Over mijzelf
Ik ben Patricia
Ik ben een vrouw en woon in (Belgie) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 06/08/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lezen, wandelen, zentangle en tekenen, gitaar spelen, schrijven enz...
Inhoud blog
  • Afspraak
  • Klokken van Rome
  • Beschermengel
  • Vooruitgang
  • Levenswijze
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Schrijfsels
    Gedichtjes, mijmeringen, verhaaltjes enz...
    31-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klokken van Rome
    De oude paasklok kreunt even onder het gewicht van de eieren.  
    Een deel daarvan heeft een lintje en als ze wat hard beweegt hoort ze er suikerbolletjes in rammelen.  
    Deze zijn tegenwoordig in de minderheid, ze heeft gehoord dat suiker niet goed is voor de tanden. 
    Daar heeft zij gelukkig geen last van.  
    Alvorens ze vertrekt slaat ze haar grote sterke vleugels uit. Het is tenslotte weer een jaar geleden dat ze met haar vracht rondvloog.  
    Hopelijk staan de paashazen ook paraat om alles verder te verdelen.  
    Het is een hele kunst om de eieren heel beneden te krijgen. 




     ©                       Patricia

    31-03-2018 om 09:02 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Ultra kort verhaaltje
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beschermengel
    Vanuit mijn linker ooghoek zie ik de auto achter mij terwijl ik rechtdoor fiets. 
    Hij versnelt om voor mij af te draaien. Op een haartje na ontwijk ik hem. 
    De chauffeur trapt abrupt op de rem. 
    Terwijl ik voor de auto langs fiets, kijk ik de bestuurder door de voorruit aan. 
    Hij kijkt verschrikt terug, houdt zijn handen met de handpalm naar boven en zijn mond vormt 'sorry.'  
    Ik gebaar dat zijn verontschuldiging is geaccepteerd en rij snel verder terwijl mijn hart nog in mijn keel na klopt. 
    Mijn beschermengel waakt over me. 



     ©                               Patricia

    31-03-2018 om 08:52 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Een dag uit het leven
    >> Reageer (0)
    29-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooruitgang
    De kar op houten wielen rijdt ratelend over de kasseien, terwijl het geklikklak van de paardenhoeven de maat aangeven.  
    In een achteraf straatje hobbelen Anna en Carolina rijden op hun fiets over diezelfde kasseien terwijl ze luid 'heueueueueu' hummen op het ritme van het gedaver. Ze vinden het leuk af en toe even gek te doen.  
    Ouders proberen hun jengelende kind achter op de fiets op deze manier aan het lachen te krijgen. 
    Het wordt alsmaar moeilijker nog zo'n straatje te vinden. 
    De elektrische wagen komt als een dief in de nacht over het fluisterasfalt voorbij gezoefd. Bijna onhoorbaar.


     ©            Patricia

    29-03-2018 om 15:46 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Ultra kort verhaaltje
    >> Reageer (0)
    28-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Levenswijze
    Eik staat onverstoorbaar op zijn plek. 
     Hij is wijs, stoer en sterk. 
    Er waren vele jaren nodig om hem te vormen tot wat hij nu is.  
    Zijn grillige vormen zijn er een gevolg van. 
    Zonder twijfel is hij de koning van het woud. 
    Berk is meer het flexibele type. 
    Meegaand uit welke hoek de wind ook waait. 
    Ze buigt zich sierlijk mee en is een lust voor het oog, vindt Eik. 
    Wilg heeft een oogje op Berk. Hij is jong, soepel en dominant.  
    Soms, bij een lichte bries, zwiept hij zijn takken als een zweep in de lucht. 



     ©                Patricia

    28-03-2018 om 20:23 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Ultra kort verhaaltje
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opruimen
    Met een hupje beland het pakje niet ver genoeg op de plank. 
    Het schuift van de rand af en wordt halverwege door afwachtende handen opgevangen. 
    Hup, nogmaals, maar nu met een beetje meer pit. 
    Een hoger sprongetje en een harder duwtje. Bijna goed! Ze zet alle zeilen bij.  
    Hup! De derde en laatste keer ligt het bijna op zijn plaats. Ze doet een stapje achterwaarts, nee het is niet overzichtelijk. Dan maar even de stoel erbij. 
    Voila, waarom de stoel er van de eerste moment niet wordt bijgenomen is onduidelijk. Jeugdig enthousiasme? 


     ©             Patricia

    28-03-2018 om 20:11 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Ultra kort verhaaltje
    >> Reageer (0)
    26-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijzondere ontmoeting
    Ze had eigenlijk niet veel zin om naar de receptie te gaan, maar ze heeft het belooft en haar vriendin Myra houdt niet alle dagen een vernisage. Ze bekijkt nieuwsgierig haar werken. 
     "Deze vind ik persoonlijk heel mooi." 
    Ze draait zich om en kijkt in de ogen van de knapste man ooit. Zijn groene ogen kijken haar nieuwsgierig aan. 
    "Dit werk is ook heel mooi," antwoordt ze. Ze steekt glimlachend haar hand uit en stelt zich voor. 
     "Dag, ik ben Linde de kleine Hinde." Hij kijkt haar ongelovig aan. 
     "Is dit je naam?" 
     "Ja hoor, zo hebben mijn ouders het beslist."  
    "Lieftallige naam." Hij kijkt bewonderend in haar reebruine ogen waar hij de pretlichtjes in ziet flonkeren.  
    "Neem me niet kwalijk, ik ben Jax de Linx. Een kennis van Myra. Jouw naam zal me altijd bijblijven." 
    "Ach, dit hoor ik wel meer, maar na een paar dagen ben je hem alweer vergeten." "Zeker niet, jou reebruine ogen, een naam als een sprookje. Linde de kleine Hinde dartelde door het bos sprong over twijgjes, takken en kwam aan het zachte mos. Ze vleide zich neder en keek omhoog, haar ogen weerspiegelden de regenboog."  
    "Jouw naam is ook uniek. De Hinde en de Linx, als dit maar goed komt." Haar ogen glinsteren. 
    "Wil je me vergezellen bij een wandelingetje naar het bos?" vraagt hij schalks. 
    "Misschien een keer bij daglicht," lacht ze.


     ©                              Patricia

    26-03-2018 om 20:08 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Verhaaltje
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 15/02-21/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 10/08-16/08 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorietjes
  • Yettie's blog
  • brustekesandkids
  • miekemot
  • familie uit de oude doos
  • mijne muur
  • Ditjes en datjes
  • ewan

  • Laatste commentaren
  • ne zalige zoeten inval (Greet Brusten)
        op Een gewone zaterdagmiddag 24/02/2018
  • verre reis (yettie)
        op Zen
  • wijze man (yettie)
        op Zen
  • 4 stengeltjes (yettie)
        op Vier bengeltjes op een rij
  • dank u (Patricia)
        op Een boekenwurm
  • Knallend einde (denbenjaminneman)
        op Een boekenwurm
  • schatten (Patricia)
        op Zusje
  • dank u zusje (Patricia)
        op Lucky me
  • Zusjes en broertjes.... (Goeleke)
        op Zusje
  • 3 minuutjes (Patricia )
        op Tijd
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggingclubmelsen
    www.bloggen.be/jogging
    Categorieën
  • Een dag uit het leven (6)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs