Onze gesteunde projecten













Bezoek onze gouden sponsors!

Bezoek onze sponsors!
Adviesbureau Walravens
Albertlaan 200
9400 Ninove

 

 


Houtbewerkingsmachines
Steenstraat 12
9402 Meerbeke-Ninove

 

 


Braem
Handzaamse Nieuwstraat 7
8610 HANDZAME

 

 


Transport Lemaire
Ternat 225
Meerbeke/Ninove B-9402

 

 


Bakkerij "Brood & zo"
Ternat 255
Meerbeke/Ninove B-9402

 

 


Taverne De Kroon
Krepelstraat 109
9400 Denderwindeke

 

 


Patisserie - bakkerij Van Herrewegen
Geraardsbergsesteenweg 316
9404 Aspelare

 

 



Café Oud Withuis

 

 


Moto's Van Rossom
Edingsesteenweg 416
9400 Denderwindeke



Dakwerken
VANDENBRANDE & Co

Wallestraat, 64
9506 Waarbeke



Hoorcentrum Amplifon
Biezenstraat, 5
9400 Ninove



Eet- & praatkaffee
Edingsesteenweg, 421
9400 Denderwindeke (Ninove)



Herlinckhovestraat 1
9400 Ninove



Dierenoppas ANGELINA
Flierendries 3
9400 Ninove (Denderwindeke)
0477/03.48.30



Désiré de Bodtkaai 21
9400 Ninove






Coupure Links 625
9000 GENT



Rijden en restaureren klassieke motorfietsen



Ninoptics
Brusselstraat, 64
9400 Ninove



Drankencentrale Malfroidt
Oude Kaai, 34
9400 Ninove



Bouwmaterialen
Nederwijk - Oost 281 (zone II)
9400 Ninove


 

 

U kunt ons kosteloos steunen
door gebruik te maken van onze
Trooper pagina voor al uw online aankopen:

 

 

Desertlions goes Tajikistan 2017 - 2018

11-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blij weerzien.
Op een mooie dag in 1982 werd een gloednieuwe Renault Midliner 9 ton pompwagen geleverd aan de Brusselse brandweer. Na jaren trouwe dienst werd hij doorgegeven naar de brigade van Middelkerke. Nadat hij uiteindelijk wat last kreeg van enkele ouderdomsverschijnselen werd hij gedegradeerd tot oefenwagen voor de jeugdbrandweer waar hij stilletjes wegkwijnde. Wanneer hij ook daar afgedankt werd leken zijn dagen bij de brandweer voorgoed voorbij MAAR daar brachten De DesertLions verandering in toen ze hem aankochten en kompleet reviseerden en opnieuw volledig operationeel maakten.


En na maanden van hard werk wacht ons enkel nog de grootste uitdaging van allemaal: morgen starten we onze epische reis naar Tadzjikistan waar we de pompierwagen zullen schenken aan een lokaal brandweerkorps zodat hij nog vele jaren kan doen waar hij oorspronkelijk voor gemaakt werd.

Deze morgen ging hij bij de Brusselse brandweer nog even afscheid nemen op de plaats waar zijn verhaal ooit begon. Dat het een emotioneel weerzien was dat opnieuw vele mooie herinneringen oprakelde was natuurlijk onvermijdelijk. Gezegend door de gelukwensen van het voltallige Brusselse korps voelen we ons zelfzekerder dan ooit om ook deze missie tot een goed einde te brengen.




11-08-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


06-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Late uurtjes.
Zoals gewoonlijk komen de laatste week nog ontelbare klusjes en klussen naar boven; sommigen al noodzakelijker dan andere. Zo stond ondermeer het bestickeren met de logo's van onze sponsors op het programma evenals het testen van alle standaardverlichting en de extra toegevoegde verlichting voor de pikdonkere Centraal-Aziatische nachten evenals een extra coating voor het dak van de cabine, extra afsluitingsloten voor alle zij- en achterluiken en portieren evenals het nakijken van de boutenspanning van de wielen zodat deze desgevallend onderweg zonder zware machinerie zouden kunnen worden losgeschroefd.



 



Helaas mocht één en ander alweer niet zijn. De wielbouten van de rechterkant van de brandweerwagen waren met stokken (lees: pneumatische wielsleutels, hamers, branders, slijpschijven en andere ongein) lost te krijgen. Het losmaken van het achterwiel alleen al heeft maar liefst 10 uur in beslag genomen ondanks het feit dat de Desertlionsgarage best goed uitgerust is wat betreft gereedschap. En toch mogen we ons gelukkig prijzen dat we deze klus preventief thuis gedaan hebben want stel je voor, langs de kant van de weg in ver-weg-istan, met enkel een wielsleutel ter beschikking, ver van de bewoonde wereld ... ShockedRolling EyesConfused

   

Zoals steeds zijn alle foto's te vinden in ons Fotoalbum 2017.

06-08-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


02-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitnodiging.

Zaterdag, 12 agustus omstreeks 1100h geven we,  na maanden van voorbereiding, uiteindelijk het startsein van onze nieuwste humanitaire missie richting Tajikistan.

We worden de eerste 30km begeleid door een aantal klassieke brandweerwagens en een groep motorrijders. Iedereen is trouwens welkom om deel te nemen aan deze begeleidingsrit die ons via binnenwegen tot aan de zuid kant van Brussel zal brengen waar we tenslotte afscheid zullen nemen.

Met nog slechts 10 dagen te gaan is het dan ook stilaan tijd geworden om ons afscheidsontbijt te regelen.

Naar goede gewoonte worden de koffiekoeken geleverd door onze Desertlions hofleverancier Erwin van "brood & zo". Dat is dus nog een extra lekkere reden om ons op 12 augustus e.k. te komen uitwuiven op de parking van café Oud Withuis in Meerbeke.


Met hartelijke dank aan de warme bakker met het warme hart !! Very HappyVery HappyVery Happy

02-08-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


01-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Would be pompiers

Eindelijk is het zover: we kunnen de hele machinerie gaan testen!! We begaven ons naar een rustig -nou ja, rustig- stukje aan de Dender waar we de brandweerwagen dwars over het jaagpad heen naar de rivier toe konden manoeuvreren.





Gewapend met alle raadgeving van bevriende brandweerlui verbonden we de brandweerwagen middels aanzuigdarm en aanzuigkorf met de rivier en … inschakelen! Vervolgens moest de herstelde vacuümpomp de centrale pomp ontluchten en kon er druk worden opgebouwd na het inschakelen van de hogedrukpomp.

Haspels werden afgerold en de eerste kraan werd opengezet. Meteen ontstond er een straal die tot de overkant van de rivier reikte. Ook de tweede haspel werd ontrold en getest. GRANDIOOS!! Test nummer 1, spuiten met aangezogen water: OK Cool

Tussen de babbels met de kijklustigen door werd Test nummer 2 afgewerkt. Deze bestond eruit om de lansen te gebruiken uitsluitend met het meegenomen water uit de tank van de brandweerwagen: OK Cool


  

De derde test moest het verbruikte water uit tank opnieuw aanvullen met rivierwater, al dan niet tijdens het gebruik van de haspels: NOT OK! Evil or Very Mad

We slaagden er niet in, ondanks dat we menen dat we inmiddels het concept en gebruik van de pompen terdege begrijpen, om één liter rivierwater in de tank te persen. Met zaklampen -in de intussen ingevallen duisternis- werden alle leidingen en kranen nagelopen maar de pompen weigerden rivierwater in de ketel te pompen. De enige verklaring van deze halsstarrige weigering wezen we toe aan een defecte kogelkraan in het leidingencircuit tussen de pomp en de ketel. Gezien het concept van een kogelkraan een uiterst zeldzaam defect en dus onwaarschijnlijk, dus bleef er maar één optie: terug naar huis en de kraan morgen demonteren. Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Zoals steeds kunnen alle foto's op groot formaat terugvonden worden in ons fotoalbum (link links bovenaan). Om direct naar de recenste reeks te gaan klik HIER.


01-08-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


30-07-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pompiers mét water?

Onze brandweerwagen is niet meer van de jongste en dit gegeven tekent debet aan het feit dat er her en der in de loop der jaren al wat speling op lagers en assen is ontstaan. Met andere woorden, het onheilspellend geluid bij het inschakelen van de centrale pomp (zie bericht van 23/7) is niets meer dan het iets wat al te enthousiast ratelen van de aandrijfas in de lagers op stationair toerental. Het goede nieuws hierbij is dat de pomp dus wel degelijk inschakelt, wel degelijk draait en wel degelijk bereid is haar werk te doen, tenminste, als het toerental wat opgedreven wordt. En zie … van zodra het toerental verhoogt verdwijnt het geratel en wordt er water rondgepompt. Hip hip hip … HOERA!!!

Hoe kan het, dat een technisch team als dat van de Desertlions garage, dit niet direct doorheeft vraagt u zich af? Wel, daar zijn drie redenen voor: ten eerste is het team niet vertrouwd met de werking en het samenspel van de drie pompen; ten tweede betreft het een brandweerwagen die een aantal jaren buiten dienst is geweest en waarvan we de staat bij de buitendienststelling niet kennen en ten derde, de combinatie van het niet volledig op de hoogte zijn van de werking en de staat, het onheilspellend geratel én de vrees iets (verder) te beschadigen.



Intussen is de hoop op een nieuw pompdeksel voor de vacuümpomp vervlogen. De pomp is immers zo een 30 jaar oud en de fabrikant, Wasterlaine - Bruxelles, is al jaren van de markt verdwenen. Opnieuw een gelegenheid om het vindingrijke karakter van de Desertlions volop te laten spelen: een eerste poging om het deksel dicht te lassen lukte maar gedeeltelijk mede doordat het materiaal waaruit het deksel vervaardigd is niet te schatten is. Een flinke kluit twee-componeten-hars bovenop de lassen zal moet soelaas brengen.    

Nu wordt het dringend tijd voor een test ten gronde!


30-07-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


28-07-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sponsoring
Er zal heel wat brandstof nodig zijn om onze "pompier" tot in Duchambe te krijgen, maar gelukkig staan we er niet helemaal alleen voor en kregen we alvast een volle tank brandstof gesponsord door niemand minder dan transportbedrijf Lemaire uit Meerbeke.
Ook de de firma Braem trucks gaf ons een flink financieel ruggesteuntje waardoor ons brandstofbudget terug wat verder aangedikt is.

We kunnen hun niet hard genoeg bedanken maar prijzen hen met eeuwig respect en onmeetbare dankbaarheid.
 
Together we can make a difference!!!

Ook u kan ons nog steeds sponsoren op het rekeningnummer BE83 0357 8320 4515 ten name van Desertlions Ninove.


28-07-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


27-07-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pompiers zonder … elektriciteit.

“Een ongeluk komt nooit alleen”; een gezegde dat de Desertlions intussen volmondig kunnen beamen. Wat eerst leek op een vrij banale operatie, het vernieuwen van een paar rubberslangen van de binnenradiator, draaide alweer uit op een helse klus.

U moet weten dat deze kleine radiator zich binnen de cabine bevindt (om de binnenruimte ‘s winters te verwarmen) en toegankelijk is via het dashboard. Echter, de lengte van de bedrading van het dashboard was nogal aan de krappe kant mede door de talrijke modificaties van de verschillende brandweerkorpsen doorheen de jaren die "hun" bedrading aan de oorspronkelijke bedrading hadden vastgemaakt. Voelt u hem al komen?

Ja hoor, een deel van de bedrading kwam lost bij het nochtans voorzichtig optillen van het dashboard. Tientallen draaduiteinden die “ergens” thuishoorden op een schakelaar of controlelampje hingen los in het dashboard. Leuk is anders en een gemakkelijke oplossing is ver weg. De enige goede oplossing bestond erin alle losse draden na te meten met behulp van multimeters en testlampjes. Geen zwaar werk maar alweer twee dagen tijd aan gespendeerd.




We maakten van de gelegenheid gebruik om ook de werklampen van de brandweerwagen te vervangen. De originele werklampen dateren immers nog uit de vorige eeuw (letterlijk)! Oogt niet alleen netjes maar staat tevens garant voor een lang leven bij de hulpdiensten in Tadjikistan.


27-07-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


23-07-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pompiers zonder ... water.
Het is niet dat de Desertlions waterratten zijn maar dit jaar hebben de weergoden de Desertlions een fikse hak gezet: reeds van in de maand april zaten we vol (on-)geduld te wachten op volle regenputten om onze brandweerwagen te vullen. De Dender is wel vlakbij maar we wilden het risico niet lopen om voor de eerste vulling al te veel modder en slijk aan te zuigen wat zeker niet denkbeeldig was gezien ook daar de lage waterstand. Maar zie ... afgelopen week werden onze gebeden blijkbaar gehoord en kreeg onze streek een paar fikse regenbuien met als gevolg: volle regenputten! Razz


Toen we dit weekend uiteindelijk met veel spanning onze Wasterlaine hoge drukpomp wouden opstarten kwamen we tijdens het voorvullen en ontluchten tot de verontrustende vaststelling dat de aanzuigpomp lekte. Blijkbaar had iemand in het verleden de pomp vergeten te ledigen waardoor in de winter het pompdeksel stuk gevroren was. Bovendien werd het een hele klus om dit dekselse deksel Evil or Very Mad van het pomphuis te verwijderen.


Alhoewel dit een fikse domper is moesten we verder om de centrale pomp en de hogedruk pomp te testen en besloten we de tank dan maar met de dompeldomp te vullen. Rapper gezegd dan gedaan want het duurde uiteindelijk een ganse dag om zo'n 2500 liter water over te hevelen.

En dan ... kwam de tweede domper. De aandrijfas van de centrale pomp wordt aangedreven door, middels een pneumatische schakelaar, aan te grijpen op de versnellingsdoos van de vrachtwagen. Achteraan de wagen kan de pomp eveneens, met een mechanische hendel, in of uitgeschakeld worden en deze hendel weigert alle dienst Sad. Verder dan wat onheilspellend geratel van het net niet inschakelen kwamen we niet. Oorzaak vooralsnog onbekend dus dat wordt een nachtje piekeren ... op z'n minst.


Hoe dan ook, de eerste zorg betreft het aluminium deksel van de aanzuigpomp. Liever dan lassen zouden we graag een vervangexemplaar op de kop willen tikken (figuurlijk hé Wink). Na een hondertal telefoontjes in "het milieu" is de jacht open maar toch deden we nog graag ook nog een extra oproep via deze weg.

Dringend gezocht:

  
Spread the word please.

23-07-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


15-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buzzy lions.
Weekend betekent voor een Desertlion meestal werken; extra werken. En toch meen ik te weten dat ze er allen naar uitkijken. Ondanks het labeur is het ook een plaats van ontmoeting van mensen van allerlei slag en achtergrond. Durf het gerust een sociaal gebeuren te noemen.

Met Alain als centrale figuur is dat ook niet verwonderlijk: sociaal geëngageerd, een knobbel in de mechanica en zelf altijd bereidwillig. Dat laatste werkt ook wederkerig en wie zich vrij kan maken gaat dan ook graag een handje helpen. En dan kom je tot situaties waarbij een computerprogrammeur de injectoren van de dieselmotor vervangt, een schilder een metalen inzetstukken voor carrosseriewerk vervaardigd en andere schijnbaar onmogelijke combinaties maar onder de deskundige leiding van de chef-werkplaats komen alle werken tot een goed einde.

Een impressie van een dagje klussen in Deserlions-garage:
 
  

  

  

En uiteraard dient er ook af en toe getest te worden (met de staat van de Tadjiekse wegen in het achterhoofd):



15-06-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


01-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soortgenoten.
Typisch kenmerken aan levende soorten is dat ze vaak samen waar te nemen zijn. Zoogdieren allerhande leven vaak in sociale groepen samen en de mens vormt daar geen uitzondering op. Ik hoor het u al denken, “tja, wat had je nu gedacht met z’n 9 miljard op deze kleine aardkloot ...”.  Maar wat ik bedoel is dat mensen vaak rond een gemeenschappelijke interesse groepen gaan vormen met de interesse als hechtmiddel. En dat blijkt ook voor pompiers niet anders te zijn.

Zo namen we deel aan aan het oldtimer treffen voor brandweerwagens in Ninove. Algauw raakten we aan de praat met alle anderen en gingen op pad met de wagens. Met zo’n gezellige knalrode/oranje vrachtwagen loop je natuurlijk sowieso in de kijker maar dat op zich doet eigenlijk onrecht aan de werkelijk unieke pareltjes die de liefhebbers er met hart en ziel van gemaakt hebben. Neemt u zelf een kijkje bij onderstaande foto’s (en bij uitbreiding in ons foto-album dat u HIER kan inkijken).









01-06-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


14-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opsporing verzocht!
Al vrij snel hadden we gemerkt dat er iets niet pluis was met de stabilisator stang. Het geringste putje in het wegdek stond garant voor heel wat kabaal in het vooronder. Nader onderzoek leerde dat de rubbers waarin de stabilisatorstang opgehangen is (of liever 'was') geheel verdwenen waren.



Gelukkig geen grote kost gezien de rubbers vrij gemakkelijk konden nagemaakt worden uit een rubberen slang. Desalniettemin toch al gauw een dagje sleutelen.



ps: mocht u de ontbrekende rubbers alsnog vinden, u hoeft ze niet meer aan te geven Wink .



14-05-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


10-04-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slaapkamer?
De brandweerwagen zal de rit van Ninove naar Duchanbe, grofweg zo'n 8000 Km, op eigen kracht moeten afleggen. Bovendien zal hij zijn bestuurders ook het nodige comfort gedurende de gehele trip moeten verschaffen en daar hoort natuurlijk slaapgelegenheid bij.

De eerste ruimte zal voorzien worden bij de achterbanken in de bestuurderscabine. Een tweede vertrek werd ingericht in de ruimte tussen de cabine en de ketel. Hiervoor moest deze ruimte natuurlijk vrijgemaakt worden en voorzien worden van verlichting, moegelijkheden voor het opladen van elektronicaspul en een alarmsysteem tegen inbraak.


Dat er soms nachtelijke uren geklopt worden in de Desertlions garage zal al lang niemand meer verbazen Cool .

10-04-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


27-03-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Operatie compressor.
Onze eerste zorg is de compressor die ons met zijn kloppend geluid nogal wat zorgen baart. Immers, als de compressor begeeft komt de brandweerwagen muurvast te staan gezien de remmen niet meer opengeduwd kunnen worden. Een redelijk genante situatie als je midden op een autoweg rijdt Shocked  of ... als je aan je stamkroeg wilt vertrekken Laughing. Redenen genoeg voor een dringende interventie.

 

Intussen werd ook duidelijk dat er iets niet in de haak zit met de koeling van de motor. Deze blijft met zijn amper 50° beduidend onder de normale werkingstemperatuur van zo'n 90°. Dit wordt een nieuw aandachtspunt voor de komende weken.


27-03-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


16-03-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste status overzicht.
Voor het eerst in de geschiedenis van de Desertlions staat er sinds kort een heuse brandweerwagen in de Desertlions garage. Niet omdat er in de garage overmatige rookontwikkeling of een overstroming was, wel als project voertuig voor de missie van 2017.


Het betreft een Renault Midliner 9 ton. De opbouw werd gedaan door de firma Somatie en betreft een tank met een inhoud van 2400 liter, een hoge- en lage druk pomp met 2 oprolslangen en lansen en bergvakken allerhande voor brandblusser, brandweer gereedschap en een reeks verstralers.


Zowel de motor als het elektrische gedeelte zijn aan een revisie toe. Voor wat betreft de tank en het pomp gedeelte zijn we vooralsnog in het ongewisse. Testen zullen moeten uitwijzen in welke staat ze zich bevinden en of er al dan niet herstellingen of revisies zullen nodig zijn.
Al gauw kwamen enkele gebreken aan het licht: de stabilisatorstang van de voortrein zat volledig los in zijn ophanging wat het nodige gebonk opleverde tijdens het rijden. Ook de compressor, nodige voor de luchtdruk remmen, maakte een kloppend geluid en verdiende enige aandacht. Doordat de startbatterijen steeds verder ontladen geraakten werd ook de alternator een aandachtspunt. Geen onoverkomelijke problemen voor onze Desertlions-garage maar niettemin staan zulke defecten garant voor het spenderen van extra tijd en geld.



16-03-2017 om 00:00 geschreven door Webbie


13-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Dromen & Opportuniteiten.

Vele mensen hebben dromen; slechts enkelingen verwezenlijken hun dromen. Zou verwezenlijken dan moeilijker zijn dan dromen? Ongetwijfeld! Bovendien is de escalatie van droom naar verwezenlijking niet uitsluitend afhankelijk van de eigen wil. Sommige vereisten om de droom kunnen waar te maken kunnen wel eens hééél hardnekkig zijn.

En dit was er zo eentje. Alain droomt er al jaren van een brandweerwagen te schenken aan de locale bevolking van de dorpen rond Duchanbe waar een oude brandweerwagen een welgekomen hulp aan de locale bevolking zou zijn. Immers, alvorens een brandweerwagen uit de grote steden de afgelegen dorpen bereikt rest er meestal nog weinig te blussen.

Hij was dan ook maanden in onderhandeling met de bevoegde instanties om de afgeschreven brandweerwagen van de Ninoofse brandweer te bemachtigen maar de deal is uiteindelijk niet doorgegaan en de brandweerwagen werd zonder ons te melden aangeboden op een openbare verkoop en verkocht aan de hoogstbiedende handelaar. Maar zie, ... begin dit jaar deed zich een uitstekende kans voor een degelijke halfzware tankwagen met pompinstallatie in handen te krijgen.

Alain heeft deze opportuniteit met beide handen vastgegrepen en zo kan hij alweer een nieuwe droom naar de verwezenlijking leiden al zal daar ook nog wel wat lijden aan te pas komen Confused

En voor u beste lezer, hebben wij ook een opportuniteit: met deze blog willen we deelgenoot maken bij het verwezenlijken van een droom; een fel oranje droom ditmaal. Cool

Trouwe lezers, 'volgers' hebben nu eenmaal een ander sociaal medium, kennen na 11 (elf!) jaar het concept al (en anders moet u zeker ook onze vorige blogs eens doornemen (zie rechtermarge)): een verhaallijn van bij de voorbereidingen met alle mee- en tegenvallers evenals een dag aan dag reisverslag vanaf de dag van vertrek tot en met de finale verwezenlijking van de droom. Van een opportuniteit gesproken.Shocked

Opnieuw van harte wel gekomen!

13-02-2017 om 00:00 geschreven door Webbie




Vertaler
Blog als favoriet !

Inhoud blog
  • Joepie !!!!!
  • Mededeling
  • Mededeling
  • Dag 49 - Uzbekistan
  • Dag 48 - Uzbekistan
  • Dag 46 - Uzbekistan - Monyak
  • Dag 44 - Turkmenistan
  • Dag 41 - Turkmenistan: herstel bladveren
  • Dag 40 - Turkmenistan: grens
  • Dag 39 - Iran: naar de grens

    Hoofdpunten blog desertlions5
  • Desertlion on Australian TV
  • Uitnodiging lezing
  • Bookhouse
  • Priscilla!
  • Dag 72 : Mongolië - The last one hundred

    Hoofdpunten blog desertlions4
  • Uitnodiging lezing
  • Desert Lions terug in het land na expeditie - Nieuwsblad
  • Bedankt voor de hartverwarmende reacties!
  • Een nieuw begin
  • Tranen van geluk

    Hoofdpunten blog desertlions3
  • Uitnodiging lezing
  • Update Priscilla
  • Priscilla at work!
  • Powerpoint Presentatie inhuldiging Priscilla
  • Mobile Desertlions-Bookhouse

    Hoofdpunten blog desertlions2
  • Uitnodiging lezing
  • Einde missie = start nieuwe missie
  • Dr Robert Shenk.
  • Filmavond 30/4/2011
  • Film, spectaculaire foto's en een sterk verhaal!

    Hoofdpunten blog desertlions
  • Uitnodiging lezing
  • Afsluiting van het project Gambia
  • In memorium
  • Een avonturier met het hart op de juiste plaats.
  • Film & diapresentatie 28 maart 2009



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs