jeff speelt bridge en schaakt




Welkom op mijn blog! ik hoop dat hij bevalt.

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • ondertussen in melsele
  • dit ies het eerste berichtje van het nieuwe jaar
  • amaaaiii weeral lang geleden dat ik een bericht gepost heb!!!!!
  • Eerste bericht van dit jaar!!
  • welwelwel dat is weer lang geleden !!

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Jeff
    Ik ben een man en woon in Melsele (Belgie) en mijn beroep is bruggepensioneerd.
    Ik ben geboren op 29/02/1952 en ben nu dus 72 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schaken, bridge, cinema, computers, tv.
    Ik heb 4 kinderen: 3 dochters (26,20,18) en een zoon (23). Kim, en Nick zijn afgestudeerd. Kim geeft les. Nick werkt.

    Mijn middelste broer Willy  heeft samen met zijn vrouw Karine een frituur in Melsele: ' Frituur Svelta ' aan het voetbalveld in Melsele.
    Alle dagen open behalve maandag en dinsdag.  Voor zelfgemaakte spaghetti en zelfgemaakt stoofvlees en voor een mooi en lekker pakje friet slechts één adres : FRITUUR SVELTA (Van Puymbroeklaan - Melsele).!!!!!!

    Foto

    Zoeken in blog


    Buiten Bridge en Schaak speel ik ook als 'actieve' 50-plusser petanque in Beveren bij OKRA
    02-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schaakavond in Beveren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Donderdagavond was mijn tegenstander Alain Buyens.  Na een 50-tal zetten en zonder fouten van mij of Alain werd het remise.
    Dit brengt mijn stand in het eerste deel van de competitie bij Malpertuus 15/22 en de zesde plaats.
    Bijgevoegd de eindstelling.


    28-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdagmiddag cinemamiddag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag naar 'Walk The Line' gaan kijken.  Het levensverhaal van Johny Cash en June Carter (zijn grote liefde die 4 maanden voor hem gestorven is !!!).  Prachtige film, goede muziek, prachtig sfeerbeeld van vooral de jaren zestig (opkomst van Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins en natuurlijk Johnny Cash).



    27-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridgemaandag in Beveren
    Maandagavond gaan bridgen.  In de 2° reeks waren we met  7 paren.

    De Uitslag:
    1°  Brie Lucienne - Goossens Werner  : 69.44 %
    2° Van Esbroeck Jeff - McMurrugh Carole : 58.33%
    3° Leyssens Lucienne - De Bock Gerda : 56.94%
    4° Samoy Jef - De Burggraeve Philippe : 52.78 %
    5° Van De Velde Marie-Ann - Van Wauwe Myriam : 45.83%
    6° Huybrechts Ria - Huybrechts Jan : 40.28 %
    7° Baert Urbain - Vonck Annemie : 26.39 %


    26-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cinemavond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  Zondagavond nog eens naar de cinema geweest (was toch al een paar dagen geleden) .  Deze keer ging ik voor een luchtige humoristische film waarvan ik het eerste deel op dvd heb gezien.  Big Momma's House 2.  Gewoonlijk is een sequel niet per sé beter maar deze vond ik toch ietsje beter dan de eerste.  Natuurlijk enkel entertainement en gelach in de zaal en meer moest dat niet zijn.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaakmorgend in Melsele
    Zondagmorgen was mijn tegenstander Ghislain Stoop maar we geraakten niet verder dan een remise alhoewel ik een zeker voordeel (P tegen T) heb laten liggen.

    Er is nog geen foto van de eindstelling want ik ben een paar zetten kwijt.


    24-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagmorgen Sportmorgen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdagmorgen (tot eind maart toch nog) staat steeds in het teken van petanque met de KGB-Beveren.
    Er worden twee ronden gespeeld met 2 ploegen van 3 mannen of vrouwen.  Wie de eerste ronde 15 punten scoort, wint.  Wie de tweede ronde het eerst 13 punten scoort, wint ook.

    Mijn uitslagen waren : 15-0 (winst) en 11-13 verlies.  Maar het was vooral heel plezant.

    Bijgevoegd een foto van een deel van de aanwezigen.


    23-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.45° Film met mijn UGC-unlimited kaart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van middag nog maar eens naar de cinema geweest (niets anders te doen, dus).  Deze maal naar de film 'Nanny McPhee' met een glansrol voor Emma Thompson en een mooie rol voor Colin Firth maar ook voor de kinderen.

    Het verhaal handelt over 7 onhandelbare kinderen wiens vader weduwnaar is en daardoor zijn kinderen onder de hoede probeert te plaatsen van een kinderjuf.  De kinderen zelf vinden een nanny maar niets en doen er alles aan om hun nannies buiten te jagen wat ook lukt.  Eigenlijk willen ze hun van hun vader aandacht.  Dan vindt de vader (Colin Firth) een nieuwe nanny (of zij vindt hem) en dan neemt het verhaal een mooie wending (uiteraard !!).
    en komt op het einde alles op zijn pootjes terecht.  Romantisch verhaaltje ala Mary Poppins maar toch mooi in beeld gebracht.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond Schaken in den Brisée te Kieldrecht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Donderdagavond was het schaakavond in Kieldrecht (Ter Vesten te Beveren waar we normaal spelen is gesloten wegens verbouwingen).
    Mijn tegenst ander was Julien Arens en na 1 flater van mij (Dame naar f5 losgelaten direct teruggenomen om op f6 te zetten) en de daaropvolgende zet van Julien Te2 in plaats van Te3 waarna zijn dame verdween (die stond op f3) hebben we afgesproken om remise te spelen (hij mocht dus zijn laatste zet opnieuw doen en dan kwam er een dameruil en een remisestelling).  op de bijgevoegde foto de eindstelling na de 'verbetering' van de laatste witte zet.


    22-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridgedinsdag in de Houtmuis
    Dinsdagavond waren er  12 paren  in  onze  reeks (de tweede).
    Dit gaf  volgende  uitslag.

    1°   Lijssens Karel - Van Goethem Arno - 58.57%
    2°  Baetens Arthur - Ik - 58.21 %
    3° Clays Marijke - De Donder Pierre - 57.8%  (tussen 1 en 3 was het verschil telkens 1 punt).
    4° Baert Urbain - De Bock Gerda - 55.71 %
    5° De Smedt Hubert - De Cock Lutgarde - 55.71 %
    6° Arbijn Jenny - Feron Andre - 52.86 %
    7° De Baere Heli - Kant Annie - 52.14 %
    8° Tack René - Van  Hoyweghen Rudy - 46.79 %
    9° Lippenveld Hugo - Heirbaut Luc - 45 %
    10° De Clercq Jacqueline - Wauters Nieke - 39.64 %
    11° Dequidt Willy - De Hauwere Luc - 38.93 %
    12° Kenis Frans - Lievens Francine - 38.57 %


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridgemaandag in Beveren
    Het was weeral plezant maandagavond.  We waren in de tweede reeks met 7 paren (door ziekte en reizen).  Hieronder volgt de uitslag (uitgedrukt in behaalde procenten): 1° .Samoy Jeff - Samoy Ellen - 68.06 %
                                     2° Van De Velde Marie-An - Van Wauwe Myriam - 63.89 %
                                     3° Leyssens Lucienne - De Bock Gerda
                                     4° McMurrugh Carole - Ik - 48.61 %
                                    5°  Baert Urbain - De Burggraeve Philippe - 45.83 %
                                    6°  Huybrechts Ria - Huybrechts Jan - 43.06 %
                                    7° Brie Lucienne - Goossens Werner - 25 %


    20-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag filmvoormiddag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze morgen nog eens een vlaamse film gaan bekijken nl 'Dennis van Rita'.  Regisseuse is Hilde Van Mieghem en de muziek werd geschreven en gezongen door Helmut Lotti.

    Het verhaal in een notedop:  Dennis (een zwakbegaafde 26-jarige man) komt vrij na 2 jaar gevangenis wegens aanranding van een minderjarig meisje.
    Rita (Els Dottermans) en moeder van Dennis is heel blij, de vader iets minder (of toont het slechter). De geburen in het woonblok in de Seefhoek met op kop Barbara (Veerle Baetens), moeder van een 8-jarige dochter en zus van het slachtoffer zijn helemaal niet blij en willen Dennis en ma en pa uit het woonblok omdat ze vrezen dat Dennis zal hervallen.  Na een hetze tegen Dennis maar met de hulp van een vriend van Barbara een advokaat (Tom Van Dyk) draait Barbara bij en gaat zelf helpen zoeken naar een oplossing.  Maar dan wordt er weer een meisje verkracht die Dennis als dader aanwijst.  Dennis terug in de begijnenstraat met een klacht wegens verkrachting boven het hoofd.  Rita en Barbara en de vader en de pro deo advokaat vechten nu voor een definitieve oplossing voor Dennis nl plaatsing in een gesloten psychiatrische instelling.  Nu blijkt ook dat dit niet zo gemakkelijk is (er zijn er te weinig en er is een wachtlijst).  Dennis wordt in de gevangenis door medegevangenen ineengeslagen en probeert zelfmoord te plegen.  Maar Rita geeft niet op en komt zelf op VTM om haar zaak te bepleiten.  Ze vindt effectief een geschikte gesloten instelling die zwakbegaafde delinquenten kan en wil opvangen. 
    Mooie film, goed scenario, prachtige vertolkingen (zeker van Dennis - Mathias Schoenaerts) maar ook van Els Dottermans en Veerle Baetens en Tom Van Dyk.  Een teer, hedendaags probleem wordt hier zeker onder de aandacht gebracht.
    De muziek was heel mooi en toepasselijk.


    19-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondagnamiddag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondagmiddag 31 °  Valentijnstornooi te Dendermonde.  Op bijgevoegde foto een deel van de deelnemers en een foto van de prijzentafel.
    Er daagden 50 paren op en wij (Carole en ik) eindigden 39° met 704 punten op 1536 maximum te behalen punten.  Het was een vermoeiende maar zeer leuke namiddag.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prijstafel zondagnamiddag Dendermonde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hier nog een fotootje van de andere tegenstanders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog enkele fotootjes van zaterdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaakmorgend in Melsele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen weer gaan schaken in Melsele tegen Paulo Van Hove en raar maar waar terug verloren!!!! hetzij dat de partij al beter verliep maar Paulo is een sterke speler die geen fouten maakt.  Bijgevoegd een foto van de eindstelling.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridge Zaterdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op  zaterdag was de laatste competitiewedstrijd  viertallen (2 koppels van  Beveren (5° afdeling) tegen 2 koppels uit Puurs.  (op bijgevoegde foto de andere 3 leden van Beveren 5 (ik ben de 4°).
    Na 32 giften werd het 21-9 voor Puurs (als je graag uitleg hebt over de puntenverdeling geef ik die graag persoonlijk; om dit hier uit te leggen is deze materie een beetje moeilijk).




    17-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridgeweek
    Deze week staan alle avonden (behalve vrijdag) en zaterdag- en zondagnamiddag in het teken van bridge.
    Maandag was normale bridgeavond in zaal olympia in Beveren met mijn vaste partner Carole McMurrugh.  We werden 5° (op 9 paren) met 47.92 %.
    De eersten (Jef Samoy en De Burggraeve Philippe) hadden 67.72 %.

    Dinsdag ging ik bridgen in de Houtmuis in St-Niklaas (achter de Ster) met mijn partner daar Baetens Tuur.  We werden tweede op 13 paren met 55%.  De eersten behaalden 55.70 %.

    Woensdagavond was het de bridgeavond in 't Fakkeltje (Kazernestraat - Burcht) met mijn partner Leon waar we voorlaatste werden op 5.

    Donderdagavond was het bridge in Hulst (normaal in 'den Dullaert) waar we als gastkoppel (samen met Carole) mochten meespelen in de normale competitie.  We behaalden 50.60 % op 14 paren in onze groep.  We eindigden daar 7°.

    Zaterdagmiddag gaan we competitie spelen in Puurs (vlaamse bridgeliga - paren - Beveren 5) samen met Jef Semoy en Ellen.  Resultaat daar volgt.

    Zondagmiddag nemen we deel aan het 31° Valentijnstornooi in Dendermonde (we = ik en Carole).  Resultaten en eventueel enkele fotootjes volgen later.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cinema
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat ik ook graag doe als ik niet 'sport' is naar de cinema gaan.  Sinds vorig jaar augustus heb ik een abonnement op UCG -cinema's te Antwerpen.
    Met deze unlimited kaart kan ik ongelimiteerd elke dag naar de cinema.  Deze kaart kost mij € 14.90 per maand (dat is nog geen 2 vertoningen aan normale prijs) en geeft me de mogelijkheid om alle nieuwe filmen te zien op het moment dat ze uitkomen (zelfs avant-premieres).

    Ik heb reeds een lange lijst van geziene films maar deze week ben ik naar 'Aeon Flux' en 'Fun with Dick and Jane' gaan zien.

    Beide films vond ik goed.  Aeon Flux is SF (speelt zich af in 2415) en wijst op de (mogelijke) bijwerkingen van klonen  de andere is een zuivere comedie met Jim Carrey die gebaseerd is de Enron en Worldcom affaire in de US (groot concern waar de CEO met het geld van de personeelsleden gaat lopen en een lege firma achterlaat).  Mooi gefilmd, om te lachen maar toch met een tikkeltje waarheid in alhoewel de echte gedupeerden van deze firmas niet zo veel geluk zullen gehad hebben dan in de film.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportweekend - zondag
    Zondagmorgen stond voor de verandering eens in het teken van Bridge.  Samen met mijn partner Carole en nog drie koppels van Beveren (Myriam en Marieann, Gerda en Urbain, Denise en Lucien) zijn we naar de Riviera Bridge Club getrokken in Deurne.  Deze bridgeclub is eigenaar van hun eigen zaal (3 zalen zelfs) met een tuin en een bar.  Zeer verzorgd en degelijk.  Het was de eerste keer dat ik met Carole naar daar trokken en ik moet zeggen dat we eervol 10de zijn geeindigd (weliswaar op 10 ploegen maar toch).  Het kan enkel beter !!!!!!

    Info over Riviera vind je op volgende Url:   www.rivierabridgeclub.be.

    In de namiddag was het zo hard aan 't sneeuwen dat ik gerust de skilatten had kunnen aanbinden (moest ik die hebben !) om te gaan skieën (moest ik dat kunnen!!!) maar omdat ik niet kan skien (enkel aprés-ski is aan mij besteed) ben ik maar thuis gebleven om naar Eurosong te kijken (ne mens moet toch iets doen om zich te amuseren).


    Hoofdpunten blog dirkjogt
  • Animatiefilm Ariadne
  • Beer & Food - A Perfect Match
  • Dodentocht 2013 - The Day After
  • Dodentocht 2013 dag -8
  • Dodentocht 2013 dag -12

    Foto

    Foto

    Recente foto van Fé (21 jaar !!!!).

    Foto

    Hierboven enkele fotootjes van mijn kindjes (?).  Bovenaan staan mijn oudste dochter en zoon (Kim en Nick) .  Eronder staat mijn tweede dochter (Fé) en als laatste mijn jongste dochter Tess.


    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • dirk jogt
  • beertje dagboek
  • starlight
  • Bichon Iris website

  • Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 04-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs