Inhoud blog
  • Projecten
  • Faire des courses
  • Nachtmerrie
  • Project "Vriendschap"
  • Onze eerste maanden in het Atheneum
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    MethodeSchool K.A.Tongeren
    Campus Ambiorix
    11-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedejaars bezoeken Het Belang van Limburg
    Onze tweedejaars hebben vorige op donderdag 7 maart een bezoek gebracht aan de redactie van "Het Belang van Limburg".
    Op de website zie je enkele foto's van hun bezoek:

    http://www.hbvl.be/limburg/tongeren/extern-atheneum-tongeren-bezoekt-hbvl.aspx

    11-03-2013 om 11:33 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste maanden in het KA
    Toen ik hier aankwam op 3 september 2012, vond ik het heel eng. Dit was allemaal nieuw voor mij. Ik kende hier maar een paar meisjes en dat waren meisjes van mijn oude school. 
    De eerste schooldag was ik heel zenuwachtig. Ik kende geen enkele leerkracht. De eerste dagen hadden we nog geen les. Wij maakten kennis met de leraren en de klasgenootjes. 
    Nu zit ik in de klas 1 Moderne Methode. Ik heb gekozen voor methode omdat ik van kleins af aan (dus als kleuter) al in methode zit. En ik heb gekozen voor moderne omdat ik geen Latijn wou doen want dat leek me helemaal niet leuk. 
    Na een paar dagen kende ik de hele klas en was ik er bevriend mee. We hadden heel toffe en lieve leerkrachten. 
    In de grote vakantie was ik erg bang dat ik de weg in de school niet ging vinden en dat ik hier niemand ging kennen enz. Maar na een week of twee wist ik de weg en waar welke klas lag. Door hier rond te lopen, kwam dat vanzelf.
    Het leuke aan methode is dat we projecten doen, samen in groepjes werken, alleen werken en dat de leerkrachten alles goed uitleggen. Als je iets niet begrijpt, dan moet je dat gewoon tegen de leerkracht zeggen en die legt dat dan opnieuw uit. Desnoods tien keer. Ze blijven het uitleggen tot je het begrijpt.
    Eerst was ik aan het twijfelen of ik naar een andere school zou gaan, maar nu weet ik het antwoord: ik blijf op deze school! 

    Merel Bortels
    1 Mod-Met

    04-03-2013 om 17:37 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prijzen, prijzen en nog eens prijzen!!!
    Onze methodeleerlingen hebben de laatste maanden aan heel wat wedstrijden deelgenomen. Hier volgen de resultaten.

    Gedichtenwedstrijd KA Tongeren.
    Onze school heeft in het teken van de gedichtendag een poëziewedstrijd georganiseerd rond het thema "Muziek". Caro Jans heeft met haar gedicht de prijs van het eerste jaar gewonnen. Ook James Jaenen viel in de prijzen met zijn gedicht. Proficiat, Caro en James!!!

    Milieuprijs stad Tongeren
    De stad Tongeren was op zoek naar een slogan om jongeren meer met de fiets naar school te laten gaan. Wij hebben heel wat slogans ingestuurd, maar de eerste plaats was voor onze collega's van het KTA. We hebben echter niet getreurd want we hebben enkele mooie prijzen in ontvangst mogen nemen.

    Juniorjournalist
    Juniorjournalist ging dit jaar de culinaire toer op. De leerlingen van de eerste graad mochten een fictionele tekst schrijven die te maken had met koken. 
    Maar liefst drie methodeleerlingen zijn geselecteerd voor de lokale voorronde. Op 16 maart komen ze te weten of ze ook daadwerkelijk in de prijzen vallen. Toch verdienen Ine en Hanne Meers en Frauke Stox al een dikke proficiat!!! Wij duimen voor jullie!!! (De resultaten verschijnen na 16 maart ook op de blog!)

    04-03-2013 om 00:00 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijfopdracht: my bizarre beast.

    My bizarre beast

    Once upon a time a hedgehog , Fleur, was really sad ‘cause her boyfriend dumped her. She was crying all the time. She knew she could be happy again if there was someone of her friends who wanted to give her a hug. But nobody wanted to hug a hedgehog of course. When she found out that was the reason nobody wanted to give her a hug, she wasn’t crying about her ex-boyfriend every night but because she   
    wouldn’t ever get a hug with those stupid spines .
    One day she had an idea, she could hug herself but she hurt herself by doing that. Fleur couldn’t handle so much sadness so she became depressed. Luckily for Fleur God saw her.
    The next day she woke up without those really painful spines. She was so happy. She went to the garden to boast. Everyone thought she was on drugs and that her health was so bad that her spines fell off. So still nobody wanted to hug her. Fleur told them it was because of God but nobody believed her. That night the poor hedgehog killed herself and she married God. So she lived happily ever after in heaven.

    Isa Claeys - 3 Hum-Met


    My bizarre beast

    Once upon a time Ashley the bee was tired of being so ugly and hated. She had the most awful color yellow and black you can imagine and every time she came too close to humans they started screaming and running.
    Ashley often saw other bees get killed by a human. She was tired of it! She wanted to be admired by the humans not be ran away from. She also wanted to have a more quiet life. Ashley flew every day to make honey  and it was really tiring. She started dreaming of being transformed into a wonderful beast with beautiful colors, that would also be able to fly. 
    The next morning when she woke up she was surrounded by the most beautiful flowers in the world and when she flew past a mirror she saw what a wonderful butterfly she was transformed in. It became the best day of her life. She went to the humans and she saw them taking pictures of her, admiring her. She was  so happy and she even had the brightest colors and the most beautiful pattern of wings ever seen. From that day on  she was no longer  known as  Ashley the bee but as Ashley the beautiful butterfly.

    Karolien Vroonen - 3 Hum-Met

    19-01-2013 om 15:31 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anekdotes
    Jefke en Louiske

    Meer dan 12 jaar geleden was mijn mama zwanger van mij en mijn zus Ine. Om de spanning erin te houden wilden mijn ouders ons geslacht niet verklappen aan de familie.
    Op een dag ging mijn mama samen met haar tante Odette winkelen. Om mijn groottante te misleiden stapte ze richting de jongenskleren. Vanaf dat moment was Odette ervan overtuigd dat het 2 jongens waren. Het ging zelfs zo ver dat ze twee koosnaampjes voor de baby's verzon, namelijk Jefke en Louiske.
    Na de bevalling kon mijn groottante haar ogen niet geloven; dat wij twee meisjes waren. Omdat wij 5 weken te vroeg waren geboren, moesten wij op de afdeling premature verblijven. Wat bleek daar ... onze buurjongens bleken een tweeling te zijn genaamd Jefke en Louiske.

    Ongeloofwaardig maar toch 100 % waar!

    Hanne Meers
    1 Latijn-Methode

    "Posso"

    Ik was zo'n twee jaar geleden met mijn moeder en mijn zusje Helene in een klein restaurantje. het restaurantje had uitzicht op het Italiaanse meer Lago di Bolsena.

    Toen de ober de zoveelste gang kwam ophalen, zei mijn moeder in het Italiaans het woord "posso" dat zo veel betekent als "mag ik". Mijn moeder antwoordde heel gewoontjes en nonchalant "posso". De ober keek haar niet-begrijpend aan en herhaalde nog eens "posso". Mama herhaalde heel vrolijk "posso" en zo ging het dan nog een stuk of drie keer verder tot mijn moeder het eindelijk begreep.


    Op de markt


    Ik was in datzelfde jaar met mijn zus, een vriendin Lotta en haar broertje Vincent losgelaten op de markt. Natuurlijk gingen we naar binnen bij het speelgoedwinkeltje op het marktplein, daar zag ik zo'n glibberige nepslang. De staart zag er echt uit maar het hoofd niet. De slang kostte €5. Lotta en ik twijfelden maar we kochten de slang uiteindelijk toch.

    Thuis legde ik de slang in de badkamer met het hoofd achter een pak wc-papier zodat de staart duidelijk te zien was als je naar de wc ging. Toen ging ik naar bed en wachtte af tot de volgend morgen.

    Toen ik sliep, moest mijn moeder naar de wc. Ze ging net zitten. Toen ze de slang zag, stond ze meteen op en liep naar mijn vader en vroeg wat ze nu moesten doen. Mijn moeder ging uit alle voorzorg op de bank staan en mijn vader pakte een bezem en ging in de badkuip staan, met de punt van de bezemsteel duwde hij voorzichtig tegen de slang. Pas na een tijdje merkte hij dat de slang van rubber was. Mijn moeder legde de slag demonstratief op tafel met een vork erdoor en een deksel van een pan op het hoofd. De volgende morgen kwam de moeder van Lotta en Vincent naar beneden en dacht ook dat het een echte slang was die door mijn ouders vermoord was.

    Die morgen vertelde mijn moeder hoe het de nacht daarvoor allemaal gelopen was. In het begin was ze boos omdat ze zich enorm verschrokken had. Maar daarna kon ze er wel om lachen!

    Louise Koenen
    1 Moderne-Methode


    23-11-2012 om 11:49 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intouchables
    Op 9 oktober ging de hele eerste graad naar de film "Intouchables" kijken in De Velinx.

    De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat gaat over een jongeman, genaamd Driss, die zijn laatste stempel voor zijn werkloosheidsuitkering gaat halen bij de Franse, rijke, gehandicapte Philippe. Als Philippe Driss ziet, wil hij hem aannemen maar Driss wil dat eerst niet. Wanneer hij van zijn tante niet meer thuis mag blijven, besluit hij het baantje als persoonlijke verzorger van Philippe toch maar aan te nemen.
    Philippe en Driss kunnen wonderwel goed met elkaar opschieten waardoor er een bijzondere band ontstaat. Driss zet Philippe zijn wereld op zijn kop: van het strikte leven van Philippe maakt hij een losbandig leven.
    Ook als hij te weten komt dat Philippe al maanden met zijn pennenvriendin Eleanor schrijft en als blijkt dat haar telefoonnummer bij één van de brieven zit, belt hij haar meteen op. Maar na een paar telefoontjes wil Eleanor meer: ze wil een foto. Driss overtuigt Philippe om een foto op te sturen en een afspraak te maken. Maar als ze niet komt opdagen, zakt de moed in Philippe zijn schoenen. Hij en Driss zetten zich er overheen als echte vrienden en gaan gewoon verder met hun leven tot plotseling het broertje van Driss aan de deur staat. Hij vertelt Driss dat hij drugs heeft gedeald maar ermee wou stoppen. Ze hebben hem toen een pak slaag gegeven. Driss verlaat Philippe om zijn broertje te gaan helpen.
    Na een lange tijd en vele nieuwe verzorgers later, kom Driss terug maar niet meer voor lang. Hij moest nog één ding regelen ...

    Ik vond het een mooie film over liefde en vriendschap. Ik was ontroerd!

    Ine Meers
    1 Latijn-Methode

    09-11-2012 om 11:44 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de imker(ij)
    Op een zonnige dinsdag namiddag gingen wij (de leerlingen van 2 Meth.) een bezoek brengen aan een imker. Dit deden we voor het vak W.W. (wetenschappelijk werk). We wandelden via het natuurreservaat 'De Kevie' tot we in de Oude Blaarstraat kwamen, daar woonde de imker.
    Toen we de imkerij binnenkwamen stelde de man zich voor en gaf meteen uitleg over zijn beroep. We wisten al veel over 'bijen' uit de lessen W.W. , maar de imker vertelde ons nog veel interresante dingen die we nog niet wisten.

    Nadien gingen we een kijkje nemen in de winkel van de imker. Hier kon je zien welke producten hij allemaal verkocht. Hij gaf ons nog wat uitleg en deelde honingsnoepjes uit aan iedereen. Dit smaakte heerlijk, sommigen kregen er maar niet genoeg van... (hé Ferre! ).
    De imker trok zijn imkerpak aan waarna we weer naar buiten gingen om een kaste bijen te bekijken. We stonden op 2 meter afstand te kijken en konden de bijen heel goed zien. Nadien mochten we 4 verschillende soorten honing proeven (acaciahoning, woudhoning, zonnebloemhoning en de vierde soort ben ik vergeten ). De honing was zeer lekker! 

    We mochten in de imker zijn atelier nog ieder een kaars rollen van honingwas. Deze mochten we mee naar huis nemen.
    Als afsluiter konden we honing of andere producten kopen en kreeg meneer Wolters heel veel honingsnoepjes mee. Die deelde hij onderweg aan ons uit. We moesten ons haasten om op tijd terug te zijn op school, daarom wandelden wij (Claudia, Lorre en ik) redelijk snel. Meneer Wolters kon maar niet begrijpen hoe 'zo kleine beentjes' zo snel konden wandelen. Maar toch, het kan!!! 
    Uiteindelijk kwamen we aan op school en mochten we naar huis.
    Het was een zeer leuke uitstap!

                                                             --- geschreven door Tessa Swennen en Astrid Proesmans ---  

    13-10-2012 om 00:00 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Kameleon goes Maastricht'

    Maastricht heeft veel oude monumenten die een interessante geschiedenis hebben. We hadden veel geluk met het weer, wat natuurlijk altijd leuk is. Sommige leerlingen kochten een stuk taart, een wafel of een souvenir. Fijn om Maastricht eens te hebben gezien!

    Allereerst in de voormiddag bezochten we het Natuurhistorisch museum. Dat was enorm leuk en interessant. We kregen een filmpje te zien, waardoor alles veel duidelijker werd tijdens het museumbezoek. De leerkrachten (Mevr. Adams en Mr. Wolters) hadden ons een bundel met vraagjes gegeven die we konden oplossen door de antwoorden in het museum te zoeken. 
    Het indrukwekkendste was de mosasaurus. Het dier was enorm groot, had ogen zo groot als een hoofd en een bek zoals een krokodil.
    Toen we onze opdrachten gemaakt hadden mochten we ons lunchpakket in een gezellige eetkamer in het museum gaan opeten... Heerlijk!
    Vooraleer we vertrokken mochten we nog snel even gaan 'neuzen' in het souvenirwinkeltje van het museum. Daar kochten enkele leerlingen leuke souvenirs (vuurstenen) om mee naar huis te nemen.
    In de namiddag begonnen we met de stadswandeling. We hebben hier erg veel monumenten gezien. De eerste bezienswaardigheid was de Bisschopsmolen, waar een aardige bakker ons een stukje cake liet proeven die hij net gemaakt had. Al snel volgde de andere bezienswaardigheden: de Helpoort, de Onze-Lieve-Vrouwebasiliek, de Sint-Servaesbrug, het Mosae Forum, de Grote markt met het stadshuis, het Dinghuis, de Dominicanenkerk, het Perroen op het Vrijthof, de Sint-Servaesbasiliek, de Sint-Janskerk en als laatste het Spaans Gouvernement. Bij elke bezienswaardigheid hielden telkens 2 leerlingen een korte spreekbeurt over het onderwerp.

    Op het einde van de dag was iedereen moe maar voldaan! Met de leuke foto's die de leerkracht had gemaakt was het een uitstap om nooit te vergeten! Het was een erg leuke ervaring!
     
                                                                           --- geschreven door Emily Nassen (1 LaMe) ---

      

    13-10-2012 om 00:00 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele stukjes uit de verslagen van de leerlingen over het project 'Kameleon goes Maastricht'

    -Het project was heel leuk. Ik heb er veel van bijgeleerd. Een spreekbeurt in de stad houden vond ik erg leuk om te doen.
     (Louise Koenen)

    -Ik vond het heel erg fijn en verheug me al op het volgende project. (Eva Mol)

    -Een zeer leerrijke uitstap. (Eva Robin)

    -Ik vond het een heel geslaagde uitstap en dit zou zeker herhaald mogen worden! (Mirte Brouwers)

    -Het was zeer leuk dat er geïnteresseerde voorbijgangers ook naar ons kwamen luisteren tijdens onze spreekbeurt.
     Ik wil die dag graag nog een keer beleven. (Ine Meers) 

    -Ik vond het erg leuk om samen te werken met de andere leerlingen. Ik vond het een heel leuk project en hoop dat er 
     nog veel projecten zullen volgen. (Kelly Vrijens)

    -Iedereen was blij met het resultaat. Jammer genoeg was het weer tijd om naar huis te gaan. Maar dit keer met een smile
     op ons gezicht en een hoop verhalen om thuis aan onze familie te vertellen. (Hanne Meers)

    -...

    13-10-2012 om 00:00 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schooljaar 2012 - 2013
    Beste bezoeker

    Het nieuwe schooljaar is weer gestart en dus is het de hoogste tijd om jullie op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen in onze methodeklassen.
    In het vierde jaar zijn er vier leerlingen en in het derde jaar negen.
    In de eerste graad is het aantal aanzienlijk groter: onze tweedejaars zijn met 11 en in ons eerste jaar zitten maar liefst 24 leerlingen!

    Onze eerste groepje "Kameleons" is inmiddels doorgestroomd naar het vijfde jaar waar zij nu in het reguliere onderwijs zitten. We hebben voor deze aanpak gekozen omdat de leerlingen in de derde graad te maken krijgen met "Onderzoekscompetenties". Dit is vergelijkbaar met de projecten die zij jarenlang gedaan hebben in de methodeklassen. Bovendien denken wij dat het ook een voordeel is voor hen om kennis te maken met de aanpak in het reguliere onderwijs, omdat er in hogescholen en universiteiten nog steeds onderwezen wordt op een traditionelere manier.

    Onze eerstejaars steken ondertussen al de handen uit de mouwen voor het project "Kameleon goes Maastricht". Dit is een vakoverschrijdend project voor de vakken Nederlands, aardrijkskunde, geschiedenis, W.W. De leerlingen hebben de opdracht gekregen om een toeristische brochure te ontwerpen over de stad Maastricht en moeten elkaar ook door de stad gidsen. De foto's van deze uitstap zijn binnenkort te zien op de blog.

    Indien jullie vragen hebben of meer willen weten, kunnen jullie altijd contact opnemen via kameleontongeren@gmail.com.

    Groetjes

    Het Kameleonteam


    17-09-2012 om 00:00 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontbijt en spelletjes




    Laten we eens allemaal naar een andere kant kijken voor de foto.












    06-07-2012 om 13:12 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jij en ik
    Als ik jou was, was jij mij,
    want je staat altijd aan mijn zij.
    We zijn vrienden voor altijd,
    anders heb ik spijt.
    Al  zijn we later oud,
    we blijven even stout.
    En samen zijn we één
    en daar kan jij niet overheen.

    Lorre Daems, Claudia Marting, Tessa Swennen
    1 Methode

    06-06-2012 om 09:59 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simple Simon
    8 mei is de eerste graad van het Koninklijk Atheneum Tongeren naar de film "Simple Simon" gaan kijken in de Velinx.

    Samenvatting:

    Simon is een jongen met Asperger. Dit is een soort autisme. Hij leeft en woont bij zijn ouders, maar zijn mama jaagt zich op aan het zeer asociale en onveranderlijke leventje van haar zoon. Sam is de broer van Simon. Hij heeft een liefje, genaamd Frida.
    Simon en zijn broer zijn niet te scheiden van elkaar. Daarom beslist Sam, Simon bij hem in huis te nemen. Sam kan omgaan met het asociale en onveranderlijke leven, Frida helaas niet waardoor ze Sam dumpt omdat Simon niet zonder Sam kan. Maar nu is het leven van Simon veranderd!
    Simon beslist daarom een nieuw lief te zoeken, wat helaas niet lukt. Sam begint zich ook op te jagen en Simon moet de problemen dus oplossen.

    Beoordeling:

    De film was in het Zweeds. Dat maakte de film apart. het onderwerp was simpelweg een raar leven van enkele mensen samen. Als je de film hebt gezien, weet je natuurlijk niet echt wat autisme is want dat is nog maar één soort autisme en er zijn er nog veel meer.

    Ik vond de film heel leuk. Hij was ook heel boeiend omdat je soms eens een woordje van het Zweeds kon afleiden uit het Nederlands.

    Een aanrader!!!


    Astrid Proesmans
    1 Latijn-Methode

    17-05-2012 om 12:40 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Projectweek 2012
    Onze projectweek is weer achter de rug.
    De leerlingen van de eerste graad konden een weekje mee op zeeklassen in Bredene of konden kiezen om thuis te blijven.
    De thuisblijvers hebben verschillende leuke activiteiten gedaan in en rond de school: een bezoek aan het museum, sporten, ...
    De "zeeklassers" hebben aan de kust verschillende activiteiten gedaan: een fakkeltocht, een boottocht, zwemmen, een bezoek aan het visserijmuseum, op stap met de garnaalvisser, ... Enkele leerlingen waren zelfs te zien op Karrewiet op Ketnet omdat we in SeaLife de grootste octopus hebben gezien. Hier vinden jullie enkele sfeerbeelden terug!







    21-04-2012 om 17:06 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Help!
    Op 28 februari 2012 speelde een groep toneelspelers in De Velinx het toneelstuk "HELP!"

    Het toneelstuk ging over de geschiedenis van The Beatles (heel bekende muzikanten uit de 20e eeuw) en zo werd het toneel, net als The Beatles, een groot succes. Ze gingen in verschillende landen het toneelstuk nog eens spelen. Na hun eerste toer zeiden ze dat ze ermee stopten, maar nu kent het stuk opnieuw een groot succes.

    Het decor was ingericht met een zetel, een deel muren en een broodautomaat.
    Het zag er eigenlijk heel normaal uit maar ze konden met dat decor wel veel plaatsen nabootsen zoals een opnamestudio en een concertzaal.

    Soms deed er iemand van de zangers zich voor als een manager, de fan deed het op dezelfde manier: ze trok een kostuum aan, deed haar haren anders en zo zag ze er bijvoorbeeld uit als de moeder van een van de zangers of als een Franse mevrouw.

    Ik vond het toneelstuk goed omdat ik The Beatles ken en ik hun muziek goed vind.
    Het toneelstuk had natuurlijk ook succes dankzij de goede spelers.

    Ferre van Ham
    1 Moderne-Methode

    07-03-2012 om 16:53 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recencie toneelstuk

    Help!

    Een toneelstuk met een update

     

    Theatergroep Max speelt op dit moment versie 2.0 van hun toneelstuk ‘Help!’. Ik heb deze versie geobserveerd, net als versie 1.0 en ik vond er meer aan dan de vorige keer ondanks het feit dat ik niet geïnteresseerd ben in de The Beatles, hun muziek en hun geschiedenis.

    Nancy 1.0

    Wat mij vooral opviel was dat het spel echt wel was verbeterd, en dat de zangstemmen van de jongens nu pas echt tot hun recht komen. Toch begrijp ik na deze twee keren het toneelstuk te zien nog steeds niet wie die Nancy(die wel briljant gespeeld was) nu eigenlijk was. Heeft zij echt bestaan, of is zij toch een fictioneel personage? En wat was haar precieze band met the Beatles? Dit zijn voor mij nog steeds zwarte gaten.

     

    Decor 2.0

    De update heeft de toneelvoorstelling echt wel goed gedaan. Hij is nu ook volgbaar voor de wat jongere mensen. In de eerdere versie werden vaak moeilijke woorden gebruikt en was de humor toch wat te oud. Dit is allemaal verholpen door alles een beetje kinderlijker te brengen. Door de update heeft het decor ook wat veranderingen doorgemaakt. Dit is echt wel mooier geworden. Het heeft meer kleur gekregen en er zijn ook veel meer mogelijkheden. Net als de rest van de voorstelling is het gewoon veel kinderlijker geworden. Kort gezegd, ik vond het decor mooi en creatief.

     

    Kostuums 1.0

    Qua kostuums heeft deze update niets veranderd. De jongens dragen nog altijd kleding die ze in hun vrije tijd ook wel zullen dragen. De enige echte kostuums werden gebruikt door Lottie Hellingman, de vrouw die alle vrouwelijke rollen (waaronder Nancy) speelt, en tijdens het laatste nummer, respectievelijk Help. Daar droegen de jongens prachtige en typische Beatles-jasjes. Toch vond ik dat de jongens wat kostuums konden gebruiken om aan te tonen dat deze toneelvoorstelling zich wel degelijk afspeelde in het verleden. Soms was dat niet goed te zien en leek het echt wel dat deze voorstelling zich afspeelde in het heden.

    Muziek 2.0


    geschreven door Lenne Palmers, 2lmla

    Dan misschien wel het belangrijkste van de hele voorstelling: de muziek. Eigenlijk was dit ook wel het grootste pluspunt. De muziek heeft ook een update gekregen. Hij klinkt ook veel beter. Dit ligt volgens mij aan nieuwere en betere apparatuur, en natuurlijk aan oefening. Op sommige momenten klonken de jongens echt wel zoals de Beatles. Als ze nog wat oefenen op het klinken zoals de Beatles zullen oudere mensen dit toneelstuk nog meer waarderen. Ik weet zeker dat de mensen die nog geleefd hebben in het tijdperk van The Beatles, of mensen die nog vaak naar hun muziek luisteren, dit echt wel kunnen waarderen. Mensen die totaal niet geïnteresseerd zijn in muziek en niets te maken willen hebben met The Beatles zullen toch geboeid zijn. Maar die komen meestal niet. Kortom: noem het een ode aan The Beatles.

     

    +

    -          De muziek klinkt geweldig.

    -          Het spel, en dan vooral dat van de vrouw, is leuk.

    -          De voorstelling heeft veel creatieve invloeden.

    -          Iedereen is erdoor geboeid.

    -          Prachtig decor

     

     

    8.5/10

    Zeer goed

    -

    -          Wat meer kostuums zouden leuk zijn.

    -          Ik begrijp echt niet wie Nancy is.

     

    05-03-2012 om 00:00 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Methode goes Greek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op vrijdag 25 november hebben de leerlingen van 2 Methode een toneelvoorstelling gebracht onder de naam: Methode goes Greek.
    Ze hebben in groepjes Griekse mythes omgezet in toneelstukjes en deze opgevoerd voor hun familie, leerkrachten, medeleerlingen, ...
    Het was een geweldige avond met tussendoor en achteraf nog wat tijd voor een drankje.
    .

    26-12-2011 om 14:28 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elfjes
    Ook dit jaar mochten de leerlingen van het tweede zich wagen aan het schrijven van een elfje. Hieronder kunnen jullie enkele elfjes lezen.

    Jij
    en ik
    maakt samen ons
    of voor de anderen
    wij!

    Rhunne Janssens



    Muziek
    Mooi geluid.
    De verschillende noten
    vormen een mooie klank.
    Ontspannen.

    Gerd-Jan Princen



    Zee
    blauwe golven
    prachtige gekleurde vissen
    golven in mijn hart
    water

    Femke Caers



    26-10-2011 om 14:50 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de Flight Sim in Bierset
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 12 oktober zijn we met de bus naar de legerbasis van Bierset geweest, daar kregen we een rondleiding in het gebouw van de vliegsimulator. Eerst kregen we een filmpje te zien. Daarna gingen we naar de controlekamer waar de opties voor de vlucht (zoals weer, tijd, enz) worden ingesteld. Onze groep mocht zien hoe Valérie zelf vloog. Wij moesten erin gaan met iemand die daar werkte. Na een ruige landing kwamen we er uit (gelukkig is niemand misselijk geworden). We zijn ook naar boven geweest en we hebben mogen zien hoe ze de omgeving samenstellen met de computer en hoe de simulator zelf werkte. Deze was groter dan we hadden gedacht. Na een fijne voormiddag zijn we allemaal teruggekomen zonder dat iemand misselijk werd.


    Tom Vandamme

    2 Latijn Methode Project

    21-10-2011 om 00:00 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schooljaar 2011-2012
    Beste lezer

    Het nieuwe schooljaar is weer gestart en jullie zullen weldra weer nieuwe teksten, foto's, ... van de methodeklassen kunnen terugvinden.
    Momenteel zijn er vier methodeklassen:

    1 Methode: 11 leerlingen
    2 Methode: 13 leerlingen
    3 Methode: 4 leerlingen
    4 Methode: 4 leerlingen

    De leerlingen van het eerste zijn al gestart met hun project voor Nederlands. Zij hebben dit keer gekozen voor vier onderwerpen: Keith Haring, 9/11, de Spartanen en de Galapagos eilanden.

    De tweedejaars gaan deze week een uitstap doen naar de flight simulator. Deze foto's komen op de blog.

    Momenteel kan je ook nog altijd foto's, teksten, ... van de vorige jaren zien.

    Veel lees- en kijkplezier!

    10-10-2011 om 10:37 geschreven door kameleon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/03-30/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 02/12-08/12 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • katongeren.be


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs