Marketing Hik Geel
Inhoud blog
  • Albert Heijns reclame-icoon zegt vaarwel
  • Tradingminds: een groot succes!
  • Facebook weet voortaan altijd waar u bent
  • Trading Minds The Countdown
  • Waarom is het op een iPhone altijd 9 uur en 41 minuten?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Graduaat Marketing
    21-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is het probleem van coca-cola?
    De verkoop van Coca-Cola daalt in de gehele wereld, maar waar aan ligt dit?

    De algehele verkoop van Coca-Cola zit in dalende lijn. Het is een merkbaar proces over de gehele wereld, maar in Noord-Amerika is het zeer merkbaar. De Verenigde Staten hebben een regelrechte obesitasepidemie. En meer en meer wordt er met verwijzende vinger naar snoep- en frisdrankproducenten verwezen. De inwoners van de VS worden zich ook meer en meer bewust van hun inname van ongezonde producten en proberen hier ook op te letten.

    Coca-Cola heeft Sandy Douglas aangesteld om deze dalende verkoop om te keren. Zelf is deze man bezig met zijn gezondheid en zegt hij zelf maar 1 blikje van zijn eigen merk per dag te drinken door het hoge aantal calorieën. De man is opgezadeld met een moeilijke opdracht om Coca-Cola terug in stijgende lijn te krijgen.

    De voorbije jaren zijn er meer en meer pogingen gedaan om "gezonde" versies van Cola op de markt te brengen: Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero en de toekomstige Coca-Cola Life. Ook al noemt men dit gezondere versies, men moet dit toch nog altijd in perspectief plaatsen, want in elk product zit nog suiker of producten zoals aspartaam die ook niet de beste naam hebben in de wereld.

    Coca-Cola is ook een zeer gesloten bedrijf voor de buitenwereld en het recept blijft tot op de dag van vandaag strikt geheim. Dit zorgt voor veel ongerustheid omdat de mens zich meer en meer bewust wordt van wat hij eet en drinkt. Sommigen vrezen dat er schadelijke producten in het recept zitten die zorgen voor de unieke smaak. Coca-Cola probeert meer open te zijn, maar van het recept zetten ze toch niet alle ingrediënten op het productetiket.

    Coca-Cola gooide het dan ook over een andere boeg. Het introduceerde kleinere verpakkingen om de verkoop te stimuleren en het kocht de voorbije jaren kleinere spelers op de markt op. Zo kocht het enkele jaren geleden het "gezondere" drankje VitaminWater. Deze drankjes worden als gezond beschouwd omdat er vitaminen inzitten, maar ze bevatten suiker, kleurstoffen en koolstof. De verkoop van dit product slaat ook niet overal aan. In de VS is het een enorm succes, maar in België is de verkoop ervan ondertussen gestopt.

    Het wordt een hele uitdaging voor Coca-Cola om hun verkoop te doen stijgen of te behouden.

    Bron: Wat is het probleem van Coca-Cola?


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs