jeff speelt bridge en schaakt




Welkom op mijn blog! ik hoop dat hij bevalt.

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • ondertussen in melsele
  • dit ies het eerste berichtje van het nieuwe jaar
  • amaaaiii weeral lang geleden dat ik een bericht gepost heb!!!!!
  • Eerste bericht van dit jaar!!
  • welwelwel dat is weer lang geleden !!

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Jeff
    Ik ben een man en woon in Melsele (Belgie) en mijn beroep is bruggepensioneerd.
    Ik ben geboren op 29/02/1952 en ben nu dus 72 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schaken, bridge, cinema, computers, tv.
    Ik heb 4 kinderen: 3 dochters (26,20,18) en een zoon (23). Kim, en Nick zijn afgestudeerd. Kim geeft les. Nick werkt.

    Mijn middelste broer Willy  heeft samen met zijn vrouw Karine een frituur in Melsele: ' Frituur Svelta ' aan het voetbalveld in Melsele.
    Alle dagen open behalve maandag en dinsdag.  Voor zelfgemaakte spaghetti en zelfgemaakt stoofvlees en voor een mooi en lekker pakje friet slechts één adres : FRITUUR SVELTA (Van Puymbroeklaan - Melsele).!!!!!!

    Foto

    Zoeken in blog


    Buiten Bridge en Schaak speel ik ook als 'actieve' 50-plusser petanque in Beveren bij OKRA
    08-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste Competitiewedstrijd Interclub Schaak

    07.10.2007 1° competitiewedstrijd.

    Burcht 1 (Luc, Jean-Pierre, Gunther en Bert) speelde tegen Boey 5 en won met 3-1

    Burcht 3 (Kenneth, Jan, Peter en Stefan) speelde tegen Boey 7 en speelde 2.5-1.5.

     

    Burcht 2 speelde tegen Boey Temse 6 .  om 13.00 uur waren onze tegenstanders reeds aanwezig.  Ze kwamen van Breda en hadden de heenweg een beetje overschat en waren dus ruim op tijd vertrokken.  Het was immers de eerste keer dat ze naar Burcht kwamen.

    Op het 1° bord speelde Paolo tegen Sammon Sinead (1710 ELO) en won.

    Op het 2° bord speelde Snijders Dick (1625 ELO) tegen Jeff maar na een gelijklopende partij liet ik mij mat zetten !!!! (Tb7 was een blunder van formaat, er volgde Tc8#!!).

    Op het 3° bord speelde Maarten een zeer sterke partij tegen zijn tegenstander (Vander Stee)maar ging op het einde toch onderuit.  Zeer verdienstelijk!

    Op het 4° bord speelde onze jeugdspeler Ramses Deyaert tegen De Strycker Nathan (ook een jeugdproduct van Temse) maar hij speelde voor de allereerste keer een competitiewedstrijd en was redelijk nerveus en maakte op de 23° zet een kleine fout en verloor zijn Dame.

    Hijzelf vond het leuk maar ja er moet nog veel gespeeld en geoefend worden.

    Eindstand: 1-3


    06-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekoverzicht

    27/09/2007.

    Schaken Beveren.

     

    Deze donderdag speelde ik voor de beverse competitie tegen Peter Verbruggen maar na 55 zetten moest ik mijn meerdere erkennen en ging Peter met de winst lopen.

    De eindstelling vind je zeker hieronder.

    Herman Cools speelde tegen zijn broer Erik maar verloor.

    Lucien Verbraeken speelde tegen Eric Vangermeersch en won.

    30/09/2007.

    Schaken Melsele.

    Als ik tijd heb en op tijd uit mijn bed kan ga ik zondagmorgen schaken in Melsele.

    Deze week speelde ik mijn tweede wedstrijd tegen Luc Hendrickx en deze keer was Luc verplicht mij eeuwig schaak te geven want anders liep hij de kans om te verliezen.  Hij had immers een pion minder.

    Eindstelling onderaan.

    01.10.2007.

    Bridge Beveren.

    Wegens reis (Myriam en Marie-Anne) en ziekte (Ellen Samoy) en vergaderingen (Filip) waren we met 6 paren en doordat ook de eerste reeks met weinig tafels waren zijn we in 1 groep gaan spelen.

    Dit was voor Beveren eigenlijk een primeur maar voor mij en Carole liep de avond niet zo goed af.

    Niettegenstaande we (volgens ons) niet slechts speelden werden we toch voorlaatste.

    De volledige uitslag staat hieronder:

    1 COLMAN GAB AUDENAERT ARMAND 67.71%

    2 CUVELIER FERDI VERHULST DIRK 58.33%

    3 VAN OVERMEIRE MARCEL VERMEIREN RAF 57.81%

    4 HEYNDERICKX THEO HEYNDERICKX GHISLAINE 56.70%

    5 HAEGEMAN MARC VAN SCHOOR DESIRE 55.73%

    6 DIAS EDDY VYT STEFAN 52.90%

    7 WEYLER DIRK SIEBENS MARLEEN 51.30%

    8 CANT HARRY VAN COPPENOLLE VEERLE 49.11%

    9 VAN GOETHEM ARNO LOVENIERS TONY 48.88%

    10 HEMERYCK DIRK BRUGGEMAN JOHN 48.70%

    11 BRAINE ROGER BEELDENS MARCEL 48.66%

    12 DEWIT JACQUELINE VERHAEGHEN BRIGITTE 45.98%

    13 LEYSSENS LUCIENNE VONCK ANNEMIE 1 43.97%

    14 JANSSENS POL VERCAUTEREN JEF 43.75%

    15 MCMURRUGH CAREL VAN ESBROECK JEF 41.74%

    16 CLEMENT PATRICK KIEKENS WILLY 41.74%

    17 LENJOU ANDRE-  VAN LAERE ROMAIN /41.41%

     

     

    2.10.2007.

    Bridge St-Niklaas.

    Lang geleden dat we nog eens in een eigen reeks speelden maar dat heeft ons (Carole en mij) niet echt geholpen want we werden laatst !!!! en eigenlijk hebben we ons goed geamuseerd.  Maar ja volgende keer beter zeker.

    De uitslag:

    B-reeks
    1. Annie Kant-Heli De Baere 63.66%

    2. Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 58.70%

    3. Jacqueline De Clercq-Arno Van Goethem 55.07%

    4. Hugo Lippeveld-Raymond Van Meirvenne 51.39%

    5.Luc De Hauwere-Willy Dequidt 49.54%

    6. Arthur Baetens-Bob Krekelbergh 44.91%

    7. Jeannine Kegels-Romain Dutré en Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 44.44%

    9. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 39.12%

     

    04.10.2007.

    Competitiewedstrijd Bridge te Waasmunster.

    Doordat er een huwelijksfeest was voor de kapitein van Waasmunster werd ons gevraagd om op donderdagavond te spelen en Arno Van Goethem en Denise Van Loock waren ook vrij en dus wij blijgezind naar Waasmunster om onze competitiematch aan te vangen.

    De eerste ronde verliep voor ons zeer goed maar in de tweede ronde gingen we roemloos ten onder.

    Einduitslag: Beveren 5 – Waasmunster : 5-25.

     

    05.10.2007.

    Schaken in Burcht.

    Mijn tegenstander vandaag was Stefan Clarys een tegenstander die ik normaal aankan maar na 21 zetten stond ik twee stukken achter en gaf op.

    06.10.2007.

    Schaken in Vrasene.

    Deze namiddag ging ik naar Vrasene om nog enkele details te regelen voor de verhuis van Raoul en Brigitte en we hadden tijd en dus gingen we een officiële competitiewedstrijd spelen in uitgesteld relais (dus ipv donderdag).

    Raoul mocht met wit maar na twee blunders (De1- en Ld3) verloor hij op de achtste zet zijn dame en gaf prompt op.


    25-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weeral twee weken voorbij

    Een week is zo kort met mijn drukgevulde agenda dat ik weer te weinig tijd had om mijn blog bij te werken dus geef ik een klein verslagje van de laatste twee weken.

    Donderdagavond 13/09/07 Schaken in Beveren..

    Ikzelf speelde niet mee wegens een afspraak die pas om 21 uur voorbij was maar er werd wel degelijk geschaakt.

    Leo Windey speelde tegen Erik Cools en won.

    Norbert Van Hoeyweghen speelde tegen Richard Imbrechts en won.

    Petrus Goossens speelde tegen Lucien Verbraeken en verloor.

    Peter Verbruggen speelde tweemaal !!! tegen Gunther Van Landeghem en won !!! beide partijen.

    Vrijdagavond 14/09/07 Schaken in Burcht.

    Vanavond speelde ik mijn eerste partij van de nieuwe clubcompetitie tegen Peter Verbruggen.  Na een redelijk gelijklopende partij (met voor Peter een illegale zet die ik niet had opgemerkt) blunderde ik een Paard weg en toen was het over en uit.

    Zaterdagmiddag 15/09/07 Sinjorentocht Bridge in Antwerpen.

    Er dedenn 17 mensen van Bridgeclub Beveren mee met deze zeer goed georganiseerde kroegentocht.

    Het weer was schitterend en er waren weeral 568 paren ingeschreven.

    De uitslag van alle mensen uit Beveren en ook de onze vind je hier:

    2°!!!  Raf Vermeiren – Hubert Janssens : 67.41 %

    17. Jules Hendrickx – Lisette Bergh : 63.92 %

    60. Dirk Verhelst – Marc Nijs : 58.98 %

    75. Van Coppenolle Veerle – Verbeeck Rita : 57.02 %

    132. Rik Somers – Ward Monbaliu : 55.60 %

    185. Eddy Dias-Arno Van Goethem : 53.73 %

    198. Van Kerckhoven Louis- Dirk: 53.32 %

    229. Van De Velde Jef-Duvivier Luc:  51.93 %

    379. Urbain Baert- Gerda De Bock : 46.96 %

    389. Carole McMurrugh – ik : 46.72 %

    430. Van Wauwe Myriam – Van de Velde Marie-Anne : 45.09 %

    501. Brigitte Verhaeghen – Marijke Clarys : 41.44 %

     

    Zondagmorgen 16/09/07 Schaken in Melsele.

    Ook hier loopt de competitie verder en deze zondag speelde ik tegen Luc Hendrickx en hier ging ik gewoon van het bord af.

    Dondermiddag 20/09/07  Kegelen met OKRA.

    Zoals elke maand gingen we ook weer kegelen in "'t Zillebeek".  We waren met 8 vrouwen en 10 mannen en na 50 worpen kregen we volgende uitslag:

    De mannen:

    1° Robert: 276 punten.

    2° Andre Vanovertveldt : 273 punten.

    3° Gaston : 266 punten.

    4° Michel : 250 punten

    4° Hilaire : 250 punten.

    6° Paul : 241 punten.

    7° Norbert : 235 punten.

    8° Andre Van Acker : 224 punten.

    9° Fons : 219 punten.

    10° Jeff : 218 punten !!!

    De vrouwen:

    1° Lena na een extra 5 worpen : 271 punten (+29).

    2° Ruth : 271 punten (+28).

    3° Lilianne : 271 punten (+22).

    4° Bertha : 270 punten.

    5° Christianne : 264 punten.

    6° Godelieve : 236 punten.

    7° Greta : 223 punten.

    8° Corry : 222 punten (en dus nog 4 meer dan mezelf!!).

    Donderdagavond 20/09/07 schaken in Beveren.

    Deze keer was ik op tijd en na een korte viering en overhandiging van onze wisselbeker aan de kampioen van vorig seizoen Gunther Van Landeghem en enkele hapjes en drankjes werden toch nog volgende partijen gespeeld:

    Ik tegen Brigitte Van Corsellies : 1-0

    Richard Imbrechts – Eric Vangermeersch : 0-1

    Lucien Verbraeken – Raoul Hotte : 1-0

    Peter Verbruggen – Petrus Goossens : 1-0

    Norbert Van Hoeyweghen – Eddy Cambré : 1-0

    Gunther Van Landeghem – Erik Cools : 0-1 na een zeer mooie en spannende partij.

    Vrijdagavond 21/09/07 Schaken te Burcht.

    Vanavond stond er een inhaalwedstrijd op het programma:  de partij van de eerste avond.

    Ik speelde tegen Jan Staes maar die is zo goed aan ’t spelen dat ik in het eindspel verloren ging na 70 zetten.

    Zondagmorgen 23/09/07 schaken te Melsele.

    Ik dacht deze morgen om eens gauw weerwraak te nemen tegen Jan voor mijn verlies van vrijdagavond (verschillende competities maar geregeld dezelfde tegenstanders) maar dat liep eventjes anders.  Ik kwam in tijdsnood en blunderde gewoon een Toren weg !!!! 1-0 voor Jan.

    Ik heb nog wel een terugwedstrijd tegen hem maar ik moet me toch zeer goed voorbereiden want hij speelt zeeeer goed tegenwoordig.  Dat belooft voor de interclubcompetiie (van SC De Gouden Burcht) die volgende maand begint.

     


    12-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Maandag 10/9/2007 in 'Olympia'.

    Na een glaasje champagne en enkele knabbeltjes ter gelegenheid van het huwelijk volgende zaterdag van de dochter van de patron werd er met enige vertraging gestart.  Tussendoor waren er oesters, mosselen, hapjes ..... zodat we in de tweede reeks afspraken om maar 6 ronden te spelen ipv van 7 omdat het anders veel te laat zou worden.
    Dit was de uitslag na 6 ronden:

    1 VAN BROECK ANITA JACQUELINEDE CLERQ 60.52%
    2 VAN WAUWE MYRIAM VAN DE VELDE MARIE-AN 58.51%
    3 VAN LOOCK DENISE VAN GOETHEM ARNO 57.01%
    4 BRIE LUCIENNE GOOSSENS WERNER 54.55%
    5 VAN ESBROECK JEF MCMURRUGH CAREL 51.67%
    6 NAESSENS IRIS VAN COPPENOLLE VEERLE 49.41%
    7 HEMERYCK DIRK BRUGGEMAN JOHN 46.41%
    8 LENJOU ANDRE VAN LAERE ROMAIN 44.27%
    9 GIELEN RIA VAN GOETHEM DAISY 41.63%
    10 BAERT URBAIN VONCK ANNEMIE 35.65%

    Dinsdag 11/9/2007.

    Ook deze dinsdag speelden we in 1 reeks zodat we aan 10 tafels kwamen.
    Hieronder vind je de gescheiden uitslagen:

    Noord-Zuid
    1. Roger Claus-Cyriel Collier 61.02%
    2. Paul Moriaux-Roger Vandeputte 59.30%
    3.
    René Tack-Rudy Van Hoyweghen 54.17%
    4. Greta De Cauwer-Tine Moriaux 51.72%
    5. Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 50.62%
    6. Antoine Christiaens-
    Karel Lyssens 47.53%
    7. Annie Kant-Heli De Baere 47.09%
    8. Maria Maes-Sabine De Westelinck 45.46%
    9. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 43.17%
    10.
    Marc Ruelens-Dirk De Cuyper 39.95%

    Oost-West
    1.
    John Jacobs-Pierre Van De Velde 68.03%
    2. Lieve en Roger Temmerman 64.62%
    3. Armand Audenaert-Roni Van Dorsselaer 61.60%
    4. Roger Fruytier-Marcel Thibaut 50.22%
    5.
    Julia Tack-Lou Thibaut 49.29%
    6. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 43.39%
    7. Lydie Kant-
    Bob Krekelbergh 42.80%
    8. Nieke Wauters-Jacqueline De Clercq 41.16%
    9. Luc De Hauwere-Willy Dequidt 40.48%
    10. Gerda De Bock-Urbain Baert 38.16%




    11-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TE KOOP - 1 PAARD!!!!
    Ik heb een paard te koop (zie foto's hieronder).
    PRIJS OVEREEN TE KOMEN.


    Photo Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at Photobucket


    07-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond Bridge in Beveren
    Op deze vrijdag (6/9/2007) begon ook het schaakseizoen in SC De Gouden Burcht maar ik kon niet meedoen omdat ik een oefenviertal had in Beveren.
    Alle 5 de viertallen van Beveren uit zowel de Liga als de Regionale aangevuld met een reserveviertal voor Beveren 5 speelden een mini-competitie met handicap tegen de anderen.
    We kregen na 30 giften volgende uitslag:
    1° Beveren 2 !!
    2° Beveren 1
    3° Beveren 3
    4° Beveren 4
    5° Beveren 5
    6° Beveren 6

    Mijn vaste partner Carole was terug uit de kliniek en nog niet helemaal hersteld maar speelde toch.
    Ik speelde met Carole en Jef en Ellen.
    Beveren 6 bestond uit Anita Van Broeck en Jacqueline De Clercq samen met Arno Van Goethem en Denise Van Loock.


    06-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET NIEUWE SEIZOEN VAN MALPERTUUS IS BEGONNEN.
    Op Donderdag 5/9/2007 ging ons nieuwe seizoen van start in 'Den Brisee' in Kieldrecht.
    Er wordt zoals verleden jaar een dubbele Round Robin gespeeld (iedereen speelt 2x tegen iedereen).
    Bij de start waren we al met 11 mensen en dus was ik (als voorzitter) de eerste ronde bye.
    We kregen volgende uitslagen:

    Erik Cools - Brigitte Vancorselies : 1-0
    Ray Hotte - Eric Vangermeersch : 0-1
    Peter Verbruggen - Leo Windey : 1-0
    Richard Imbrechts - Lucien Verbraeken : 0-1
    Petrus Goossens - Norbert Van Hoeyweghen : 0-1

    Ik hoop allicht dat er nog enkele mensen bijkomen.


    05-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Maandag 03/09/2007

    Door het feit dat mijn vaste partner Carole opgenomen werd in het ziekenhuis voor een kijkoperatie in de slokdarm ging ik gewoon langs om eventueel de klasseringen af te printen en in te voeren.  Dirk Weyler (een vaste waarde in reeks 1) had deze avond geen partner en hij offerde zich op om met mij in reeks 2 te spelen .  Opofferen was geen eufemisme want ik merkte toch dat mijn kennis van het bridgespel beduidend beter zou kunnen en het haar van Dirk is enkele tintjes grijzer geworden.  Maar ik heb toch heel belangrijke feedback gekregen (hij gaf theoriles na de biedingen hetgeen zeer interessant was).
    De einduitslag vind je hieronder:

    1 VAN WAUWE MYRIAM- VAN DE VELDE MARIE-AN 59.42%
    2 LENJOU ANDRE- VAN LAERE ROMAIN 58.33%
    3 DE BURGGRAVE FILIP- VAN COPPENOLLE VEERLE 52.95%
    4 WEYLER DIRK- VAN ESBROECK JEF 49.85%
    5 BRIE LUCIENNE- GOOSSENS WERNER 48.91%
    6 BAERT URBAIN- VONCK ANNEMIE 48.07%
    7 LEYSSENS LUCIENNE- DE BOCK GERDA 47.02%
    8 GIELEN RIA- VAN GOETHEM DAISY 45.83%
    9 VAN LOOCK DENISE- MARIENS LUC 39.31%

    Dinsdagavond 04/9/2007.

    Deze dag ging Carole onder het mes (na een 4 uur durende operatie was alles ok). en ik ging normaal gezien niet bridgen in 'De Houtmuis' maar 's middags belde de voorzitter om te vragen of ik met Roger Verbraeken wou spelen die zonder partner zat.  Uiteraard ging ik akkoord en ik heb me kostelijk geamuseerd met deze zeer zachte speler.  Er kwam geen kwaad woord over zijn lippen en ook hij heeft zich goed geamuseerd en dat vind ik nog altijd belangrijker dan winnen.  We speelden zoals de laatste tjd wel vaker gebeurd in 1 groep en hieronder vind je de einduitslag.

    Noord-Zuid
    1. Armand Audenaert-Roni Van Dorsselaer 64.29%
    2. Lieve en Roger Temmerman 53.37%
    3. Annie Kant-Heli De Baere 52.98%
    4.
    Paul Moriaux-Roger Vandeputte 50.99%
    5. Jeannine Kegels-Romain Dutré 50.00%
    6. Nieke Wauters-Jacqueline De Clercq 47.82%
    7. René Tack-Rudy Van Hoyweghen 47.22%
    8. Julia Tack-Lou Thibaut 46.83%
    9. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 45.63%
    10. Anita Van Broeck-Frans Kenis 40.87%
    Oost-West
    1. Omer De Cauwer-Marcel Thibaut 70.14%
    2. Lydie Kant-
    Bob Krekelbergh 62.50%
    3.
    Antoine Christiaens-Karel Lyssens 54.86%
    4. Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 53.70%
    5.
    Liesbeth De Bleser-Georges Van Cauwenberghe 50.60%
    6. Hugo Lippeveld-Raymond Van Meirvenne 46.53%
    7.
    Greta De Cauwer-Tine Moriaux 46.30%
    8. Marijke Clays-Marcel Beeldens 46.06%
    9.
    Guido Verbraeken-Jeff Van Esbroeck 42.46%
    10. Maria Maes-Sabine De Westelinck 40.87%
    11. Luc De Hauwere-Willy Dequidt 40.28%







    03-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EERSTE RIDDERTORNOOI VAN SC DE GOUDEN BURCHT

    EERSTE RIDDERTORNOOI 1+2/09/2007.

     

    DIT TORNOOI WERD EEN ZEER GROOT SUCCES !!!!!!

    Er werd gespeeld in ’t Waaigat in Burcht die voor dit tornooi een prachtige locatie was en waar we hopelijk volgend jaar (6+7 september 2008 – hou deze datum vrij!!) terug terecht kunnen.

    Onze hoofdsponsor was “YTONG” uit Burcht en de commerciële directeur was ook enthousiast met de locatie.

    Er waren 32 ingeschreven schakers.  Door een kwetsuur en (vermoedelijk) ziekte waren er 2 afwezigen zodat we van start gingen om 10.30 (Zaterdag) met 30 schakers waarvan er 10 waren met een ELO-rating boven de 2000 !!!!! hetgeen zeeeeer goed was.

    De toprating was Alienkin Aleksander (2407) en dan was er ook nog Leonid Gorschkov die nog geen officiële matchen had gespeeld (is nog maar 6 maand in België en speelt in Gent.)  Hij wordt geschat op +2000 elo zodat er eigenlijk 11 topspelers waren die uiteraard de prijzenpot onder zich moesten verdelen.  De strijd was dan ook bikkelhard met heel weinig remises.

    Na zaterdag 5 ronden en zondag 6 ronden (het speeltempo was 30 minuten KO) kregen we volgende einduitslag:

    Zoals je merkt waren er zondag nog 2 afwezigen.

    Eindklassement.

    1° Docx Stefan (2361) : 8.5 /11

    2° Alienkin Aleksander (2404): 8 / 11

    2° Leenaerts Robin (2164) : 8 / 11

    4° Maas Wim (2328): 7.5 / 11

    4° Nieto Emmanuel (2255):  7.5 / 11

    4° Gorschkov Leonid (0!!!!!!!): 7.5 / 11

    7° Schuermans Robert (2279):  6.5 / 11

    7°  Leenaerts  Kevin (1991) :  6.5 / 11

    9°  Gorschkova Irina (2165) : 6 / 11

    9°  Van Den Abbeele Mike (2089) : 6 / 11

    9°  Boeye Leo (2066) : 6 / 11

    9°  Todts Benny (2039) : 6 / 11

    9°  Van Der Tricht Jan (1984) : 6 / 11

    9° Aerts Tom (1722) : 6 / 11

    9° Van Landeghem Gunther (1582) : 6 / 11 en winnaar van onze Club !!!!

    16° Cauwenberghs Kenneth (1579) : 5.5 / 11

    17° Cools Walter (1733) : 5 / 11

    17° De Block Gert (1694) : 5 / 11

    17° Pannier Jean-Pierre (1660) : 5 / 11

    17° Van Hove Paolo (1538) : 5 / 11

    17° Vander Voort Patrick (1447) : 5 / 11

    17° Staes Jan (1298) : 5 / 11

    23° Verbruggen Peter (0) : 4 / 11

    23°  Clarys Stefan ( 0) : 4 / 11

    25° Bruynseels Roger (1550) : 3 / 11

    25° Van Esbroeck Jeff (1490) : 3 / 11

    25° Verheyden Robin (1455) : 3/ 10

    25° De Cock Bert (0) : 3 / 11

    29° Opdebeeck Jeremy (0) : 1.5 / 5

    30° Van Wauwe Maarten (0) : 1 / 3



    31-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag Kegelen met de KGB-OL vrouw - Beveren
    Ook deze maand gingen we kegelen in de Beverse Kegelclub op het Zillebeek te Beveren.
    Na ruggespraak met de deelnemers waren vooral de vrouwen uitermate tevreden over de infrastructuur en voortaan spelen we 1 maal per maand kegelen ipv bowling !
    Er kwamen 11 dames en 15 mannen opdagen en 1 kleinzoon van een lid wat zeker een groot succes kan genoemd worden.
    Er werd door iedereen 5x10 keer gegooid (iedereen gooide 10 x en deze punten werden genoteerd en opgeteld.
    De dames waren iets minder in aantal dan de mannen en die gooiden maar 4x10 keer.
    We kregen deze (verrassende ???) uitslag.

    DAMES: (na 50 worpen).
    1° Bertha : 275 !!!! punten
    2° Monique : 254 punten
    3° Lena : 252 punten
    4° Ruth : 249 punten
    5° Tim : 240 punten
    6° Lydia : 227 punten
    7° Godelieve : 215 punten
    8° Lilian : 205 punten
    9° Greta : 202 punten
    10° Nelly : 187 punten
    11° Jenny : 182 punten
    12° Leonza : 170 punten.

    MANNEN. (na 40 worpen).

    1° Gaston : 223 punten
    2° Hilaire : 215 punten
    3° Eric : 211 punten
    4° André Vanovertveldt : 202 punten
    5° Hugo : 199 punten
    6° Michel : 195 punten
    7° Romain : 191 punten
    8° Fons : 188 punten
    9° Julien : 179 punten
    10°  Norbert : 173 punten
    11° Andre : 168 punten
    12° Jeff : 161 punten
    13°  Vic : 147 punten
    14° Willy : 126 punten
    15° Roger : 102 punten.



    29-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Na een weekje schaken ging ik deze week terug bridgen met mijn partner Carole.
    Maandagavond waren de hapjes heel lekker maar ons resultaat iets minder.  We werden 6° op 8 paren.
    Hieronder de volledige uitslag:

    maandag 27 augustus reeks 2

    1 HEMERYCK DIRK BRUGGEMAN JOHN
    56.02%
    2 BRIE LUCIENNE GOOSSENS WERNER 54.94%
    3 LEYSSENS LUCIENNE VAN GOETHEM ARNO 52.08%
    4 NAESSENS IRIS VAN COPPENNOLLE VEERL 50.89%
    5 VONCK ANNEMIE VLEESSCHOUWER 47.99%
    6 MCMURRUGH CAREL VAN ESBROECK JEF 47.47%
    7 VAN LAERE ROMAIN
    LANJOU ANDRE 45.39%
    8 VAN DE VELDE MARIE-AN VAN WAUWE MYRIAM 45.37%

    Dinsdagavond speelden we weer in 1 reeks met in totaal 9.5 tafels.

    Er kwam dan ook een aparte uitslag voor Noord-Zuid en Oost-West.
    Hieronder de volledige uitslag:

    29-08-2007
    Gebruik deze link als u rechtstreeks dit artikel wilt bookmarken of linken...Clubwedstrijd dinsdag 28 augustus
    Noord-Zuid
    1. Marijke Clays-Marcel Beeldens 62.56%
    2. Roger Claus-Cyriel Collier 57.95%
    3. Julia Tack-Lou Thibaut 55.74%
    4. Anita Van Broeck-Frans Kenis 52.68%
    5. Roger Fruytier-Marcel Thibaut 51.93%
    6.
    Annie Kant-Heli De Baere 51.45%
    7. Paul Moriaux-Roger Vandeputte 48.99%
    8. Lutgarde De Cock-Jacqueline De Clercq 40.26%.
     9. Gerda De Bock-Urbain Baert 29.58%
    Oost-West
    1. Lieve en Roger Temmerman 59.95%
    2. Armand Audenaert-Roni Van Dorsselaer 58.72%
    3.
    Antoine Christiaens-Karel Lyssens 56.15%
    4. Robert De Witte-Guido Verniers 50.37%
    5. Maria Maes-Sabine De Westelinck 49.57%
     6. Luc De Hauwere-Willy Dequidt 48.97%
    7. Hugo Lippeveld-
    Luc Heirbaut 47.24%
    8. René Tack-
    Bob Krekelbergh 44.37%
    9. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 43.36%
    10. Greta De Cauwer-Tine Moriaux 41.57%

     Niettegenstaande de niet zo schitterende uitslag hebben we toch goed en leuk gespeeld.




    26-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brasschaak 28/08/2007-25/08/2007

    BRASSCHAAK 18.08.2007-25.08.2007.

     

    Deze week gingen we met 7 personen van SC De Gouden Burcht naar Brasschaak voor 9 dagen schaken.

    We dat waren: ikzelf, GuntherVan Landeghem, Paolo Van Hove, Jean-Pierre Pannier, Jan Staes, Van Cauwenberghe Kenneth en Bert De Cock..

    Na 9 dagen schaken kregen we volgende uitslag (voor onze club):

    Kenneth : 4/9 (111/158)

    Jean-Pierre: 3.5/9 (115/158)

    Bert : 3.5/9(117/158)

    Paolo : 3.5/9 (120/158)

    Jeff : 3/9 (140/158)

    Gunther : 2.5/9 (145/158)

    Jan : 2.5/9 (148/158)

    Mijn uitslagen:

    1° Ronde:ik- Van Capellen Jonas(1829): 0-1

    2° Ronde : De Meyer Jef(1677) –ik : 1-0

    3° Ronde: Ik-Vandeweyer Sigri (NC): 0-1 (ik verloor op tijd !!!!!!)

    4° Ronde : Smekens Ruben(1299) – ik : 1-0

    5° Ronde : Ik – Beukema Louise (1187): 1-0

    6° Ronde : Gunther Van Landeghem (1582)-ik : Remise

    7° Ronde : Ik – De Cock Bert (NC) : 0-1

    8° Ronde : Wouters Frans (1354)-ik : Remise

    9° Ronde : Ik – Ganses Monique (1299) : 1-0

     

    Mijn eindstellingen van de partijen vind je in de slideshow onderaan.

    Hieronder vind je het klassement van de eerste 10.

    Eindklassement

       Tit Naam                    Rating Kat   Ptn     Buch  M B   S B   Lot

      1  m Dutreeuw Marc          (2416N)  1    7.5/9   55.5   ---  0.00     0

      2  * Nieto Emanuel          (2255N)  1    7.5/9   54.0   ---  0.00     0

      3  f Sadkowski Daniel       (2366N)  1    7.5/9   52.0   ---  0.00     0

      4  f Dardha Arben           (2306F)  1    7.0/9   56.0   ---  0.00     0

      5 nm Schuermans Robert      (2279N)  1    7.0/9   55.5   ---  0.00     0

      6  * Duhayon Yves           (2235N)  1    7.0/9   54.5   ---  0.00     0

      7  f Maes Wim               (2328N)  1    7.0/9   53.0   ---  0.00     0

      8  * Colijn Stefan          (2075F)  1    6.5/9   51.5   ---  0.00     0

      9  * Steenbekkers Franciscu (2228F)  1    6.5/9   51.0   ---  0.00     0

     10    De Vos Nils            (2133N)  1    6.5/9   49.0  27.0  0.00     0





    16-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en dinsdagavond bridge
    Maandagavond waren we met 4 tafels (vermoedelijk zijn er nog veel mensen in verlof).
    Als gastspeler in onze reeks speelde Marcel Beeldens met Luc MarienS (die zonder partner zat) en vermoedelijk speelde hij inderdaad een klasse hoger dan ons (vooral het bieden en uitspelen) en hij won dan ook verdiend.
    Tussen plaatsen 2 (Gerda en Lucienne) en 3 (Carole en mezelf) was het verschil slechts 0.1 punt !!!!

    Dinsdagavond speelden we met onze reeks samen met de eerste want anders waren er te weinig tafels.  Nu waren we met 10 tafels en hadden we gescheiden uitslagen.
    Niettegenstaande we Noord-Zuid speelden was onze uitslag niet zo denderend zoals je kunt zien in de uitslag hieronder:

    Noord-Zuid
    1. John Jacobs-Pierre Van De Velde 61.31%
    2. Ghislaine en Theofiel Heynderickx 58.33%
    3. René Tack-Rudy Van Hoyweghen 57.94%
    4. Roger Claus-Cyriel Collier 53.97%
    5.
    Jeannine Kegels-Romain Dutré 49.80%
     6. Annie Kant-Heli De Baere 48.61%
    7. Lydie Kant-
    Bob Krekelbergh 47.62%
    8.
    Anita Van Broeck-Frans Kenis 44.05%
    9. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 39.88%
    10. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 38.49%

    Oost-West
    1. Armand Audenaert-Roni Van Dorsselaer 60.71%
    2. Roger Fruytier-Marcel Thibaut 59.33%
     3. Julia Tack-Lou Thibaut 55.56%
    4. Luc De Hauwere-Willy Dequidt 54.76%
     5. Marijke Clays-Marcel Beeldens 51.79%
    6.
    Gerda De Bock-Urbain Baert 49.21%
    7. Robert De Witte-Guido Verniers 46.83%
    8.
    Guido Verbraeken-Karel Lyssens 44.25%
    9. Jacqueline De Clercq-Nieke Wauters 43.06%
    10. Lucienne Leyssens-Arno Van Goethem 34.52%


    13-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondagmorgen schaken in Melsele
    Deze voormiddag nog eens naar Melsele gaan oefenen want volgende week begint Brasschaak !!!.
    Mijn tegenstander was Van Hove Paolo een niet te onderschatten sterke speler waar ik in het verleden geregeld tegen verloor.
    Ik had mij voorgenomen om mij niet te laten afslachten en zeker met het oog op volgende week (9 partijen met rating !!) zo goed mogelijk te spelen zelf met onze tijd (1 uur KO).
    Na elk ongeveer 55 minuten !!!!! gebruikt te hebben kwamen we een remise overeen !!.
    2 belangrijke punten voor mij.
    De eindstelling staat hieronder.

    Host unlimited photos at slide.com for FREE!


    11-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en dinsdagavond bridge

    maandag 06 augustus , reeks 2

    1 BRIE LUCIENNE GOOSSENS WERNER 59.67%
    2 NAESSENS IRIS VAN COPPENOLLE VEERLE 55.56%
    3 LENJOU ANDRE VAN LAERE ROMAIN 52.83%
    4 HEMERYCK DIRK BRUGGEMAN JOHN 50.60%
    5 VAN WAUWE MYRIAM VAN DE VELDE MARIE-AN 49.54%
    6 BAERT URBAIN DE BOCK GERDA 47.92%
    7 VLEESCHAUWER ANDRE DE BURGGRAVE FILIP 44.49%
    8 MCMURRUGH CAREL VAN ESBROECK JEF 39.58%

    08-08-2007
    Gebruik deze link als u rechtstreeks dit artikel wilt bookmarken of linken...

    Noord-Zuid
    1. Armand Audenaert-Raf Vermeiren 63.87%

    2. Roger Fruytier-Marcel Thibaut 54.07%

    3. Greta De Cauwer-Tine Moriaux 53.71%

    4. Liliosa Van Damme-Marc Nijs 50.20%

    5. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 49.97%.

    6. Julia Tack-Lou Thibaut 49.89%

    7. René Tack-Cyriel Collier 44.91%

    8. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 42.30%

    9. Jacqueline De Clercq-Liesbeth De Bleser 40.90%


    Oost-West
    1. Tanja Heirbaut-Roger Claus 61.75%

    2. Ghislaine en Theofiel Heynderickx 60.38%

    3. Paul Moriaux-Roger Vandeputte 53.78%

    4. Gerda De Bock-Urbain Baert 51.76%

    5. Sabine De Westelinck-Maria Maes 51.06%

    6. Annie Kant-Heli De Baere 49.48%

    7. Luc De Hauwere-Willy Dequidt 47.28%

    8. Antoine Christiaens-Karel Lyssens 46.39%

    9. Luc Heirbaut-Hugo Lippeveld 43.16%

    10. Lydie Kant-Bob Krekelbergh 37.83%



    02-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdagavond bridge te Sint-Niklaas

    Gebruik deze link als u rechtstreeks dit artikel wilt bookmarken of linken...Clubwedstrijd dinsdag 31 juli 2007.

    Slechts 1 reeks met 12 tafels !!!
    Leuk maar ietsje moeilijker.

    Noord-Zuid
    1. Marijke Clays-Marcel Beeldens 59.62% 2. Armand Audenaert-Roni Van Dorsselaer 55.58% 3. René Tack-Arthur Baetens 54.19% 4. Roger Claus-Cyriel Collier 53.55% 5. Eddy Dias-Arno Van Goethem 51.56% 6. Jeannine Kegels-Romain Dutré 50.51% 7. Robert De Witte-Guido Verniers 48.16% 8. Julia Tack-Lou Thibaut 46.69% 9. Sabine De Westelinck-Maria Maes 46.09% 10. Liesbeth De Bleser-Georges Van Cauwenberghe 45.53% 11. Michèle en Marc Herssens 44.95% 12. Lydie Kant-Bob Krekelbergh 43.15%
    Oost-West
    1. Enny Pollijn-Omer De Cauwer 65.38% 2. Ghislaine en Theofiel Heynderickx 64.69% 3. Roger Fruytier-Marcel Thibaut 55.43% 4. Nieke Wauters-Jacqueline De Clercq 52.95% 5. Antoine Christiaens-
    Karel Lyssens 51.48% 6. Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 49.63% 7. Jacques Swartelé-Gerrit Tanis 49.41% 8. Annie Kant-Heli De Baere 48.80% 9. Lieve en Roger Temmerman 45.76% 10. Anita Van Broeck-Frans Kenis 44.92% 11. Carel McMurrugh-Jeff Van Esbroeck 36.91% 12. Gerda De Bock-Urbain Baert 34.99%


    26-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en dinsdagavond bridge
    Maandagavond te Beveren.

    We waren met 4.5 tafels en de uitslag volgt later.  Het enige noemenswaardige feit is dat Carole en ik laatste werden (het ging langs geen kanten, we maakten geen fouten maar konden geen enkel contract spelen.) en dat Marie-Anne en Myriam eerste werden.

    Dinsdag te Sint-Niklaas.

    We waren slechts met  5 tafels (ook in de eerste reeks) maar we opteerden om gescheiden te spelen..Na  7 ronden hadden we volgende einstand:
    B-reeks
    1. Lydie Kant-
    Bob Krekelbergh 60.27%
    2.
    Lucienne Leyssens-Denise Van Loock 58.93%
    3. Lutgarde De Cock-Hubert De Smedt 58.48%
    4. Antoine Christiaens-
    Karel Lyssens 50.89%
    5. Hugo Lippeveld-Raymond Van Meirvenne 49.55%
    6. Annie Kant-Heli De Baere en Carel McMurrugh- Jeff Van Esbroeck 47.32% 
    8. Jeannine Kegels-Romain Dutré 46.43%
    9. Denise Crockaert-
    Marc Ruelens 42.41%
    10. Urbain Baert-Gerda De Bock 38.39%.





    24-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandagmiddag Kegelen met OKRA.
    Deze  maandag gingen we voor de eerste keer kegelen in "'t Zillebeek " te Beveren de nieuwste lokatie voor de Beverse Kegelclub.
    We gingen met OKRA Nieuwe Parochie niet Bowlen omdat in het verlof de Dropshot in de namiddag gesloten is.
    Er kwamen 27 !!! spelers opdagen (15 mannen en 12 vrouwen) hetgeen terecht een record mag genoemd worden. Kegelen is veel minder zwaar dan bowlen (de ballen zijn kleiner en lichter en hebben geen gaten).  Voor de rest zijn er veel speelmogelijkheden die ik hier niet direct kan vertellen (omdat is ze zelf niet ken).  Voor meer inlichtingen kijk op www.beversekegelclub.be. We speelden naar 40 beurten op 4 banen.  Een verschil is ook nog dat er enkel een strike telt en je dan een extra beurt krijgt (ook als alle kegels (9) behalve de middelste omliggen) maar een spare telt dan niet.
    Op baan 1 speelden:  Lena, Bertha, Christianne, Godelieve, Nelly en Maria.  Op baan 2 speelden: Greta, Simonne, Lydia, Monique, Lilianne en Josée.
    Op baan 3 speelden:  Andre Van Overtveldt, Ik, Hugo, Andre Van Acker, Walter, Gaston en René.  Op baan 4 speelden: Fons, Romain, Robert, Viktor, Paul, Michel, Andre en Roger.

    We kregen de volgende uitslag:
    - Lena : 126 punten
    - Bertha : 125 punten
    - Christianne : 126 punten.
    - Godelieve : 107 punten.
    - Nelly : 99 punten.
    - Maria : 108 puten.
    - Greta : 120 punten.
    - Simonne : 116 punten.
    - Lydia : 121 punten.
    - Monique : 124 punten.
    - Lilianne : 124 punten.
    - Josée : 132 punten (en de winnares van de vrouwen).

    - Andre Van Overtveldt : 130 punten.
    - Jeff : 124 punten.
    - Hugo : 125 punten.
    - Andre Van Acker : 118 punten.
    - Walter : 142 punten (en de winnaar bij de mannen).
    - Gaston : 127 punten.
    - Rene : 125 punten.
    -Fons : 140 punten !!
    - Romain : 128 punten.
    - Robert : 131 punten.
    - Viktor : 106 punten.
    - Paul : 115 punten.
    - Michel : 129 punten.
    - Andre : 95 punten.
    - Roger : 117 punten..

    Het was zeker tof en veel moeilijker dan je zou denken op het eerste zicht.  De baan begint veel smaller en heeft twee schuinen kanten en de ballen zijn dan al kleiner en lichter het is veel technischer dan bowling.  Je moet een goede techniek hebben om die bochten in de baan te benutten om een strike te gooien.
    Hier volgen enkele sfeerbeelden van deze middag.

    Op donderdag 30 augustus spelen we opnieuw op de kegelbaan op 't zillebeek in Beveren (aan de oude begraafplaats).


    23-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag schaken in Melsele
    Oef, na enkele weken waar het schaken te vroeg begon voor mij of waar er geen tegenstander beschikbaar was, was Gunther Van Landeghem vrij om nog een competitiewedstrijd te spelen.  Na een tiental zetten had ik door dat Gunther beneden zijn nivo speelde hetgeen niet van zijn gewoonte was.  De partij verliep verder in mijn voordeel en hij probeerde nog wel op pat te spelen maar zijn vlieger ging niet op en ik won dan ook zoals je kan zien op de foto van de eindstelling.

    Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


    17-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag bridgeavond
    Door de afwezigheid van Carole (mijn vaste bridgepartner) die een zwaar onderzoek had ondergaan in de namiddag en te moe was om te bridgen speelde ik toevallig met Luc Mariens die ook geen partner had.  Dinsdagavond ben ik niet gaan bridgen.
    We waren met zeven paren door het verlof uiteraard.
    Hieronder de uitslag met een verrassende winnaar.

    maandag 16 juli reeks 2

    1 VERBEECK RIA VAN DE VELDE MARIE-AN 59.38%
    2 DE BOCK GERDA LEYSSENS LUCIENNE 56.67%
    3 VAN LAERE ROMAIN LANJOU ANDRE 53.19%
    4 MARIENS LUC VAN ESBROECK JEF 48.96%
    5 CANT HARRY VLEESCHAUWER ANDRE 44.10%
    6 BRUGGEMAN JOHN BRIE LUCIENNE 43.75%
    7 BAERT URBAIN VONCK ANNEMIE 40.63%


    Hoofdpunten blog dirkjogt
  • Animatiefilm Ariadne
  • Beer & Food - A Perfect Match
  • Dodentocht 2013 - The Day After
  • Dodentocht 2013 dag -8
  • Dodentocht 2013 dag -12

    Foto

    Foto

    Recente foto van Fé (21 jaar !!!!).

    Foto

    Hierboven enkele fotootjes van mijn kindjes (?).  Bovenaan staan mijn oudste dochter en zoon (Kim en Nick) .  Eronder staat mijn tweede dochter (Fé) en als laatste mijn jongste dochter Tess.


    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • dirk jogt
  • beertje dagboek
  • starlight
  • Bichon Iris website

  • Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 04-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs