De Transsiberische Spoorlijn is de langste spoorlijn ter wereld door 1 land. U kunt zich voorstellen dat er vele verschillende treinen over dit spoor rijden. Graag geven we u een idee van de diverse treinen
Trein 1/2: "De Rossiya": één van de beste en daarmee duurste treinen van Rusland. Dé trein die om de dag het gehele traject Vladivostok-Moskou v.v. aflegt. De trein is geverfd in de kleuren van de Russische vlag. De treinstellen zijn nieuw en modern met keurige toiletruimte met wastafel (2 per rijtuig) Trein 3/4: "De Chinese Trans Mongolië Express": dé trein die het gehele traject van Moskou naar Beijing en v.v. aflegt. De restauratie en provodniki zijn Chinees. In de 1ste klas is er per 2 coupés een kleine douchecabine met wastafel aanwezig. Trein 5/6: "De Trans Mongolië Express". Deze trein legt 2 maal per week het traject Moskou-Ulaanbaatar v.v. af. De Russische trein is de betere van de 2. Op de Mongoolse trein zijn vele handelaren aanwezig die voor nogal wat overlast kunnen zorgen. Trein 19/20: "De Trans Mantsjoerije Express". Deze trein rijdt van Moskou naar Beijing en v.v. om Mongolië heen door de Chinese provincie Mantsjoerije. Dit is misschien wel de beste trein die u kunt treffen. U kunt deze trein ook nemen voor bijvoorbeeld het traject Moskou-Irkutsk.
Trein 239/240: ook deze trein legt het gehele traject van de échte Trans Siberië Express af en is een stuk goedkoper dan trein 1/2. De kwaliteit is twijfelachtig. Er is geen 1ste klas rijtuig op de treinen aanwezig, u kunt vragen naar 2-persoonsgebruik van een 4-persoonscoupé.
Trein 69/70 & 79/80: een veel-gebruikte trein voor het traject Moskou-Irkutsk v.v. Het kwaliteit van de treinen is redelijk. Er is geen 1ste klas rijtuig op de treinen aanwezig, u kunt vragen naar 2-persoonsgebruik van een 4-persoonscoupé.
Trein 361/362: een zeer matige trein die dagelijks op en neer 'boemelt' tussen Irkutsk en Ulaanbaatar. De trein doet een nacht langer over dit traject dan de treinen 3/4 en 5/6, doordat het internationale rijtuig urenlang stilstaat op een rangeerterrein bij de grensovergang. Bovendien heeft de trein geen 1ste klas en geen restauratierijtuig. Mijn tip: kies voor dit traject altijd voor de laag-genummerde treinen! Op genoemde uitzonderingen na zijn er per rijtuig 2 was-/toiletruimtes aanwezig. Ieder rijtuig beschikt over een samowar, een meestal op kooltjes gestookte waterkoker, waar u gratis onbeperkt kokend water af kunt tappen.
wij rijden met trein 70 & 80 & 362
26-04-2014 om 11:54
geschreven door lemmens danny 
|