doe jullie ogen open je hebt ze toch gekregen om er iets mee te doen .
    Zie niet alleen wat er voor je ligt of gebeurd , maar kijk ernaast  er tussen  er omheen dan vind je vast veel meer .stel je eigen niet te snel tevreden van dit is weer opgelost of geklasseerd want jij voelt niet wat wij voelen voor jullie is het je job een nr van een dossier .het is de laatste weken nog eens bewezen dat een dader kan hervallen ,dat er nog meer moorden gebeuren het is al bijna een dagelijks spel zelfs een man van 92 gaat door het lint.zegt jullie dit niets komaan zeg doe het nou het is een hulp kreet ,open je ogen  een moordenaar is een moordenaar en verdient dan zijn verdiende straf zoals wij ouder die ook geduldig moeten dragen .levenslang is geen zware opgave en je hebt je leven nog en binnen die poorten kan je je dan nog bewijzen .maar ons kind kan niet verder het is dood door iemand als jij. moordenaar zei of hij kan zich helaas niet meer bewijzen .

    En laat die spiegels van het gerecht maar vuil maar steek het geld dat die twee maanden ruiten kost, in extra mensen of in speciale opdrachten die het zoeken van de dader nog kunnen vergemakkelijken of de vermisten nog sneller kunnen vinden .zodat er minder moorden gebeuren .want de ruiten worden toch steeds vuil .

     

    MAAR STEEDS WEER EEN NIEUWE MOORD SNIJDT BIJ ONS OUDERS REEDS ALS SLACHTOFFER STEEDS WEER ALS EEN BOM IN ONS HART ;

     

                              MAMA  VAN ROBBY, VERWIMP LIEVE

    05-01-2007 om 18:11 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederhart

    Moederhart



    Mijn moederhart huilt,
    Sinds ik jou, mijn kind ben verloren.
    Mijn moederhart huilt,
    Want jij bent uit mij geboren.

    Mijn moederhart schreeuwt,
    Van heimwee, eenzaamheid en verdriet.
    Mijn moederhart schreeuwt,
    Niemand meer die mijn tranen ziet.

    Mijn moederhart is gebroken,
    Vanaf de dag dat jij mij bent ontnomen.
    Mijn moederhart is gebroken,
    Nu ik besef, dat jij nooit meer bij mij zal komen.

    Mijn moederhart zal nooit meer helen,
    Wanneer ik denk aan je humor, je lach en leuke praatjes.
    Mijn moederhart zal nooit meer helen,
    Want wij waren/zijn elkanders zielemaatjes.

    Auteur: Mama.Margida

    www.dodenziinnietstil.nl

     

     

     

    05-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    04-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kim en Ken reeds 13 jaar geleden

    Kim en Ken: reeds 13 jaar geleden

    ANTWERPEN - Aan het Asiadok worden donderdagavond Kim en Ken Heyrman herdacht. Broer en zus verdwenen op 4 januari 1994 op 8-jarige en 12-jarige leeftijd in de omgeving van het Antwerpse Schijnpoort. Donderdagavond verlieten ze exact dertien jaar geleden het ouderlijke huis in de Kerkstraat om te gaan logeren bij een vriendje in Merksem, maar daar kwamen ze nooit aan.
     
    Donderdag verzamelen familie en vrienden om 18u30 aan het gedenkteken voor de twee aan het Asiadok, de plaats waar Kim ruim een maand na haar verdwijning in het water, misbruikt en met messteken vermoord, werd terug gevonden. Van haar broertje Ken ontbreekt tot op de dag van vandaag nog elk spoor, net als van de ontvoerder en moordenaar van Kim. 
         
    Tinny Mast, de moeder van de kinderen, wil de herdenking aan de droevige verjaardag jaarlijks levendig houden. Ze vreest dat Ken anders nooit teruggevonden zal worden en het verdwijningsdossier onopgelost zal blijven.

    Gust Verwerft

    04-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herstelconsulente

    Wat is de taak van een herstelconsulent nu precies?


    De opdracht van een herstelconsulent bestaat erin

    «de gevangenis te begeleiden in het veranderingsproces naar een herstelgerichte cultuur ».

    Hiertoe neemt hij initiatieven op een structureel niveau en dit gericht op zowel de gedetineerden en personeel als slachtoffers en externe diensten.

    Als hoofdtaken onderscheiden we:

    sensibiliseren van penitentiaire kaders voor een herstelgerichte detentie,

    uitbouwen van overlegstructuren tussen diensten van de gevangenis en externe diensten om directe en/of indirecte communicatieprocessen tussen dader en slachtoffer mogelijk te maken,

    ontwikkelen van overlegstructuren tussen diverse diensten binnen de gevangenis,

    sensibiliseren van gedetineerden voor de slachtofferproblematiek en voor herstelgerichte detentie,

    het informeren van slachtoffers en samenleving inzake strafuitvoering en herstel gerichte detentie.

    Het herstelgericht werken in een detentiesituatie, betekent dat van de gedetineerde wordt verwacht dat hij inspanningen levert op het gebied van herstel. Dit betekent dat hij van bij aanvang van zijn detentie zijn verantwoordelijkheid opneemt naar het slachtoffer, zichzelf en zijn omgeving alsook de samenleving en dit via concrete initiatieven. Hiertoe kan hij gebruik maken van het herstelgericht aanbod dat in de gevangenis aanwezig is.

    Daarnaast houdt herstelgerichte detentie in dat slachtoffers geïnformeerd worden, een antwoord krijgen op hun vragen en nauwer betrokken worden bij de strafuitvoering.

     

    De samenleving krijgt eveneens en actieve rol toebedeelt en dient dit herstel mogelijk te maken.

    Het herstel gericht aanbod dat de herstelconsulent organiseert, omvat herstelgerichte activiteiten en herstelgerichte acties. Dit aanbod kan verschillend zijn naargelang de specificiteit van de gevangenis.

     

    A. Herstelgerichte activiteiten:
    Hieronder verstaan we initiatieven die gedetineerden kunnen voorbereiden in het zetten van effectieve stappen naar herstel tav slachtoffer, zichzelf en zijn omgeving en de samenleving. Ondermeer:

     

    - Informatiesessies.

    Gedetineerden worden gesensibiliseerd en geïnformeerd omtrent schuldbemiddeling, herstel bemiddeling, thema's zoals burgerlijke partij, slachtofferschap, e.a.

     

    - Vorming rond slachtoffers.'

    Het opzet van dit initiatief bestaat erin de gedetineerden te laten stilstaan bij zichzelf, hun misdrijf en de gevolgen voor het slachtoffer. Voor de gedetineerde kan het volgen van een opleiding rond slachtoffers een herstelvoorbereidende activiteit zijn die door een beter inzicht een stimulans vormt tot effectief herstel.

     

    - Gespreksgroepen:

    Hierbij wordt via het werken in groep de kans geboden om bij diverse thema's ( straffen, verantwoordelijkheid, herstel, ... ) die zich tijdens de detentie aandienen stil te staan.

     

     

    . Herstelgerichte acties:
    Deze acties zijn concreet gericht op het effectief herstellen van de schade. Ondermeer:


    - Betaling burgerlijke partij:

    Tijdens de detentie moet van meet af aan structureel kansen gecreëerd te worden om de schade aan de slachtoffers financieel te vergoeden. Gedetineerden dienen hierbij actief aangesproken te worden op hun verantwoordelijkheid.


    - Aanbod dader-slachtoffercommunicatie: Rechtstreekse of onrechtstreekse
    communicatie tussen gedetineerden en slachtoffer wordt mogelijk gemaakt. Dergelijke stappen komen tegemoet aan de reële nood van een aantal slachtoffers/daders in de afhandeling van de gevolgen van het misdrijf.


    - Herstel ten aanzien van de samenleving: Ook de samenleving ondervindt nadelige gevolgen van criminaliteit. Herstelgerichte detentie wil ook ten aanzien van de samenleving zoeken naar aangepaste vormen van herstel. (bv. vrijwilligerswerk)

     

    Verdere informatie kan men vragen bij de dienst slachtofferhulp of op de website: http://just.fgov.be/

     

     

    04-01-2007 om 00:00 geschreven door Marina  


    » Reageer (0)





    Inhoud blog
  • Waarom NMBS?????
  • Actie 2007 - 2008
  • Ween niet
  • Avonddroom van mij
  • Iedereen komt dus vroeger vrij

    Rondvraag / Poll
    Een dader ( moordenaar ) krijgt een tweede kans en hij krijgt 20 jaar.
    Mag hij na ongeveer 1/3 vrijkomen?
    Moet hij zijn straf volledig uitzitten?
    Bekijk resultaat


    In de komende maanden,
    gedenken wij speciaal
    deze jonge mensen
    die vermoord werden.

    Sandy,26 jaar, 1-1-1998
    Ines,37 jaar, 1-1-2002
    Kim,11 jaar, 4-1-1994
    Ken,8 jaar, 4-1-1994
    Wendy, 19 jaar, 1-1997

    Tom, 19 jaar, 2-2-1993
    Güven, 21 jaar, 2-2-2002
    Bart, 18 jaar, 3-2-2007
    Wouter, 17 jaar, 5-2-1993
    Willem, 9 jaar, 9-2-1994
    Liese-Lotte, 4 jaar, 9-2-1994
    Robby 17 jaar , 9-2-2002
    Brigitte, 33 jaar, 10-2-1993
    Patrick, 20 jaar, 21-2-1991
    Stijn, 15 jaar, 25-2-1999

    Sarah, 10-3-2002
    Steven, 20 jaar, 27-3-2004

    Pascal, 30 jaar, 3-4-1994
    Mathieu, 18 jaar, 4-4-1987
    Wendy, 8 jaar, 4-4-1983
    Joris, 9 jaar, 5-4-1989
    Melissa, 17 jaar, 15-4-1998
    Tom, 10 jaar, 27-4-1980
    Inès, 17 jaar, 28-4-1992
    Hanne, 7 jaar, 29-4-1994 

    Marie-Hélène,12 jaar,10-05-'89
    Régina, 20 jaar, 13-05-'74
    Rosita, 28 jaar, 20-05-'98
    Wendel, 35 jaar, 15-05-'01
    Will, 26 jaar, 30-05-'89
    Guy, 35 jaar, 31-05-'85

    Ira,29 jaar, 4-06-1998
    Ina, 22 jaar, 6-06-2001
    Mia, 35 jaar, 15-06-2004
    Martine, 9 jaar, 19-06-1976
    Kelly, 19 jaar, 19-06-1998
    Melissa, 27 jaar, 22-06-2005
    Steve, 12 jaar, 30-06-1999
    Thalitha, 9 jaar, 30-06-1999

    Ann, 28 jaar, 9-07-2000
    Lutgarda, 28 jaar, 10-07-2002
    Tania, 17 jaar, 17-07-1993
    Karoline, 16 jaar, 19-07-1989
    Joeri, 35 jaar, 20-07-2003

    Jo, 20 jaar, 2-08-1998
    Koen, 23 jaar, 3-08-1991
    Michel, 34 jaar, 6-08-1999
    Sally, 20 jaar, 10-08-1996
    Stephanie, 17 jaar, 12-08-2004
    Anja, 31 jaar, 14-08-1999
    Kobe, 7 jaar, 17-08-2002
    Jozua, 25 jaar, 20-08-2002
    Nathalie, 25 jaar, 29-08-1998
    Heleen, 22 jaar, 30-08-1995

    Nico, 29 jaar, 7-09-1987
    Martine, 28 jaar, 18-09-1987
    Kathleen, 27 jaar, 19-09-1997
    Nele, 31 jaar, 25-09-2004
    Christel, 27 jaar, 29-09-1991

    Vicky, 19 jaar, 1-10-1993
    Conrad, 20 jaar, verdw. 6-10-1988
    Mark, 23 jaar, 9-10-1993
    Christ, 23 jaar, 11-10-1993
    Benny, 22 jaar, 5-10-1998
    Koen, 27 jaar, 23-10-1997
    Francis, 25 jaar, verdw. 25-10-1982
    Ann, 23 jaar, 28-10-1988

    Carola,21 jaar, 6-11-1995
    Ellen,17 jaar, 16-11-1999
    Joke,27 jaar, 18-11-1994
    Bruno,33 jaar, 18-11-1993
    Patrick,31 jaar, 27-11-1998

    Peter, 39 jaar, 4-12-2003
    Katrien,15 jaar, 18-12-1991
    Glenn,35 jaar, 21-12-2003
    Dirk,30 jaar, 23-12-1994 
    Inge,15 jaar,30-12-1991        
    Hilde,30 jaar, 31-12-2000




    WIST JE DAT !
    ° Je een gesprek met de
       onderzoeksrechter
       kan aanvragen.
       Je kan bij hem terecht
       met allerlei vragen.
      Je kan bijkomende
      onderzoeksdaden
      stellen.

    ° Je familliale verzekering,
       geheel of gedeeltelijk
       de advokaat betaalt.

    ° Slachtofferonthaal
       kunnen je begeleiden bij 
       inzage van het dossier.
       Zij kunnen je helpen
       bij de aanvraag voor
       het schadefonds.

    ° Slachtofferhulp
       Bij hen kan je terecht voor
       psychologische
       begeleiding.
       Op aanvraag komen
       zij ook aan huis.
       Ze helpen je bij
       de praktische zaken.
       Ze verwijzen je door naar 
       de juiste personen.

    ° Pioniers
      Ze zijn er nog.
      Politiemensen, die niet
      kunnen verwerken dat
      een moord onopgelost
      blijft. Ook als het dossier
      reeds gesloten is,
      zoeken zij verder
      na hun diensturen.
      Ze vechten vaak
      tegen windmolens.
      Maar ze geven niet op.
      In naam van ons allen.
      Proficiat en dank u wel.

     

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Je dood kwam véél te vlug.

    Mijn leven,
    zou ik willen geven,
    om je nog eenmaal,
    te kunnen knuffelen.

    Het kan niet meer.
    Je bent weg,
    ver weg.
    Het doet verdomd
    veel pijn.

    We konden,
    nog zoveel dingen
    samen doen.
    We hadden,
    elkaar nog zoveel
    te vertellen,

    Ik mis je, ik wil je terug,
    Ik wil je nog eenmaal,
    een kus kunnen geven.
    Ik wil je nog eenmaal,
    in mijn armen nemen,

    Al was het maar,
    om echt afscheid,
    te kunnen nemen,
    Maar ...
    Het kan niet meer,
    Je dood kwam veel te vlug.

    Uit 'Gevoelens weerspiegeld'


    Blog als favoriet !

    Ode aan Melissa

    17 lentes jong,
    je levensstengel
    brak middendoor.
    Je kreeg de tijd niet
    om te leven.
    Eigenlijk ....
    was je te rechtschapen voor deze wereld.
    Je was te rechtuit.
    Je had geen schrik.
    Onrecht stond niet in je woordenboek.

    Je gedroeg je als
    een beschermengel.
    Soms iets teveel.
    Je had je eigen visie en mening over het leven.
    Je was bang van pijn.
    Niet alleen lichamelijk,
    of voor jezelf.
    Maar ook bang,
    om iemand pijn te doen,
    of te kwetsen.
    Je kon het ook
    niet hebben,
    te zien hoe een ander
    werd gekwetst.
    Altijd trok je partij
    voor de zwakkere.

    Lieve meid,
    waar je ook bent???
    Eén ding weten we zeker,
    daar is geen pijn meer.
    Daar vind je rust.
    Daar kan je dromen
    over de dingen,
    die je alleen en samen met anderen nog zou doen.

    Je zal het ons niet
    komen vertellen,
    dat weten we,
    maar als er leven is
    na de dood,
    dan zien we elkaar
    zeker terug.
    Dan gaan we verder
    met ons leven,
    die nu gestopt is.
    Want zonder jou is niets meer hetzelfde.
    Wij allen missen je en hopen dat we elkaar
    ooit terug zien.

    Marina



    Je foto

    Telkens ik naar
    je foto kijk,
    Kijk je mij aan.
    Het is alsof je me
    iets wil zeggen.
    Je straalt rust
    en vrede uit

    Telkens als ik naar
    je foto kijk,
    Geef je me een
    vreemd gevoel.
    Het is alsof
    je me zegt
    Huil niet,
    ik ben er toch.

    Telkens ik naar
    je foto kijk,
    Zie ik een
    troostende blik,
    Alsof je me
    wil zeggen,
    Mamsy het leven
    gaat verder

    Telkens ik naar
    je foto kijk
    Zie ik je
    rustgevende blik
    Je geeft me het gevoel
    Ik ben gelukkig nu!

    Telkens ik naar
    je foto kijk,
    Fluister je,
    Niemand zal me
    nog zo erg pijn doen
    Ik heb mijn
    rust gevonden
     

    Marina
    Telkens ik naar
    je foto kijk
    Zeg je me
    Niemand kan
    me nog pijn
    Stuur jou pijn
    en verdriet weg
    Leer terug
    gelukkig zijn.

    Marina


    Meisje, je bent dood.
    ik heb je verloren.
    je bent verdwenen,
    maar . . .
    niet uit mijn hart.
    Meisje ik heb je niet begraven,
    maar je as uitgestrooid.

    Je kan nu meereizen,
    op de wolken,
    naar ongekend oorden.
    Naar het onzichtbare,
    voor ons mensen.

    Meisje, je bent nu veilig,
    niemand kan je nog iets doen.
    Je bent dood, verdwenen,
    Maar vergeten . . .
    Nee, dat ben je niet.
    Zolang ik leef,
    woon je in mijn hart.

    Marina


    Zoeken met Google




    Een glimlach doet wonderen. Het geeft een beetje zon in ons hart.

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs