Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Storm Snel als de wind, Lauren St John
  • Alle sterren, Marissa Meyer
  • Bunkerdagboek, Kevin Brooks
  • De kleine odessa, de val van Scribopolis (boek 2);Peter Van Olmen
  • Bodyguard; Gijzeling, Chris Bradford
  • Slaves; Dante 1, Miriam Borgermans
  • Hoe Tortot zijn vissenhart verloor, Benny Lindelauf
  • Als de bergen huilen, Gerda Van Erkel
  • De zilveren raaf, Geert Klaasen
  • Anders, Andreas Steinhöfel
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    de leesmicroob
    info over kinder en jeugdboeken
    Welkom, Ik ben Amber, toen ik 11 jaar was begon ik met deze blog. Ik lees heel graag boeken. Ik heb er al heel veel gelezen en vertel op deze blog wat ik ervan vond. Ik schrijf enkel over de boeken die ik gelezen heb en wil jullie graag laten weten welke echt leuk waren.
    10-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slaves; Dante 1, Miriam Borgermans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Slaves, Dante 1

    Auteur: Miriam Borgermans

    Aantal pagina's: 511

    Uitgeverij: Clavis

    ISBN-nummer: 978 90 448 3121 4

    Samenvatting:
    Dante is een slaaf die op de free-list is gezet en daardoor een dodelijke opdracht moet volbrengen. Hij is kunnen ontsnappen aan de dood bij een kamikazevlucht en terug op aarde. Maar hij wordt terug ingezet voor een andere opdracht: hij wordt onderzoeks rechter in het onderzoek op de moord van Ghassan Aboud Waar de slavin Raven voor beschuldigd was. Hij moet uitzoeken wie de echte moordenaar is en hiervoor zijn leven op het spel zetten.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit, net zoals het vorig boek, een erg bijzonder, meeslepend, spannend en interessant verhaal. Het speelt zich af in 2558 dus is het science fiction. Het boek is erg dik en er staan geen prenten in. En ook hier doet bij elk einde van een hoofdstuk iemand zijn zegje waardoor je weet wat er in Cyms hoofd omgaat.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan lezers van 13 jaar en dan zeker als je van science fiction houdt.

    10-02-2018 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe Tortot zijn vissenhart verloor, Benny Lindelauf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Hoe Tortot zijn vissenhart verloor

    Auteur: Benny Lindelauf

    Illustrator: Ludwig Vobeda

    Aantal pagina's: 235

    Uitgeverij: Querido

    ISBN-nummer: 978 90 451 1836 9

    Samenvatting:
    Tartot is een heel goede kok, geef hem wat botjes van een duif en hij maakt er een heerlijke gelatinepudding van. Hij dient, zoals hij het later zelf zou zeggen, altijd hetzelfde leger: Het winnende leger. Hij verhuisde telkens van leger naar leger wanneer hij zag dat het leger waarvoor hij kok was, ging verliezen. Tot op de dag dat hij  een 12 jarige jongen,  George,  ontmoet die hem vraagt naar zijn broers. Eerst antwoord hij heel grof nee maar daarna zegt hij dat hij ze heeft gezien op de luie ligweide, wat natuurlijk nog groffer is want de luie ligweide is een kerkhof. Later hij ontdekt dat George, die ondertussen zijn benen kwijt is en dus Halve George is geworden, al zijn augurken voor de Keizerlijke Kijzers heeft opgegeten en zich in zijn augurkenvat heeft verstopt. En wat nog het ergste is, Tortot ruikt of proeft niets meer. In ruil dat Halve George zijn eten proeft mag hij in het augurkenvat blijven maar hierdoor veranderd Tortot zijn leven.

    Wat ik ervan vond:
    In het begin vond ik de prenten eerder storend en heb ik het boek gewoon weggelegd omdat ik dit echt niet gewoon was. Maar na een tijdje wende ik eraan, vond ik ze zelfs leuk en begon ik op alle details te letten. Ondanks de vele prenten staat er ook wel veel tekst in. Het leest ook heel vlot en is best ontroerend.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen vanaf 12 jaar, ook aan niet-lezers want hiervoor kunnen de prenten wel aanspreken.

    10-01-2018 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als de bergen huilen, Gerda Van Erkel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Als de bergen huilen

    Auteur: Gerda Van Erkel

    Aantal pagina's: 243

    Uitgeverij: Davidsfonds

    ISBN-nummer: 978 90 5908 817 7

    Samenvatting:
    Borr is een 17 jarige jongen van wie zijn ouders net zijn gescheiden en zijn vriendin, Helga, hem net in de steek heeft gelaten. HIj is met zijn moeder op vakantie in een klein dorpje waar niet veel te zien is behalve de mooie natuur en een rivier om te kajaken. Hij leert daar Sune kennen, een bijzondere jongen die net zo oud is als hij, zijn moeder kwijt is en met dieren praat. Wanneer ze samen naar de waterval gaan barst er een onweer los. Sune neemt Borr mee naar een grot achter de waterval, zijn geheime plek. Sune wil niet dat Borr doorverteld dat daar een grot is en sluit een bloedverbond met hem. Maar wanneer blijkt dat Sune's zus, Ida, gaat trouwen wordt alles anders.

    Wat ik ervan vond:
    In het begin vond ik het niet zo'n goed boek, ik kon helemaal niet volgen in het verhaal. Maar ik ben echt blij dat ik verder heb gelezen en vanaf dat ik doorhad dat Tikagent en Snorremans twee agenten waren die Borr ondervroegen en dus helemaal niet belangrijk waren in het verhaal las het als een trein.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan lezers vanaf 13 jaar.

    05-01-2018 om 12:06 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zilveren raaf, Geert Klaasen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: De zilveren raaf

    Auteur: Geert Klaasen

    Aantal pagina's: 239

    Uitgeverij: Davidsfonds

    ISBN-nummer: 978 90 590 8768 2

    Samenvatting:
    Roman Kovar is de zoon van een klokkenmaker uit Praag (1952). Hij leidt een rustig normaal leventje maar wanneer de moordenaar Tomas Bilek uit de gevangenis ontsnapt en er een mysterieus boek bij hem thuis wordt bezorgd, verandert heel zijn leven. Hij begint in het boek te lezen maar wanneer hij tegen zijn vader zegt dat er een rood boek is bezorgd pakt zijn vader het af en gooit het in het vuur. Roman gaat op onderzoek uit en ontdekt dat niets is zoals het lijkt en dat het boek waarin vreselijke moorden gebeuren waarheid wordt.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een heel spannend verhaal met erg veel verrassende wendingen. het boek is niet echt dik, er staan weinig prenten in en het leest geweldig snel. Ook de schrijfstijl van Geert Klaasen is geweldig.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen vanaf 13 jaar, ook aan mensen die heel weinig lezen. Ik denk dat dit boek ook hen aan het lezen kan zetten.

    22-12-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anders, Andreas Steinhöfel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Anders

    Auteur: Andreas Steinhöfel

    Aantal pagina's: 213

    Uitgeverij: Hoogland & Van Klaveren

    ISBN-nummer: 978 90 8967 179 0

    Samenvatting:
    Felix is een heel normale jongen totdat hij op een dag terug thuiskomt van school en hem een vreselijk ongeval overkomt. Hij raakt in coma voor 263 dagen. Dat is ook het aantal dagen dat zijn moeder zwanger was van hem en een priemgetal, wat ongeluk brengt volgens zijn vader. Wanneer hij ontwaakt is niets nog hetzelfde. Hij weet  niets meer van vroeger en ziet alles anders. Hij ziet dat zijn verpleger verliefd is op de dokteres, weet wanneer mensen ziek zijn en wat er aan de hand is in een oogopslag en ziet alles in andere kleuren. Omdat hij zo anders is noemt hij zichzelf Anders. Beetje bij beetje komt hij meer te weten over zijn verleden maar hij weet niet helemaal zeker of hij dat wel wil.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond het een prachtig, ongewoon en bijzonder verhaal. De auteur zorgt ervoor dat je niets anders kan doen dan je erin vastbijten en het niet meer los te laten. Het boek is niet zo heel dik en heeft een redelijk normaal lettertype, wat mij wel meteen opviel was dat er voor elk begin van een hoofdstuk een prent staat.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan lezers vanaf 13 jaar.

    19-12-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vals Nest, Beatrijs Peeters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Vals Nest

    Auteur: Beatrijs Peeters

    Aantal Pagina's: 100

    Uitgeverij: De Eenhoorn

    ISBN-nummer: 978 94 6291 143 7

    Samenvatting:
    Drago is een jongen met grote problemen. Hij ziet zijn vader bijna nooit en zijn moeder is bijna altijd dronken en kan niet voor zichzelf zorgen. Tijdens een zomer wordt Drago tegen zijn wil geplaatst hij komt terecht in een rijk gezin. Lisa, de dochter van zijn pleegouders, vindt dit vreselijk. Hij is irritant, wordt door haar ouders op handen gedragen en kan zich volgens haar alles permiteren, kortweg ze wil hem weg.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een bijzonder en bloedstollend verhaal. Ondanks dat het boek zo dun is, heeft het een grote, aangrijpende inhoud. Je krijgt er kippenvel van.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan kinderen vanaf 12 jaar met een heel sterke geest zoniet vanaf 13.

    15-12-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zout van de Zee, Ruta Sepetys
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Zout van de Zee

    Auteur: Ruta Semetys

    Aantal pagina's: 412

    Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

    ISBN-nummer: 978 90 145 7031 7

    Samenvatting:
    Joana, Emilia en Florian zijn drie dappere jongeren die op de vlucht zijn voor de oorlog. Joana is een Litouwse verpleegster die meereist met een grote groep vluchtelingen. Emilia is een Pools meisje dat wordt gered van een Rus door Florian, een Oost-Pruisisch jongeman die zijn verleden geheim probeert te houden. Na deze redding wil Emilia niet meer weg bij Florian. Wanneer ze op zoek gaan naar een slaapplaats komen ze aan bij een grote stal waar Joana samen met de grote groep vluchtelingen overnacht. Dit is de eerst keer dat ze met hun drieen samen zijn maar het zal zeker ook niet de laatste zijn.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een prachtig, spannend en meeslepend verhaal. Het neemt je mee naar het einde van de tweede wereldoorlog en het laat je pas los als het gedaan is. Met zijn 412 pagina's is dit best een dik boek maar dat merk je amper op.

    Aan wie zou ik het aan raden:
    Ik zou het aanraden aan veellezers vanaf 13 jaar die tegen een stootje kunnen en van een spannend boek houden.

    14-12-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN, Sarah Crossan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: EEN

    Auteur: Sarah Crossan

    Aantal pagina's: 434

    ISBN-nummer: 978 90 206 0841 0

    Samenvatting:
    Grace en Tippi zijn een Siamese tweeling, ze zijn al bijna 17 wat erg oud is voor een Siamese tweeling. Op een dag kunnen hun ouders niet meer betalen voor hun privé lessen en moeten ze naar school. Daar wordt er naar hen gestaard en ze worden gepest, ze maken er echter ook vrienden: Yasmeen en Jon. Ze komen alle vier erg goed overeen met elkaar en soms gaan ze samen naar een speciale plek. Maar dan worden ze ziek en staan ze voor een grote keuze.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een bijzonder mooi verhaal dat je recht in je hart raakt. Het boek is erg dik maar geschreven in dichtvorm waardoor het erg snel vooruit gaat. Het verhaal raakt je zo diep dat je het een hele tijd niet los kan laten.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen vanaf 12 jaar die mentaal sterk is, want dit is een zwaar verhaal en ik zou het ook aanraden aan mensen die niet veel lezen, want het is geschreven in dichtvorm waardoor er op een pagina vijf pagina's kunnen.

    08-12-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slaves: Raven 1, Miriam Borgermans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Slaves, Raven 1

    Auteur: Miriam Borgermans

    Aantal pagina's: 488

    Uitgeverij: Clavis

    ISBN-nummer: 978 90 448 2868 9

    Samenvatting:
    Raven is een slavin in opleiding. Ze heeft twee beste vrienden: Castro en Adaline. Raven is erg opstandig, ze behaalt de ene na de andere buis en haalt van alles uit. Toch raakt ze elk jaar door dankzij Seamus, de zoon van de bazin van de school(Cym), die een oogje heeft op Raven. Hij vervalst haar punten en onderhandelt met Cym. Op een dag weet Raven, die een hekel heeft aan Seamus, ervoor te zorgen dat ze wordt gekocht door de machtige Genoot Gassan Aboud. Wanneer deze vermoord wordt, beschuldigt iedereen haar ervan dat zij dat gedaan zou hebben. Hierdoor komt ze in grote problemen waardoor ze er alles aan moet doen om te overleven.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een erg bijzonder, meeslepend, spannend en interessant verhaal. Het speelt zich af in 2558 dus is het science fiction ik vind ook het idee waar door er slaven zijn geweldig goed uitgedacht. Het boek is erg dik en er staan geen prenten in. Bij elk einde van een hoofdstuk doet Seamus ook zijn zegje waardoor je weet wat er in zijn hoofd omgaat.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan veellezers vanaf 13 jaar en dan vooral aan degenen die van science fiction houden.

    03-12-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De bijzondere kinderen van Mevrouw Peregrine, Ransom Riggs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: De bijzondere kinderen van Mevrouw Peregrine

    Auteur: Ransom Riggs

    Aantal pagina's: 433

    Uitgeverij: Van In

    Samenvatting:
    Jakob is een normale jongen uit Florida, of dat is toch wat hij denkt totdat Opa Portman, zijn grootvader, op een erg vreemde manier sterft. Jakob vond hem vol bloed en zonder ogen. Vlak daarna ziet hij een monster lopen dat perfect voldoet aan de beschrijving van de monsters waar Opa Portman vroeger over vertelde. Na dit voorval heeft Jacob telkens opnieuw dezelfde nachtmerrie en zijn ouders sturen hem naar de psycholoog om hier vanaf te komen. Jacob vindt dit maar niets en na een tijd wil hij op onderzoek uitgaan. Als hij voorstelt om naar het eiland te gaan waar zijn opa in een weeshuis zat keuren zijn ouders dit direct af. Maar de Psycholoog weet hen om te praten waardoor zijn ouders toch akkoord gaan. Het eiland ligt erg afgelegen en er wonen maar weinig mensen. Wanneer hij het weeshuis vindt blijkt dat dit volledig afgebrand is maar nadat hij er een tijdje heeft rondgelopen verschijnen er plots een paar kinderen die sprekend lijken op de kinderen van op de foto's van Opa Portman. Ze doen erg geheimzinnig en lopen weg. Jakob volgt hen door het moeras en ziet hen in een grafheuvel verdwijnen. Wanneer hij naar binnen gaat is er niemand te bespeuren. er is zelfs geen andere uitgang. Als hij weer buiten komt, bevindt hij zich in een andere tijd. Hij is erg in de war en wanneer hij de bijzondere kinderen weer tegenkomt brengen ze hem naar het weeshuis dat er nu prachtig uitziet. Beetje bij beetje verteld Mevrouw Peregrine over zijn opa. Maar Jakob begint hierdoor te beseffen dat hij moet kiezen tussen bij zijn ouders wonen of deze wereld helpen te redden.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een heel erg mooi, spannend en fantasierijk verhaal. Het is geschreven met een erg goede en meeslepende schrijfstijl en ik voel de passie in het boek. het boek is met zijn 433 erg dik maar ondanks dat las het echt als een trein. Ik heb nog nooit zo'n goed boek gelezen.

    Aan wie zou ik het aan raden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen die van fantasie houd vanaf 12 jaar.

    26-11-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prikkeldraad,Derk Visser
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Prikkeldraad

    Auteur: Der Visser

    Aantal pagina's: 171

    Uitgeverij: Van IN

    Samenvatting: 
    Chelsea is vijftien jaar oud en woont in een gewone buurt.  Haar vader baatte een café uit dat na het rookverbod fait is gegaan. Na een ruzie gaat Chelsea boos de deur uit, waarbij ze bijna van de trap valt. Haar vader kan haar bijna tegenhouden, maar valt zelf van de trap en raakt in coma. Chelsea is erg verdrietig want ze denkt dat dit alles haar schuld is en ze is boos op zichzelf.  Maar ze probeert ondanks alles toch verder te gaan.  Een jongen die vroeger in de klas zit is erg overtuigd van het zangtalent van Chelsea.  Mickey, die jongen doet er alles aan om Chelseas talent te laten schitteren.  

    Wat ik ervan vond:
    Het was een leuk boekje, het las vlot, maar met zijn 171 bladzijdes en een tussenregel afstand was het heel snel uitgelezen.  

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Het boekje is duidelijk geschreven met een publiek voor de ogen, het richt zich op 13-15 jarige meisjes, die niet veel lezen.

    19-11-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oliver, Edward Van De Vendel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Oliver

    Auteur: Edward Van De Vendel

    Aantal pagina's: 231

    Uitgeverij: Van In

    Samenvatting:
    Oliver is een gelukkige jongen totdat hij op een dag na een voetbalwedstrijd thuis komt en zijn ouders niet thuis zijn. Er ligt een lamp kapot op de grond en er zit een katje in een kartonnen doos. Hij maak zich een beetje zorgen om zijn ouders maar het katje doet hem al zijn zorgen vergeten. Hij noemt haar Sadie. Wanneer hij later na een feest terug thuis komt vertelt zijn moeder wat er aan de hand is. Far, zijn vader, en Mor, zijn moeder, gaan scheiden. Wanneer dit tot Oliver doordringt vlucht hij samen met zijn kat Sadie naar zijn neef Bendick. Samen gaan ze naar een vakantie huisje waar ze een tijd overnachten en daar komen ook al zijn herinneringen terug boven.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een bijzonder verhaal. Het boek is niet dik en er staan geen prenten in. Ook is het erg goed verteld en vlot geschreven.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aan raden aan veellezers vanaf 13 jaar die zich over de bijzonderheid van het verhaal kunnen zetten.

    11-11-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vals, Mel Wallis De Vries
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Vals

    Auteur: Mel Wallis De Vries

    Aantal pagina's: 274

    Uitgeverij: Van In

    Samenvatting:
    Abby, Kim, Pippa en Feline zijn de beste vriendinnen. Ze gaan samen tijdens de kerst vakantie naar een huisje in de Ardennen. Maar wanneer ze daar zijn raken ze ingesneeuwd. Ze kunnen nergens meer naartoe en ze kunnen niemand bereiken aan gezien de elektriciteit is uitgevallen. Het dichtstbijzijnde huis is een paar kilometer verderop en staat leeg. Eerst maken ze er grapjes over maar na een ruzie verdwijnt Kim en slaat de sfeer om. Abby, Pippa en Feline maken zich erg veel zorgen maar wanneer ook Feline verdwijnt worden ze echt heel erg bang. Ze vragen zich af of er iemand is die hen dood wil hebben en ze komen er achter dat ze helemaal niet alles van elkaar weten.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond het een heel spannend en aan grijpend verhaal. Het sleept je mee naar plaatsen waar je nog nooit bent geweest maar toch kan je je ze allemaal inbeelden. Ik begrijp volledig waarom het een boekentopper is. Het boek is niet dik maar ondanks dat heb ik er veel tijd over gedaan om het uit te lezen doordat ik elk detail in mij op wou nemen.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aan raden aan iedereen die van spannende en angstaanjagende boeken houdt vanaf 13 jaar.

    02-11-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boy Nobody, Allen Zadoff
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Boy Nobody

    Auteur: Allen Zadoff

    Aantal Pagina's: 332

    Uitgeverij: Van In

    Samenvatting:
    Boy Nobody is een jongen van 16 jaar. Maar hij is niet zoals wij: hij werkt voor het Programma. Dat is een organisatie die Amerika probeert te beschermen door de mensen die gevaarlijk zijn voor de staat te vermoorden. Hiervoor gebruiken ze verschillende patriotten, Boy Nobody ofwel Zach Abraham is er een van. Ze worden opgeleid om te doden en geen angst te voelen en als het nodig is gewoonweg al hun gevoelens uit te zetten. Degenen die dit project draaiende houden worden "Vader en Moeder" genoemd. Deze keer krijgt Boy Nobody een moeilijkere opdracht dan normaal: hij moet de burgemeester van New York vermoorden en krijgt hiervoor 5 dagen. Maar tijdens deze opdracht gebeuren verschillende dingen die niet horen te gebeuren en tot overmaat van ramp komen er ook nog herinneringen van voordat hij bij het Programma werkte. Hierdoor kan hij zich niet op het programma concentreren.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een van de meest meeslepende en creatieve verhalen die ik al heb gelezen.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen boven 13 jaar die graag iets bijzonder leest en ook aan degenen die niet graag lezen.

    23-10-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Levana, Marissa Meyer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Levana

    Schrijver: Marissa Meyer

    Aantal pagina's: 175

    Uitgeverij: Blossom Books

    ISBN-nummer: 978 90 206 7887 1

    Samenvatting:
    Er zijn maar weinig verhalen die over de "slechte" gaan maar dit is er een van. Levana is de prinses van Luna. Wanneer haar ouders sterven krijgt haar zus de macht. Maar Levana vindt eigenlijk dat zij de macht moet krijgen omdat haar zus veel te dom en naïef is. Zelf is ze al jaren verliefd op een lijfwacht. Wanneer ze ontdekt dat zijn vrouw in verwachting is en ziet hoe verliefd ze op elkaar zijn wordt ze vreselijk jaloers.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een heel origineel, verduidelijkend en verrijkend verhaal. Het gaat over de slechte in de reeks van Cinder en toont dat ook de slechte mensen (in dit geval de bevolking van Luna: de Lunars) goede kanten hebben en speelt zich af voor de rest van de boeken van de reeks. Het boek is niet erg dik, er staan geen prenten in en het is los van de reeks te lezen.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen die nieuwsgierig is naar het verhaal van Levana vanaf 13 jaar.

    06-09-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik, Coriander, Sally Gardner
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Ik, Coriander

    Schrijver:
    Sally Gardner

    Aantal pagina's:
    312

    Uitgeverij: Van Goor

    ISBN-nummer: 978 90 0003 719 3

    Samenvatting:
    Coriander is een meisje dat in het 17 de eeuwse Londen woont. Haar moeder is maakt kruidendrankjes tegen ziektes. Op een dag vind Coriander zilveren schoentjes op de keukentafel. Haar mama wil niet dat ze deze aandoet want volgens haar zijn ze gevaarlijk. Op een dag vindt Coriander de schoentjes terug, maar wanneer ze die aandoet gebeuren er veel schokkende dingen waardoor Coriander zich af begint te vragen of alles niet beter was geweest als ze geluisterd had.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond het een heel bijzonder, spannend en bloedstollend verhaal. Ik vond het ook heel leuk dat er ook nog een heel klein beetje geschiedenis in verwerkt is. Het boek zelf is redelijk dik maar leest als een trein waardoor het toch snel uit is.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aan raden aan veel lezers vanaf 12 jaar.

    24-08-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The finisher: wereld vol gevaar, David Baldacci
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: The finisher, wereld vol gevaar

    Schrijver: David Baldacci

    Aantal pagina's: 164

    Uitgeverij: Leopold

    ISBN-nummer: 978 90 258 7208 3

    Samenvatting:
    Vega Jean die nu een tovenares is gaat verder het moeras in. De tovenares Astrea heeft hun wat tips gegeven en gezegd dat ze nog naar vijf cirkels moesten: de eerste is een doolhof, de tweede een groot verstikkend woud waar je depressief van wordt, de derde een schijnbaar oneindige woestijn waar de zon altijd op z'n hoogste staat, de vierde een rivier die je over moet steken tegen een grote prijs en een bergketen met wezens die je ziel van je lichaam scheiden en de vijfde een groot gebergte met daarachter een gigantische muur. Onderweg ontmoeten Vega Jane, Delph en Harry nog twee andere mensen. Ze mogen meereizen maar nu is de kans nog kleiner om er met z'n alle levend uit te komen.

    Wat ik ervan vond:
    Ook dit boek was te spannend voor woorden. Ik kon het niet meer loslaten! Ookal is het het dunste boek van de vier het is ook het spannendste.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen die de vorige boeken ook al uit heeft gelezen.

    15-08-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The finisher : rennen voor je leven, David Baldacci
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: The finisher, rennen voor je leven

    Schrijver: David Baldacci

    Aantal pagina's: 202

    Uitgeverij: Leopold

    ISBN-nummer: 978 90 258 7046 1

    Samenvatting:
    Nadat Vega Jane de wedstrijd heeft overleeft vlucht ze samen met haar hond Harry twee en haar beste vriend Delph het moeras in. Ze wilt het volledige moeras door want achter het moeras is een  heel andere wereld waar ze de waarheid kan achter halen. Maar, om daar de komen moet ze eerst vele gevaren trotseren zoals een wrede koning of een geheimzinnige tovenares. Ze vraagt zich af of ze dit wel allemaal samen kunnen overleven.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit verhaal nog spannender als het vorige en kon mijn boek bijna niet weg leggen. Dit boek is niet zo dik en er staan geen prenten in. Het is het derde boek in een reeks dus lees zeker ook de vorige boeken.

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan lezers vanaf 13 jaar die tegen bloed kunnen en van fantasy houden.  Het is niet zo'n dik boek, dus je kan het lezen als je niet zoveel tijd hebt, maar hou er rekening bij dat het bij een reeks hoort.

    12-08-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The finicher: sprong in de wildernis, David Baldacci
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: The finisher, sprong in de wildernis

    Schrijver: David Baldacci

    Aantal pagina's: 195

    Uitgeverij: Leopold

    ISBN- nummer: 978 90 258 6782 9

    Samenvatting:
    Vega Jane is bijna 15 jaar wanneer ze wordt veroordeeld om te vechten tegen de sterkste mannen van het dorp. Ze moet haar uiterste best doen en mag niet opgeven, als ze wint wordt ze vrijgelaten. Dat allemaal omdat ze werd betrapt met een kaart van het moeras en dat de rechters denken dat ze daarmee de bevolking in gevaar wou brengen. Het lijkt volkomen onmogelijk om te winnen maar het is de enige kans om te overleven. Vega Jane gaat de uitdaging aan.

    Wat ik ervan vond:
    Ik vond dit een heel origineel en avontuurlijk verhaal. Het boek zelf is niet zo dik met z'n 195 pagina's .Er staan geen prenten in. Dit is ook het tweede boek van een reeks. jammer genoeg vond ik de eerste niet in de bib dus ben ik met de tweede begonnen. Gulukkig ging dat zonder problemen door de extra informatie in het boek.

    Aan wie zou ik het aan raden:
    Ik zou het aanraden aan lezers vanaf 13 jaar die graag fantasy lezen.

    10-08-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cress, Marissa meyer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Titel: Cress

    Schrijver: Marissa Meyer

    Aantal pagina's: 568

    Uitgeverij: Blossom Books

    ISBN-nummer: 978 90 206 7892 5

    Samenvatting:
    Cinder moet een plan bedenken. Hoe zou ze duidelijk kunnen maken dat ze de wettige troonopvolger van Luna is zonder dat koningin Levana en haar handlangers haar vermoorden en hoe kan ze Kai ervan overtuigen dat hij niet met Levana mag trouwen. De beste manier om dat te doen lijkt haar om hulp te vragen aan de programmeur van Levana: Cress. het enige probleem is dat Cress opgesloten zit in een satelliet. Normaal gezien zou dat zonder problemen moeten lukken na een beetje voor bereiden. Maar net op het moment daet ze Cress gaan bevrijden komt Sybil de meesteres van Cress de satelliet in en stuurt alles in de war waardoor de groep zich ongewillig moet splitsen. Niemand weet of dat iedereen nog wel leeft en ze vragen zich af of ze elkaar ooit nog terug gaan zien.

    wat ik ervan vond:

    Het boek zelf is redelijk dik en er staan geen prenten in.Ik vond het een heel spannend verhaal vol van verassingen dat je niet zomaar weg kan leggen. 

    Aan wie zou ik het aanraden:
    Ik zou het aanraden aan iedereen die van sience fiction houd en de vorige boeken heeft gelezen.

    08-08-2017 om 00:00 geschreven door de leesmicroob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 09-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 03-2012
  • 05-2011
  • 06-2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs