Omdat het bijna Halloween is, heeft Ikea Singapore een reclamespot gelanceerd. Als je regelmatig films kijkt, weet je misschien wel waar Ikea zijn inspiratie heeft gehaald. De reclamespot lijkt verdacht veel op de film The Shining van regisseur Stanley Kubrick. Net zoals in de film, zie je een jongetje rijden op een driewieler. Ditmaal niet in het hotel van de film, maar in een filiaal van de Zweedse meubelgigant.
Het jongetje denkt dat hij een nachtmerrie heeft, maar eigenlijk droomt hij dit enkel en zeggen zijn ouders op het einde gewoon dat ze naar de kassa gaan om af te rekenen.
Als je niet zou weten dat het een reclamefilmpje is van Ikea, zou je denken dat je een film aan het bekijken bent.
In het begin zijn de achtergrondgeluiden nog rustig. Meer naar het einde beginnen ze zenuwslopend te worden. De achtergrondgeluiden samen met de stemmen en effecten (knipperende lampen, schemerig, mistig) zorgen ervoor dat je echt in de sfeer van de commercial zit. Om het af te maken zie je skeletten op sommige stoelen zitten.
Het reclamefilmpje is goed bedacht en gemaakt. Ikea laat de kijkers van de commercial helemaal meeleven. Er bouwt een soort van spanning op, want je wilt zelf ook weten hoe de reclamespot eindigt. Je gaat helemaal in de sfeer van Halloween en horror en dat is ook de bedoeling van Ikea.
|