Inhoud blog
  • De geschiedenis van Bacardi
  • Bacardi verandert het uiterlijk van hun flessen
  • Hoe maak je nu eigenlijk de perfecte Cuba Libre? Ontdek het hier!
  • Bespreking van het merk Bacardi in Nederland
  • Positionering (concurrenten) van Bacardi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Een kritische kijk op de werking van Bacardi
    door Louis Desbuquois, Kjetil Vandenbulcke en Saskia Hardeman
    25-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bespreking van het merk Bacardi in Nederland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Visie & strategie

    Wereldwijd de nummer 1 zijn in premium en super premium gedistilleerde dranken, dat is de visie van Bacardi Limited. De strategische leidraad daarbij is: ‘One Bacardi, Bacardi #1’. Het betekent dat Bacardi wereldwijd als één bedrijf opereert om deze visie te verwezenlijken. In Nederland is het doel van Bacardi: het snelst groeiende bedrijf in premium en super gedistilleerde dranken zijn en de nummer 1 in de markt blijven. 

    De missie van Bacardi is ‘Spirit for Life’ hebben in alles wat we doen. Het betekent oog hebben voor de wereld om ons heen: voor de landbouwgebieden waar wij onze grondstoffen vandaan halen, voor de gemeenschappen die ze produceren en voor de consumenten die onze merken kiezen.

    Onze kernwaarden geven aan hoe wij met elkaar en met anderen willen omgaan. Ze vormen de basis voor duurzame relaties met onze stakeholders. Dit zijn onze kernwaarden:
    • Trust: Vertrouwen moet je geven om het te krijgen. We hebben een open houding ten aanzien van collega’s, consumenten en handelspartners.
    • Excellence: Excelleren in alles wat we doen, dat is ons streven. Wij zijn resultaat- en prestatiegericht. Om dit te bereiken zijn we bereid weloverwogen risico’s te nemen.
    • Caring: Verantwoord ondernemen en omgevingsbewustzijn vormen de basis voor onze werkwijze. Dit uit zich onder meer in de toewijding waarmee Bacardi initiatieven op het gebied van verantwoorde alcoholconsumptie ondersteunt.
    • Passion: Wij zijn trots op onze merken en onze geschiedenis. We zijn gedreven om onze visie ‘One Bacardi, Bacardi #1’ te verwezenlijken.

    Eigen Bespreking


    de visie en missie van Bacardi Nederland worden duidelijk omschreven in bovenstaande tekst. Ze willen op internationaal vlak overal aanwezig zijn en niet onbelangrijk, ook overal de nummer 1 zijn. Ze hebben daarrond ook een soort van slogan ontworpen: "One Bacardi, Bacardi #1" die vrij krachtig overkomt. In hun kernwaarden staat duidelijk omschreven hoe zij tegenover de wereld staan en wat ze verwachten van de wereld. 

    Qua persoonlijkheid zou ik Bacardi omschrijven als een sterk merk met een klare en duidelijke kijk op alles wat rond hen gebeurd. 
    Qua tone of voice spelen ze in hun nieuwe campagnes vooral in op de geschiedenis van hoe Bacardi ontstaan is en wat ze al allemaal doorstaan hebben doorheen die geschiedenis. In hun laatste campagne zou ik de tone of voice dus eerder informatief met een vleugje passie noemen. Dat vleugje passie laten ze duidelijk uitschijnen in de 'koppigheid' die ze doorheen de geschiedenis hadden. Hoe groot het struikelblok ook was, ze geraakten er altijd doorheen. Over het algemeen hanteert Bacardi eerder een zomerse en vrolijke tone of voice. Ze willen de mensen een relax gevoel geven. 

    25-04-2015 om 00:00 geschreven door LouisDesbuquois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)


    Archief per week
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs