Inhoud blog
  • Wandelaars gezocht voor Levensloop!!! 15-16 september
  • De statistieken...
  • 2 weken later...
  • Uitstap Finisterre en Muxia
  • Mijn Camino, 1 dag later
    Nuttige Links:
  • Steun het goede doel
  • Facebook pagina
  • Fiscaal attest
  • Volg me op de kaart
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    The road to Santiago de Compostela
    Joris Vandael

    Waarom deze tocht?

    Kanker, iedereen kent wel iemand of heeft wel eens gehoord van iemand die vecht of gevochten heeft tegen deze ziekte. Ook voor mij is dit het geval. Uit de situaties die ik meegemaakt heb en door de impact die dit op mij gehad heeft kwam het idee om naar Santiago de Compostela te fietsen. Deels voor mezelf, om alles even op een rijtje zetten. Maar ook voor het goede doel om zo kankerpatiënten een hart onder de riem te steken. Om kankeronderzoek, opsporing en preventie en de begeleiding van patiënten en hun familie te steunen en kankerpatiënten zoals bijvoorbeeld mijn moeder en veel van haar lotgenoten nog betere toekomstperspectieven te kunnen bieden. Deze beschrijving is slechts een korte schets van waarom ik dit doe. Ben je nieuwsgierig naar het volledige verhaal? Lees dan het gedeelte “Mijn verhaal”.

    Gedurende mijn tocht zal je op deze pagina mijn avontuur kunnen volgen. In de hoop dat ik overal internet heb, komt er iedere dag een kort verslagje over mijn ervaringen en enkele foto’s.

    Hoe dit goede doel steunen?

    Als eerste wil ik graag verduidelijken dat de reis zelf volledig door mezelf bekostigd wordt. Het geld wat door jou hopelijk gestort wordt gaat integraal naar het goede doel. Om misverstanden te vermijden wordt het geld daarom ook rechtstreeks op de website van levensloop Lommel gestort onder een team dat ik daar heb opgestart. Op deze manier komt het geld direct op de juiste plaats terecht en wordt er daar ook een teller bijgehouden van het reeds ingezamelde bedrag. Hopelijk kunnen alle kankerpatiënten op jou steun rekenen!

    Wil je dit goede doel steunen? Klik op de link "Steun het goede doel" in de linker kolom op deze pagina onder "nuttige links". Vanaf het bedrag van €40,00 heb je recht op een fiscaal attest. Meer info in verband met dit attest zie de link "fiscaal attest"
    09-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Profiteren van het goede weer
    Al enkele dagen is het prachtig weer. Het ideale moment om dus nog wat te trainen met de fiets en tassen. Afgelopen dinsdag ging het trainingsrondje richting Lommel Kerkhoven. Hier bezocht ik een school: Basisschool Sint-Jan. 
    Via Levensloop Lommel was mijn verhaal tot in de klassen van Sint-Jan geraakt. Wanneer ik via 1 van de leerkrachten vervolgens te horen kreeg dat de leerlingen een doel gesteld hadden: een sponsorloop waarin alle leerlingen willen proberen om, de afstand die ik ga fietsen, met z'n allen te lopen. 
    Toen ik dit te horen kreeg hebben we dan ook direct afgesproken dat ik deze leerlingen een bezoek zou brengen. Om over mijn reden van mijn tocht te vertellen, maar ook om al hun vragen te beantwoorden. Vragen die gingen van wat ik met mijn pet zou doen na mijn tocht, ik had al een liefhebber tot de vragen hoe het met ons mama ging en of zij nog iets voor mij konden doen. Sommige vragen die me totaal verraste op vlak van inhoud en maturiteit. Als je ziet hoe kinderen van 10-12 jaar al een kijk op kanker hebben en hoe dit onderwerp in klassen bespreekbaar gemaakt wordt, dan kan ik alleen maar zeggen: Chapeau, goed bezig!
    Hier nog een sfeerfoto:


    Dit goede weer was ook het ideale moment om nog een item van mijn paklijst eens te installeren: de nieuwe tent.
    Netjes zoals het hoort eerst even de handleiding bekijken


    Om dan vervolgens de tent op te zetten en even te testen. => Getest en goedgekeurd



    En dan komt dat moment dat je die tent terug in dat zakje moet krijgen. Hoe was dat ding nu ook alweer opgevouwen toen ik deze uit het zakje haalde???
    Toch altijd dezelfde uitdaging met die tenten Maar het is gelukt, dat kunnen we dan ook weer. Tegen het einde van mijn tocht kan ik dit waarschijnlijk met mijn ogen dicht (of misschien niet).

    09-05-2018 om 21:43 geschreven door Joris Vandael  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Archief per week
  • 20/08-26/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs