Inhoud blog
  • 22/09 Harveng
  • 01/09 Bastogne
  • 25/08 Houffalize
  • 18/08 Erneuville
  • 11/08 Chimay
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Greenbiker29 @ O2MC
    Marathonseizoen 2013
    16-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16/06 Haversin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag weer een marathon die nog niet op mijn lijstje staat, de Porte des Ardennes in Haversin. Met 1850 hm's over 80 km nog een laatste test
    voor de Raid des Hautes Fagnes in Malmedy die volgende week op het programma staat. Vandaag dus niet te gek doen en proberen de benen wat te sparen want in Malmedy ga ik mij wagen aan de 115 km met 3000 hm's. Ook vandaag krijg ik het gezelschap van Francis, die vorige week in Flobecq de smaak te pakken heeft gekregen.
    Iets voor 8.30u nemen we de start, al snel krijgen we de eerste tracks door het bos voorgeschoteld. Aan bossen trouwens geen gebrek hier in de streek: Bois d'Heure, Bois de Behoigne en Bois du Roi zijn maar enkele van de vele bossen die we doorkruisen. Zwaar technisch zijn de tracks niet en ook qua klimwerk vallen de eerste 20 km wel mee. Ook Francis verteert het klimwerk goed, we liggen wat voor op het tijdsschema dat ons vooraf haalbaar leek. Tot zowat halfweg weten we onze snelheid mooi te behouden, met 800 hm's op de Garmin ziet het er naar uit dat we de beloofde 1850 hm's niet gaan halen. Iets voorbij de helft splits de 80 km af van andere afstanden en begint ook het zware klimwerk. Nog even een mooie doortocht door het dorpje Houyet, waar met dit mooie weer de kajakverhuurders goede zaken doen, en dan beginnen we er aan. We verlaten de boorden van de Lesse , op zoek naar hm's en die liggen hier blijkbaar voor het rapen. In tegenstelling tot het begin van de tocht volgen de lange beklimmingen zich in sneltempo op. Ons mooi gemiddelde van de eerste helft zakt terug, Ook Francis stelt vast dat dit toch andere koek is als Flobecq vorige week. Ook in de laatste 20 km blijft het stevig op en af gaan door de mooie bossen met ronkende namen als Bois du Mauvais Mont en Bois de Gresses , aan de 5de en laatste ravito vertrekken we met nog 9 km voor de boeg. Na nog enkele mooie kronkelende singletracks en een paar kuitenbijters bereiken we uiteindelijk na 5u44 min. de finish, de Garmin geeft 1900 hm's aan op 82 km's.

    uitslag: ver achteraan in het pak gefinished op plaats 105 van de 131, zonder echt te forceren de 112 punten gepakt.
    http://haversinvtt.e-monsite.com/medias/files/o2mc-haversin-80km-4.xls

    Het seizoen is nu halfweg, als ik de balans opmaak kan ik zeggen dat ik er met mijn 10e plaats goed voor sta. Ik heb vorige week in Flobecq wel gemerkt dat een keertje niet de max. afstand rijden direct enkele plaatsen kost. ik was de enige biker uit de top 20  die niet de 130km fietste, wat me onmiddellijk 3 plaatsen deed zakken. Wil ik mijn doelstelling halen ( top 20) zal ik toch vrijwel overal nog de langste afstand moeten rijden, en liefst nog wat extra punten sprokelen voor een snelle chrono. En er zijn nog heel wat kleppers te rijden, te beginnen met de 115 km volgende week in Malmedy. 

    16-06-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08/06 TransCollines Flobecq
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij de voorstelling van de O2MC kalender moest ik toch even opzoeken waar Flobecq ergens ligt. Blijkt dat het dorpje zowat op de taalgrens ligt net achter Brakel en voor ons Vlamingen gewoon Vloesberg noemt. Voor het eerst dit jaar ga ik passen voor de langste afstand, de chrono's hier gaan over 80km,105 km of zelfs 130 km. Sinds een aantal weken heb ik last van het zitvlak, de lange moddertochten van de afgelopen weken beginnen voor kwaaltjes te zorgen. Bovendien was de nachtrust weer niet wat het moet zijn, 105 km met 2200hm's of ruwgeschat een kleine 7 uur op de bike zal al meer dan genoeg zijn.
    Ik ben al rond 7 uur ter plekke en sta een kwartiertje later klaar voor de start als er zowaar nog een greenbiker verschijnt. Francis heeft de 80 km uitgekozen als zijn marathondebuut en dat van zijn nieuw "vliegmasjien", de Epic 29er. Ik rij over de chronomat aan de start maar besluit vandaag
    geen belang te hechten aan de tijd, maar best ook want al na 2 km rij ik al verkeerd en even verder sta ik 5 min stil voor een meute koeien die moet oversteken. Als ik na 10 km mijn weg zoek in het Livierenbos kom ik Francis tegen, we besluiten samen te rijden zolang ons parcours samenloopt. We vinden een geschikt tempo, de grote wielen gaan Francis duidelijk goed af. Op km 30 scheiden onze wegen, er volgt voor mij een lus met een stevige beklimming. Na  5 km goed "gassen" sluit ik terug aan. Nu bevinden we ons aan de Waalse kant van de taalgrens, we naderen het Bos van Frasnes waar enkele technisch uitdagende passages inzitten en stevig klimwerk. Ook hier moet ik weer een extra lus maken.
    De passages in de bossen liggen er trouwens nog nat bij en en dragen nog de sporen van de Herdermarathon die hier 2 weken geleden op veel plaatsen is gepasseerd. Na de lange lus in Frasnes ga ik terug op zoek naar mijn bikemakker maar regelmatig zijn er extra lussen, de laatste 40 km zal ik alleen moeten afhaspelen. Na ravito 3 heb ik nog 30 km voor de boeg, het zitvlak speelt ondertussen weer op door het gedokker op de harde, uitgedroogde veldwegen. Veel bos zit er niet meer in, toch tikken de hm's aan op de vele stukken vals plat. Als ik denk nog een km of 10 voor de boeg te hebben rij ik terug Flobecq binnen, ik verwacht nog een extra lus maar vreemd genoeg rij ik al na 98 km onder de aankomstboog door.
    de cijfers: 6u13min ondeweg geweest over de 98 km met 2081 hm's
    uitslag: http://www.bikers.be/uploads/fileGallery/13_Transcollines.xls

    08-06-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01/06 Hagelandse chrono
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eén van de twee O2MC chrono's op Vlaams grondgebied, vandaag staan er 80 km op het programma in en rond Langdorp. De eerste km's zijn een aaneenschakeling van singletracks, die er trouwens perfect bij liggen. Ik hou de vaart er goed in, toch haal ik in de eerste 20 km niet veel bikers in. Na een uur staan er exact 22 km op de Garmin. Op het volgende deel van het parcours ligt meer slijk en bevat ook wat meer hm's, ik begin ook stilaan bikers in te halen. Opvallend is wel dat ik bikers meer dan ééns inhaal. Ik heb zo'n vermoeden dat er nogal wat shortcuts genomen worden, ondanks de regelmatige controles onderweg. Na twee uur biken ben ik iets over halfweg, ik zit op schema om onder de 4 uur te arriveren. In vergelijking met de tochten van de laatste weken een korte tijd op de fiets dus, ik besluit de ravito's voorbij te rijden en neem onderweg enkel de volle drinbussen 3action aan. In de laatste 10 km's zitten minder singletracks met een lang stuk jaagpad met de wind pal op de kop. Met de benen vol verzuring moet ik nog een steile beklimming met boomwortels op, naar boven rijden lukt nog net. Na nog een klein funstukje in het bos bereik ik de aankomst na 3u53 min, op de teller 80,78 km en 1078 hm's.

    In de uitslag sta ik op plaats 32 van de 89 O2MC'ers,  187ste op 611 overall.
    http://www.mtbteamlangdorp.be/chrono/uitslag/2013.html
    In het klassement  van de O2MC  duik ik terug de top 10 binnen op plaats 7;
    http://www.bikers.be/uploads/fileGallery/Results_2013[4].xls

    03-06-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26/05 Thuin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Ardennes Trophy is amper uit de benen of de volgende marathon voor de O2MC dient zich al aan. Voor de 2de keer dit jaar
    is de streek rond Thuin aan de beurt voor de Raid de la Haute Sambre, goed voor 75 km en 1750 hm. Als ik 's morgens naar buiten kijk is er weeral..... regen. Met de slijktoestanden van de Ardennes Trophy nog vers in het geheugen kost het me moeite om niet terug in bed te kruipen.
    Toch zou het zonde zijn om na de punten die me in de Trophy bloed, zweet en tranen hebben gekost nu forfait te geven en hier de punten te laten liggen. In Thuin aangekomen is het nog heel rustig. Om 8 uur geeft de starter mij groen licht, de chrono loopt. Toch heb ik me voorgenomen om vandaag niet het volle pond te geven. Met de langste tochten van het seizoen in het verschiet ga ik het toch even wat rustiger aan doen.
    Na een km of 3 krijg ik gezelschap van een biker die enkele plaatsen voor me staat in het klassement. We geraken aan de klap over onze ambities in de O2MC en doen ons beklag over het weer en de pakken slijk die we dit jaar al gekregen hebben. Onze tempo's zijn vrij gelijk
    en zodoende blijven we in  elkaars buurt. Na het eerste deel, dat nog redelijk te doen is, komen er nu stroken aan waar het zo mogelijk nog slijker is dan in de Trophy. Bij de start van een beklimming hoor ik gevloek, mijn bikemakker heeft zijn ketting stuk getrapt. Ik keer terug en geef mijn kettingslotje af , we kunnen weer verder baggeren. De mooie tracks van Anderlues liggen er erg slecht bij, van krachten sparen is vandaag geen sprake want het is weer duwen om al glijdend vooruit te geraken. Ik zou er vandaag niet rouwig om zijn als de parcoursbouwers iets meer verharde weg in het parcours opnemen maar helaas. Ondertussen komen de bikers van de kleine afstanden er terug bij en zijn de tracks nu helemaal om zeep ( en glad als zeep). Ik ben content dat ik terug de industriezone bereik met het oude voetbalveld en vervallen kleedkamers.
    Als toetje nog een ijskoude douche , ik had niet anders verwacht.
    De cijfers voor vandaag: 4u45 min gereden en gegleden over de 73 km, de garmin heeft nog altijd zijn kuren maar ik vermoed dat de beloofde 1750 hm net iets overschat zijn en hou het op 1500.
    uitslag;     
    http://www.vtt-thuin.be/documents/Classement2013_75km.xls 

    plaats 23 van 64 deelnemers, 11e O2MC'er

    27-05-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20/05 Ardennes Trophy La Reid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor het eerst richting La Reid (Theux) voor de Ardennes Trophy, die dit jaar ook het Belgisch kampioenschap marathon is. Voor veel bikers is
    dit de zwaarste marathon in ons land, toch ga ik mij wagen aan de langste afstand van 90 km. Bij het inschrijven krijg ik startnummer 666, the number of the beast. Het nummer van Iron Maiden zal nog gans de dag door mijn hoofd spoken....
    Iets na 9.30u is het zover, box 2 mag er aan beginnen onder een gesloten wolkendek met regen. De verkoudheid van afgelopen week zit nog in mijn lichaam, ik vertek vrij rustig. De eerste strook off road lijkt wel een ijspiste, het is zoeken naar grip en trachten bikers te omzeilen die zich hebben vast gereden. Even verder begint nummer 1 van de 20 gecatalogeerde beklimmingen, het bordje met 8% over 1400 m spreekt me weinig moed in, komt daar nog bij dat de ondergrond één dik pak slijk is. Het is duidelijk, uitrijden zal vandaag al een hele opgave worden. Na beklimming 2, met 15 km op de teller glijd ik de afdaling af, de achterrem maakt een hels kabaal. De remblokken zijn al volledig op. Vanaf nu zal het dus voorzichtig doseren worden met de voorrem en de achterrem zo weinig mogelijk trachten te gebruiken.  Even verder komt de ziekenwagen aangereden, in een afdaling met een bordje 'slow' moet een biker worden afgevoerd. Als ik de startzone passeer na 25 km geven veel bikers er de brui aan, zelf twijfel ik ook en vraag me af of het wel verantwoord is om zonder achterrem nog verder te rijden. Ik besluit om toch nog verder te gaan en mijn beslissing nog wat uit te stellen. In een technische zone door het bos wil de fiets niet meer vooruit, het slijk heeft zich opgehoopt tussen de achterdriehoek en het achterwiel en de wielen draaien gewoon niet meer! Ondertussen volgen de beklimmingen van 700 tot 3200 m zich in sneltempo op, om nog maar te zwijgen van de niet aangekondigde beklimmingen die we er 'gratis' bij krijgen. Toch zie ik het nog zitten, ik overweeg om op ravito 2 mijn remblokken te laten vervangen, daar aangekomen staat er echter een file aan te schuiven bij het service tentje. Ik ben duidelijk niet alleen met 'bike troubles'. Het is te koud om te wachten en besluit dan maar om zo verder te gaan. Ondertussen blijven bikers afstappen, bij het kruisen van de asfaltwegen staan vaak auto's die bikers komen oppikken. Ik ben halfweg, als ik dit tempo aanhoud zal ik 7 uur op de bike zitten! De aanmoedigingen van de toeschouwers en seingevers stuwen me vooruit , ik ga niet plooien! Boven op de steile beklimming van chateau Franchimont kom ik aan ravito 3, vanaf hier is het nog 31,5 km met nog 6 beklimmingen, ik draai de knop om en besluit kost wat kost uit rijden. Na nog een stuk rijsttaart kruip ik terug op mijn carbon tuig, niet veel later lig ik er al terug naast. Opspattend slijk komt in mijn lenzen terecht waardoor ik in een verkeerd spoor beland. Ondertussen zijn de benen 'op', vanaf hier is het puur op karakter. Ik tel de beklimmigen af, soms is er gewoon geen grip en moet het te voet met opkomende krampen tot gevolg. Aan ravito 4 bekijk ik nog eens de grafiek van wat me nog rest, nog exact 11,4 km maar met nog 341 hm practisch alles nog omhoog!  Aan de laatste 2 beklimmingen lijkt geen einde te komen. Na 7u14 min passeer ik eindelijk de meet . De Garmin heeft waarschijnlijk ook geleden onder de regen want ik lees 2770 hm af op 92,7 km! In werkelijkheid waren het naar verluid 2400 hm, toch meer dan genoeg.
    Als ik thuis de uitslag bekijk merk ik dat 220 vertrekkers van de 445 hebben opgegeven! Ik eindig op plaats 175 van de 225 finishers.

    http://chronorace-web.cloudapp.net/Classements/Classement.aspx?eventId=6150393167882&redirect=0&mode=large&IdClassement=9283

    21-05-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09/05 Cimes de Waimes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen één van de grote marathon's die nog niet op het palmares staat, daar ga ik vandaag verandering in brengen. In de hoop mij in de top 20 van het klassement te kunnen handhaven kies ik ook vandaag voor de max. afstand van 85 km. Ook greenbiker Ivan C gaat mee, hij kiest vandaag de 65 km uit als zijn Ardeens marathondebuut voor dit jaar. Op het mountainbike.be forum de topic's van voorgaande jaren eens bekeken en wat ik daaruit onthoud is: technisch, 6 lange beklimmingen (cimes) met als klapper de beklimming van de skipiste in Ovifat.
    In Waimes aangekomen ziet het er niet al te best uit, het regent en de hemel zit volledig dicht. Maar ik heb nog een uurtje voor ik in startox 3 kan vertrekken en tegen 9.20u is het droog en de zon komt er zelfs door.
    De start is gegeven, 894 deelnemers zijn op weg om de 85 km te bedwingen. Op de eerste asfalstrook bergop schuif ik al goed op, ik heb de koprijders van de 3e golf nog in't vizier. De eerste strook off road ligt er enorm glibberig bij en er zijn al diepe sporen gereden door de 500 deelnemers uit de eerste 2 startboxen. De eerste technische passage sta ik al stil, een singletrack bezaait met wortels laat iedereen voet aan grond zetten. De technische tracks met stenen en wortels volgen elkaar op en van opschuiven is weinig sprake. Dan maar wachten op de weinige brede paden om op te schuiven. Ondertussen staan er al 20 km op de teller en regelmatig is het nog file rijden en wandelen, de gladde boomwortels worden niet door alle rijders goed verteert. Het middenstuk van de tocht is duidelijk het zwaartepunt van de Cimes, de singletracks langs de Warche zijn zeer technisch. Na 50 km begint de klim om uit de Warchevallei weg te komen, en of dat nog niet genoeg is volgt daarna nog de skipiste van Ovifat. Doseren is de boodschap om de laatste steile knik te kunnen overwinnen. Oef, toch boven geraakt!
    We zijn nu op het dak van ons landje ( 694 m hoog) , de garmin geeft 1500 hm aan, normaal dus nog een 300 hm op de laatste 25km.
    Deze laatste lus is er één van brede paden en singletracks langs het meer van Robertville. Het zwaarste is achter de rug.
    Na 5u38 min bereik ik de aankomst, ik had op 5 u gerekend maar daarvoor was het vandaag veel te technisch met iets te veel file.
    uitslag: 283 algemeen op 894 vertrekkers
    http://chronorace-web.cloudapp.net/classements/Classement.aspx?eventId=6150393167881&redirect=0&mode=large&IdClassement=9231

    10-05-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05/05 Bocq marathon Anhée
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag voor het eerst naar Anhée, de marathon is mij onbekend maar Profondeville ligt in de buurt en daar heb ik goeie herinneringen aan. Er is vandaag  keuze uit 65 of 80 km voor de O2MC, mijn goede ranking in het klassement (9e) verplicht mij enigszins om voor de lange afstand te gaan met naar verluid 2200hm. De massastart is al om 8u, om 6u zit ik dan ook al in de wagen richting Namen.
    Aan de inschrijving is het al redelijk druk, toch staat er even later slechts een relatief klein pelotonneke aan de startboog voor de 80 km.
    Donderdag is er al de Cimes de Waimes, ik denk dat er vandaag redelijk wat bikers voor de 65 km kiezen om daar goed voor de dag te komen. Ondanks het kleine deelnemersveld zitten er wel wat grote namen tussen, Joris Massaer komt wellicht een laatste maal de benen testen voor de BeMC die vrijdag begint.
    Stipt om 8u beginnen we er aan, na een eerste lusje van 7 km passeren we terug de start/finish. Ik ben weer achteraan vertrokken maar het opschuiven gaat moeizaam vandaag. De benen zijn slecht, ik moet meer beklimmingen doen op de granny dan ik de laatste weken gewoon ben. Ik zet nog door tot km 40 maar er komt geen beterschap. Dan maar een tempo zoeken en proberen de benen wat te sparen voor donderdag maar dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. Halfweg geeft de Garmin al 1100 hm aan. In vergelijking met Houffalize vorige week
    bolt het vandaag voor gene meter. De tracks zijn bezaait met stenen of er zijn diepe sporen in gereden. Ook in de 2de helft zitten nog stevige beklimmingen, de laatste is een singletrack waar het laveren is tussen de stenen. Na nog enkele stroken vals plat kan de afdaling richting sportcomplex beginnen. Oef, hopelijk in Waimes betere benen!
    Ik rij onder de boog, gemaakt van bierbakken Bocq, na 4u37 min, 83,5 km met 2058 hm en een AVS van 18,2 km/h

    uitslag, toch nog binnen de punten gereden: 44e algemeen op 99 deelnemers, 14e O2MC'er
    http://www.bikers.be/uploads/fileGallery/8_Anh%C3%A9e.xls

    in het klassement zak ik naar plaats 12:
    http://www.bikers.be/uploads/fileGallery/Results_2013[1].xls

    05-05-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29/04 Houffalize
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag de HOT marathon in Houffalize, 80 km afzien in het mekka van het mtb'en in ons Belgenlandje. Deze manche van de O2MC is tevens de slotdag voor de mannen die de driedaagse HOT wedstrijd rijden. Bij de startzone spot ik dan ook heel wat kleppers. Op enkele bonuspunten voor een goede chrono zal ik vandaag dus niet moeten rekenen. Mijn bikemakker Stefan is vandaag ook van de partij, we besluiten samen te rijden zonder focus op het uurwerk.
    Start om 10 uur, de eerste km is al  goed voor 100 hm. De cote de Saint Roch, een beklimming uit Luik-Bastenaken-Luik rekt het peloton al direct uit. Ook de off road klim erna is er eentje van 100 hm, na 10 km staan er dan ook al 430 hm op de Garmin. Veel recup zit er niet in, de tracks in de bossen liggen er nat bij en er moet stevig op de pedalen geduwd worden. Na 25 km naderen we La roche, uit een LCMT weet ik dat hier enkele zeer steile beklimmingen liggen. Ik krijg gelijk, als we terug vertrekken aan ravito 2 aan het wildpark begin ik aan een klim die deels te voet moet genomen worden. Terug op de fiets lijkt er maar geen einde te komen aan deze beklimming. Net voorbij het keerpunt geeft de Garmin al 1150 hm aan, als dit zo door gaat.....
    Na nog wat stevig klimwerk naderen we Houffalize. Hier volgt dan toch een stukje 'realatieve' recup langs de Ourthe, tot we natuurlijk weer uit de vallei moeten klimmen. Toch nog proberen wat power over te houden want in de laatste km's zou nog een lus van het wereldbekerparcours zitten. En inderdaad , na nog een pittige klim komen we boven en hebben we zicht over Houffa met beneden de stands van het Happy Bikedays gebeuren. Hier zitten we op de site van de wereldbeker, de parcoursbouwer bespaart ons de zig-zag afdaling richting brandweer maar heeft toch nog enkele steile stukjes beraf in petto.
    Na nog een rondje door het centrum finish ik samen met bikemakker Stefan op 5u 16 min, op de teller staan 78 km en 2130 hm.

    uitslag:   http://www.bikers.be/uploads/fileGallery/7_HOT.xls
    130e plaats algemeen, in het klassement stijg ik naar een voorlopig 9e plaats:
    http://www.bikers.be/uploads/fileGallery/Results_2013.xls

    28-04-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21/04 Tangissart

    La trace d'Hez , al jaren een zekerheid op de kalender van de greenbikers. Altijd een toporgansatie met regelmatig wel iets nieuws in het parcours. Voor vandaag beloven de parcoursbouwers ons 1700 hm op de 72 km. Ik begeef me naar de startplaats tegen 8u voor de massastart, iemand van de organisatie stuurt me samen met nog enkele bikers rond om helemaal achteraan aan te sluiten. Even na achten beginnen we eraan, het is zoeken om wat plaatsen te kunnen opschuiven op de eerste honderden meters, die flauw op lopen. Even later al een eerste keer file, na een klein oponthoud volgt een eerste mooi stukje off road. Net het bos uit passeren we terug de startplaats. Vreemd want nu zitten ook de toertochtrijders, die de extra lus niet hebben gereden, er tussen.
    Dit hadden de organsatoren toch beter kunnen oplossen want even verder staat iedereen bijna een kwartier stil, tot groot ongenoegen van nogal wat chronomannen. In de eerste km's zitten mooie singletracks met regelmatig een smal bruggetje, van opschuiven is niet veel sprake. Even verder hoor ik zowaar aanmoedigingen, enkele van onze greenbikers zijn vertrokken voor de rando en beginnen aan de lus die ik net achter de kiezen heb. Naarmate de km's vorderen begint het deelnemersveld uiteen te liggen en kan ik regelmatig wat chrono's passeren. De benen voelen goed aan en de ondergrond ligt er droog bij, er kan gevlamd worden.  Rond km 35 begin ik aan de zwaarste klim van de dag die boven net naast de autostrade uitkomt. De hm's tikken aan maar om richting 1700 te gaan zal de finale toch wel heel lastig moeten worden. Boven op de klim ontstaat een groepje dat er stevig de pees op legt. We spelen enkele km's haasje-over maar er zit bij mij nog wel iets in de tank en ik ga alleen door.  
    Enkele km's voor de aankomst krijg ik onze groene mannen terug in het vizier. Na nog wat peptalk van de mannen duik ik de afdaling in. Ronbiker komt nog aansluiten in een technisch stukje, ik denk er te zijn maar mijn parcourskennis laat me in de steek want er volgt nog een mottige kuitenbijter. Gellukig was dit echt de laatste want het beste is er nu wel af.
    Prachtige chrono, ik rij over de mat aan de aankomst na 3 u38 min en lees 1422 hm af op de garmin.

    uitslag: http://www.bikers.be/uploads/fileGallery/6_tangissart.xls
              
    58e O2MC'er op de 158

    21-04-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07/04 Grand-Leez
    na het echte werk van vorige week, een marathon tegen de tijd in de buurt van Gembloux. De topic's van voorgaande jaren eens bekeken en
    die voorspellen niet veel goeds, slechts 650 hm's over de 70 km. Op zich mag dit wel eens.Het pacours , zo zou later blijken, heeft echter weinig met mtb'en te maken.Ik ben er al vroeg bij en start als éen van de eersten om 7.30u.
    Het parcours ligt er hardbevroren bij.De starre carbonvork laat me alle kanten  op stuiteren. Na 5 km komt me al een chronorijder voorbij, ik volg op een 50-tal meters, de teller gaat vaak richting 30km/h. Na een uur zit ik al aan 25 km, van mooie tracks was tot hiertoe bitter weinig te bespeuren. Het middengedeelte is iets zwaarder maar echt zwaar klimwerk zit er niet in. Ondertussen rij ik al een uur alleen, nog geen snelle mannen die uit de achtergrond komen. Als ik mijn tempo kan volhouden zou ik binnen de 3 uur moeten kunnen finishen. De laatste 20 km bevatten veel asfalt, ik pers er alles uit en klok af op 2u59min.
    Om 10.30u al terug binnen, ik zal vlug thuis zijn voor Roubaix. Toch is deze chrono er volgens mij één die niet thuis hoort in O2MC-klassement, of was ik nog te hard aan't nagenieten van Grand-Halleux?
    Volgende week geen chrono, dan kan ik nog eens op pad met de greenbikers.

    uitslag: http://www.rfc-grand-leez.net/GL2013-Classement.pdf

    56e algemeen op 205 chrono's, 18e bij de masters van de 72
    22e O2MC'er op de 116

    07-04-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01/04 La Hallonienne Grand-Halleux
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor het eerst dit jaar een echte ardennen marathon op de menu, 70 km in en rond Grand-Halleux met volgens de organsatie net geen 2000 hoogtemeters. Verder is het afwachten hoe het parcours er zal bij liggen, boven de 400 meter zou in ieder geval nog sneeuw liggen. Net voor aankomst in Grand-Halleux rij ik door Trois-Ponts. Hier heb ik al enkele vakanties doorgebracht en ken ik de streek op mijn duimpje. Langs de kant zie ik borden staan met " attention course vtt", de klim waar de pijlen naartoe wijzen is er eentje die ik al vaker heb beklommen en is goed voor 300 hoogtemeters. Het is duidelijk, ze gaan ons hier vandaag niet sparen.
    Rond de start is het al aardig druk. Renners rijden zich al warm, anderen staan naast de auto op hun rollen te rijden. Na het afhalen van mijn nummerbord en chip voor de tijdsmeting, toch ook maar even wat rondjes gereden. De start loopt immers direct ferm omhoog. Aan de startlijn nogal wat vreemde blikken als ze zien dat ik met een vaste carbonvork van start ga. Misschien had ik toch beter de Scandal met de lefty genomen?
    Het startschot is gegeven, ik vertrek zowat midden in het pak. Na een pittige asfaltklim duiken we de eerste meters off road in. Ik voel de fiets schuiven op de bevroren ondergrond, het gaat gevaarlijk worden vandaag.  We dalen af richting Trois-Ponts om aan de klim te beginnen waar ik zonet nog met de auto passeerde. De klim ligt er te glad bij om te kunnen fietsen, zowat heel het peleton staat te voet. Boven gekomen ligt er nog een pak sneeuw van 10 cm. Het is opletten geblazen om in het smalle singletrackske te kunnen blijven dat mijn voorgangers in de diepe sneeuw hebben gereden. De ondergrond verandert constant, van slijke stukken in de zon, tot ondergesneeuwde en ijzige tracks in de bossen. Geen moment kan ik mijn stuur loslaten. Als ik na 10 km toch eens wil proberen te drinken, voel ik dat mijn drinkbus vastgevroren zit in de drinkbushouder. Na ongeveer 20 km en al dik 650 hm op de garmin volgt weer een pittige klim, ik schakel naar de granny maar er gebeurt niks. De voorderrie is één klomp ijs geworden en weigert dienst. Gellukig zijn de benen goed en lukt het me om op het middenblad boven te geraken. In de daarop volgende afdaling ligt iemand op de grond , fel bloedend. Enkele bikers vragen me om het noodnummer. Even gestopt en daarna verder richting aankomst voor de eerste doortocht aan de finish. De eerste lus van 30 km zit er op, nog 2 lussen te gaan. Redelijk wat bikers geven er hier de brui aan, ontmoedigt door mechanisch falen van de bike en de zware eerste lus van 930 hm op 30 km. Lus 2  is al niet veel simpeler, de voorderrie die nog altijd niet mee wil maakt het niet eenvoudiger. Toch zet ik mijn opmars gestaag verder. Ik krijg ook wat meer vertrouwen in de black panther's, ook in deze lus die bijna volledig in de sneeuw moet worden gereden. Ondertussen doet de zon ook haar werk op de tracks waar ze wel bij kan, met een pak slijk tot gevolg. Met bijna 50 km op de teller daal ik terug af richting aankomst, ik lig een klein kwartiertje voor op wat me als doel had gesteld, dat wil zeggen dat ik tegen de 15 km/uur als gemmidelde zit. Ik begin aan lus 3, nog 20  km te gaan. Het delnemersveld ligt ondertussen ver uit elkaar, ik speel haasje over met een biker die ik op de beklimmingen steeds enkele meters moet geven maar in de besneeuwde afdalingen steeds weer weet bij te halen. Ondertussen begint het klimmen op het middenblad toch zijn tol te eisen, met nog 10 km te gaan doe ik nog eens een poging om de volgende klim op de granny te pakken. Wonderwel valt de ketting terug op de 24 tandjes! Weer boven in de diepsneeuw geraak ik weer niet in mijn pedaal, telkens ik een voetje moet zetten zit het plaatje vol ijs en geraak ik niet ingeklikt. Daardoor maak ik nog een buiteling in de diepe sneeuw, ik dacht ingeklikt te zijn en wou recht op de pedalen aan de afdaling beginnen. Niet dus en ik schuif van mijn SPD met een zachte landing tot gevolg. Op de slotklim komt Mieke Deroo me nog voorbij, toch nog even aanzetten om net voor deze 3de dame in de uitslag te finishen. De cijfers; exact 70 km, 4 u47 min. onderweg en 1815 hm. 

    Uitslag: 71ste algemeen op 139 finishers, 15e bij de masters2 op de 38, 
                  29ste op 71 O2MC finishers, in totaal 45 DNF'ers 

    http://www.chronorace.be/web2/Classements/Classement.aspx?eventId=5884105195531&mode=large&IdClassement=9052 

    ik sta in de lijst als XX, er is duidelijk iets mis gegaan bij de inschrijving.  Ze gaan het rechtzetten.    

    02-04-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24/03 La Primavera Andenne
    Al bij al een redelijk resultaat bij elkaar gefietst vorige week, afgelopen week goed getraind, klaar voor de mooie crono van Andenne.
    Gisterenavond alles klaar gezet, ook al zien de weersvoorspellingen er weer niet goed uit .Deze morgen om 6 uur eens naar buiten gaan loeren, in de verste verte niets te bespeuren van wat ook maar op "primavera" mag lijken maar een vers pak sneeuw van 6 cm.
    Te risicovol om aan de verplaatsing van 120 km te beginnen, ik geef forfait. Hier gaat mijn goede start...
    Hopelijk brengt de Paashaas beter weer mee en kan ik op 2de Paasdag richting Grand-Halleux voor de trèfle Hallonien, de eerste grote test
    in hartje Ardennen met 1997 hm over 70 km.



    24-03-2013 om 10:06 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17/03 Les 7 péchés capiteaux Thuin
    na een slechte nachtrust en wetende dat door de sneeuwval van de afgelopen week de langste afstand is afgelast, met de nodige twijfels afgezakt naar Thuin. Daar aangekomen zijn al enkele deelnemers bezig aan hun warm-up, die menen het! Snel mijn aanwezigheid voor de O2MC bevestigd en mijn stuurnummer afgehaald en richting start. De starter van dienst geeft mij een GO en ik duik het bos in, direct ferm naar beneden maar spekglad! De dooi heeft er voor gezorgd dat het parcours is veranderd in een glijbaan. Na 15 min. en met slechts 3 km op de teller verlaat ik deze eerste strook bos, ik zal duidelijk mijn vooraf gehoopte AVS moeten bijstellen. Op de verbindingsstukken tussen de mooie bossen dan maar proberen het tempo wat op te drijven, zonder de motor op te blazen. Ondertussen krijg ik regelmatig tracks onder de wielen geschoven die de greenbikers niet vreemd zijn, het mooiste maar ook het zwaarste uit de tocht van Anderlues. Zelfs de mooie, relatief vlakke singletracks langsheen het riviertje gunnen me geen moment recup , het is duwen om tegen 5 per uur vooruit te komen.  Het ergste moet nog komen, we moeten weer klimmen om uit het dal te geraken, tot we boven weer in de sneeuw terrecht komen. Van de 7, via een bord aan de voet van de klim, aangekondigde beklimmingen zijn er een drietal per fiets te nemen, de rest is klouterwerk. Het feit dat, buiten enkele " raketten", me nog niet veel deelnemers zijn gepasserd gaf me toch wat moed om op het laatste stuk er nog eens alles uit te persen.Moe maar voldaan bereik ik de finish, afgeklokt op 4u24min. Dit is een opener die kan tellen!

    resultaat;
    http://www.mjthuditeam.be/fichiers/rando_thuin/2013/Resultats_7PC_2013.pdf

    42e algemeen op de 145, 28e van de O2MC op de 115 vertrekkers

    18-03-2013 om 00:00 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update: Thuin
    door het slechte weer is de 80 km crono afgelast, de 65 km gaat wel door. Het belooft een ware slijtageslag te worden!

    15-03-2013 om 18:07 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELKOM
    Welkom op de blog van Ivan Vergauwen. Op deze blog kan u wekelijks mijn verhaal lezen over mijn deelname aan de O2bikers marathon
    challenge. De challenge bevat een dertigtal marathon's, meestal gereden in de Ardennen. De winnaar van de Challenge is de biker die de meeste punten heeft verzameld aan het einde van het seizoen. Voor het eindklassement komen enkel de 20 beste uitslagen van de Challenge in aanmerking, maar daarbovenop zal er een bonus van 20 punten worden toegekend voor elke extra beëindigde wedstrijd die buiten deze 20 beste uitslagen valt. Ook de eerste bikester en de beste organisatie worden beloond.

    17-03-2013 Les 7 Pêchés Capitaux Thudiniens 
    17-03-2013 Les 7 Pêchés Capitaux Thudiniens 
    24-03-2013 La Primavera
    01-04-2013 Le Trèfle Hallonien
    06-04-2013 Open Gran Canaria
    06-04-2013 Open Gran Canaria
    07-04-2013 La Grand-Leezienne
    21-04-2013 La Trace D'Hez
    28-04-2013 Houffalize Open Marathon
    05-05-2013 Raid Bocq
    05-05-2013 Raid Bocq
    09-05-2013 Les Cimes de Waimes
    09-05-2013 Les Cimes de Waimes
    20-05-2013 Ardennes Trophy
    20-05-2013 Ardennes Trophy
    26-05-2013 Raid de la Haute Sambre
    01-06-2013 De Hagelandse Chrono
    08-06-2013 La TransCollines VTT
    08-06-2013 La TransCollines VTT
    08-06-2013 La TransCollines VTT
    16-06-2013 Porte des Ardennes
    16-06-2013 Porte des Ardennes
    23-06-2013 Marathon VTT du pays sedanais
    23-06-2013 Raid des Hautes Fagnes
    23-06-2013 Raid des Hautes Fagnes
    23-06-2013 Raid des Hautes Fagnes
    07-07-2013 Vtt Ducasse de La Houzée
    14-07-2013  Rando de l'Hermeton
    14-07-2013  Rando de l'Hermeton
    14-07-2013  Rando de l'Hermeton
    21-07-2013 Raid des 4 Fils Aymon
    21-07-2013 Raid des 4 Fils Aymon
    21-07-2013 Raid des 4 Fils Aymon
    21-07-2013 L'Ardenne Coticule
    21-07-2013 L'Ardenne Coticule
    28-07-2013 Les Crêtes de la Burdinale
    11-08-2013 Hoebelbike
    11-08-2013 Chouffe Marathon
    11-08-2013 Chouffe Marathon
    11-08-2013 Raid des Sources
    11-08-2013 Raid des Sources
    11-08-2013 La Bataille des Ardennes
    18-08-2013 Rando des Roches
    18-08-2013 Mémorial Marc Pascual
    25-08-2013 Belgaum'Raid
    25-08-2013 Belgaum'Raid
    25-08-2013 Houffamarathon
    25-08-2013 Houffamarathon
    25-08-2013 Houffamarathon
    01-09-2013 La Bastognarde
    01-09-2013 La Bastognarde
    01-09-2013 La Bastognarde
    15-09-2013 Boucles de Hollange
    15-09-2013 Boucles de Hollange
    22-09-2013 Raid d'Englebert


    20-02-2013 om 18:58 geschreven door Ivan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/greenbiker29

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    20-02-2013 om 18:30 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 23/09-29/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 18/02-24/02 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Startpagina !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs