Inhoud blog
  • 21 mei 2014
  • 20 mei 2014
  • 19 mei 2014
  • 18 mei 2014
  • Beijing
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    De Transsiberië Expres 2014
    De Transsiberië Expres 2014
    De Transsiberië Expres 2014
    16-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 mei 2014

    15 mei 2014

    5u - géén sneeuw en wel soep als ontbijt.
    Onze chauffeur is al klaar, wij ook en worden naar het grote station gebracht, met z'n 6-sen.
    Toegekomen staat onze trein al te wachten. De russische trein was goed, de mongoolse trein was
    beter, de chinese trein is .... NIET best. Geen verwarming, geen warm water van de samovar.
    Zelfs onze chinese buurman vindt dit beneden alle peil voor een chinese trein.
    We zijn toch een beetje teleurgesteld maar installeren ons naar goede gewoonte en zullen zeker
    veilig en wel in Datong toekomen. De chinese grens belooft weer voor wat oponthoud te zorgen,
    maar dat zien we wel als we daar zijn.
    Ondertussen denderen we door de Gobi woestijn en zien de eerste kamelen in de verte.
    De Gobi heeft blijkbaar 5 variaties, wij zien voornamelijk droge vlaktes en gesteenten.
    Oeps, nu is ook het toiletpapier op. Voorzienige vlamingen hebben zelf extra rol bij :-)
    Effe de bar induiken, ons laatste Tugrits moeten opgedronken worden. We hebben net genoeg
    voor 2 biertjes, Cris zat erbij en keek ernaar.
    19u we naderen de mongoolse grens en naar goede gewoonte moeten er briefjes ingevuld worden;
    2 deze keer. Aan de mongoolse grens zijn er 4 ambtenaren gepasseerd. Na een dik uur rijden we
    verder om om 21u aan de chinese grens toe te komen. Eerst papiertjes afhalen, dan paspoorten
    afgeven, dan 2 'militairen' die de coupé komen controleren. Weliswaar geen honden deze keer.
    Het is hier waar het onderstel van de trein zal vervangen worden. Russische en Mongoolse rails
    zijn breder dan bij ons en dus ook dan in China; we gaan op rails van 1.50m rijden en dus moet
    ook het onderstel aangepast worden. Spectaculair om te zien, alle camera's in de aanslag.
    De wagon wordt door een hydraulisch systeem omhoog gebracht, het onderstel wordt losgekoppeld
    en weggereden en nadien worden de juiste onderstellen gekoppeld.
    2u later krijgen we onze paspoorten terug en nog eens een uur later kunnen we vertrekken naar Datong,
    onze eerste stop in China.
    We zijn allemaal goed moe en hopen dan ook op een goede nachtrust, dat extra dekentje is welkom
    want het is verdomd koud op deze trein.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 24/06-30/06 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs