jeff speelt bridge en schaakt




Welkom op mijn blog! ik hoop dat hij bevalt.

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • ondertussen in melsele
  • dit ies het eerste berichtje van het nieuwe jaar
  • amaaaiii weeral lang geleden dat ik een bericht gepost heb!!!!!
  • Eerste bericht van dit jaar!!
  • welwelwel dat is weer lang geleden !!

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Jeff
    Ik ben een man en woon in Melsele (Belgie) en mijn beroep is bruggepensioneerd.
    Ik ben geboren op 29/02/1952 en ben nu dus 72 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schaken, bridge, cinema, computers, tv.
    Ik heb 4 kinderen: 3 dochters (26,20,18) en een zoon (23). Kim, en Nick zijn afgestudeerd. Kim geeft les. Nick werkt.

    Mijn middelste broer Willy  heeft samen met zijn vrouw Karine een frituur in Melsele: ' Frituur Svelta ' aan het voetbalveld in Melsele.
    Alle dagen open behalve maandag en dinsdag.  Voor zelfgemaakte spaghetti en zelfgemaakt stoofvlees en voor een mooi en lekker pakje friet slechts één adres : FRITUUR SVELTA (Van Puymbroeklaan - Melsele).!!!!!!

    Foto

    Zoeken in blog


    Buiten Bridge en Schaak speel ik ook als 'actieve' 50-plusser petanque in Beveren bij OKRA
    03-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaken te Burcht

    02.11.2007 Clubcompetitie met SC De Gouden Burcht.


    Ik speelde tegen Bert De Cock en moest na 42 zetten de handdoek gooien want ik stond verloren.

    mijn eindstelling verschijnt eerstdaags onderaan.


    01-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmmaand oktober
    onderstaand vind je de drie filmen die ik deze maand gezien heb.


    30-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag bridgeavond
    Deze week werd ik gescheiden van mijn vaste partner Carole omdat zij volgende week gaat brunchen (en bridgen) en doordat ik een interclub heb en niet meekan speelt ze met Lucienne Leyssens omdat haar partner Gerda De Bock ook niet meekan.
    Dus speelde ik met Gerda.  We waren slechts met 7 paren en raar maar waar Carole en Lucienne werden eerste !! en Gerda en ik werden tweede op 3 puntjes !!!!!
    Dus hadden we het niet slecht gedaan vond ik.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Burcht
    Onze president koning Gunther vond dat de families meer betrokken zouden moeten worden bij het schaakgebeuren en daarvoor organiseerd hij elke maand een activiteit waar ook de familieleden kunnen aan meedoen.
    Deze middag gingen we bowlen in 'Dropshot'.  De winnaar ontvangt 5 punten, de tweede 4 enz.
    We speelden op 2 banen met 10 mensen in totaal.  Na twee uur en 3 ronden kwam Gunther als winnaar uit de bus gevolgd door mij en dan kwamen ook Bert, en Jan (vader van Dariën) en dan de rest op kleine afstand.
    Volgende maand wordt er weer iets anders georganiseerd zoals: snooker, darts, karts enz.


    29-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondagmorgen schaken in Melsele
    Er was deze middag geen competitie en dus trok in naar Melsele om daar een competitiematch te spelen.  Mijn tegenstander was Jean-Pierre Pannier en na een zeer goede partij van mij met winstkansen verloor ik toch doordat mijn vlag viel !!! (1 uur KO).  Spijtig maar toch had ik goed gespeeld en dat vond ik het voornaamste.


    27-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond Schaken te Burcht
    Deze avond speelde ik als eerste match in de lopende competitie tegen Luc De Clercq die met zijn +2100 ELO veel te sterk bleek en in het eindspel ging ik dan ook tenonder.

    Als tweede match speelde ik een inhaalwedstrijd tegen één van de nieuwe jongeren nl Ramses Deyaert (11 jaar!!) en hij pareerde mijn gevaarlijke aanval op een grandiose manier en na een foutje van mij (vooral onderschatting van een vrijpion op e3 !) ging ik na zijn prachtige zet Da1+ met daaropvolgend e1D onderuit.

    De eindstellingen verschijnen onderaan.


    23-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag bridgeavond

    maandag 22 oktober reeks 2.

    we waren met 11 paren hetgeen weeral een succes is.

    hieronder vind je de volledige uitslag van reeks 2

    1 HEMERYCK DIRK -BRUGGEMAN JOHN 57.29%
    2 NAESSENS IRIS- CANT HARRY 55.63%
    3 MCMURRUGH CAREL- VAN ESBROECK JEF 55.10%
    4 VAN LAERE ROMAIN -LENJOU ANDRE 52.00%
    5 LEYSSENS LUCIENNE- DE BOCK GERDA 50.66%
    6 VAN DE VELDE MARIE-AN- VAN LOOCK DENISE 50.33%
    7 GIELEN RIA- HUYBRECHTS JAN 49.58%
    8 BRIE LUCIENNE- GOOSSENS WERNER 47.19%
    9 BAERT URBAIN -VONCK ANNEMIE 46.13%
    10 VLEESCHOUWER ANDRE- DE BURGGRAVE FILIP 43.25%
    11 TIEBOS ANDRE VAN HOYDONCK SIMONNE 41.00%


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 22.10..2007 interclub schaken.

    Interclub zondag 22 oktober 2007.

     

    Op deze zonnige zondag reden we met Burcht 2 naar Mechelen om te gaan spelen in het sportcomplex van de Belgische Spoorwegen.

    Dit gebouw lag op de Leuvensesteenweg maar Glenn Janssens maakt spijtig genoeg geen straatnaamborden en dus was het voor ons niet eenvoudig om te weten op welke steenweg we ons bevonden.

    Na een telefoontje naar de cantinejuffrouw kwamen we toch (weliswaar enkele minuten te laat) op de plaats van bestemming.

    De speelzaal bevond zich achter de cantine en die lag een kleine 500 meter !!! van de parking af in een klein park waar het verschrikkelijk rustig was.  De speelzaal was ruim en groot en het geluid uit de kantine was niet te horen.

    Wij (Paolo Van Hove, Ik, Maarten Van Wauwe en Thomas Van Bogaert) speelden tegen Jonckers Marie-Jeanne (1576 ELO), Brugghemans Ellen (15 jaar !! en 1287 ELO), Lequesne (1248 ELO) en Masuï Gilberte (960 ELO).  Op papier was dit een haalbare kaart.

    De partijen:

    Thomas (10 jaar en beginnend schaker en voor de eerste keer in een competitie) verloor na 14 zetten met een mat op f2.  Veel oefenen en het zal hem niet veel meer overkomen.

    De tweede partij die afgelopen was was mijn partij tegen Ellen Brugghemans en dit na 63 zetten.   Voor haar ging de partij verloren toen ze mijn vrijpion nam met haar toren en ik uiteraard terugnam met schaak en toen de torens van het bord waren kwam ze een zet te kort om mijn andere vrijpion tegen te houden.  Het was toen al 18.00 uur gepasseerd.

    Maarten en Paolo waren toen nog altijd bezig.  Maarten zat in een gesloten remisestelling en ik adviseerde hem om de aangeboden remise ook aan te nemen.

    Paolo stond goed maar liep bijna in een remise door herhaling van zetten maar kon nog net op tijd het witte paard aanvallen met zijn paard en ofwel moest wit het ‘geschenk’ aannemen (zwarte paard stond ongedekt !) ofwel moest het witte paard spelen maar dan promoveerde de zwarte vrijpion.

    Gevolg Marie-Jeanne verloor.  Om 19.30 waren we dan eindelijk op weg naar huis met een overwinning op zak !!!!!  Mechelen – Burcht 2 : 1.5-2.5.

     


    21-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag viertallencompetitie

    Zaterdag 20/10/2007 bridgecompetitie in Beveren.

    We ontvingen vandaag de mensen van Mercator (Dendermonde).  De eerste ronde verliep zoals gewoonlijk gelijk maar in de tweede ronde gingen we (Carole, Arno, Denise en Jeff) reddeloos tenonder.

    Eindstand 5-25.


    20-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag schaken te Beveren

    Donderdag 18/10/2007  schaken in Ter Vesten.

    Er werden 4 partijen afgewerkt:

    Lucien Verbraeken - .Eddy Cambré : 1-0

    Jeff – Eric Vangermeersch : 1-0

    Herman Cools – Petrus Goossens : 1-0

    Peter Verbruggen – Richard Imbrechts : 1-0

    Mijn partij tegen Eric duurde 11 zetten!!!!!! En toen won ik zijn dame en gaf hij op.


    19-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kegelen met OKRA op 18 oktober.
    Deze maand waren we weer met 24 mensen (14 vrouwen en 10 mannen!!!) en na de 50 worpen kregen we volgende uitslag en zoals je ziet hebben de vrouwen overtuigend gewonnen !!!!

    Lena 263 punten
    Hilaire 261 punten.
    Ruth 256 punten
    Bertha 254 punten
    Lilian 253 punten
    Christianne 252 punten
    Jeff 248 punten
    Paul Laureys 248 punten
    Gaston 246 punten
    Lydia 244 punten
    Julien 242 punten
    Lizette 235 punten
    Maria 235 punten
    Andre Van Duysse 232 punten
    Annie 229 punten
    Eric 228 puntne
    Corry 219 punten
    Hugo 219 punten
    Juliette 218 punten
    Pol 214 punten
    Jenny 212 punten
    Greta 212 punten
    Andre Van Overtveldt 196 punten
    Nelly 190 punten.


    17-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridge

    maandag 15 oktober , reeks 2

    1 MCMURRUGH CAREL VAN ESBROECK JEF 58.04%
    2 DE BOCK GERDA VAN GOETHEM DAISY 53.13%
    3 VAN LOOCK DENISE VAN GOETHEM ARNO 50.45%
    6 GOOSSENS WERNER BRIE LUCIENNE 50.45%
    5 GIELEN RIA HUYBRECHTS JAN 49.55%
    6 VAN WAUWE MYRIAM VAN DE VELDE MARIE-AN 48.21%
    7 DE BURGGRAVE FILIP VLEESCHAUWER ANDRE 47.32%
    8 BAERT URBAIN VONCK ANNEMIE 42.86%


    Dinsdag 16 oktober te St-Niklaas.


    Noord-Zuid
    1. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 58.33%

    2. Etienne De Smet-Koen Van Betten 55.77%

    3. Roger Fruytier-Marcel Thibaut 54.80%

    4. Julia Tack-Lou Thibaut 51.50%

    5. Annie Kant-Heli De Baere 51.32%

    6. Cyriel Collier-René Tack 50.14%

    7. Hugo Lippeveld-Raymond Van Meirvenne 48.83%

    8. Marijke Clays-Frans Kenis 47.00%

    9. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 46.20%

    10. Jacqueline De Clercq-Nieke Wauters 44.02%

    11. Maria Maes-Sabine De Westelinck 42.13%
    Oost-West
    1. Harry Cant-Hilaire Covens 61.23%

    2. Armand Audenaert-Roni Van Dorsselaer 60.14%

    3. Denise Van Loock-Eddy Dias 56.30%

    4. Fred De Groof-Robert Staes 54.68%

    5. Michèle en Marc Herssens 50.81%

    6. Lydie Kant-Arno Van Goethem 49.84%

    7. Ria Van Der Schoot-Georges Van Cauwenberghe 45.32%

    8. Lieve en Roger Temmerman 44.86%

    9. Karel Lyssens-Antoine Christiaens 44.52%

    10. Luc De Hauwere-Willy Dequidt 41.86%

    11 Arthur Baetens-Bob Krekelbergh 40.07%


    12-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag schaken te Beveren
    11.10.2007 Schaken in Ter Vesten.

    Er werden op deze competitiedag 6 partijen gespeeld: Ik tegen Richard Imbrechts (1-0); Peter Verbruggen tegen Erik Cools (1-0); Eddy Cambré tegen Herman Cools (0-1); Petrus Goossens tegen Leo Windey (0-1) ; Eric Vangermeersch tegen Norbert Van Hoeyweghen (0-1).en Raoul Hotte tegen Brigitte Vancorsellis (1-0).




    10-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bridge de voorbije week

    08.10.2007 Bridge te Beveren.

    We waren bijna compleet deze keer en we konden zelfs alle ronden spelen.

    De verrassing was dat Iris en Veerle weeral wonnen.  Ze zijn goe bezig!

    1 NAESSENS IRIS VAN COPPENOLLE VEERLE 57.81%
    2 BRIE LUCIENNE GOOSSENS WERNER 57.29%
    3 LENJOU ANDRE VAN LAERE ROMAIN 52.81%
    4 VAN ESBROECK JEF MCMURRUGH CAREL 52.29%
    5 GIELEN RIA HUYBRECHTS JAN 50.98%
    6 HEMERYCK DIRK BRUGGEMAN JOHN 49.20%
    7 VONCK ANNEMIE BAERT URBAIN 48.64%
    8 VAN WAUWE MYRIAM VAN DE VELDE MARIE-AN 46.96%
    9 DE BURGGRAVE FILIP VLEESCHAUWER ANDRE 46.20%
    10 VAN GOETHEM ARNO VAN LOOCK DENISE 44.33%
    11 LEYSSENS LUCIENNE DE BOCK GERDA 44.17%

     

    09.10.2007 Bridge te St-Niklaas.

    We speelden nog eens gescheiden en dat was weeral een tijdje geleden.

     

    B-reeks
    1. Annie Kant-Heli De Baere 62.50%

    2. Rudy Van Hoyweghen-René Tack 61.31%

    3. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 54.17%

    4. Gerda De Bock-Urbain Baert 46.43%

    5. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck en Luc De Hauwere-Willy Dequidt 45.24%

    7. Arthur Baetens-Bob Krekelbergh 44.05%

    8.Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 41.07%


    08-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste Competitiewedstrijd Interclub Schaak

    07.10.2007 1° competitiewedstrijd.

    Burcht 1 (Luc, Jean-Pierre, Gunther en Bert) speelde tegen Boey 5 en won met 3-1

    Burcht 3 (Kenneth, Jan, Peter en Stefan) speelde tegen Boey 7 en speelde 2.5-1.5.

     

    Burcht 2 speelde tegen Boey Temse 6 .  om 13.00 uur waren onze tegenstanders reeds aanwezig.  Ze kwamen van Breda en hadden de heenweg een beetje overschat en waren dus ruim op tijd vertrokken.  Het was immers de eerste keer dat ze naar Burcht kwamen.

    Op het 1° bord speelde Paolo tegen Sammon Sinead (1710 ELO) en won.

    Op het 2° bord speelde Snijders Dick (1625 ELO) tegen Jeff maar na een gelijklopende partij liet ik mij mat zetten !!!! (Tb7 was een blunder van formaat, er volgde Tc8#!!).

    Op het 3° bord speelde Maarten een zeer sterke partij tegen zijn tegenstander (Vander Stee)maar ging op het einde toch onderuit.  Zeer verdienstelijk!

    Op het 4° bord speelde onze jeugdspeler Ramses Deyaert tegen De Strycker Nathan (ook een jeugdproduct van Temse) maar hij speelde voor de allereerste keer een competitiewedstrijd en was redelijk nerveus en maakte op de 23° zet een kleine fout en verloor zijn Dame.

    Hijzelf vond het leuk maar ja er moet nog veel gespeeld en geoefend worden.

    Eindstand: 1-3


    06-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekoverzicht

    27/09/2007.

    Schaken Beveren.

     

    Deze donderdag speelde ik voor de beverse competitie tegen Peter Verbruggen maar na 55 zetten moest ik mijn meerdere erkennen en ging Peter met de winst lopen.

    De eindstelling vind je zeker hieronder.

    Herman Cools speelde tegen zijn broer Erik maar verloor.

    Lucien Verbraeken speelde tegen Eric Vangermeersch en won.

    30/09/2007.

    Schaken Melsele.

    Als ik tijd heb en op tijd uit mijn bed kan ga ik zondagmorgen schaken in Melsele.

    Deze week speelde ik mijn tweede wedstrijd tegen Luc Hendrickx en deze keer was Luc verplicht mij eeuwig schaak te geven want anders liep hij de kans om te verliezen.  Hij had immers een pion minder.

    Eindstelling onderaan.

    01.10.2007.

    Bridge Beveren.

    Wegens reis (Myriam en Marie-Anne) en ziekte (Ellen Samoy) en vergaderingen (Filip) waren we met 6 paren en doordat ook de eerste reeks met weinig tafels waren zijn we in 1 groep gaan spelen.

    Dit was voor Beveren eigenlijk een primeur maar voor mij en Carole liep de avond niet zo goed af.

    Niettegenstaande we (volgens ons) niet slechts speelden werden we toch voorlaatste.

    De volledige uitslag staat hieronder:

    1 COLMAN GAB AUDENAERT ARMAND 67.71%

    2 CUVELIER FERDI VERHULST DIRK 58.33%

    3 VAN OVERMEIRE MARCEL VERMEIREN RAF 57.81%

    4 HEYNDERICKX THEO HEYNDERICKX GHISLAINE 56.70%

    5 HAEGEMAN MARC VAN SCHOOR DESIRE 55.73%

    6 DIAS EDDY VYT STEFAN 52.90%

    7 WEYLER DIRK SIEBENS MARLEEN 51.30%

    8 CANT HARRY VAN COPPENOLLE VEERLE 49.11%

    9 VAN GOETHEM ARNO LOVENIERS TONY 48.88%

    10 HEMERYCK DIRK BRUGGEMAN JOHN 48.70%

    11 BRAINE ROGER BEELDENS MARCEL 48.66%

    12 DEWIT JACQUELINE VERHAEGHEN BRIGITTE 45.98%

    13 LEYSSENS LUCIENNE VONCK ANNEMIE 1 43.97%

    14 JANSSENS POL VERCAUTEREN JEF 43.75%

    15 MCMURRUGH CAREL VAN ESBROECK JEF 41.74%

    16 CLEMENT PATRICK KIEKENS WILLY 41.74%

    17 LENJOU ANDRE-  VAN LAERE ROMAIN /41.41%

     

     

    2.10.2007.

    Bridge St-Niklaas.

    Lang geleden dat we nog eens in een eigen reeks speelden maar dat heeft ons (Carole en mij) niet echt geholpen want we werden laatst !!!! en eigenlijk hebben we ons goed geamuseerd.  Maar ja volgende keer beter zeker.

    De uitslag:

    B-reeks
    1. Annie Kant-Heli De Baere 63.66%

    2. Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 58.70%

    3. Jacqueline De Clercq-Arno Van Goethem 55.07%

    4. Hugo Lippeveld-Raymond Van Meirvenne 51.39%

    5.Luc De Hauwere-Willy Dequidt 49.54%

    6. Arthur Baetens-Bob Krekelbergh 44.91%

    7. Jeannine Kegels-Romain Dutré en Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 44.44%

    9. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 39.12%

     

    04.10.2007.

    Competitiewedstrijd Bridge te Waasmunster.

    Doordat er een huwelijksfeest was voor de kapitein van Waasmunster werd ons gevraagd om op donderdagavond te spelen en Arno Van Goethem en Denise Van Loock waren ook vrij en dus wij blijgezind naar Waasmunster om onze competitiematch aan te vangen.

    De eerste ronde verliep voor ons zeer goed maar in de tweede ronde gingen we roemloos ten onder.

    Einduitslag: Beveren 5 – Waasmunster : 5-25.

     

    05.10.2007.

    Schaken in Burcht.

    Mijn tegenstander vandaag was Stefan Clarys een tegenstander die ik normaal aankan maar na 21 zetten stond ik twee stukken achter en gaf op.

    06.10.2007.

    Schaken in Vrasene.

    Deze namiddag ging ik naar Vrasene om nog enkele details te regelen voor de verhuis van Raoul en Brigitte en we hadden tijd en dus gingen we een officiële competitiewedstrijd spelen in uitgesteld relais (dus ipv donderdag).

    Raoul mocht met wit maar na twee blunders (De1- en Ld3) verloor hij op de achtste zet zijn dame en gaf prompt op.


    25-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weeral twee weken voorbij

    Een week is zo kort met mijn drukgevulde agenda dat ik weer te weinig tijd had om mijn blog bij te werken dus geef ik een klein verslagje van de laatste twee weken.

    Donderdagavond 13/09/07 Schaken in Beveren..

    Ikzelf speelde niet mee wegens een afspraak die pas om 21 uur voorbij was maar er werd wel degelijk geschaakt.

    Leo Windey speelde tegen Erik Cools en won.

    Norbert Van Hoeyweghen speelde tegen Richard Imbrechts en won.

    Petrus Goossens speelde tegen Lucien Verbraeken en verloor.

    Peter Verbruggen speelde tweemaal !!! tegen Gunther Van Landeghem en won !!! beide partijen.

    Vrijdagavond 14/09/07 Schaken in Burcht.

    Vanavond speelde ik mijn eerste partij van de nieuwe clubcompetitie tegen Peter Verbruggen.  Na een redelijk gelijklopende partij (met voor Peter een illegale zet die ik niet had opgemerkt) blunderde ik een Paard weg en toen was het over en uit.

    Zaterdagmiddag 15/09/07 Sinjorentocht Bridge in Antwerpen.

    Er dedenn 17 mensen van Bridgeclub Beveren mee met deze zeer goed georganiseerde kroegentocht.

    Het weer was schitterend en er waren weeral 568 paren ingeschreven.

    De uitslag van alle mensen uit Beveren en ook de onze vind je hier:

    2°!!!  Raf Vermeiren – Hubert Janssens : 67.41 %

    17. Jules Hendrickx – Lisette Bergh : 63.92 %

    60. Dirk Verhelst – Marc Nijs : 58.98 %

    75. Van Coppenolle Veerle – Verbeeck Rita : 57.02 %

    132. Rik Somers – Ward Monbaliu : 55.60 %

    185. Eddy Dias-Arno Van Goethem : 53.73 %

    198. Van Kerckhoven Louis- Dirk: 53.32 %

    229. Van De Velde Jef-Duvivier Luc:  51.93 %

    379. Urbain Baert- Gerda De Bock : 46.96 %

    389. Carole McMurrugh – ik : 46.72 %

    430. Van Wauwe Myriam – Van de Velde Marie-Anne : 45.09 %

    501. Brigitte Verhaeghen – Marijke Clarys : 41.44 %

     

    Zondagmorgen 16/09/07 Schaken in Melsele.

    Ook hier loopt de competitie verder en deze zondag speelde ik tegen Luc Hendrickx en hier ging ik gewoon van het bord af.

    Dondermiddag 20/09/07  Kegelen met OKRA.

    Zoals elke maand gingen we ook weer kegelen in "'t Zillebeek".  We waren met 8 vrouwen en 10 mannen en na 50 worpen kregen we volgende uitslag:

    De mannen:

    1° Robert: 276 punten.

    2° Andre Vanovertveldt : 273 punten.

    3° Gaston : 266 punten.

    4° Michel : 250 punten

    4° Hilaire : 250 punten.

    6° Paul : 241 punten.

    7° Norbert : 235 punten.

    8° Andre Van Acker : 224 punten.

    9° Fons : 219 punten.

    10° Jeff : 218 punten !!!

    De vrouwen:

    1° Lena na een extra 5 worpen : 271 punten (+29).

    2° Ruth : 271 punten (+28).

    3° Lilianne : 271 punten (+22).

    4° Bertha : 270 punten.

    5° Christianne : 264 punten.

    6° Godelieve : 236 punten.

    7° Greta : 223 punten.

    8° Corry : 222 punten (en dus nog 4 meer dan mezelf!!).

    Donderdagavond 20/09/07 schaken in Beveren.

    Deze keer was ik op tijd en na een korte viering en overhandiging van onze wisselbeker aan de kampioen van vorig seizoen Gunther Van Landeghem en enkele hapjes en drankjes werden toch nog volgende partijen gespeeld:

    Ik tegen Brigitte Van Corsellies : 1-0

    Richard Imbrechts – Eric Vangermeersch : 0-1

    Lucien Verbraeken – Raoul Hotte : 1-0

    Peter Verbruggen – Petrus Goossens : 1-0

    Norbert Van Hoeyweghen – Eddy Cambré : 1-0

    Gunther Van Landeghem – Erik Cools : 0-1 na een zeer mooie en spannende partij.

    Vrijdagavond 21/09/07 Schaken te Burcht.

    Vanavond stond er een inhaalwedstrijd op het programma:  de partij van de eerste avond.

    Ik speelde tegen Jan Staes maar die is zo goed aan ’t spelen dat ik in het eindspel verloren ging na 70 zetten.

    Zondagmorgen 23/09/07 schaken te Melsele.

    Ik dacht deze morgen om eens gauw weerwraak te nemen tegen Jan voor mijn verlies van vrijdagavond (verschillende competities maar geregeld dezelfde tegenstanders) maar dat liep eventjes anders.  Ik kwam in tijdsnood en blunderde gewoon een Toren weg !!!! 1-0 voor Jan.

    Ik heb nog wel een terugwedstrijd tegen hem maar ik moet me toch zeer goed voorbereiden want hij speelt zeeeer goed tegenwoordig.  Dat belooft voor de interclubcompetiie (van SC De Gouden Burcht) die volgende maand begint.

     


    12-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Maandag 10/9/2007 in 'Olympia'.

    Na een glaasje champagne en enkele knabbeltjes ter gelegenheid van het huwelijk volgende zaterdag van de dochter van de patron werd er met enige vertraging gestart.  Tussendoor waren er oesters, mosselen, hapjes ..... zodat we in de tweede reeks afspraken om maar 6 ronden te spelen ipv van 7 omdat het anders veel te laat zou worden.
    Dit was de uitslag na 6 ronden:

    1 VAN BROECK ANITA JACQUELINEDE CLERQ 60.52%
    2 VAN WAUWE MYRIAM VAN DE VELDE MARIE-AN 58.51%
    3 VAN LOOCK DENISE VAN GOETHEM ARNO 57.01%
    4 BRIE LUCIENNE GOOSSENS WERNER 54.55%
    5 VAN ESBROECK JEF MCMURRUGH CAREL 51.67%
    6 NAESSENS IRIS VAN COPPENOLLE VEERLE 49.41%
    7 HEMERYCK DIRK BRUGGEMAN JOHN 46.41%
    8 LENJOU ANDRE VAN LAERE ROMAIN 44.27%
    9 GIELEN RIA VAN GOETHEM DAISY 41.63%
    10 BAERT URBAIN VONCK ANNEMIE 35.65%

    Dinsdag 11/9/2007.

    Ook deze dinsdag speelden we in 1 reeks zodat we aan 10 tafels kwamen.
    Hieronder vind je de gescheiden uitslagen:

    Noord-Zuid
    1. Roger Claus-Cyriel Collier 61.02%
    2. Paul Moriaux-Roger Vandeputte 59.30%
    3.
    René Tack-Rudy Van Hoyweghen 54.17%
    4. Greta De Cauwer-Tine Moriaux 51.72%
    5. Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 50.62%
    6. Antoine Christiaens-
    Karel Lyssens 47.53%
    7. Annie Kant-Heli De Baere 47.09%
    8. Maria Maes-Sabine De Westelinck 45.46%
    9. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 43.17%
    10.
    Marc Ruelens-Dirk De Cuyper 39.95%

    Oost-West
    1.
    John Jacobs-Pierre Van De Velde 68.03%
    2. Lieve en Roger Temmerman 64.62%
    3. Armand Audenaert-Roni Van Dorsselaer 61.60%
    4. Roger Fruytier-Marcel Thibaut 50.22%
    5.
    Julia Tack-Lou Thibaut 49.29%
    6. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 43.39%
    7. Lydie Kant-
    Bob Krekelbergh 42.80%
    8. Nieke Wauters-Jacqueline De Clercq 41.16%
    9. Luc De Hauwere-Willy Dequidt 40.48%
    10. Gerda De Bock-Urbain Baert 38.16%




    11-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TE KOOP - 1 PAARD!!!!
    Ik heb een paard te koop (zie foto's hieronder).
    PRIJS OVEREEN TE KOMEN.


    Photo Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at Photobucket


    07-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond Bridge in Beveren
    Op deze vrijdag (6/9/2007) begon ook het schaakseizoen in SC De Gouden Burcht maar ik kon niet meedoen omdat ik een oefenviertal had in Beveren.
    Alle 5 de viertallen van Beveren uit zowel de Liga als de Regionale aangevuld met een reserveviertal voor Beveren 5 speelden een mini-competitie met handicap tegen de anderen.
    We kregen na 30 giften volgende uitslag:
    1° Beveren 2 !!
    2° Beveren 1
    3° Beveren 3
    4° Beveren 4
    5° Beveren 5
    6° Beveren 6

    Mijn vaste partner Carole was terug uit de kliniek en nog niet helemaal hersteld maar speelde toch.
    Ik speelde met Carole en Jef en Ellen.
    Beveren 6 bestond uit Anita Van Broeck en Jacqueline De Clercq samen met Arno Van Goethem en Denise Van Loock.


    Hoofdpunten blog dirkjogt
  • Animatiefilm Ariadne
  • Beer & Food - A Perfect Match
  • Dodentocht 2013 - The Day After
  • Dodentocht 2013 dag -8
  • Dodentocht 2013 dag -12

    Foto

    Foto

    Recente foto van Fé (21 jaar !!!!).

    Foto

    Hierboven enkele fotootjes van mijn kindjes (?).  Bovenaan staan mijn oudste dochter en zoon (Kim en Nick) .  Eronder staat mijn tweede dochter (Fé) en als laatste mijn jongste dochter Tess.


    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • dirk jogt
  • beertje dagboek
  • starlight
  • Bichon Iris website

  • Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 04-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs